Strona 4 z 7

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 10:53
autor: 19445
Czy tylko ja zauważyłem, że ostatnio zaczęły znikać z linii poranne i wieczorne kursy? Są linie, które w szczególności w DS po 20 kursują co 30 min (sic!)

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 10:54
autor: fik
bartoni722 pisze:
15 lut 2021, 10:52
Na 168 ostatni w takcie 15' jest o 18:19 i od tego momentu jest 20.
A, faktycznie, źle spojrzałem :). Wciąż uważam to za lepszy rozkład od 146.

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 11:14
autor: Piotrek_2274
Tymczasem w ramach "rozkładów lepiej dopasowanych" i korekt czasów przejazdu zlikwidowano w DP dwa pierwsze kursy 138 z Saskiej w kierunku Mokotowa o 3:45 i 4:15. Pracownicy Mokotowa i Woronicza niech jeżdżą samochodami albo nocnym przez Centralny.

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 11:47
autor: Georg
Piotrek_2274 pisze:
15 lut 2021, 11:14
Tymczasem w ramach "rozkładów lepiej dopasowanych" i korekt czasów przejazdu zlikwidowano w DP dwa pierwsze kursy 138 z Saskiej w kierunku Mokotowa o 3:45 i 4:15. Pracownicy Mokotowa i Woronicza niech jeżdżą samochodami albo nocnym przez Centralny.
Też zauważyłem. Myślałem że nie było zapotrzebowania.

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 11:51
autor: man1956
A było?

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 11:58
autor: bartoni722
man1956 pisze:
11 lut 2021, 21:05
Jak to wpłynie na regularność kursowania - trudno powiedzieć. Do wybranych półkursów dodano chyba po 1 min., ale jeśli nie wydłużono postojów wyrównawczych, to nadal będzie słabo z punktualnością.
Teraz sobie zajrzałem w rozkład i zabrano tylko jedną brygadę, więc postoje są dość porządne (w końcu odpowiadają korkogenności tej linii). Najlepsza pod tym względem brygada ma np. postój 17:27-17:50 na Pralce (maksymalny możliwy ze względu na max dwa wozy przy krawędzi) a potem 18:51-19:30 na Witolinie i znowu 20:27-20:51 na Pralce. W końcu dodatki zapewniają przerwy kolacyjne a nie jak w poprzedniej wersji kończą o 17:30.

138 to był raczej przypadkowy bonus wynikający z układu wyjazdów i zjazdów niż celowe działanie.

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 12:08
autor: Autobus Czerwon
Mam wrażenie że od pewnego czasu, zamiast robić wyjazdy z zajezdni po trasie (patrz: wcześniej 504 i do niedawna 136 i 138), robi się je jako Przejazdy Techniczne. Nie umiem na to znaleźć innego wytłumaczenia niż oszczędności. Z tego powodu od sobotniej korekty rozkładu jazdy 136, z Ronda Unii Europejskiej w kierunku Ursynowa, między 6 a 7 zniknęły na 136 2 kursy które rozpoczynały się na Maklakiewicza.

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 12:14
autor: person
Średnio 1 osoba w pojeździe przed przyst. Torwar, czasem 2, pojedyncze przypadki większej liczby, a maks. to 7 (w kursie o 4:17).
Na Wołoskiej w tych samych kursach po 3-4 osoby, ale równie często nikt.
(wg danych od od września 2020)

Jeśli WTP szuka oszczędności, to może Zajezdnia Woronicza powinna uruchomić jakąś ekstrówkę dla swoich pracowników?

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 12:35
autor: man1956
bartoni722 pisze:
15 lut 2021, 11:58
man1956 pisze:
11 lut 2021, 21:05
Jak to wpłynie na regularność kursowania - trudno powiedzieć. Do wybranych półkursów dodano chyba po 1 min., ale jeśli nie wydłużono postojów wyrównawczych, to nadal będzie słabo z punktualnością.
Teraz sobie zajrzałem w rozkład i zabrano tylko jedną brygadę, więc postoje są dość porządne (w końcu odpowiadają korkogenności tej linii). Najlepsza pod tym względem brygada ma np. postój 17:27-17:50 na Pralce (maksymalny możliwy ze względu na max dwa wozy przy krawędzi) a potem 18:51-19:30 na Witolinie i znowu 20:27-20:51 na Pralce. W końcu dodatki zapewniają przerwy kolacyjne a nie jak w poprzedniej wersji kończą o 17:30.

