Strona 4 z 264

: 04 sty 2006, 18:11
autor: bohunu
Gdański mają odbnież w wakacje podwyższać... póki co podobno mają jeździć z Zachodniej via Śródmieście. Przynajmniej Pan Prezydent tak mówił.

(Tak, wiem, ze nie ma takiej możliwosci)

: 04 sty 2006, 18:13
autor: fik
Ej no, możliwość jest, jeden przebieg na Wschodniej z średnicy podmiejskiej na Działdowo dasię ułożyć. Co z tego, że kolizyjny ze wszystkimi innymi i blokuje się wschodnią głowicę na pięć minut, ale jest :lol:

: 05 sty 2006, 11:07
autor: xxl
Jedynym minusem SKM jest idiotyczny rozkład. Ale dziśiaj jechałem SKM ze Wschodniego o godz 8 01 i jakie było moje zdziwienie kiedy okazało się, że wszystkie miejsca są zajęte. Gdyby pociągi jeżdziły częsciej pasażerów byłoby jeszcze więcej.

wstawione znaki przestankowe
boh

: 09 sty 2006, 18:31
autor: Siecool
[img]http://miasta.gazeta.pl/i/30/warszawa/00.gif[/img] pisze: Pusta kolej miejska - ile płacimy za wożenie powietrza?

Krzysztof Śmietana 08-01-2006 , ostatnia aktualizacja 08-01-2006 22:28

Większość pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej jeździ do Falenicy niemal pusta. Kiedy zobaczymy je na o wiele bardziej zatłoczonych liniach np. tej do Ursusa czy Pruszkowa?

Miała być "naziemnym metrem" - ekipa byłego prezydenta Warszawy Lecha Kaczyńskiego liczyła, że podróżowanie Szybką Koleją Miejską z centrum do Falenicy stanie się niemal tak popularne jak podziemną kolejką z Ursynowa na Żoliborz.

Ludzie zostali w autobusach

Rzeczywistość jednak jest inna. SKM- mimo że jest czysta i ma wygodnie siedzenia- jeździ niemal pusta. W ciągu dnia pociągi zapełniają się jedynie w dwóch kursach - o godz. 7.30 z Falenicy i o godz. 16.35 ze Śródmieścia. O innych porach w wagonach można zobaczyć często najwyżej kilkunastu pasażerów. Powód? Po pierwsze pociągi jeżdżą zbyt rzadko w godzinach szczytu. Po drugie wcale nie są takie szybkie jak sugeruje nazwa. Kurs z Falenicy do Śródmieścia trwa 41 minut. Miejskim autobusem 521 z Falenicy jedzie się tylko o kilka minut dłużej. Wciąż wybiera go wielu pasażerów, bo autobus ma o wiele więcej przystanków i łatwiej im się dostać do pracy lub do szkoły.

Czy przy tak niskiej frekwencji części pociągów nie powinno się przerzucić na inne linie np. do Włoch czy Ursusa? Teraz na obu tych stacjach z powodu tłoku często nie da się wsiąść do pociągów Kolei Mazowieckich. - Można się zastanowić nad zmianą trasy SKM - przyznaje Mirosław Kochalski, nowy sekretarz miasta.

Jednak według prezesa Szybkiej Kolei Miejskiej Jerzego Obrębskiego na linii do Ursusa pociągi zaczną jeździć dopiero po zakupie dodatkowych składów. - Docelowo pierwsza linia Szybkiej Kolei Miejskiej połączy Otwock z Grodziskiem Mazowieckim. Teraz mamy tylko sześć wagonów. To zbyt mało, żeby obsłużyć taką trasę. Do samego Ursusa nie da się zaś jeździć, bo pociągi nie mogą tam zawracać - twierdzi Obrębski. Kiedy będzie ich więcej? Nie wiadomo. Na razie szefowie kolejki chcą wydłużyć trasę jedynie do Otwocka. Wcześniej trzeba jednak nakłonić władze tego miasta, żeby współfinansowały kursy kolejki. Rozmowy są dopiero w planach.

