Teraźniejszość i przyszłość polskiej kolei

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lut 2007, 13:44

jasiu pisze:ale w .de jest to wszystko koordynowane przez landy - organizatora przewozów
Ależ przeca u nas w ustawie o samorządzie wojewódzkim jest napisane, że to on odpowiada za regionalne przewozy kolejowe. Trzeba by to tylko zacząć a) egzekwować b) organizować.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2007, 14:06

Busmann pisze:Oby ceny nie były IC-owskie...
Przecież będą, to jedyny sposób, żeby wyjść na 0 przy cenach infrastruktury.
geograf pisze:Mam przynajmniej nadzieję, że nie będzie problemu z umieszczaniem ich kursów w Hafasie...
Zapłacą, to będą kursy w ERJP i SRJP...
pawcio pisze:I podobno nie ma do tego żadnego przymusu ustawowego.
Ale jest to jeden z warunków stawianych przy organizowaniu przetargu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lut 2007, 14:08

OK.
To czy w takim razie w Polsce nie dałoby się zorganizować przetargu przez województwo, że ono sobie zamawia kursy na określonych trasach, w określonych godzinach itp. a PKP PR, KM-KM, czy ktokolwiek inny ustawia się w kolejce do tego przetargu?
Bo póki co to u nas chyba wygląda to wszystko dokładnie na odwrót.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2007, 14:15

pawcio pisze:To czy w takim razie w Polsce nie dałoby się zorganizować przetargu przez województwo, że ono sobie zamawia kursy na określonych trasach, w określonych godzinach itp. a PKP PR, KM-KM, czy ktokolwiek inny ustawia się w kolejce do tego przetargu?
Dwa takie przetargi już się odbyły, jeden wygrało (niespodziewanka) PKP PR, do drugiego się chyba nikt nie zgłosił. Ale krok naprzód został zrobiony;)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 lut 2007, 14:20

pawcio pisze:To czy w takim razie w Polsce nie dałoby się zorganizować przetargu przez województwo, że ono sobie zamawia kursy na określonych trasach, w określonych godzinach itp
W tym roku miał być ogłoszony przetarg na obługę trasy Gliwice - Bytom.
Czy ktoś słyszał coś więcej? Bo jeśli on dojdzie do skutku, oznaczałoby że samorządy mogą zlecać obsługę tras do woli, tylko im się nie chce/nie mają w kim wybierać...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2007, 14:23

geograf pisze: W tym roku miał być ogłoszony przetarg na obługę trasy Gliwice - Bytom.
To jest właśnie ten, gdzie się nikt nie zgłosił:)
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lut 2007, 14:27

Dwa takie przetargi już się odbyły, jeden wygrało (niespodziewanka) PKP PR, do drugiego się chyba nikt nie zgłosił. Ale krok naprzód został zrobiony;)
OK. Czyli światełko w tunelu jest.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 lut 2007, 14:29

A jeszcze jedno mi przyszło do głowy.
Czy takie województwo może występować do PLK o sloty na torach, czy może to robić tylko przewoźnik?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 26 lut 2007, 11:57

Fikander pisze: Dwa takie przetargi już się odbyły, jeden wygrało (niespodziewanka) PKP PR, do drugiego się chyba nikt nie zgłosił. Ale krok naprzód został zrobiony;)
A nie było w zeszłym roku przetargu na Gdynia - Słupsk, co go niby wygrało SKM?

[ Dodano: 26-02-2007, 11:59 ]
pawcio pisze:Czy takie województwo może występować do PLK o sloty na torach, czy może to robić tylko przewoźnik?
Przewoźnik ma koncesję.

Hmm... musiałbym pogrzebać w przepisach, ale coś mi się wydaję, że od tego roku jest nawet obowiązek organizacji przetargu...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 lut 2007, 15:37

Fikander pisze:Przecież będą, to jedyny sposób, żeby wyjść na 0 przy cenach infrastruktury.
To nie wróżę zbytniego powodzenia... Teraz spora część pasażerów woli jechać dłużej pośpiesznym, niż 30 minut krócej ekspresowym 2x drożej.
A co do warunków podróży, to kiedyś jechałem "NIDĄ" i powiem tylko tyle, że standard pociągów wystawianych przez Białystok jest o wiele lepszy...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 26 lut 2007, 15:40

Nida jest od lat najgorszym pod względem standardu podróży Expressem na polskich torach, ale cóż - polityka spółki nie pozwala na jej przekwalifikowanie na TLK.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 lut 2007, 16:59

bohun pisze:polityka spółki nie pozwala na jej przekwalifikowanie na TLK.
No niestety. Odcinają sobie jedyną drogę do lekkiej poprawy rentowności połączenia, bo obecnie, to w Radomiu wsiadają po 2-3 osoby. A na rzeźnię o 21:45, to na peronie się nieraz nie mieszczą (zwłaszcza przy zmianie turnusów)... Zobaczymy jak w tym roku pójdzie.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 lut 2007, 17:08

Fikander pisze:
geograf pisze:Mam przynajmniej nadzieję, że nie będzie problemu z umieszczaniem ich kursów w Hafasie...
Zapłacą, to będą kursy w ERJP i SRJP...
Jak rozumiem PKP PR, IC, SKMy i KMy płacą za umieszczanie swoich połączeń w RJP? :shock:

Awatar użytkownika
Karol
Posty: 857
Rejestracja: 18 gru 2005, 16:24
Lokalizacja: Marysin Wawerski

Post autor: Karol » 26 lut 2007, 17:17

No chyba...na tym polega działanie Grupy PKP, że jedna spółka płaci drugiej za wykonanie kursów, remonty lokomotyw, wypożyczanie maszynistów itd. A praktyka? Sam nie wiem :-k
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!

Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27424
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 lut 2007, 18:00

geograf pisze:Jak rozumiem PKP PR, IC, SKMy i KMy płacą za umieszczanie swoich połączeń w RJP? :shock:
Spółki grupy PKP nie. KM chyba nie. SKMW ZTCW tak. SKPL, póki były, na pewno tak.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