: 11 sie 2006, 20:01
Podczas gdy Skoda ma miejsc w sumie o 30-45 więcej, niż konkurenci. To znaczna różnica przy dość niewielkich różnicach wymiarowych (fakt, że wymiary też ma największe). Zastanawiające.
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Niewykluczone, choć warto zwrócić uwagę że Skoda jest także szersza. Niby 11cm ale na tej długości może to dodać ponad 3m². Niewykluczone też że odpowiednio ustawiono siedzenia co też może dać zwiększenie powierzchni dla osób stojących.piotram pisze:Czyli to jest najprawdopodobniej skutek różnego przelicznika osób stojących na metr kw.
I przednia wycieraczka musi chyba jakoś dziwacznie działać . Ale tak ogólnie to fajna zabawka .solaris8315 pisze:Coś ten drugi pantograf jest krzywy
Może wyszli z założenia , że Polska to "zachodni i bogaty kraj" i mozna dać wg cennika dla dewizowychinż. Glonojad pisze: 110 milionów euro za 70 sztuk, czyli 1,57 mln euro za sztukę. Niedrogo, ciekawe, czemu w Łodzi tak z ceną pojechali...
http://www.rynek-kolejowy.pl/30928/Nowy ... zkolca.htmData dodania: 2012-02-16 11:51:07
(źródło: jm, Rynek Kolejowy)
Nowy tramwaj Škody dla Miszkolca
Wczoraj podpisano umowę na dostawę 31 niskopodłogowych tramwajów Škody do wegierskiego Miszkolca. Producent zaprezentował już wygląd tramwaju który dostarczy na Węgry - zupełnie nowej Škody 25T.
Postępowanie na dostawę dwukierunkowych, niskopodłogowych tramwajów do Miszkolca powtarzane było czterokrotnie. W ostatnim przetargu Škoda pokonała AnsaldoBredę, CAF, Astra Arad i Solarisa. Odwołania dwóch pierwszych z tych firm zostały odrzucone, i ostatecznie wczoraj podpisano kontrakt. Za 31 tramwajów oraz 10-letnie utrzymanie pojazdów Miszkolc zapłaci 18,6 miliarda forintów (ok. 268 milionów złotych). Zakup jest w większości finansowany ze środków unijnych. Dostawy rozpoczną się w lutym 2014 roku i potrwają rok.
Czeskie media podkreślają, że tramwaj 25T dla Miszkolca nie dość, że jest tańszy niż tramwaje 14T dostarczane przez Škodę do stolicy własnego kraju Pragi, to jeszcze mieści więcej pasażerów. Škoda zwraca uwagę, że tramwaj 14T został specjalnie zaprojektowany dla Pragi, co podniosło koszty. Dodatkowo, między innymi, ze względu na duże nachylenia w profilach tras, wszystkie trzy wózki praskich tramwajów są napędne. W 25T napęd mają tylko krańcowe wózki. Warto zauważyć, że jest to uzupełnienie oferty czeskiej firmy o całkowicie niskopodłogowy tramwaj pięcioczłonowy, który stanowi większość zamówień np. w Polsce (120N, Swing, Tramino). - To tramwaj, który chcemy wystawiać w przetargach w innych krajach - powiedział portalowi iDNES wiceprezes do spraw marketingu Škody Zdenek Majer.