Tramwaj na Wilanów - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

primoż
Posty: 3785
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 19 sty 2023, 14:50

pawcio pisze:
19 sty 2023, 13:02
Inna rzecz, że patrząc na rozkłady 9 oraz 3+6 na Pradze, to nie jestem przekonany, czy mocna linia w miejsce dwóch słabych to obecnie jakakolwiek wartość dodana, o ogólnym bilansie nie wspominając.
A najlepszym przykładem jakiekolwiek cięcia świąteczne, kiedy są cięte o połowę względem DŚ. Zasadniczo to nie mogę pojąć, w czym pasażerowie 9, których jest większość, są gorzej traktowani od pasażerów takiej 6, którzy w porównani z ilością ludzi z dziewiątki stanowią mniejszość. Zamiast zrobić 10/20 na te kilka dni (i tak prawie wszystkie rozkłady są zmieniane na święta), to idzie się po linii najmniejszego oporu tnąc x2 silne linie. Tylko potem niech ZTM niech się nie dziwi, że opór przed zmniejszaniem ilości tarczek na rzecz zwiększenia częstotliwości linii magistralnych lub dowozówek do szyny się zwiększa, skoro sam ZTM popełnia tak proste błędy w planowaniu ;/
Nie zawsze poważne opinie :wink:

man1956
Posty: 1554
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 19 sty 2023, 14:54

fik pisze:
19 sty 2023, 14:24
Leitner98 pisze:
19 sty 2023, 12:38
Szkoda, że w międzyszczycie na Gagarina częstotliwość spadnie ok. 1,5 raza (131 obecnie ma 7,5 minuty). No ale rozumiem, że chodzi tu w zasadzie tylko o przystanek Sielecka, bo ze Spacerowej i z samych Sielc będą też inne linie. Niestety taki układ wraz z wycięciem 131 znacznie zwiększa czas podróży - dłuższa droga dojścia na przystanek (przez brak Iwickiej i Stępińskiej dla tramwaju) plus mniejsza częstotliwość kursowania.
Dłuższe czekanie o ~2 minuty i dojście o pół minuty, za to 3-4 minuty szybciej jazdy. No nie wygląda mi to na "znaczne zwiększenie czasu podróży".
Zastanawia mnie to, czy rzeczywiście jest konieczne ciągnięcie kolejnej linii na Marszałkowską? Swoją drogą ciekaw jestem skąd się biorą pełne autobusy w kierunku Wilanowa prosto z pętli Dworzec Centralny - szczególnie w niedzielne wieczory.
W niedzielne wieczory na Centralny przybywa ~15k ludzi, w porywach nawet więcej, w większości pragnących się dostać do dużych osiedli mieszkaniowych i to jest pora, kiedy nawet 227 potrafiło odjeżdżać zapchane.
I jaki z tego wysnuwasz wniosek w kontekście trasy tramwajowej do Wilanowa?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2023, 14:57

primoż pisze:
19 sty 2023, 14:50
pawcio pisze:
19 sty 2023, 13:02
Inna rzecz, że patrząc na rozkłady 9 oraz 3+6 na Pradze, to nie jestem przekonany, czy mocna linia w miejsce dwóch słabych to obecnie jakakolwiek wartość dodana, o ogólnym bilansie nie wspominając.
A najlepszym przykładem jakiekolwiek cięcia świąteczne, kiedy są cięte o połowę względem . Zasadniczo to nie mogę pojąć, w czym pasażerowie 9, których jest większość, są gorzej traktowani od pasażerów takiej 6, którzy w porównani z ilością ludzi z dziewiątki stanowią mniejszość. Zamiast zrobić 10/20 na te kilka dni (i tak prawie wszystkie rozkłady są zmieniane na święta), to idzie się po linii najmniejszego oporu tnąc x2 silne linie. Tylko potem niech ZTM niech się nie dziwi, że opór przed zmniejszaniem ilości tarczek na rzecz zwiększenia częstotliwości linii magistralnych lub dowozówek do szyny się zwiększa, skoro sam ZTM popełnia tak proste błędy w planowaniu ;/
Myślę, że popełniasz błąd w założeniach i to podwójny. Pierwszy, że w ZTM się dziwią, drugi, że argument rozkładowy jest decydujący w sprawie zmniejszania liczby tarczek.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6936
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 sty 2023, 15:08

Na rozkłady patrzeć nie muszę, bo mieszkam przy Waszyngtona i wiem czym to śmierdzi, ale umówmy się, że postuluje stan pożądany, a nie obecną patologię ;)

Wiem też, że trzy linie z trzech różnych ciągów to stado 3 tramwajów co 10 minut. A przy pętli czołowej skopane następstwa przeniosą się od razu na przeciwny kierunek.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2023, 15:17

Jak by trójskłady 9+7+9 na Ochocie nie występowały.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 6936
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 19 sty 2023, 15:20

Z miasta to naturalne i pewnie nieuniknione, ale do miasta chyba nie powinny - czy pętla musi wypluwać taki zestaw?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2023, 15:34

Wypluwa kilka kolejnych przystanków z racji czasu obsługi pasażerów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

primoż
Posty: 3785
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 19 sty 2023, 15:43

pawcio pisze:
19 sty 2023, 14:57
Pierwszy, że w ZTM się dziwią(...)
To pośrednia sugestia, że wśród pracowników ZTM-u panuje już atmosfera całkowitej beznadziei otaczającej ich rzeczywistości? Apatia jest gorsza niż ignorancja :| A to już droga do:
fik pisze:
27 wrz 2022, 9:11
W takim razie niech miasto nie dziwi się odpływowi specjalistów do sektora prywatnego, skoro można tam zarobić kilkukrotnie więcej bez publicznego podważania kompetencji.
pawcio pisze:(...)drugi, że argument rozkładowy jest decydujący w sprawie zmniejszania liczby tarczek.
Być może nie jest on decydujący, niemniej zawsze jest jednym z argumentów. Na pewno działania przytoczone wcześniej przeze mnie wcale nie poprawiają wizerunku Organizatora. Śmiem wręcz twierdzić, że może być to dodatkowym orężem do walki dla (bez)radnych dzielnicowych i miejskich, miastojanuszy, miłośników linii zewsząd-dowsząd oraz pozostałych protestujących.

