Węższe główne ulice Śródmieścia?

Moderator: Wiliam

adner
Posty: 626
Rejestracja: 16 lut 2012, 17:17

Post autor: adner » 25 maja 2015, 23:19

Poc Vocem pisze:I autobusy na TŁ, a to głównie o nie chodzi.
O których autobusach mówisz? Tych jadących z Centrum wzdłuż metra i tramwajów?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 maja 2015, 9:05

Poc Vocem pisze:ponadto Puławska położona jest lepiej względem pozostałego układu drogowego, gdzie głownie mam na myśli położenie Al. Jerozolimskich i Czerniakowskiej.
Nie rozumiem. Dlaczego prostopadłe Jerozolimskie (tak samo prostopadłe względem Niepodległości-Chałubińskiego) i równoległa Czerniakowska (Niepodległości nie ma równoległych ciągów względem siebie?) powodują, że "Puławska położona jest lepiej"...

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 26 maja 2015, 10:58

adner pisze:O których autobusach mówisz? Tych jadących z Centrum wzdłuż metra i tramwajów?
Tak, tych. Bo niestety z tego, co mi wiadomo ZTM nie zamierza rozwiązać tego problemu budując pętlę w okolicach metra Politechnika, a zatem należy się spodziewać, że jeszcze długo puste autobusy będą śmigać na Centralny. bardzo niedobrze byłoby jednak, gdyby zwężenie Marszałkowskiej odbiło się na regularności odjazdów przy metrze.
person pisze:Nie rozumiem. Dlaczego prostopadłe Jerozolimskie (tak samo prostopadłe względem Niepodległości-Chałubińskiego) i równoległa Czerniakowska (Niepodległości nie ma równoległych ciągów względem siebie?) powodują, że "Puławska położona jest lepiej"...
Nie moja wina, że Jerozolimskie są takie długie. Niemniej będą też lada moment warszawskimi wlotami S8 i DK7, a zatem jak najbardziej wlotami północnymi, choć fakt, według stanu dzisiejszego lepiej byłoby napisać "al. Krakowska".

Wreszcie jednak Puławska jest bardziej naturalnym ciągiem do jazdy w prawo w TŁ jadąc od granicy miasta, bo al. Niepodległości odbija nieco w lewo. A to o skręt w prawo chodzi, bo relację z Puławskiej w lewo przejmie raczej S79 (przy wsparciu Rzymowskiego i Marynarskiej)...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

reserved
Posty: 14615
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 26 maja 2015, 11:37

Tak, tych. Bo niestety z tego, co mi wiadomo ZTM nie zamierza rozwiązać tego problemu budując pętlę w okolicach metra Politechnika, a zatem należy się spodziewać, że jeszcze długo puste autobusy będą śmigać na Centralny. bardzo niedobrze byłoby jednak, gdyby zwężenie Marszałkowskiej odbiło się na regularności odjazdów przy metrze.
A nie dałoby się zrobić tam trambus pasa? Na Pl. Konstytucji autobusy by wjechały na tory i miały na środku razem z tramwajami przystanek (dzięki temu byłoby miejsce nawet na zakrańcowanie czegoś przy Pl. Konstytucji na dotychczasowych przystankach), a wyjechałyby z buspasa na Rondzie Dmowskiego, które ma być przebudowane.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 maja 2015, 12:06

