Strona 4 z 12

: 27 lut 2007, 17:17
autor: Tm
wystarczyłoby dodać schody na galerię handlową(zresztą projekt stacji był bublem, że nie zawierał połączenia poziomów -1 i -2 po południowej stronie)

: 27 lut 2007, 18:35
autor: soloviev
Jezdze z Centrum w kierunku Kabat, wiec naturalne jest ze wybralem opcje "Nie, powinno pozostać tak jak jest".

: 27 lut 2007, 19:13
autor: person
Mario pisze: Jakoś np. na Świętokrzyskiej czy Ratuszu - Arsenale jest to tak i jakoś wszyscy sobie radzą. A dla protestujących - są windy.
Schody na peron na obu tych stacjach są dużo krótsze. (Nie chciałbym zlecieć z takich "zwykłych" schodów na Metrze Centrum pchnięty przypadkiem na przykład ;) )

A co do ostatniego zdania, to MeWa odradza:
viewtopic.php?p=161207#161207
:>

: 27 lut 2007, 20:31
autor: MeWa
Mario pisze: Moim zdaniem należałoby jakoś przebudować ciągi schodów. Jako, że nie bardzo widzę poszerzenie wejść na czwarty ciąg ruchomych schodów, to może wartałoby się zastanowić nad likwidacją dwu istniejących ciągów i stworzeniu tam właśnie zwykłych schodów.
to to nawet nie wchodzi w rachubę. Schody ruchome mają akurat o wiele większą wydajność niż zwykłe schody i jednak stacja Centrum jest głębiej...
Mario pisze: Jakoś np. na Świętokrzyskiej czy Ratuszu - Arsenale jest to tak i jakoś wszyscy sobie radzą.
A dla protestujących - są windy.
Ze Świętokrzyskiej korzysta zdecydowanie mniej osób, a z Ratusza, to różnie... Wchodzenie na stację od strony pl. Bankowego w momencie gdy wjechał pociąg z Kabat nie jest takie łatwe. Potem przeplatanie potoków na dole.
Akurat ani na Ratusz ani na Świętorzyską bym się nie powoływał, bo tam schody są za wąskie.

: 27 lut 2007, 20:32
autor: Jožin z bažin
MeWa pisze:Schody ruchome mają akurat o wiele większą wydajność niż zwykłe schody
Hmm. Polemizowałbym.

: 27 lut 2007, 20:34
autor: MeWa
wiesz, schody mogą szybciej jeździć, również przez udrożnienie lewej strony może z nich więcej osób korzystać.
Ale na litość - przy tego typu długości ciągu nikt nie buduje zwykłych schodów... ](*,)

: 27 lut 2007, 20:36
autor: Jožin z bažin
MeWa pisze:Ale na litość - przy tego typu długości ciągu nikt nie buduje zwykłych schodów...
Ja chodzę schodami na wysokość 5. piętra. I jakoś ktoś je zbudował.

: 27 lut 2007, 20:40
autor: MeWa
Hieronim pisze:
MeWa pisze:Ale na litość - przy tego typu długości ciągu nikt nie buduje zwykłych schodów...
Ja chodzę schodami na wysokość 5. piętra. I jakoś ktoś je zbudował.
wątpię, żeby z klatki schodowej korzystało 40 tys. osób dziennie, poza tym masz rozprowadzenie ruchu na poszczególnych piętrach - a tutaj masz jeden długi ciąg... Poza tym sam wiesz jakie normy/standardy są odnośnie budynków - zdaje się, że w PRL-u już powyżej 5-kondygnacyjnym budynku powinny być windy, teraz standardem staje się winda w 3-piętrowych budynkach. Zresztą my nie rozmawiamy o schodach w bloku, a o rozwiązaniach, jakie są stosowane na stacjach metra.

: 27 lut 2007, 20:42
autor: Jožin z bažin
MeWa pisze:zdaje się, że w PRL-u już powyżej 5-kondygnacyjnym budynku powinny być windy
To II RP lepiej dbała o zdrowie obywateli :)

: 28 lut 2007, 0:52
autor: MZ
MeWa pisze:poza tym masz rozprowadzenie ruchu na poszczególnych piętrach - a tutaj masz jeden długi ciąg
:arrow: A kto powiedział, że to musi być ciąg iluś tam schodów, jeden za drugim? W takich przypadkach co kilkanaście metrów powinny być poziome obszary, na których można się zatrzymać (w razie zmęczenia lub upadku). Zresztą takie rozwiązanie stosuje się od dawna w przypadku większości długich schodów.

: 28 lut 2007, 1:00
autor: MeWa
ale nie w przypadku takiej długości i takich potokach - zresztą pod każdym względem jest to rozwiązanie nierealne i dalsze jego rozpatrywanie rozmija się z celem dyskusji.

: 28 lut 2007, 10:01
autor: Rosa
Ale nad jakimś rozwiązaniem trzeba zacząć myśleć. Metrem będzie jeździło coraz więcej ludzi i nawet jeśli w końcu zmieni się kierunek jednego ciągu schodów to jak na stację Centrum to wciąż będzie zbyt mało. Już w tej chwili przydałoby się 2x w dól i 3 x w górę.

: 28 lut 2007, 21:06
autor: szopler
A czy czasem nie dałoby się tak:

Schody jak są nieużywane, to się po jakimś czasnie zatrzymują celem oszczędzania energii. Więc teraz zrobić sterowanie środkowych schodów, które uruchomi je w odpowiednią stronę w zależności z której stony się na nie wejdzie (z góry czy z dołu).
Wtedy w zależności od zapotrzebowania jeden ciąg schodów będzie się dostosowaywał. Oczywiście należało by zrobić jakąś dodatkową sygnalizację...
Co myślicie?

: 28 lut 2007, 21:47
autor: Tm
po pierwsze to w Centrum zawsze ktoś jest na schodach, po drugie w jednej chwili jedna osoba może chcieć zjechać i uruchomić napęd, ale już za chwilę setka wyjechać i mieć zablokowany ciąg

: 28 lut 2007, 22:15
autor: MeWa
szopler pisze: Wtedy w zależności od zapotrzebowania jeden ciąg schodów będzie się dostosowaywał. Oczywiście należało by zrobić jakąś dodatkową sygnalizację...
Co myślicie?
Myślę, że - o ile byłaby w ogóle taka możliwość włączenia czujników z dwóch stron - to byłoby to rozwiązanie niepraktyczne, nieodpowiadające rzeczywistym potokom. Poza tym mogłoby prowadzić do niebezpiecznych pomyłek - ktoś zbliża się do schodów w hali odpraw, a one nagle do góry jadą.
Rosa pisze:Już w tej chwili przydałoby się 2x w dól i 3 x w górę.
standardem na większości stacji na świecie są 3 ciągi i to wystarcza. Wiele ułatwia odpowiednie ustawianie się na schodach, tudzież dobranie szybkości.