Ależ przeca u nas w ustawie o samorządzie wojewódzkim jest napisane, że to on odpowiada za regionalne przewozy kolejowe. Trzeba by to tylko zacząć a) egzekwować b) organizować.jasiu pisze:ale w .de jest to wszystko koordynowane przez landy - organizatora przewozów
TeraĹşniejszoĹÄ i przyszĹoĹÄ polskiej kolei
Moderator: JacekM
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Przecież będą, to jedyny sposób, żeby wyjść na 0 przy cenach infrastruktury.Busmann pisze:Oby ceny nie były IC-owskie...
Zapłacą, to będą kursy w ERJP i SRJP...geograf pisze:Mam przynajmniej nadzieję, że nie będzie problemu z umieszczaniem ich kursów w Hafasie...
Ale jest to jeden z warunków stawianych przy organizowaniu przetargu.pawcio pisze:I podobno nie ma do tego żadnego przymusu ustawowego.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
OK.
To czy w takim razie w Polsce nie dałoby się zorganizować przetargu przez województwo, że ono sobie zamawia kursy na określonych trasach, w określonych godzinach itp. a PKP PR, KM-KM, czy ktokolwiek inny ustawia się w kolejce do tego przetargu?
Bo póki co to u nas chyba wygląda to wszystko dokładnie na odwrót.
To czy w takim razie w Polsce nie dałoby się zorganizować przetargu przez województwo, że ono sobie zamawia kursy na określonych trasach, w określonych godzinach itp. a PKP PR, KM-KM, czy ktokolwiek inny ustawia się w kolejce do tego przetargu?
Bo póki co to u nas chyba wygląda to wszystko dokładnie na odwrót.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Dwa takie przetargi już się odbyły, jeden wygrało (niespodziewanka) PKP PR, do drugiego się chyba nikt nie zgłosił. Ale krok naprzód został zrobiony;)pawcio pisze:To czy w takim razie w Polsce nie dałoby się zorganizować przetargu przez województwo, że ono sobie zamawia kursy na określonych trasach, w określonych godzinach itp. a PKP PR, KM-KM, czy ktokolwiek inny ustawia się w kolejce do tego przetargu?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
W tym roku miał być ogłoszony przetarg na obługę trasy Gliwice - Bytom.pawcio pisze:To czy w takim razie w Polsce nie dałoby się zorganizować przetargu przez województwo, że ono sobie zamawia kursy na określonych trasach, w określonych godzinach itp
Czy ktoś słyszał coś więcej? Bo jeśli on dojdzie do skutku, oznaczałoby że samorządy mogą zlecać obsługę tras do woli, tylko im się nie chce/nie mają w kim wybierać...
OK. Czyli światełko w tunelu jest.Dwa takie przetargi już się odbyły, jeden wygrało (niespodziewanka) PKP PR, do drugiego się chyba nikt nie zgłosił. Ale krok naprzód został zrobiony;)
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
A nie było w zeszłym roku przetargu na Gdynia - Słupsk, co go niby wygrało SKM?Fikander pisze: Dwa takie przetargi już się odbyły, jeden wygrało (niespodziewanka) PKP PR, do drugiego się chyba nikt nie zgłosił. Ale krok naprzód został zrobiony;)
[ Dodano: 26-02-2007, 11:59 ]
Przewoźnik ma koncesję.pawcio pisze:Czy takie województwo może występować do PLK o sloty na torach, czy może to robić tylko przewoźnik?
Hmm... musiałbym pogrzebać w przepisach, ale coś mi się wydaję, że od tego roku jest nawet obowiązek organizacji przetargu...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To nie wróżę zbytniego powodzenia... Teraz spora część pasażerów woli jechać dłużej pośpiesznym, niż 30 minut krócej ekspresowym 2x drożej.Fikander pisze:Przecież będą, to jedyny sposób, żeby wyjść na 0 przy cenach infrastruktury.
A co do warunków podróży, to kiedyś jechałem "NIDĄ" i powiem tylko tyle, że standard pociągów wystawianych przez Białystok jest o wiele lepszy...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Nida jest od lat najgorszym pod względem standardu podróży Expressem na polskich torach, ale cóż - polityka spółki nie pozwala na jej przekwalifikowanie na TLK.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
No niestety. Odcinają sobie jedyną drogę do lekkiej poprawy rentowności połączenia, bo obecnie, to w Radomiu wsiadają po 2-3 osoby. A na rzeźnię o 21:45, to na peronie się nieraz nie mieszczą (zwłaszcza przy zmianie turnusów)... Zobaczymy jak w tym roku pójdzie.bohun pisze:polityka spółki nie pozwala na jej przekwalifikowanie na TLK.
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
No chyba...na tym polega działanie Grupy PKP, że jedna spółka płaci drugiej za wykonanie kursów, remonty lokomotyw, wypożyczanie maszynistów itd. A praktyka? Sam nie wiem ![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![:-k :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
www.kolej.one.pl
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)
Zachęcam do aktualizowania danych!!!
Pasażer:KM, 401, 520, 115, 173, 315 (kolejność zamierzona!)