Poc Vocem pisze:Bo niestety z tego, co mi wiadomo ZTM nie zamierza rozwiązać tego problemu budując pętlę w okolicach metra Politechnika,
Gdzie w okolicy Politechniki jest na to miejsce?
Poc Vocem pisze:
person pisze:Nie rozumiem. Dlaczego prostopadłe Jerozolimskie (tak samo prostopadłe względem Niepodległości-Chałubińskiego) i równoległa Czerniakowska (Niepodległości nie ma równoległych ciągów względem siebie?) powodują, że "Puławska położona jest lepiej"...
Nie moja wina, że Jerozolimskie są takie długie. Niemniej będą też lada moment warszawskimi wlotami S8 i DK7, a zatem jak najbardziej wlotami północnymi, choć fakt, według stanu dzisiejszego lepiej byłoby napisać "al. Krakowska".
Wreszcie jednak Puławska jest bardziej naturalnym ciągiem do jazdy w prawo w TŁ jadąc od granicy miasta, bo al. Niepodległości odbija nieco w lewo. A to o skręt w prawo chodzi, bo relację z Puławskiej w lewo przejmie raczej S79 (przy wsparciu Rzymowskiego i Marynarskiej)...
Przepraszam, ale wciąż nie rozumiem.
1. Jerozolimskie mają taką samą długość zarówno dla Puławskiej, jak i Niepodległości-Chałubińskiego, jak i Krakowskiej-Grójeckiej.
2. Jerozolimskie będą jednymi z kilku wylotów/wlotów na S8 i DK7. Nie jestem pewien, czy będą najważniejsze w tej dziedzinie. Nie rozumiem skąd w ogóle w Twojej wypowiedzi część o S8/DK7, skoro chwilę później pisałeś o relacji południe-wschód.
3. Jadąc "od granicy miasta" (z Piaseczna? Konstancina?) do TŁ raczej pojedzie się/powinno jechać się Siekierkowskim i Wałem, a nie pchać się Puławską. Srsly. Jaki potok generuje część TŁ między RJP, a Torwarem? Aż tak duży, by uzasadniać szerszą Puławską? W zasadzie lada chwila będzie przebita przez Wisłę południowa obwodnica - to dopiero zdejmie potok łamany z relacji południe-wschód (lada chwila, bo perspektywa ew. przebudowy Puławskiej jest dla mnie taka samo bliska jak, jak zakończenia przedłużenia S2).
4. Nota bene nie wiem dlaczego, ale zawsze Niepodległości kojarzyła mi się z bardziej przepustową ulicą niż Puławska. Przy tej drugiej więcej przejść, skrzyżowań, przejazdów... Co z tego, że Niepodległości odbija nieco na zachód?
5. Wciąż nie rozumiem "lepszego położenia Puławskiej" względem innych. Uznaję Twoją odpowiedź za wypowiedź nie do końca na temat.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 26 maja 2015, 18:26

Gdzie w okolicy Politechniki jest na to miejsce?
Rozważałem kiedyś pętlę przy GUS-ie na fragmencie Pola Mokotowskiego w rogu Wawelskiej i al. Niepodległości. Taka pętla pozwoliłaby na odciążenie tej prowizorki przy Politechnice, Rakowieckiej-Sanktuarium oraz zdjęcie pięćsetek z Centralnego.
1. Jerozolimskie mają taką samą długość zarówno dla Puławskiej, jak i Niepodległości-Chałubińskiego, jak i Krakowskiej-Grójeckiej.
Ale odbijają na południowy zachód, a jeśli liczyć z trasą Salomea-Wolica to nawet na południe. Ty przedstawiłeś je jako prostopadłe do Marszałkowskiej i al. Jana Pawła, co też jest prawdą, ale w rozpatrywanym przypadku znaczenia nie ma.
2. Jerozolimskie będą jednymi z kilku wylotów/wlotów na S8 i DK7. Nie jestem pewien, czy będą najważniejsze w tej dziedzinie. Nie rozumiem skąd w ogóle w Twojej wypowiedzi część o S8/DK7, skoro chwilę później pisałeś o relacji południe-wschód.
Pozwolę sobie zakładać, że z punktu widzenia ruchu docelowego do Warszawy owszem.

Natomiast reszta wymaga dłuższego wyjaśnienia. Rozpatrujemy tutaj ruch docelowy do Warszawy, który obecnie korzysta z al. Krakowskiej. Zgodnie z projektem Warszawskiego Węzła Drogowego ma powstać jeszcze S7 wpadająca w S79, zatem jadąc DK7 będzie można jechać albo S7 (na wschód) albo S8 (na zachód). Ponieważ S79 odbija za Marynarską na zachód ruch zostanie przeniesiony przez POW (Wawer, Gocław) na Trasę Siekierkowską albo Marynarską/al. Wilanowską na Puławską i dalej TŁ (Saska Kępa, Praga Północ, Targówek i cała reszta osiedli na północy), stąd wzmianka o Al. Jerozolimskich i ważności relacji południe-wschód.