138 to był raczej przypadkowy bonus wynikający z układu wyjazdów i zjazdów niż celowe działanie.
No, skoro na 141 wydłużono postoje wyrównawcze to brawo. W końcu wrócono do dobrych rozwiązań sprzed kilku lat, kiedy 141 miało w szczycie postoje po 20 - 26 min. Gorzej, że przy okazji pogorszono częstotliwość w szczycie B (na 172 też - to chyba jedyne linie, które przy obecnych zmianach dostały gorszą częstotliwość).

A propos wczesnych i późnych kursów:
obcięto potrzebny, moim zdaniem, kurs o 23.30 z Pralki.
Zamiast tego mamy kurs zjazdowy na Woronicza o 23.34 z Witolina i kurs dojazdowy z Woronicza o 4.16 z Wołoskiej.
Wozy jeżdżą, paliwo płynie, tylko nikt się nie zastanowił, czy akurat na tych odcinkach i o tej porze są one potrzebne.

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 18:03
autor: karmat
186 - dodatek 012 stał się całką i doszedł dodatek 018

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 18:14
autor: pawcio
Autobus Czerwon pisze:
15 lut 2021, 12:08
Mam wrażenie że od pewnego czasu, zamiast robić wyjazdy z zajezdni po trasie (patrz: wcześniej 504 i do niedawna 136 i 138), robi się je jako Przejazdy Techniczne. Nie umiem na to znaleźć innego wytłumaczenia niż oszczędności. Z tego powodu od sobotniej korekty rozkładu jazdy 136, z Ronda Unii Europejskiej w kierunku Ursynowa, między 6 a 7 zniknęły na 136 2 kursy które rozpoczynały się na Maklakiewicza.
Może w nowej umowie wieloletniej mza nie ma już limitu kilometrów niepłatnych?

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 18:17
autor: reserved
Z tego co wiem od jednej osoby z MZA, zmienia się (albo już zostało zmienione) właśnie to, że od teraz już MZA nie ma płacone za dojazdy (jeśli czegoś nie przekręciłem, bo nie czuję się mocny w tych zagadnieniach finansowo-wozokilometrowych) i stąd możemy się spodziewać wielu długich rozkładowych wyjazdów i zjazdów na wzór ajentów.

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 18:59
autor: Jurand
reserved pisze:
15 lut 2021, 18:17
Z tego co wiem od jednej osoby z MZA, zmienia się (albo już zostało zmienione) właśnie to, że od teraz już MZA nie ma płacone za dojazdy (jeśli czegoś nie przekręciłem, bo nie czuję się mocny w tych zagadnieniach finansowo-wozokilometrowych) i stąd możemy się spodziewać wielu długich rozkładowych wyjazdów i zjazdów na wzór ajentów.
Od kilku miesięcy można takie zaobserwować.
Pierwsze z brzegu wyjazdy na 705 na pusto do Załubic i Rynii

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 19:16
autor: reserved
O to to to. :)

Zmiany obsługowe - luty 2021

: 15 lut 2021, 19:20
autor: Piotrek_2274
reserved pisze:
15 lut 2021, 18:17
Z tego co wiem od jednej osoby z MZA, zmienia się (albo już zostało zmienione) właśnie to, że od teraz już MZA nie ma płacone za dojazdy (jeśli czegoś nie przekręciłem, bo nie czuję się mocny w tych zagadnieniach finansowo-wozokilometrowych) i stąd możemy się spodziewać wielu długich rozkładowych wyjazdów i zjazdów na wzór ajentów.
Skoro MZA nie ma płacone za dojazdy, to chyba lepiej żeby dojazd był kursem chociaż po części handlowym, za który będzie zapłacone, a nie wyjazdem na pusto? Czy źle rozumiem?