Stacje odcinka bielańskiego (A-20 Słodowiec - A-23 Młociny)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 11 kwie 2006, 10:13

pk45 pisze:No proszę proszę cóż za wspaniała postawa H6. Tylko mi powiedzcie dlaczego ja nie wierzę w bezinteresowność tej decyzji?
:arrow: Bo zwykle, gdy nie wiadomo, o co chodzi, to chodzi o pieniądze :-k.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 kwie 2006, 1:02

Obrazek
WARSZAWA
METRO Koniec walki o bielańskie kontrakty za 750 mln zł

Odblokowanie pierwszej linii

Hydrobudowa-6 do końca tygodnia wycofa wszystkie sądowe skargi w sprawie przetargów na budowy stacji Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny. Ta decyzja otwiera drogę do rozpoczęcia budowy 3,9 km podziemnej trasy na Bielanach.


Szefowie firmy poinformowali wczoraj o tym p. o. prezydenta miasta Mirosława Kochalskiego. Po siedmiu miesiącach blokowania inwestycji to zaskakująca decyzja.

Według Grzegorza Żurawskiego z Metra Warszawskiego prace przy stacjach Stare Bielany i Wawrzyszew powinny rozpocząć się wciągu pięciu tygodni. W przypadku stacji Młociny poczekamy pewnie kilka tygodni dłużej - oprócz dwóch wycofanych pozwów Hydrobudowy-6 na rozpatrzenie czeka jeszcze protest innej firmy.

Do wczoraj odrzucona w trzech przetargach Hydrobudowa-6 (przegrała z konsorcjum PRG Metro i PeBeKa Lubin oraz z Warbudem) zaciekle walczyła o swoje racje. W sprawie budowy bielańskich stacji złożyła 11 z 18 protestów, 8 z 10 odwołań i 7 z 8 skarg do sądu. W zarządzie spółki do głosu doszli jednak właśnie przeciwnicy eskalacji konfliktu z metrem. Dlaczego?- Konkurencyjne firmy próbują wykorzystać protesty do windowania cen - twierdzi Krzysztof Pasternak, dyrektor handlowy Hydrobudowy-6. - Wycofujemy wszystkie skargi. Będziemy jednak bacznie przyglądali się inwestycjom, bo spodziewamy się nieprawidłowości.

Przedstawiciele firmy przypominają, że w ubiegłym tygodniu metro zawarło umowę za 242 mln zł z konsorcjum PRG Metro i PeBeKa Lubin na budowę stacji Słodowiec. Hydrobudowę zaniepokoiło, że prezes metra Jerzy Lejk już na wstępie rozważa podpisanie do niej aneksu terminowego i kwotowego -w związku z opóźnieniem rozpoczęcia inwestycji przez protesty.

A nieoficjalnie? Hydrobudowa-6 ma wciąż nadzieję na powierzenie jej przez miasto budowy podziemnego parkingu przy stacji Plac Wilsona, a w przyszłości na intratne zlecenia przy budowie drugiej linii. Należące do tej samej grupy kapitałowej Mosty Płockie będą też podwykonawcą na budowie stacji na Bielanach.

Mirosław Kochalski nie chce komentować wczorajszej decyzji Hydrobudowy-6. - Dopóki nie zobaczę podpisanych umów, nie uwierzę - odpowiada.

Konrad Majszyk
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 31 maja 2006, 15:54

