Zmiany obsługowe - luty 2021
: 15 lut 2021, 10:53
Czy tylko ja zauważyłem, że ostatnio zaczęły znikać z linii poranne i wieczorne kursy? Są linie, które w szczególności w DS po 20 kursują co 30 min (sic!)
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
A, faktycznie, źle spojrzałem . Wciąż uważam to za lepszy rozkład od 146.bartoni722 pisze: ↑15 lut 2021, 10:52Na 168 ostatni w takcie 15' jest o 18:19 i od tego momentu jest 20.
Też zauważyłem. Myślałem że nie było zapotrzebowania.Piotrek_2274 pisze: ↑15 lut 2021, 11:14Tymczasem w ramach "rozkładów lepiej dopasowanych" i korekt czasów przejazdu zlikwidowano w DP dwa pierwsze kursy 138 z Saskiej w kierunku Mokotowa o 3:45 i 4:15. Pracownicy Mokotowa i Woronicza niech jeżdżą samochodami albo nocnym przez Centralny.
Teraz sobie zajrzałem w rozkład i zabrano tylko jedną brygadę, więc postoje są dość porządne (w końcu odpowiadają korkogenności tej linii). Najlepsza pod tym względem brygada ma np. postój 17:27-17:50 na Pralce (maksymalny możliwy ze względu na max dwa wozy przy krawędzi) a potem 18:51-19:30 na Witolinie i znowu 20:27-20:51 na Pralce. W końcu dodatki zapewniają przerwy kolacyjne a nie jak w poprzedniej wersji kończą o 17:30.
No, skoro na 141 wydłużono postoje wyrównawcze to brawo. W końcu wrócono do dobrych rozwiązań sprzed kilku lat, kiedy 141 miało w szczycie postoje po 20 - 26 min. Gorzej, że przy okazji pogorszono częstotliwość w szczycie B (na 172 też - to chyba jedyne linie, które przy obecnych zmianach dostały gorszą częstotliwość).bartoni722 pisze: ↑15 lut 2021, 11:58Teraz sobie zajrzałem w rozkład i zabrano tylko jedną brygadę, więc postoje są dość porządne (w końcu odpowiadają korkogenności tej linii). Najlepsza pod tym względem brygada ma np. postój 17:27-17:50 na Pralce (maksymalny możliwy ze względu na max dwa wozy przy krawędzi) a potem 18:51-19:30 na Witolinie i znowu 20:27-20:51 na Pralce. W końcu dodatki zapewniają przerwy kolacyjne a nie jak w poprzedniej wersji kończą o 17:30.
138 to był raczej przypadkowy bonus wynikający z układu wyjazdów i zjazdów niż celowe działanie.
Może w nowej umowie wieloletniej mza nie ma już limitu kilometrów niepłatnych?Autobus Czerwon pisze: ↑15 lut 2021, 12:08Mam wrażenie że od pewnego czasu, zamiast robić wyjazdy z zajezdni po trasie (patrz: wcześniej 504 i do niedawna 136 i 138), robi się je jako Przejazdy Techniczne. Nie umiem na to znaleźć innego wytłumaczenia niż oszczędności. Z tego powodu od sobotniej korekty rozkładu jazdy 136, z Ronda Unii Europejskiej w kierunku Ursynowa, między 6 a 7 zniknęły na 136 2 kursy które rozpoczynały się na Maklakiewicza.
Od kilku miesięcy można takie zaobserwować.reserved pisze: ↑15 lut 2021, 18:17Z tego co wiem od jednej osoby z MZA, zmienia się (albo już zostało zmienione) właśnie to, że od teraz już MZA nie ma płacone za dojazdy (jeśli czegoś nie przekręciłem, bo nie czuję się mocny w tych zagadnieniach finansowo-wozokilometrowych) i stąd możemy się spodziewać wielu długich rozkładowych wyjazdów i zjazdów na wzór ajentów.
Skoro MZA nie ma płacone za dojazdy, to chyba lepiej żeby dojazd był kursem chociaż po części handlowym, za który będzie zapłacone, a nie wyjazdem na pusto? Czy źle rozumiem?reserved pisze: ↑15 lut 2021, 18:17Z tego co wiem od jednej osoby z MZA, zmienia się (albo już zostało zmienione) właśnie to, że od teraz już MZA nie ma płacone za dojazdy (jeśli czegoś nie przekręciłem, bo nie czuję się mocny w tych zagadnieniach finansowo-wozokilometrowych) i stąd możemy się spodziewać wielu długich rozkładowych wyjazdów i zjazdów na wzór ajentów.