A najlepszym przykładem jakiekolwiek cięcia świąteczne, kiedy są cięte o połowę względem DŚ. Zasadniczo to nie mogę pojąć, w czym pasażerowie 9, których jest większość, są gorzej traktowani od pasażerów takiej 6, którzy w porównani z ilością ludzi z dziewiątki stanowią mniejszość. Zamiast zrobić 10/20 na te kilka dni (i tak prawie wszystkie rozkłady są zmieniane na święta), to idzie się po linii najmniejszego oporu tnąc x2 silne linie. Tylko potem niech ZTM niech się nie dziwi, że opór przed zmniejszaniem ilości tarczek na rzecz zwiększenia częstotliwości linii magistralnych lub dowozówek do szyny się zwiększa, skoro sam ZTM popełnia tak proste błędy w planowaniu
Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu
Moderator: Wiliam
Nie zawsze poważne opinie
I jaki z tego wysnuwasz wniosek w kontekście trasy tramwajowej do Wilanowa?fik pisze: ↑19 sty 2023, 14:24Dłuższe czekanie o ~2 minuty i dojście o pół minuty, za to 3-4 minuty szybciej jazdy. No nie wygląda mi to na "znaczne zwiększenie czasu podróży".Leitner98 pisze: ↑19 sty 2023, 12:38Szkoda, że w międzyszczycie na Gagarina częstotliwość spadnie ok. 1,5 raza (131 obecnie ma 7,5 minuty). No ale rozumiem, że chodzi tu w zasadzie tylko o przystanek Sielecka, bo ze Spacerowej i z samych Sielc będą też inne linie. Niestety taki układ wraz z wycięciem 131 znacznie zwiększa czas podróży - dłuższa droga dojścia na przystanek (przez brak Iwickiej i Stępińskiej dla tramwaju) plus mniejsza częstotliwość kursowania.
W niedzielne wieczory na Centralny przybywa ~15k ludzi, w porywach nawet więcej, w większości pragnących się dostać do dużych osiedli mieszkaniowych i to jest pora, kiedy nawet 227 potrafiło odjeżdżać zapchane.Zastanawia mnie to, czy rzeczywiście jest konieczne ciągnięcie kolejnej linii na Marszałkowską? Swoją drogą ciekaw jestem skąd się biorą pełne autobusy w kierunku Wilanowa prosto z pętli Dworzec Centralny - szczególnie w niedzielne wieczory.
Myślę, że popełniasz błąd w założeniach i to podwójny. Pierwszy, że w ZTM się dziwią, drugi, że argument rozkładowy jest decydujący w sprawie zmniejszania liczby tarczek.primoż pisze: ↑19 sty 2023, 14:50A najlepszym przykładem jakiekolwiek cięcia świąteczne, kiedy są cięte o połowę względem . Zasadniczo to nie mogę pojąć, w czym pasażerowie 9, których jest większość, są gorzej traktowani od pasażerów takiej 6, którzy w porównani z ilością ludzi z dziewiątki stanowią mniejszość. Zamiast zrobić 10/20 na te kilka dni (i tak prawie wszystkie rozkłady są zmieniane na święta), to idzie się po linii najmniejszego oporu tnąc x2 silne linie. Tylko potem niech ZTM niech się nie dziwi, że opór przed zmniejszaniem ilości tarczek na rzecz zwiększenia częstotliwości linii magistralnych lub dowozówek do szyny się zwiększa, skoro sam ZTM popełnia tak proste błędy w planowaniu
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- Emyl
- Podrzędne Chamidło
- Posty: 6936
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
- Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
- Kontakt:
Na rozkłady patrzeć nie muszę, bo mieszkam przy Waszyngtona i wiem czym to śmierdzi, ale umówmy się, że postuluje stan pożądany, a nie obecną patologię
Wiem też, że trzy linie z trzech różnych ciągów to stado 3 tramwajów co 10 minut. A przy pętli czołowej skopane następstwa przeniosą się od razu na przeciwny kierunek.
Wiem też, że trzy linie z trzech różnych ciągów to stado 3 tramwajów co 10 minut. A przy pętli czołowej skopane następstwa przeniosą się od razu na przeciwny kierunek.