W dniu dzisiejszym podpisano umowę na budowę stacji A-21 Stare Bielany i A-22 Wawrzyszew oraz tuneli B21 i B22. Wartość podpisanego kontraktu z konsorcjum Mostostał Warszawa SA i Necsko Entrecanales Cubiertas SA wynosi 217 697 410 zł brutto. Wykonawca Warbud SA, wybrany wcześniej w przetargu, zrezygnował z realizacji kontraktu - dlatego trafił on w ręce tego konsorcjum. Czas wykonania wynosić będzie 15,5 mięsiąca, odbiory końcowe zakończyć się mają 15 października 2007 r. (potem jeszcze minie trochę czasu zanim stacja zostanie włączona do ruchu). Nie uda się otworzyć stacji Młociny razem z tymi dwoma stacjami, ale Metro chce przekonać przyszłego wykonawcę do tego, by urządzenia techniczne były gotowe wcześniej (bo kontrakt obejmuje cały węzeł), dzięki czemu pociągi mogłyby tam zawracać, ale bez pasażerów (za stacjami A-21 i A-22 nie przewidziano torów łącznikowych, zmiana toru możliwa będzie dopiero za Młocinami)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 cze 2006, 21:29

Podałem starą nazwę firmy. Hiszpańska firma nosi teraz nazwę Acciona Infraestructuras.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 cze 2006, 0:31

Obrazek
Metro wytnie drzewa warte prawie 7 mln zł


Katarzyna Wójtowicz 04-06-2006, ostatnia aktualizacja 05-06-2006 16:32

Żeby zbudować tunele i stacje metra od Marymontu do Młocin, trzeba wyciąć 223 drzewa, 28 przesadzić i zapłacić olbrzymie kary

Pod piły pójdzie cały pas zieleni wzdłuż ul. Kasprowicza. Rosną tu 40-, 50-letnie lipy, topole i kasztanowce. Właśnie tych ostatnich drzew najbardziej żałują mieszkańcy Bielan.

- Co roku zbieramy pod nimi z dziećmi kasztany. Trudno sobie wyobrazić, że ich niedługo nie będzie - mówi Anna Dawidziuk, która mieszka przy ul. Kasprowicza. Drzew żałuje też Joanna Grduszyńska, która pracuje w perfumerii dokładnie naprzeciw miejsca, gdzie powstanie stacja metra. - Co roku czekałam, aż te kasztanowce zakwitną. Ich wycięcie to zły pomysł. Urzędnicy powinni wiedzieć, że starych drzew się nie przesadza - mówi.

Decyzje jednak już zapadły i drzewa będą wycięte. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy wkroczą drwale. - W tej chwili negocjujemy umowę z podwykonawcą. Decyzja zapadnie za kilka dni - mówi Wojciech Słomski z Przedsiębiorstwa Robót Górniczych "Metro", odpowiedzialny za pierwszy etap inwestycji bielańskiej.

Za wycięcie drzew Metro musi zapłacić 6 mln 750 tys. zł kary Gminnemu Funduszowi Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Kolejne pół miliona za te przesadzone drzewa, które nie przyjmą się w ciągu trzech lat. - mówi Grzegorz Żurawski, rzecznik prasowy Metro warszawskie. Po zakończeniu na przełomie 2007 i 2008 r. Metro zasadzi na ul. Kasprowicza nowe drzewa.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 cze 2006, 14:22

Za wycięcie drzew TYLE się płaci? nie no, skoro mają posadzić (po zakończeniu budowy) tam nowe drzewa, to wycięte powinni sprzedać to tartaku. Oby tylko nie było tak, że "ekologi" zablokują inwestycję do czasu otrzymania "dotacji". To by była kompletna klapa przedsięwzięcia.
:arrow: Swoją drogą to przełom 2007/2008 to jest chyba zbyt optymistyczny termin zakończenia budowy?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 cze 2006, 14:24

czemu? Budowa stacji Słodowiec już trwa, a kolejnych się wkrótce rozpocznie. Czekamy tylko na podpisanie umowy na Młociny.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 cze 2006, 14:33

Właśnie, nie ma jeszcze umowy na Młociny. Tam będzie trochę gorzej z budową, jeśli wziąć pod uwagę jednoczesną budowę centrum przesiadkowego i trasy w Nocznickiego (w co wątpię, czy będzie to jednoczesne). Ale lepiej nie zapeszać. Będzie grudzień 2007, to się zobaczy.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 06 cze 2006, 14:38

dlatego też Metro czyni starania, by stacja była gotowa wcześniej na poziomie technologicznym, by mogły tam zawracać pociągi bez pasażerów (ostatnią stacją w ruchu pasażerskim byłby Wawrzyszew)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 06 cze 2006, 14:47