Wreszcie jeśli rozważyć samą Puławską ruch z tej będzie mógł zostać przekazany na zachód przez S79 lub na wschód z rozdziałem na POW, TS i TŁ. To także oznacza obciążenie relacji południe-wschód przy skrzyżowaniu Waryńskiego z TŁ (alternatywnie przy GUS).
3. Jadąc "od granicy miasta" (z Piaseczna? Konstancina?) do TŁ raczej pojedzie się/powinno jechać się Siekierkowskim i Wałem, a nie pchać się Puławską.
Siekierkowska stoi, Wał stoi, po TŁ się zazwyczaj jakoś da jechać. Tak, mówię o sytuacji normalnej, z mostem Łazienkowskim w pełni otwartym, a to znaczy, że TS i Wał należy raczej oszczędzać.
4. Nota bene nie wiem dlaczego, ale zawsze Niepodległości kojarzyła mi się z bardziej przepustową ulicą niż Puławska. Przy tej drugiej więcej przejść, skrzyżowań, przejazdów... Co z tego, że Niepodległości odbija nieco na zachód?
Niepodległości odbija na zachód, więc jazda nią wydaje się nieco na około dla ludzi nieznających miasta. Ponadto jak wspominałem problematyczna jest przepustowość skrzyżowania przy GUS-ie w relacjach skrętnych. Na rondo Jazdy Polskiej ten ruch wyrzucić jest po prostu łatwiej.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Autobus Czerwon
Posty: 4104
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 26 maja 2015, 20:10

Rozważałem kiedyś pętlę przy GUS-ie na fragmencie Pola Mokotowskiego w rogu Wawelskiej i al. Niepodległości. Taka pętla pozwoliłaby na odciążenie tej prowizorki przy Politechnice, Rakowieckiej-Sanktuarium oraz zdjęcie pięćsetek z Centralnego.
Właśnie, czy w zamian za to że stara baza MPO stanie się parkiem wielką trudnością byłoby wydzielenie w tamtych okolicach skrawka na pętlę?

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 26 maja 2015, 20:43

Zapomnij. To jest dziewicza puszcza cenniejsza od białowieskiej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 lip 2015, 9:34

Słabo mi się zrobiło... Miasto uważa, że Grzybowska zasługuje na poszerzenie do 2x2.
Stołeczna pisze:Ile pasów z Woli do centrum? Nowy spór o szerokość ulicy Grzybowskiej
Miasto chce dwóch pasów na Grzybowskiej - z Woli do al. Jana Pawła II. - Poszerzanie ulicy spowoduje tylko większe korki - krytykują społecznicy. - Tam powstaje dużo nowych biurowców - odpowiada ratusz.
Więcej:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... xLokWawImg
Nową dzielnicę biznesu powinno się obsługiwać autami. To, że brakuje przystanków przy Wroniej, uporządkowania przystanków przy Mennicy czy porządnej linii na ciągu Grzybowska-Siedmiogrodzka i kilku innych rzeczy, to przecież nic nie znaczący fakt.
O tym, że jezdnie w wariancie 2x2 są najbardziej antypiesze i są dla pieszych najniebezpieczniejsze lepiej w ogóle nie wspominać.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 06 lip 2015, 10:38

Na Grzybowskiej przydałoby się uporządkować linie namalowane na jezdni...

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4769
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 06 lip 2015, 11:52

person pisze:Słabo mi się zrobiło... Miasto uważa, że Grzybowska zasługuje na poszerzenie do 2x2.
Stołeczna pisze:Ile pasów z Woli do centrum? Nowy spór o szerokość ulicy Grzybowskiej
Miasto chce dwóch pasów na Grzybowskiej - z Woli do al. Jana Pawła II. - Poszerzanie ulicy spowoduje tylko większe korki - krytykują społecznicy. - Tam powstaje dużo nowych biurowców - odpowiada ratusz.
Więcej:
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34 ... xLokWawImg
Nową dzielnicę biznesu powinno się obsługiwać autami. To, że brakuje przystanków przy Wroniej, uporządkowania przystanków przy Mennicy czy porządnej linii na ciągu Grzybowska-Siedmiogrodzka i kilku innych rzeczy, to przecież nic nie znaczący fakt.
O tym, że jezdnie w wariancie 2x2 są najbardziej antypiesze i są dla pieszych najniebezpieczniejsze lepiej w ogóle nie wspominać.
Najbardziej bije po oczach to udawanie głupa że skoro administracyjnie Śródmieście kończy się na Jana Pawła (a chyba powinno na Towarowej), to bawić się w ograniczenie ruchu można tylko do tej granicy.
Najbardziej antypiesze to jest 1x4 które chyba właśnie by tam było, bo jakoś nie widzę miejsca na pas rozdzielający. Chyba, że te i tak wąskie chodniki zupełnie się zlikwiduje.
Obrazek

