Strona 4 z 5

: 09 sty 2012, 21:35
autor: TLG
Bocian wydymał...jamnika.

: 16 lut 2012, 22:07
autor: konri
TLG pisze:Bocian wydymał...jamnika.
Jednak bocian nie wydyma jamnika - przetarg na dostawę 8 nowych trolejbusów został unieważniony z powodu niezgodności obu ofert ze SWIZ.
A teraz z innej beczki - Dziś do Lublina dotarło 8 Autosanów M12LF. Łącznie ZTM Lublin posiada 28 takich pojazdów.

: 17 lut 2012, 8:50
autor: TLG
konri pisze:Jednak bocian nie wydyma jamnika - przetarg na dostawę 8 nowych trolejbusów został unieważniony z powodu niezgodności obu ofert ze SWIZ.
Spokojnie, co się odwlecze, to nie uciecze.

: 18 lut 2012, 21:19
autor: konri
Masz rację, nie uciecze. ZTM ogłosi przetarg ponownie, ale zamiast na 8, na 20 trolejbusów.
Poza tym ZTM unieważnił też przetarg na 20 autobusów klasy MINI do którego zgłosił się SOR, Autosan i Solaris, a dzisiaj ogłosił go ponownie - od poprzedniego różni się tylko nieco zmienioną punktacją ofert - link:
http://bip.lublin.eu/bip/ztm/index.php?t=200&id=26034

: 09 maja 2012, 16:52
autor: konri
Gazeta Wyborcza pisze:Z naszych ulic znikną Ikarusy. Na zawsze
W czerwcu nastąpi symboliczny moment dla komunikacji miejskiej w Lublinie. Z ulic znikną legendarne węgierskie autobusy marki ikarus.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne chce uczcić pożegnanie z ikarusami, które służą pasażerom w Lublinie od trzydziestu lat.

- Zastanawiamy się, czy nie zostawić jednego egzemplarza ikarusa ku pamięci. Może zaaranżujemy go podobnie jak zabytkowy trolejbus ZIU - tek? Chcemy także kupić jeden egzemplarz popularnego ?ogórka?, jakie jeździły po ulicach Lublina w latach 60. i 70. - mówi Tomasz Fulara, prezes MPK Lublin.

Może Ikarus jaki zostanie w Lublinie będzie taki jak ten na zdjęciu - klasyczny, czyli czerwony przegubowiec

Odejście ikarusów do lamusa oznacza koniec pewnej epoki, którą wyznacza także pojawienie się na ulicach kolejnych nowych pojazdów.

We wtorek na ulice wyjechał kolejny nowy trolejbus Solaris, ostatni z partii pięciu pojazdów, które przygotowywano do jazdy od marca. Jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz pasażerowie mają do dyspozycji biletomat. Siedzenia mają obicia przystrojone logiem Lublina i hasłem promocyjnym miasta. Mogą się połączyć z internetem, bo ten egzemplarz trolejbusu wyposażony w hot - spot. To trzeci lubelski trolejbus, na pokładzie którego pasażerowie mogą korzystać z bezpłatnego dostępu do internetu.

- Do 2014 roku z ulic Lublina w ogóle znikną autobusy wysokopodłogowe - zapowiada Fulara. Obecnie w MPK jeszcze ok. 20 proc. taboru to takie starsze pojazdy. Potem zostaną tylko takie trolejbusy jak Solaris, a wśród autobusów takie mercedesy i autosany, jak na zdjęciu, oraz solarisy.

W pojazdach MPK pojawiła się też informacja o możliwości ściągnięcia rozkładu jazdy na komórkę. Wystarczy mieć w telefonie aplikację umożliwiającą korzystanie z fotokodów.

MPK i ratusz ogłaszają także konkurs na spot promujący komunikację miejską. - Czekamy na maksymalnie minutowe filmy, które można wykonać dowolnym sprzętem, nawet telefonem komórkowym. Dwa najlepsze zostaną nagrodzone - mówi Fulara. Zwycięzca konkursu otrzyma 1,5 tys. złotych ufundowane przez prezydenta Lublina, a zdobywca drugiego miejsca otrzyma nagrodę od MPK: 500 zł i 90 - dniowy bilet na wszystkie linie.

O szczegółach konkursu MPK informuje na swojej stronie internetowej. Jego wyniki będą znane najpóźniej do 30 czerwca.

http://lublin.gazeta.pl/lublin/56,35640,...OBACZ.html

Dziennik Wschodni pisze:Stare autobusy w Lublinie znikną z ulic

Za miesiąc z ulic miasta powinien zniknąć ostatni z ikarusów używanych przez MPK. W ciągu dwóch lat pożegnamy wszystkie wysokopodłogowe pojazdy. A starocie mają być tylko atrakcją turystyczną.

Kraków pożegnał ikarusy pięć lat temu, Gdańsk w lutym 2009, nieco później Poznań i Tychy, a Białystok ma je z głowy już od marca 2010 r. Wyliczać można długo. Tak, jak długo Lublin mógł tylko zazdrościć innym miastom.

– Teraz w eksploatacji mamy jeszcze dwa ikarusy: jeden przegubowy i jeden skrócony – mówi Tomasz Fulara, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. I od razu dodaje, że w Warszawie nadal jeżdżą autobusy tej marki. Nie wspomina, że to egzemplarze mające po kilkanaście lat, podczas gdy nasze mają 28 i 27 lat.