A, skoro tak, to dobrze. Słyszałem coś o tym w TKW. Moje wątpliwości zostały rozwiane.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 07 cze 2006, 18:20

:arrow: Podaję informację "z ostatniej chwili" za dzisiejszym Kurierem Warszawskim:
minister transportu przeznaczył 340 milionów złotych na budowę warszawskiego metra =D>.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 cze 2006, 18:22

tak, pieniądze pochodzą z niewykorzystanego funduszu unijnego, które pierwotnie przeznaczone były na inny cel, ale nie wiem, czy to taka informacja z ostatniej chwili. O tym mówiło się już w ubiegłym tygodniu...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 07 cze 2006, 18:55

Ale i tak bardzo dobrze. :dance:
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 07 cze 2006, 19:29

Już wiem - pieniądze pochodzić mają z zaoszczędzonych środków na projektach Sektorowego Programu Operacyjnego (SPO) Transport.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 08 cze 2006, 15:34

Obrazek
WARSZAWA
METRO Dotacja z Unii Europejskiej na dokończenie pierwszej linii

Bruksela pomoże w budowie


Minister transportu Jerzy Polaczek przeznaczył 340 mln zł z unijnego programu SPO Transport na budowę stacji Słodowiec, Stare Bielany, Wawrzyszew i Młociny.

- 340 mln zł na pierwszą linię metra? To najlepsza wiadomość w tym roku - powiedział p.o. prezydenta miasta Mirosław Kochalski, który o unijnej dotacji dowiedział się od "Rz". - Docierają do mnie sygnały, że rząd jest przychylny także dotacjom na budowę drugiej linii metra w ramach budżetu UE na lata 2007 - 2013. Jeśli tak się stanie, stolica zacznie nadrabiać zaległości cywilizacyjne.

W ubiegłym roku ratusz liczył na 350 mln zł na pierwszą linię z unijnego programu ZPORR. Decyzją ówczesnego ministra gospodarki Jacka Piechoty (SLD) - tuż przed wyborami parlamentarnymi - stolica tych pieniędzy nie dostała. Lech Kaczyński powiedział wtedy "Rz", że to decyzja "bezczelnie polityczna".

Do skończenia trwającej od 23 lat budowy pierwszej linii trzeba jeszcze czterech stacji i ponad 4 km torów - w tym wykonywanego drogą metodą górniczą odcinka pod Trasą AK. Koszt bielańskiego fragmentu to ponad 750 mln zł. Według prezesa Metra Warszawskiego Jerzego Lejka pasażerowie dojadą do stacji Młociny w pierwszym kwartale 2008 roku.

Na budowie stacji Słodowiec pracują już ekipy PRG Metro i PeBeKa Lubin (z tym wykonawcą Metro Warszawskie w najbliższą środę podpisze umowę na budowę stacji Młociny z węzłem komunikacyjnym). Wczoraj pracownicy metra wprowadzili zaś ekipy Mostostalu Warszawa na budowę stacji Stare Bielany i Wawrzyszew.

kmaj


[ Dodano: 2006-06-09, 01:18 ]
Obrazek
07 czerwca 2006 17:06
Dodatkowe pieniądze na warszawskie metro

7 czerwca br. Minister Transportu Jerzy Polaczek, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom społecznym, a także doceniając znaczenie metra w komunikacji Warszawy - po dokonaniu analizy stanu realizacji Sektorowego Programu Operacyjnego (SPO) Transport – podjął decyzję o przeznaczeniu środków w wysokości ok. 340 mln zł na realizację projektu warszawskiego metra.

Minister Transportu wystąpił do Ministra Rozwoju Regionalnego, jako Instytucji Zarządzającej SPO Transport, z prośbą o podjęcie dalszych działań, zmierzających do przekazania ww. kwoty na realizację projektu budowy metra.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