Tak poza tym, to chyba domyślam się do czego dążysz. Kluczową rolą jest poparcie polityczne, szczególnie na najwyższych szczeblach politycznych. Sam pamiętam, z jakimi problemami borykała się budowa linii tramwajowej na Tarchodworach, a tym samym czasie Metro Warszawskie od wszystkich możliwych instytucji dostawało ptasie mleczko na budowę M2, bo z sondaży wynikało, że otwarcie nowego odcinka metra spowoduje dużo większy wzrost słupków poparcia niż otwarcie nowej linii tramwajowej. Żeby było jeszcze śmieszniej, uzyskiwanie pozwoleń na budowę drugiej jezdni Prostej przez teren zabytkowy w wyniku presji politycznej szła dużo sprawniej.

I tak to się w tej naszej Warszawie wszystko toczy z dnia na dzień :-"
Nie zawsze poważne opinie :wink:

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25373
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 19 sty 2023, 15:52

Według moich obserwacji (aczkolwiek niereprezentatywych na pograniczy anecdaty) rozkłady jazdy i częstotliwości w ramach dyskusji o układzie kounikacyjnym na poziomie szerszym niż fachowcy, w szczególności z opinią publiczną ma znaczenie marginalne w porywach do zerowego. Czego o liczbie tarczek nijak się nie da powiedzieć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sty 2023, 15:59

man1956 pisze:
19 sty 2023, 14:54
fik pisze:
19 sty 2023, 14:24

W niedzielne wieczory na Centralny przybywa ~15k ludzi, w porywach nawet więcej, w większości pragnących się dostać do dużych osiedli mieszkaniowych i to jest pora, kiedy nawet 227 potrafiło odjeżdżać zapchane.
I jaki z tego wysnuwasz wniosek w kontekście trasy tramwajowej do Wilanowa?
fik pisze:
18 sty 2023, 15:00
zostanie 501 i 519 każde co 30' w koordynacji
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

primoż
Posty: 3785
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 19 sty 2023, 16:06

pawcio pisze:
19 sty 2023, 15:52
Według moich obserwacji (aczkolwiek niereprezentatywych na pograniczy anecdaty) rozkłady jazdy i częstotliwości w ramach dyskusji o układzie kounikacyjnym na poziomie szerszym niż fachowcy, w szczególności z opinią publiczną ma znaczenie marginalne w porywach do zerowego. Czego o liczbie tarczek nijak się nie da powiedzieć.
Może trzeba postawić na rozwiązanie łódzkie: 80A, 80B, 80C, 80D. Jeden rozkład z kursami wariantowymi, cztery tarczki. Sami zwycięzcy :term:
Nie zawsze poważne opinie :wink:

man1956
Posty: 1554
Rejestracja: 13 paź 2008, 1:38

Post autor: man1956 » 19 sty 2023, 16:33

fik pisze:
19 sty 2023, 15:59
man1956 pisze:
19 sty 2023, 14:54


I jaki z tego wysnuwasz wniosek w kontekście trasy tramwajowej do Wilanowa?
fik pisze:
18 sty 2023, 15:00
zostanie 501 i 519 każde co 30' w koordynacji
No i pewnie 131 przekierowane na Czerniakowską i Trasę Ł. I to chyba na razie wszystko.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 sty 2023, 19:50

No ale tak już jeździ 187. Może lepiej połączyć 131 ze 109?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 19 sty 2023, 20:13

pawcio pisze:
19 sty 2023, 14:57
primoż pisze:
19 sty 2023, 14:50
A najlepszym przykładem jakiekolwiek cięcia świąteczne, kiedy są cięte o połowę względem . Zasadniczo to nie mogę pojąć, w czym pasażerowie 9, których jest większość, są gorzej traktowani od pasażerów takiej 6, którzy w porównani z ilością ludzi z dziewiątki stanowią mniejszość. Zamiast zrobić 10/20 na te kilka dni (i tak prawie wszystkie rozkłady są zmieniane na święta), to idzie się po linii najmniejszego oporu tnąc x2 silne linie. Tylko potem niech ZTM niech się nie dziwi, że opór przed zmniejszaniem ilości tarczek na rzecz zwiększenia częstotliwości linii magistralnych lub dowozówek do szyny się zwiększa, skoro sam ZTM popełnia tak proste błędy w planowaniu ;/
Myślę, że popełniasz błąd w założeniach i to podwójny. Pierwszy, że w ZTM się dziwią, drugi, że argument rozkładowy jest decydujący w sprawie zmniejszania liczby tarczek.
Trzeci, że ZTMowi w ogóle zależy na zmniejszaniu liczby linii.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 19 sty 2023, 20:31

Autobus Czerwon pisze:
18 sty 2023, 20:17
187 możnaby połączyć z jakąś krótką końcówką po praskiej stronie, na myśl przychodzi mi np. 151.
To nie tylko ubicie regularności 151, ale też kanibalizacja 182, nie szedłbym tą drogą.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