Sebastian
Posty: 907
Rejestracja: 28 mar 2015, 21:56

Post autor: Sebastian » 06 lip 2015, 12:44

Jeśli Wola ma się tak biznesowo rozwijać to lepiej zawczasu zapewnić dobrą infrastrukturę. Poszerzenie drogi może i byłoby dobre, ale.. czy wystarczy tam miejsca?

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 06 lip 2015, 13:24

Jeśli buduje się biurowce w centrum, to trzeba się liczyć z ilością miejsca taką, jaka jest. Szanować sąsiedztwo (a tam pierwsi byli mieszkańcy bloków, a nie kołnierzyki w kupionych na kredyt Fabiach), a nie rozpychać się. Szerokie prospekty i szklane domy niech sobie będą pośród pól.

Jako Wolak (pan pozwoly... ;) ) jestem na nie. Przy rondzie Daszyńskiego do dziś trawnik między siedzibą Rzeczpospolitej, samym rondem, a parkingiem Jupiter centrum jest rozjechany do granic możliwości. Bo metro i tramwaje są zbyt rzadko, a centrum tak daleko. (Ostatni raz przyglądałem się mu jak robiłem prawko w pobliskiej szkole jazdy, obecnie codziennie go mijam, zdaje mi się, że jest zastawiony, ale za kierownicą będąc to skupiam się jednak na drodze)

Jeśli coś koniecznie trzeba zmienić, to oznakowanie Grzybowskiej. Nic więcej.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8372
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 lip 2015, 15:59

Tyrystor pisze:Jeśli buduje się biurowce w centrum, to trzeba się liczyć z ilością miejsca taką, jaka jest. Szanować sąsiedztwo (a tam pierwsi byli mieszkańcy bloków, a nie kołnierzyki w kupionych na kredyt Fabiach), a nie rozpychać się.
Na tej zasadzie zatrzymałbyś jakikolwiek rozwój, bo zawsze "ktoś był pierwszy" w danym miejscu.
Tyrystor pisze:Jeśli coś koniecznie trzeba zmienić, to oznakowanie Grzybowskiej. Nic więcej.
Oznakowanie?

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 06 lip 2015, 16:12

A ja mieszkańców Woli rozumiem. Widzę jak wyglądają Grzybowska, Karolkowa czy Siedmiogrodzka. A podczas spaceru z R-1 do Okopowej zdarzało mi się być przeganianym z chodnika przez samochodzik, którego kierowca postanowił zaparkować gdzieś, gdzie musi chodnikiem dojechać. Tak jak rozumiem wkurwienie mieszkańców bloków przy Modzelewskiego czy Domaniewskiej, którzy nie dość, że nie mają gdzie swoich samochodów stawiać, bo wszystko jest zastawione przez korpofury, to jeszcze muszą znosić degradację estetyki otoczenia, bo każdy trawnik, na który da się wjechać, też jest zastawiany. Śmieciara nie może podjechać, bo wszędzie samochody. Naprawdę tak ciężko pojąć, że ten "rozwój" polegający na stawianiu biurowców może mieszkańcom przeszkadzać? Co oni z tego mają? Nic, same niedogodności. Na podobnej zasadzie moja współnota mieszkaniowa występuje dość ambitnie do ZDM o powiększenie praskiej strefy płatnego parkowania, bo w dzień powszedni wsiurstwo na blachach WWL i dalszych robi sobie P+R w okolicach mojego osiedla. 10 minut spacerkiem do Wileńskiego, więc na tyle blisko, że się opłaca.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

ODPOWIEDZ