Strona 4 z 90
: 07 wrz 2012, 13:55
autor: Bastian
osa pisze:Uważam, że na tych dwóch wspólnych przystankach na Obozowej nadal bardziej opłacałoby się wsiadać do tramwaju w drodze na Trasę W-Z, niż do tego nowego 512
CBDU, nie trzeba go tam.
: 07 wrz 2012, 14:37
autor: Kleszczu
osa pisze:Przenosząc dyskusję z innego wątku o trasach w rejonie Redutowej i Znanej, a także wolskiej końcówce linii 512, poddaję pod dyskusję taki oto pomysł:
* 129 - skracamy do Cm. Wolskiego, czego tłumaczyć chyba nie potrzeba.
* 197 - w zamian za wycofanie z Koła 129 przywracamy dawną trasę do Cm. Wolskiego (lepszy dojazd do tramwajów na Wolskiej i centrum handlowego Fort Wola)
* 159 - przekierowanie od Redutowej przez Jana Olbrachta na Znaną (nowe, wielkie osiedla zyskują dojazd do tramwajów na Wolskiej, a docelowo do metra na rondzie Daszyńskiego)
* 512 - wycofanie z muchowozowego odcinka do Esperanta i od al. ”Solidarności” jak do niedawna przez Górczewską, tu w prawo w Księcia Janusza na Koło, powrót: Obozowa, Ciołka, Brożka, Księcia Janusza do Górczewskiej (częściowa rekompensata za 159 i odciążenie ruchliwych przystanków na Górczewskiej przy Księcia Janusza, Elekcyjnej i Płockiej).
Tak jest - wszystko na tak oprócz 512. Można ewentualnie pomyśleć nad skierowaniem 129 nie do cmentarza (i może nie z Ursusa tylko z Okęcia...?), a na Jana Kazimierza
: 07 wrz 2012, 14:44
autor: Georg
Gdyby drogowcy się wzięli trochę za robotę to na Jana Kazimierza pojechałoby 206 z Odolan jako połączenie Włoch z Wolą. Ale obecnie to jest niemożliwe.
: 07 wrz 2012, 14:51
autor: Kleszczu
Georg pisze:Gdyby drogowcy się wzięli trochę za robotę to na Jana Kazimierza pojechałoby 206 z Odolan jako połączenie Włoch z Wolą. Ale obecnie to jest niemożliwe.
Swego czasu byłem nawet zwolennikiem linii przez Gniewkowską ale chyba jednak ma ona mało sensu - Dźwigowa ostatnio wcale nie jest taka straszna
Zresztą 206 na Gniewkowskiej i dalej na Jana Kazimierza co 30 minut sensu by raczej nie miało, a 129 jadące z Okęcia przez Opacz (zamiast 177) i kawałek Skoroszy na Wolę co 12 minut mogłoby się przyjąć i miałoby zdecydowanie ciekawszą częstotliwość. Trasę w rejonie JK widziałbym tak: Połczyńska - Sowińskiego (może Studzienna jednokierunkowo?) - JK - Ordona - Wolska - os. Wolska (powrót PT, Kasprzaka)
: 07 wrz 2012, 19:47
autor: Plesim
Georg pisze:Gdyby drogowcy się wzięli trochę za robotę to na Jana Kazimierza pojechałoby 206 z Odolan jako połączenie Włoch z Wolą.
Tu raczej drogowcy nie mają nic do powiedzenia. Teren (a zatem i droga) należą do PKP.
Jak już jesteśmy na Woli to wpadł mi do głowy taki pomysł z 178. Zamiast kierować do Centrum niech pojedzie trasą Kasprzaka- Karolkowa- Przyokopowa- Kolejowa- Prądzyńskiego- Tunelowa- Dworzec Zachodni (Tunelowa).
Zachowana byłaby relacja Berestecka - Szpital Wolski, która jest chyba najbardziej obłożona na tej linii. Jednocześnie byłby dojazd do biurowców w okolicach Karolkowej.
