Strona 4 z 79

: 30 maja 2006, 22:49
autor: Piotrek
TLG pisze:Zapomniałem Ci wyjaśnić, że w przypadku jednostek zmienia się oznaczenie w zależności od liczby członów. To wynika z przyjętego na polskich kolejach precyzyjnego systemu oznaczeń serii. Przypadku jednostek elektrycznych wygląda to mniej więcej tak:
EN-elektryczny niskoperonowy,
EW-elektryczny wysokoperonowy,
ED-elektryczny dalekobieżny
51-64 - trójwagonowe na prąd DC 3kV
70-74 - czterowagonowe na prąd DC 3kV
Aha:) Ale już numeracja np.ED51,ED52, ED53 itd w zakresie 51-64 jest dowolna dla jakiegoś tam modelu, tak? :)

: 30 maja 2006, 22:55
autor: TLG
Piotrek pisze:ED51,ED52, ED53
EW, nie ED. To były jednostki aglomeracyjne-EW51 i 52 przedwojenne, EW53 zaraz po wojnie.
Seria jest przydzielana dla danej konstrukcji i jest nadawana dla kolejnych konstrukcji, które wchodziły na PKP. Wyjątek stanowi ED59. Przez wiele lat liczba Ex59 była wolna i między seriami EW58 i EW60 była dziura w numeracji, gdyż była to seria przewidziana dla niezrealizowanego projektu jednostki aglomeracyjnej EN59, zbliżonej nieco do EN57.

: 30 maja 2006, 22:55
autor: Bastian
No właśnie, nawiązując do waszej dyskusji, linku wrzuconego przez Hafilipa oraz tego:
TLG pisze:To wynika z przyjętego na polskich kolejach precyzyjnego systemu oznaczeń serii.
mam pytanie, z którym jakoś się zbierałem od paru miesięcy: jak bardzo ten system jest przyjęty? Dawniej sprawa była jasna, były jedne PKP i był porządek. Teraz właścicieli lokomotyw jest więcej. Chyba nie mają oni obowiązku trzymania się tych oznaczeń? Kto je ustala? A pytam, bo widziałem lokomotywę, bodajże poczciwą SM42, ale z tajemniczym oznaczeniem TEM2. Oczywiście nie w barwach PKP. To jak to teraz jest?

: 30 maja 2006, 22:57
autor: bohunu
Bastian pisze:bodajże poczciwą SM42
SM48 ;)

: 30 maja 2006, 23:15
autor: TLG
Zależy od właściciela. Prywaciarze kontynuują oznaczenia lokomotyw elektrycznych z PKP na własną ręke, np. ET11 czy ET13 dodając przy numerze literke R- np. ET13-R00X. Co przywaciarze pozostawili wolną serie Ex12 tak, jakby miałabyć ona przeznaczona dla lokomotywy PKP Cargo (z oznaczenia Ex11 Cargo już nie skorzystaze względu na niedoszłą EU11, więc przyswoił je sobie CTL-chem trans lodistik dla swojej serii ex-czeskich lokomotyw tzw. "bobin").

: 25 cze 2006, 14:29
autor: R-9 Chełmska
Stoję przed zakupem biletu tygodniowego sieciowego PKP PR, jednak wg strony PR są tam tylko ulgi 33% i 50%, oraz cena wg taryfy normalnej. Czyli ja, jako uczeń z 37% zniżki muszę kupić bilet wg taryfy normalnej? :|

: 25 cze 2006, 14:31
autor: fik
Tak.

: 27 cze 2006, 22:03
autor: Plesim
Pewnie parę osób to zainteresuje. Ukazało się rozporządzenie, które (być może) uporządkuje oznaczenia lokomotyw w naszym kraju. Mozna jest znaleść TU
Miłej lektury. ;-)

: 27 cze 2006, 22:10
autor: bohunu
Przykłady
EU07-001 :arrow: 91 51 5 100 001 - 6
EP09-001 :arrow: 91 51 1 100 001 - 3
Pod numerem lokomotywy wystąpi także napis: PL - PKP CARGO lub odpowiedni dla innych przewoźników.

BTW, czy to rozporządzenie nie standaryzuje przypadkiem tablic kierunkowych pociągów, czy mi się tylko wydaje?

: 27 cze 2006, 22:11
autor: Plesim
Tak. Zresztą są tam nawet przykłady tych tablic.

: 27 cze 2006, 22:12
autor: bohunu
Plesim pisze:Tak. Zresztą są tam nawet przykłady tych tablic.
Tak, czytałem. I cieszę się, że w zwiazku z tym tablice na wszystkich pociągach bedą standardowe ;) a nie co ZPR to inne, coraz mniej czytelne. BTW Nie przewidziano tam pociągów TLK ;)

: 27 cze 2006, 22:19
autor: Plesim
Szkoda że nie będzie na nich nazw przewożników.

: 27 cze 2006, 22:22
autor: bohunu
Tak, to fakt. Przydało by się. Bo teraz odróżnić Pospieszny PKP IC od PKP PR przy pomocy tablicy bocznej się po prostu nie da...

: 28 cze 2006, 13:58
autor: TOMEK
Spam to jest to co oni wymyślili z tymi oznaczeniami - komu to jest potrzebne?! Uważam, ze dotychczasowe oznaczenia lokomotyw są OK!

: 28 cze 2006, 13:59
autor: bohunu
TOMEK pisze:Spam to jest to co oni wymyślili z tymi oznaczeniami - komu to jest potrzebne?! Uważam, ze dotychczasowe oznaczenia lokomotyw są OK!
Standaryzacja EU

[ Dodano: 28 Cze 06 02:06 ]
Choć dla mnie dziwniejsze jest to, że dotychczasowy EN71-001 będzie miał oznaczenia:
dla członu ra: 94 51 1 100 001 -
sa: 94 51 1 100 002 -
sb: 94 51 1 100 003 -
rb: 94 51 1 100 004 -

*) z pominięciem cyfry samokontrolnej...