Jak by trójskłady 9+7+9 na Ochocie nie występowały.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Wypluwa kilka kolejnych przystanków z racji czasu obsługi pasażerów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
To pośrednia sugestia, że wśród pracowników ZTM-u panuje już atmosfera całkowitej beznadziei otaczającej ich rzeczywistości? Apatia jest gorsza niż ignorancja A to już droga do:
Być może nie jest on decydujący, niemniej zawsze jest jednym z argumentów. Na pewno działania przytoczone wcześniej przeze mnie wcale nie poprawiają wizerunku Organizatora. Śmiem wręcz twierdzić, że może być to dodatkowym orężem do walki dla (bez)radnych dzielnicowych i miejskich, miastojanuszy, miłośników linii zewsząd-dowsząd oraz pozostałych protestujących.pawcio pisze:(...)drugi, że argument rozkładowy jest decydujący w sprawie zmniejszania liczby tarczek.
Tak poza tym, to chyba domyślam się do czego dążysz. Kluczową rolą jest poparcie polityczne, szczególnie na najwyższych szczeblach politycznych. Sam pamiętam, z jakimi problemami borykała się budowa linii tramwajowej na Tarchodworach, a tym samym czasie Metro Warszawskie od wszystkich możliwych instytucji dostawało ptasie mleczko na budowę M2, bo z sondaży wynikało, że otwarcie nowego odcinka metra spowoduje dużo większy wzrost słupków poparcia niż otwarcie nowej linii tramwajowej. Żeby było jeszcze śmieszniej, uzyskiwanie pozwoleń na budowę drugiej jezdni Prostej przez teren zabytkowy w wyniku presji politycznej szła dużo sprawniej.
I tak to się w tej naszej Warszawie wszystko toczy z dnia na dzień
Nie zawsze poważne opinie
Według moich obserwacji (aczkolwiek niereprezentatywych na pograniczy anecdaty) rozkłady jazdy i częstotliwości w ramach dyskusji o układzie kounikacyjnym na poziomie szerszym niż fachowcy, w szczególności z opinią publiczną ma znaczenie marginalne w porywach do zerowego. Czego o liczbie tarczek nijak się nie da powiedzieć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Może trzeba postawić na rozwiązanie łódzkie: 80A, 80B, 80C, 80D. Jeden rozkład z kursami wariantowymi, cztery tarczki. Sami zwycięzcypawcio pisze: ↑19 sty 2023, 15:52Według moich obserwacji (aczkolwiek niereprezentatywych na pograniczy anecdaty) rozkłady jazdy i częstotliwości w ramach dyskusji o układzie kounikacyjnym na poziomie szerszym niż fachowcy, w szczególności z opinią publiczną ma znaczenie marginalne w porywach do zerowego. Czego o liczbie tarczek nijak się nie da powiedzieć.
Nie zawsze poważne opinie
No i pewnie 131 przekierowane na Czerniakowską i Trasę Ł. I to chyba na razie wszystko.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
No ale tak już jeździ 187. Może lepiej połączyć 131 ze 109?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Trzeci, że ZTMowi w ogóle zależy na zmniejszaniu liczby linii.pawcio pisze: ↑19 sty 2023, 14:57Myślę, że popełniasz błąd w założeniach i to podwójny. Pierwszy, że w ZTM się dziwią, drugi, że argument rozkładowy jest decydujący w sprawie zmniejszania liczby tarczek.primoż pisze: ↑19 sty 2023, 14:50A najlepszym przykładem jakiekolwiek cięcia świąteczne, kiedy są cięte o połowę względem . Zasadniczo to nie mogę pojąć, w czym pasażerowie 9, których jest większość, są gorzej traktowani od pasażerów takiej 6, którzy w porównani z ilością ludzi z dziewiątki stanowią mniejszość. Zamiast zrobić 10/20 na te kilka dni (i tak prawie wszystkie rozkłady są zmieniane na święta), to idzie się po linii najmniejszego oporu tnąc x2 silne linie. Tylko potem niech ZTM niech się nie dziwi, że opór przed zmniejszaniem ilości tarczek na rzecz zwiększenia częstotliwości linii magistralnych lub dowozówek do szyny się zwiększa, skoro sam ZTM popełnia tak proste błędy w planowaniu
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
To nie tylko ubicie regularności 151, ale też kanibalizacja 182, nie szedłbym tą drogą.Autobus Czerwon pisze: ↑18 sty 2023, 20:17187 możnaby połączyć z jakąś krótką końcówką po praskiej stronie, na myśl przychodzi mi np. 151.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?