Strona 4 z 41

: 25 lut 2007, 13:44
autor: pawcio
jasiu pisze:ale w .de jest to wszystko koordynowane przez landy - organizatora przewozów
Ależ przeca u nas w ustawie o samorządzie wojewódzkim jest napisane, że to on odpowiada za regionalne przewozy kolejowe. Trzeba by to tylko zacząć a) egzekwować b) organizować.

: 25 lut 2007, 14:06
autor: fik
Busmann pisze:Oby ceny nie były IC-owskie...
Przecież będą, to jedyny sposób, żeby wyjść na 0 przy cenach infrastruktury.
geograf pisze:Mam przynajmniej nadzieję, że nie będzie problemu z umieszczaniem ich kursów w Hafasie...
Zapłacą, to będą kursy w ERJP i SRJP...
pawcio pisze:I podobno nie ma do tego żadnego przymusu ustawowego.
Ale jest to jeden z warunków stawianych przy organizowaniu przetargu.

: 25 lut 2007, 14:08
autor: pawcio
OK.
To czy w takim razie w Polsce nie dałoby się zorganizować przetargu przez województwo, że ono sobie zamawia kursy na określonych trasach, w określonych godzinach itp. a PKP PR, KM-KM, czy ktokolwiek inny ustawia się w kolejce do tego przetargu?
Bo póki co to u nas chyba wygląda to wszystko dokładnie na odwrót.

: 25 lut 2007, 14:15
autor: fik
pawcio pisze:To czy w takim razie w Polsce nie dałoby się zorganizować przetargu przez województwo, że ono sobie zamawia kursy na określonych trasach, w określonych godzinach itp. a PKP PR, KM-KM, czy ktokolwiek inny ustawia się w kolejce do tego przetargu?
Dwa takie przetargi już się odbyły, jeden wygrało (niespodziewanka) PKP PR, do drugiego się chyba nikt nie zgłosił. Ale krok naprzód został zrobiony;)

: 25 lut 2007, 14:20
autor: person
pawcio pisze:To czy w takim razie w Polsce nie dałoby się zorganizować przetargu przez województwo, że ono sobie zamawia kursy na określonych trasach, w określonych godzinach itp
W tym roku miał być ogłoszony przetarg na obługę trasy Gliwice - Bytom.
Czy ktoś słyszał coś więcej? Bo jeśli on dojdzie do skutku, oznaczałoby że samorządy mogą zlecać obsługę tras do woli, tylko im się nie chce/nie mają w kim wybierać...

: 25 lut 2007, 14:23
autor: fik
geograf pisze: W tym roku miał być ogłoszony przetarg na obługę trasy Gliwice - Bytom.
To jest właśnie ten, gdzie się nikt nie zgłosił:)

: 25 lut 2007, 14:27
autor: pawcio
Dwa takie przetargi już się odbyły, jeden wygrało (niespodziewanka) PKP PR, do drugiego się chyba nikt nie zgłosił. Ale krok naprzód został zrobiony;)
OK. Czyli światełko w tunelu jest.

: 25 lut 2007, 14:29
autor: pawcio
A jeszcze jedno mi przyszło do głowy.
Czy takie województwo może występować do PLK o sloty na torach, czy może to robić tylko przewoźnik?

: 26 lut 2007, 11:57
autor: bohunu
Fikander pisze: Dwa takie przetargi już się odbyły, jeden wygrało (niespodziewanka) PKP PR, do drugiego się chyba nikt nie zgłosił. Ale krok naprzód został zrobiony;)
A nie było w zeszłym roku przetargu na Gdynia - Słupsk, co go niby wygrało SKM?

[ Dodano: 26-02-2007, 11:59 ]
pawcio pisze:Czy takie województwo może występować do PLK o sloty na torach, czy może to robić tylko przewoźnik?
Przewoźnik ma koncesję.

Hmm... musiałbym pogrzebać w przepisach, ale coś mi się wydaję, że od tego roku jest nawet obowiązek organizacji przetargu...

: 26 lut 2007, 15:37
autor: Wolfchen
Fikander pisze:Przecież będą, to jedyny sposób, żeby wyjść na 0 przy cenach infrastruktury.
To nie wróżę zbytniego powodzenia... Teraz spora część pasażerów woli jechać dłużej pośpiesznym, niż 30 minut krócej ekspresowym 2x drożej.
A co do warunków podróży, to kiedyś jechałem "NIDĄ" i powiem tylko tyle, że standard pociągów wystawianych przez Białystok jest o wiele lepszy...

: 26 lut 2007, 15:40
autor: bohunu
Nida jest od lat najgorszym pod względem standardu podróży Expressem na polskich torach, ale cóż - polityka spółki nie pozwala na jej przekwalifikowanie na TLK.

: 26 lut 2007, 16:59
autor: Wolfchen
bohun pisze:polityka spółki nie pozwala na jej przekwalifikowanie na TLK.
No niestety. Odcinają sobie jedyną drogę do lekkiej poprawy rentowności połączenia, bo obecnie, to w Radomiu wsiadają po 2-3 osoby. A na rzeźnię o 21:45, to na peronie się nieraz nie mieszczą (zwłaszcza przy zmianie turnusów)... Zobaczymy jak w tym roku pójdzie.

: 26 lut 2007, 17:08
autor: person
Fikander pisze:
geograf pisze:Mam przynajmniej nadzieję, że nie będzie problemu z umieszczaniem ich kursów w Hafasie...
Zapłacą, to będą kursy w ERJP i SRJP...
Jak rozumiem PKP PR, IC, SKMy i KMy płacą za umieszczanie swoich połączeń w RJP? :shock:

: 26 lut 2007, 17:17
autor: Karol
No chyba...na tym polega działanie Grupy PKP, że jedna spółka płaci drugiej za wykonanie kursów, remonty lokomotyw, wypożyczanie maszynistów itd. A praktyka? Sam nie wiem :-k

: 26 lut 2007, 18:00
autor: fik
geograf pisze:Jak rozumiem PKP PR, IC, SKMy i KMy płacą za umieszczanie swoich połączeń w RJP? :shock:
Spółki grupy PKP nie. KM chyba nie. SKMW ZTCW tak. SKPL, póki były, na pewno tak.