: 07 wrz 2012, 20:09
autor: Glonojad
To nie jest zły pomysł, choć trochę szkoda braku wspólnego przystanku ze 105 i 109 w kierunku zachodnim (wygoda przesiadki - jednak trochę ludzi od strony Grzybowskiej do Szpitala podjeżdża, dojście od biurowców)
: 07 wrz 2012, 20:56
autor: KwZ
Osobiście myślę, że lepiej byłoby po otwarciu metra dokończyć 178 na trasie:
...- Kasprzaka - Prosta - M R Daszyńskiego - Towarowa - Kercelak, pętla
tutaj. Jest nawet zatoczka, słupek z numerem, chyba coś tam kiedyś kończyło.
527 przed Esperanto?
W sumie to by mogło już tak pojechać (modulo objazd)
: 07 wrz 2012, 21:46
autor: Bywalec
KwZ pisze:Jest nawet zatoczka, słupek z numerem, chyba coś tam kiedyś kończyło. 527 przed Esperanto?
527 też. 125 ostatnio tam kończyło, a czy coś jeszcze, to nie przypominam sobie chwilowo.
: 07 wrz 2012, 21:48
autor: Glonojad
Pętla dla Ronda Daszyńskiego to ma być na Wroniej, a poza tym won mi z lewoskrętów autobusem przez tory bez "strzałki".
: 07 wrz 2012, 21:53
autor: Bywalec
Glonojad pisze:Pętla dla Ronda Daszyńskiego to ma być na Wroniej
Jakoś nie widzi mi się ten pomysł.
Glonojad pisze:a poza tym won mi z lewoskrętów autobusem przez tory bez "strzałki".
Czemu?
: 07 wrz 2012, 22:04
autor: Glonojad
Bo autobusiarze mają zbyt często możliwość przejazdu tramwajów w nosie. Samochód to się jeszcze czasem przesunie (choć na rogu Chłodnej nie bardzo ma gdzie), a autobus, choćby i chciał - ni hu hu.
[ Dodano: |7 Wrz 2012|, 2012 22:05 ]
Bywalec pisze:Glonojad pisze:Pętla dla Ronda Daszyńskiego to ma być na Wroniej
Jakoś nie widzi mi się ten pomysł.
Dzięki za dogłębne wyjaśnienie swoich obiekcji
: 07 wrz 2012, 22:09
autor: Bywalec
Glonojad pisze:Bywalec pisze:Jakoś nie widzi mi się ten pomysł.
Dzięki za dogłębne wyjaśnienie swoich obiekcji
No sorry, po prostu nie widzi mi się ten pomysł. Na Wroniej przydałaby się w takim przypadku trochę większa przebudowa ulicy, ale i tak nie mogę sobie wyobrazić, jak by to miało tam wyglądać.
[ Komentarz dodany przez: Bastian: |7 Wrz 2012|, 2012 22:24 ]
Korekta cytowania.
: 07 wrz 2012, 22:12
autor: MichalJ
Gdzie na Wroniej?
: 07 wrz 2012, 22:27
autor: Bastian
RD - Towarowa - Łucka - WRONIA - Prosta - RD. Tak sobie ZTM kazał zapisać w MPZP.
: 07 wrz 2012, 22:37
autor: osa
A po co to? To nie lepiej zrobić przystanek dla wysiadających na wysepce przystankowej wspólnie z tramwajami (Prosta przed rondem Daszyńskiego od strony Woli)? Wydaje mi się, że jest tam tak szeroko, że dałoby się wygospodarować miejsce i na część tramwajową, i na część autobusową - tzn. osobne stanowisko z prawej strony. Dalej autobus objeżdżałby rondo i ustawiał na wspólnym przystanku z tramwajem w stronę powrotną. Oczywiście wadą tego rozwiązania jest ryzyko opóźnień i brak postoju wyrównawczego. Jednak w projekcie, który opisujecie, przystanek dla wysiadających wychodziłby dopiero po skręcie za rondem. Czyli ludzie spieszący się do metra musieliby najpierw czekać na światłach, a potem drałować z powrotem na stację. Czyli nikt nie będzie z niej korzystać, bo i tak bardziej opłaca się już ten kilometr podjechać do ronda ONZ.
A co do zmian na Kole. Jeśli uważacie, że udałoby się stamtąd bezboleśnie zabrać kursującą całe życie linię 159, to życzę powodzenia podczas protestów. Stąd 512 w formie pewnej rekompensaty.