Objazdy i inne okresowe zmiany tras tramwajów - 2025

Moderator: Wiliam

Georg
Posty: 6465
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 22 lut 2025, 16:19

Autobus Czerwon pisze:
22 lut 2025, 15:55
Georg pisze:
22 lut 2025, 12:47

Może po prostu zamiast konsultacji w formie dotychczasowej po prostu zapytać pasażerów o ich potrzeby. A potem w miarę możliwości je zaspokajać. Jeśli chodzi o zmiany to normalne, że nikt ich nie lubi. Ale jak już ludzie się przyzwyczajają, to protesty ustają. Krzyczą tylko najwytrwalsi.
Większość lubi tylko czubek własnego nosa i jedyne ich potrzeby to bezpośrednie połączenia tam gdzie potrzebują - nawet jeśli tylko raz w roku. Ciężko planować na tej bazie zbiorkom w 2 milionowym mieście
No właśnie o to trzeba zapytać: jeśli pasażer podaje odcinek to podaje też kiedy z niego korzysta. Np. jadąc codziennie do pracy/z pracy, jadąc w niedzielę do kościoła, jadąc po południu po zakupy itd. I potem spełniasz oczekiwania najliczniej występujące.

Awatar użytkownika
Krzysztof_J
Posty: 514
Rejestracja: 19 wrz 2018, 15:34
Kontakt:

Post autor: Krzysztof_J » 23 lut 2025, 14:20

Czy skoro nie dało się zrobić czterech linii na Okęciu (w związku z zamknięciem Banacha) to przewidywane jest w zamian jakiekolwiek wzmocnienie 9, przynajmniej w godzinach szczytu? Nie jest raczej tajemnicą, że właśnie 9 przejmie większość pasażerów 7 (a obie te linie nie narzekają na brak pasażerów), gdyż jedynymi alternatywami będzie podjechanie 1 do Ochota-Ratusz lub 15 do Narutowicza i przesiadka na 7/25, z czego pewnie dość niewiele osób będzie korzystać, a jeśli nawet, to będzie to pewna uciążliwość. Wiem, że pewnie mógłby być problem z miejscem na Okęciu, ale może dałoby radę zrobić tak, żeby 15 i 1 stały razem na obecnym torze 9, a dwa pozostałe przeznaczyć dla 9? Ewentualnie jakieś inne kombinacje, np. część 9 na torze razem z 15.

Łukasz
Posty: 11264
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 23 lut 2025, 18:28

Krzysztof_J pisze:Czy skoro nie dało się zrobić czterech linii na Okęciu (w związku z zamknięciem Banacha) to przewidywane jest w zamian jakiekolwiek wzmocnienie 9, przynajmniej w godzinach szczytu? Nie jest raczej tajemnicą, że właśnie 9 przejmie większość pasażerów 7 (a obie te linie nie narzekają na brak pasażerów), gdyż jedynymi alternatywami będzie podjechanie 1 do Ochota-Ratusz lub 15 do Narutowicza i przesiadka na 7/25, z czego pewnie dość niewiele osób będzie korzystać, a jeśli nawet, to będzie to pewna uciążliwość. Wiem, że pewnie mógłby być problem z miejscem na Okęciu, ale może dałoby radę zrobić tak, żeby 15 i 1 stały razem na obecnym torze 9, a dwa pozostałe przeznaczyć dla 9? Ewentualnie jakieś inne kombinacje, np. część 9 na torze razem z 15.
Alternatywą dla masy siódemek i dziewiątek jest jedynka do metra Rondo Daszyńskiego. Tak naprawdę masowo pracuje się albo przy MRD, albo w okolicach Świętokrzyskiej. W samym centrum biurowców jest stosunkowo mało i wydaje się, że taka jedynka jest nawet bardziej przydatna niż 9.

