Strona 4 z 7

: 11 sie 2006, 20:01
autor: Bastian
Podczas gdy Skoda ma miejsc w sumie o 30-45 więcej, niż konkurenci. To znaczna różnica przy dość niewielkich różnicach wymiarowych (fakt, że wymiary też ma największe). Zastanawiające.

: 11 sie 2006, 20:06
autor: piotram
Czyli to jest najprawdopodobniej skutek różnego przelicznika osób stojących na metr kw. Widocznie Pepiki bardziej lubią się tłoczyć ;)

: 11 sie 2006, 20:14
autor: Bastian
No to nie można by w warunkach przetargu zawrzeć jednolitego przelicznika? Albo np. zażądać nie ilości miejsc stojących, a powierzchni dostępnej dla stojących podłogi?

: 11 sie 2006, 20:21
autor: piotram
Pewnie można. Tylko ktoś musi na to wpaść
](*,)

: 11 sie 2006, 22:37
autor: mkm101
piotram pisze:Czyli to jest najprawdopodobniej skutek różnego przelicznika osób stojących na metr kw.
Niewykluczone, choć warto zwrócić uwagę że Skoda jest także szersza. Niby 11cm ale na tej długości może to dodać ponad 3m². Niewykluczone też że odpowiednio ustawiono siedzenia co też może dać zwiększenie powierzchni dla osób stojących.

: 13 sie 2006, 11:06
autor: Glonojad
Ale Skoda ma fotele w członach wózkowych w układzie "do wewnątrz", co może nie być najpojemniejszym rozwiązaniem. Pytanie, jak jest policzony "zasięg" nóg...

: 02 wrz 2006, 12:50
autor: Glonojad

: 02 wrz 2006, 13:17
autor: SławekM
Coś ten drugi pantograf jest krzywy ;)

: 02 wrz 2006, 16:18
autor: MZ
solaris8315 pisze:Coś ten drugi pantograf jest krzywy
:arrow: I przednia wycieraczka musi chyba jakoś dziwacznie działać :D. Ale tak ogólnie to fajna zabawka :).

: 05 lis 2006, 12:20
autor: Tm
kilka zdjęć i informacji o Konczarze(tylko po fińsku i rosyjsku)
http://photo.tramvaj.ru/zagrebtr.htm

: 05 lis 2006, 12:32
autor: Glonojad
Tylko czemu strona ma tytuł "Belgrad"? ;)

110 milionów euro za 70 sztuk, czyli 1,57 mln euro za sztukę. Niedrogo, ciekawe, czemu w Łodzi tak z ceną pojechali...

: 05 lis 2006, 17:12
autor: piotram
inż. Glonojad pisze: 110 milionów euro za 70 sztuk, czyli 1,57 mln euro za sztukę. Niedrogo, ciekawe, czemu w Łodzi tak z ceną pojechali...
Może wyszli z założenia , że Polska to "zachodni i bogaty kraj" i mozna dać wg cennika dla dewizowych :D

: 05 lis 2006, 17:13
autor: Glonojad
Ile by nie dali, przegrali przez brak osi ;).

: 07 sty 2007, 0:44
autor: TLG
A tu chodzą słuchy, że berlińskimi GT6N poważnie zainteresowany jest także Szczecin. I coś jeszcze - MZK interesuje się także Leolinerem. Można o tym wycztać na niemieckiej Wikipedii: http://de.wikipedia.org/wiki/Leoliner
PS. Może ktoś zwrócił uwagę na stronie FBL jest także schemat tramwaju NGTW8, a prowadzą także prace nad tramwajem 12-osiowym NGTW12.

: 16 lut 2012, 23:02
autor: Bastian
Podkreślenie moje ;)
Data dodania: 2012-02-16 11:51:07
(źródło: jm, Rynek Kolejowy)


Nowy tramwaj Škody dla Miszkolca

Wczoraj podpisano umowę na dostawę 31 niskopodłogowych tramwajów Škody do wegierskiego Miszkolca. Producent zaprezentował już wygląd tramwaju który dostarczy na Węgry - zupełnie nowej Škody 25T.

Postępowanie na dostawę dwukierunkowych, niskopodłogowych tramwajów do Miszkolca powtarzane było czterokrotnie. W ostatnim przetargu Škoda pokonała AnsaldoBredę, CAF, Astra Arad i Solarisa. Odwołania dwóch pierwszych z tych firm zostały odrzucone, i ostatecznie wczoraj podpisano kontrakt. Za 31 tramwajów oraz 10-letnie utrzymanie pojazdów Miszkolc zapłaci 18,6 miliarda forintów (ok. 268 milionów złotych). Zakup jest w większości finansowany ze środków unijnych. Dostawy rozpoczną się w lutym 2014 roku i potrwają rok.

Czeskie media podkreślają, że tramwaj 25T dla Miszkolca nie dość, że jest tańszy niż tramwaje 14T dostarczane przez Škodę do stolicy własnego kraju Pragi, to jeszcze mieści więcej pasażerów. Škoda zwraca uwagę, że tramwaj 14T został specjalnie zaprojektowany dla Pragi, co podniosło koszty. Dodatkowo, między innymi, ze względu na duże nachylenia w profilach tras, wszystkie trzy wózki praskich tramwajów są napędne. W 25T napęd mają tylko krańcowe wózki. Warto zauważyć, że jest to uzupełnienie oferty czeskiej firmy o całkowicie niskopodłogowy tramwaj pięcioczłonowy, który stanowi większość zamówień np. w Polsce (120N, Swing, Tramino). - To tramwaj, który chcemy wystawiać w przetargach w innych krajach - powiedział portalowi iDNES wiceprezes do spraw marketingu Škody Zdenek Majer.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
http://www.rynek-kolejowy.pl/30928/Nowy ... zkolca.htm