A wagonów będzie więcej

Jak zapowiada Mirosław Kochalski, w najbliższych tygodniach władze miasta przesądzą, co zrobić z Szybką Koleją Miejską. Najprawdopodobniej zdecydują się na zakup kolejnych składów. Sekretarz miasta nie wie jeszcze, czy będą to nowe czy stare pociągi.

W Szybkiej Kolei Miejskiej liczą zaś, że frekwencja w pociągach poprawi się w lutym po korekcie rozkładu jazdy. - Będzie kilka dodatkowych kursów m.in. ok. godz. 6 rano z Falenicy. Sądzę, że z tygodnia na tydzień pasażerów zacznie przybywać - liczy prezes Obrębski.

Jak na razie na Szybką Koleją Miejską warszawiacy wydają dość dużo w porównaniu do efektów. Za sześć pociągów zmodernizowanych w zakładach Newa w Nowym Sączu Warszawa zapłaciła 55 mln zł. W tym roku utrzymywanie kolejki ma zaś kosztować 8 mln zł. Taka suma wynika z wynegocjowanej z Zarządem Transportu Miejskiego stawki za przejazd jednego pociągu. - Za kilometr dostaniemy 18 zł i 18 gr. To niewiele w stosunku np. do stawki jaką bierze Metro (34 zł za krótki pociąg i 51 zł za długi skład) - oblicza Jerzy Obrębski. Nie wie dokładnie, ile spośród tych 8 mln zł trzeba będzie wydać na administrację i wynagrodzenia szefów spółki, bo "nie przeprowadzono jeszcze dokładnych bilansów". - To będzie jednak śladowy procent tej sumy. W administracji Szybkiej Kolei Miejskiej pracuje tylko osiem osób - zaznacza.

Jak obliczyliśmy kursowanie ciągle zatłoczonego autobusu 521 z Falenicy przez Śródmieście na Szczęśliwice będzie kosztować w tym roku nieco mniej - ok. 7 mln zł.
Oryginał: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34862,3103812.html

: 09 sty 2006, 18:37
autor: bohunu
Gazeta Stołeczna pisze:frekwencja w pociągach poprawi się w lutym
ROTFL!

jesli SKMka dostaje 18zł za kilometr, to chyba będą mieli trochę długu na koniec roku :-?

: 09 sty 2006, 21:51
autor: Piotrek
Oczywiście,że powinni bardziej rozpowszechnić SKMkę pomijając fakt fatalnego rozkładu jazdy itd.Nie ma żadnych informacji w centrum,na mapkach też takie ze pozal się Boże,brak jakiegokolwiek oznaczenia,brak rozkładu na stronach ZTM itd itp :-?

: 09 sty 2006, 21:52
autor: bohunu
Piotrek pisze:brak rozkładu na stronach ZTM
Jest... ale nie w rokladah tylko trzeba wejść z głównej :-?

: 09 sty 2006, 23:19
autor: xxl
Sporo ludzi słyszało o SKM Niestety powodem tak małej frekwencji jest tylko i wyłącznie niedopasowany dla podróznych rozkład Rano w dzień powszedni nie ma pociągu do Warszawy a potem są i tak długie przerwy Za długie aby ktoś zadał sobie tyle trudu i czekał na pociąg Podejrzewam że nawet po wydłużeniu trasy do Grodziska sytuacja nie poprawi się znacznie Jeżeli podróżni nie dojadą rano do pracy a potem nie będą mieli pociągu aby wrócić do domu to i tak pojadą pociągiem KM który kursuje znacznie częsciej

: 09 sty 2006, 23:48
autor: Karol
Ale na SKM nie muszą robić dopłaty do karty miejskiej. Zresztą SKM przydałby się mały tor odtswczy z peronem na wysokości Niedźwiadka. Wtedy frekwencja poranna byłaby naprawdę duża.