– Ostatni zostanie wycofany w czerwcu – zapowiada Fulara. – Zastanawiamy się, czy nie odrestaurować go i pozostawić jako wspomnienie po minionej epoce – zastrzega.

Wszystko przez to, że przerobiony na turystyczną wersję stary radziecki trolejbus ZIU cieszy się sporą popularnością. Prezes przebąkuje też o odnowionym jelczu „ogórku” i autosanie.

W codziennej eksploatacji jest jeszcze 17 wysokopodłogowych jelczy M11 i kilka neoplanów. – W sumie, takie wozy to około 20 proc. taboru autobusowego – mówi Fulara. Mimo to nie zanosi się na to, by w najbliższej przyszłości wojewódzkie miasto pozwoliło sobie na to, by wszystkie kursy nocnych linii obsługiwały autobusy niskopodłogowe, choć potrzeba do tego zaledwie sześciu pojazdów. Przewoźnik otwarcie przyznaje, że szkoda mu taboru. A Zarząd Transportu Miejskiego polecenia, by były to niskie wozy na razie nie wyda, bo „musi to przeanalizować”.

We wtorek na ulice Lublina wyjechała ostatnia partia pięciu z trzydziestu niskopdłogowych trolejbusów Solaris trollino kupionych przez MPK. Wszystkie mają pełen monitoring i biletomaty, a jeden z nich (w sumie już trzeci w mieście) także darmowy Internet Wi-Fi na pokładzie.
Konkurs MPK

1500 zł to główna nagroda w konkursie na film promujący miejską komunikację. Powinien mieć od 30 sekund do minuty, MPK czeka na nie do 8 czerwca, zwycięzcę wybierze jury. 18 czerwca w Internecie zacznie się głosowanie, które wyłoni zdobywcę drugiego miejsca z nagrodą w postaci 500 zł i 90-dniowej sieciówki. Szczegóły na mpk.lublin.pl.

http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.../120509582
Dodam jeszcze że w artykule drugim jest błąd i obecnie w ruchu jest nie 17, a 27 Migów.

: 09 maja 2012, 19:52
autor: 2952
No ciekawe, czy #1976 zostanie zachowany na zabytek, ale byłby to dobry pomysł. Fakt, LTEK zabrał na zabytek #2148, ale zdaje się (jak się słyszy w lubelskim kręgu miłośników), że podzieli on los kilku innych wozów (m.in Ikarus 280.26E czyli trolejbus), który od 6 lat stoi i gnije. Fakt, że brak funduszy ogranicza pole manewrowe, ale jeśli się wie, że sytuacja finansowa jest taka a nie inna to czy warto kupować coś, co będzie gniło i w ostateczności zostanie pocięte o ile się samo nie rozsypie ? Raczej nie.

: 09 maja 2012, 21:17
autor: konri
Też uważam że zachowanie 1976 to dobry pomysł. Lublin praktycznie oprócz Ziutka nie posiada żadnych pojazdów zabytkowych, więc przydałoby się zachować tak legendarnego przegubowca. Szkoda że LTEK ma aż tak ograniczone fundusze i żadnego sprawnego pojazdu. Na początku zapowiadano remont 2148, ale znając życie pewnie nici z tego, i zgnije tak samo jak reszta wozów ;/

: 11 sty 2013, 15:12
autor: konri

: 21 lut 2013, 18:51
autor: Plesim
ZTM Lublin rozstrzygnął przetarg na 38 trolejbusów. Zwycięzca to konsorcjum Ursus i Bogdan. :shock:
http://bip.lublin.eu/bip/ztm/index.php?t=200&id=34143

: 21 lut 2013, 19:10
autor: Pawel_
Solaris jest aż taki zdolny, że przegrywa z Ukraińcami? No nic, muszą się cieszyć szesnastoma SU18 dla Warszawy. :)

: 21 lut 2013, 21:47
autor: TLG
Pawel_ pisze:Solaris jest aż taki zdolny, że przegrywa z Ukraińcami? No nic, muszą się cieszyć szesnastoma SU18 dla Warszawy.
Oj, żebyśmy i my nie zaczęli jeździć Bogdanami :>

: 22 lut 2013, 0:54
autor: JacekM
Nie chce mi się grzebać w SIWZ, ale zdziwiło mnie że różnica w cenie wyniosła tylko 0,34 pkt, a przy warunkach technicznych aż 3 pkt na korzyść Ukraińców. A sam Bogdan chyba trochę się ogarnął po bardzo nieudanym modelu E231 i produkuje znośne jak na wschodnie warunki pojazdy.

: 22 lut 2013, 7:08
autor: Glonojad
Tez mnie dziwia te punkty za technike. Coz, dobsze, ze nie jakas chinszczyzna.

: 22 lut 2013, 9:00
autor: esbek
Na forum SkyscraperCity była informacja, że Ukraińcy stosują zestaw napędowy innej (lepszej) firmy i dwa razy mocniejszy zestaw akumulatorów umożliwiający jazdę przez 5 km bez sieci.

: 22 lut 2013, 14:55
autor: Lukasz436
A ja trochę im współczuje. Jednak Solaris to Solaris, na pewno wystarczyłby na dłużej.