PS Nie musisz dziękować.
ŁK

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27698
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 23 lut 2025, 20:53

Georg pisze:
22 lut 2025, 16:19
Autobus Czerwon pisze:
22 lut 2025, 15:55

Większość lubi tylko czubek własnego nosa i jedyne ich potrzeby to bezpośrednie połączenia tam gdzie potrzebują - nawet jeśli tylko raz w roku. Ciężko planować na tej bazie zbiorkom w 2 milionowym mieście
No właśnie o to trzeba zapytać: jeśli pasażer podaje odcinek to podaje też kiedy z niego korzysta. Np. jadąc codziennie do pracy/z pracy, jadąc w niedzielę do kościoła, jadąc po południu po zakupy itd. I potem spełniasz oczekiwania najliczniej występujące.
Całkiem nieźle kombinujesz. Dorzuć do tego jeszcze fakt, że próbka odpytanych powinna być statystycznie istotna liczebnie, jak również fakt, że trzeba pytać ludzi korzystających ze wszystkich środków transportu, i z grubsza wymyślisz Kompleksowe Badanie Ruchu. W Warszawie odbywa się co 5 lat, ostatni raz w 2015, więc następne wypadły na 2025 i - uwaga - właśnie trwa.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10677
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 25 lut 2025, 14:51

Ja powiem, że nie tylko liczebna, ale - może ważniejsze - żeby próba była reprezentatywna (czyli nie tylko pieniacze).
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 11264
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 25 lut 2025, 19:05

KwZ pisze:Ja powiem, że nie tylko liczebna, ale - może ważniejsze - żeby próba była reprezentatywna (czyli nie tylko pieniacze).
No to się też realizuje przez liczebność, choć niekoniecznie masową.

Jak spodziewamy się, że 80% ludzi na peronie reprezentuje dany potok, to wystarczy zapytać 3 osoby, żeby znaleźć kogoś z niego na ponad 99%. O.
ŁK

Georg
Posty: 6465
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 lut 2025, 19:38

I właśnie na podstawie takich wyników badań należy podejmować decyzje o przebiegu trasy. Nie wiem czemu ma służyć obecna forma - ZTM przedstawia propozycje zmian, przeciwnicy zaczynają protestować, potem "po wnikliwych analizach skarg pasażerów" przepycha się połowę zmian. I dobrze, jeśli po kolejnych protestach nie zostanie przywrócony pierwotny układ. Czemu to ma służyć?
To, że na Wilanowie ludzie przekonali się do tramwajów to chyba jedynie zasługa korków, dzięki którym tramwajem (nawet z dojściem) jest naprawdę szybciej.

Paweł D.
Posty: 5695
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 lut 2025, 12:17

Wracając co tematu, to będą dość ciekawe wyjazdy linii 9 z Mokotowa. Przez Al. Niepodległości - Centralny - Feminę - Kercelak i pl. Zawiszy na Pragę.
Wiem, wiem, że tory na pl. Narutowicza będą zajęte. I skoro się nie dało dać 9 na Wolę zamiast 1, to tak musi być.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25909
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lut 2025, 12:28

Nie dało się, bo 9 musi być niska przez kursy skrócone do Wiatracznej. I tak kilka brygad 9 poszło na R2.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 11264
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 27 lut 2025, 15:16

Można było zrobić wyjazdy jako siódemka: kurs alternatywny do wiatracznej.
ŁK

Leitner98
Posty: 133
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 27 lut 2025, 15:17

pawcio pisze:
27 lut 2025, 12:28
9 musi być niska przez kursy skrócone do Wiatracznej.
Dlaczego?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25909
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 lut 2025, 15:20

Wyświetlacze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5695
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 lut 2025, 15:21

Leitner98 pisze:
27 lut 2025, 15:17
pawcio pisze:
27 lut 2025, 12:28
9 musi być niska przez kursy skrócone do Wiatracznej.
Dlaczego?
Bo pewnie część kursów jest na pełnej trasie.

Leitner98
Posty: 133
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 27 lut 2025, 15:22

Ok, faktycznie. Zapomniałem o tym, dzięki!

Paweł D.
Posty: 5695
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 27 lut 2025, 15:28

Łukasz pisze:
27 lut 2025, 15:16
Można było zrobić wyjazdy jako siódemka: kurs alternatywny do wiatracznej.
Wtedy też nie unikniesz problemu z torem na Narutowicza, bo dotyczy włączenia się do ruchu w odpowiedniej minucie.
Generalnie chodziło mi o opóźnienia, które na tak pokręconej trasie łatwo złapać.
I pewnie spore zdziwienie pasażerów na lewoskrętach przy Feminie i Kercelaku.

ODPOWIEDZ