: 10 sty 2006, 8:14
autor: Sindbad
:-D Uważam, że po likwidacji dziur w godzinach szczytu będzie pełna frekencja :!:

: 10 sty 2006, 9:43
autor: Rosa
Sindbad pisze::-D Uważam, że po likwidacji dziur w godzinach szczytu będzie pełna frekencja :!:
Jesli bedą jeździły tylko do Wschodniego to nie ma siły aby była niezła frekwencja.
Gdybym miał do wyboru 521 do Centrum (Minibusa jeśli chcę być szybciej i wygodniej) i SKM do Wschodniego to nie ma siły abym wybrał SKM. Zaoszczędzę 5 min na jeździe koleja a potem stracę 15 min na przesiadki.

: 10 sty 2006, 17:03
autor: Banan
Karol pisze:Ale na SKM nie muszą robić dopłaty do karty miejskiej. Zresztą SKM przydałby się mały tor odtswczy z peronem na wysokości Niedźwiadka. Wtedy frekwencja poranna byłaby naprawdę duża.
Biorąc pod uwagę obecne możliwości infastruktury to SKM mogłaby jeździć od Otwocka do Pruszkowa a na upartego do Grodziska. Jak już wspomniała Gazeta, należałoby nakłonić okoliczne miasta w sprawie dopłat do kolei miejskiej. Mam nadzieję, że SKM z nowym rozkładem do ww. miejscowości dojedzie już 10.12.2006 - nowy rozkład jazdy.

: 10 sty 2006, 20:25
autor: xxl
Moim zdaniem zrobiono jeden podstawowy błąd Pociągi zamiast do Falenicy od razu powinny kursować z Warszawy do Grodziska
Mieszkańcy Falenicy mają i tak komunikację miejską Mieszkańcy Grodziska są praktycznie skazani na pociągi KM Do tego i tak kupują bilety ZTM Gdyby mogli kupić tylko jeden bilet nawet trochę droższy którym mogą jeżdzić i do Warszawy i po Warszawie pociągi SKM pękałyby w szwach Dopiero potem można zacząć wydłużać trasę do Otwocka

: 10 sty 2006, 22:57
autor: MeWa
Banan pisze:
Karol pisze:Ale na SKM nie muszą robić dopłaty do karty miejskiej. Zresztą SKM przydałby się mały tor odtswczy z peronem na wysokości Niedźwiadka. Wtedy frekwencja poranna byłaby naprawdę duża.
Biorąc pod uwagę obecne możliwości infastruktury to SKM mogłaby jeździć od Otwocka do Pruszkowa a na upartego do Grodziska. Jak już wspomniała Gazeta, należałoby nakłonić okoliczne miasta w sprawie dopłat do kolei miejskiej. Mam nadzieję, że SKM z nowym rozkładem do ww. miejscowości dojedzie już 10.12.2006 - nowy rozkład jazdy.
wątpię,żeby PLK zgodziło się na Pruszków bez remontu... Zresztą współpraca miasta z gminami podmiejskimi nie wygląda dobrze
xxl pisze:Mieszkańcy Grodziska są praktycznie skazani na pociągi KM Do tego i tak kupują bilety ZTM Gdyby mogli kupić tylko jeden bilet nawet trochę droższy którym mogą jeżdzić i do Warszawy i po Warszawie pociągi SKM pękałyby w szwach Dopiero potem można zacząć wydłużać trasę do Otwocka
A kto zapłaciłby za Grodzisk?

: 11 sty 2006, 12:31
autor: Lukasz436
Fikander pisze:
Sindbad pisze::-D Uważam, że po likwidacji dziur w godzinach szczytu będzie pełna frekencja :!:
Tak, w 521. :]
Wcale, że nie - wiele pasażerów właśnie narzeka na rozkład SKM i głównym z powodów niekorzystania z tej kolejki jest zły rozkład. Niestety tak jak powiedziałem będzie to trudny okres dla SKM aż do dnia 11.12.2006 roku kiedy to w życie wejdzie pełny lepszy rozkład jazdy.