Objazdy i inne okresowe zmiany tras

Moderator: Wiliam

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 26 mar 2006, 16:52

Koło 10 wracałem do domu przez Pl. Bankowy. Niezły bałagan na mieście. Ludzie biegali od przystanku do przystanku z nadzieją, że znajdą jakieś informacje o zmianach. Na Bankowym stał NR. Pracownik ZTM informował kierowców jak mają jeździć a przy okazji pasażerów gdzie czym dotrzeć. Za zaistniałą sytuację wielu kierowców obrywało od pasażerów.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 26 mar 2006, 17:19

MZ pisze::arrow: Aż mi się nie chce tego analizować, ale tak szybko rzuciłem na to okiem i widzę, że wśród tych objazdów nie ma chyba żadnych ulic, którymi jeszcze nigdy nie było objazdów. Wybrzeżem Helskim jechałem, Sielecką też, a nic innego chyba nie ma. Współczuję pasażerom, planującym jakieś przesiadki podczas tych objazdów.
No wiesz, ja sfociłem jak się SU18 ładował w Konstancińską :-" :mrgreen: . Ale celowo chyba, bo się zapędził za daleko i do zawrotki mu posłużyła.
dzidek pisze: Na Bankowym stał NR. Pracownik ZTM informował kierowców jak mają jeździć a przy okazji pasażerów gdzie czym dotrzeć.
Na Sadybie nikogo nie było. Część busów jechała objazdem gdy już ulice były przejezdne. Co niewątpliwie myliło pasażerów jeszcze bardziej. No ale kto by się komunikacją na Mokotowie przjmował, przecież to zadupie :-? :mad: .

[ Dodano: 2006-03-27, 00:15 ]
[img]http://miasta.gazeta.pl/i/30/warszawa/00.gif[/img] pisze:Półmaraton spowodował zamieszanie komunikacyjne


Tysiące kierowców stały wczoraj w korkach, kiedy przez miasto biegł półmaraton. Pretensje mogą mieć do miasta, które nie poinformowało o objazdach. Do tego ulice zamknięto na długo przed startem biegaczy


I Półmaraton Warszawski wystartował o godz. 10 z placu Zamkowego. W trasę wyruszyło prawie 1,5 tys. zawodników. Biegli m.in. Nowym Światem, Al. Ujazdowskimi, Sobieskiego, Powsińską i Czerniakowską na Podzamcze. Policja zamknęła więc dla ruchu centrum miasta.

Choć o imprezie było głośno od dawna, półmaraton spowodował spore zamieszanie komunikacyjne. Nawet ci, którzy wiedzieli o biegu, mieli ogromne problemy z dotarciem do centrum. Jezdnię Wisłostrady zamknięto już na godzinę przed pojawieniem się pierwszych biegaczy. Podobnie było na Trakcie Królewskim. Wojciech Pasieczny ze stołecznej drogówki przyznaje, że na ulicach panował bałagan. - Zamykaliśmy jezdnie najpóźniej jak to było możliwe. Tu zawiniło głównie miasto, które nie potrafiło ostrzec warszawiaków przed utrudnieniami w ruchu. Nawet kierowcy miejskich autobusów nierzadko od nas dowiadywali się, że ulica jest nieprzejezdna - twierdzi.

Żal do miasta ma też Marek Tronina, dyrektor maratonu: - To pierwsza w Polsce komercyjna impreza biegowa zorganizowana w całości za pieniądze sponsorów i uczestników. Nawet koszt zmiany organizacji ruchu (blisko 100 tys. złotych) musieliśmy pokryć sami - dodaje. - A wsparcia od ratusza nie dostaliśmy żadnego.

Narzekali nie tylko kierowcy, ale też pasażerowie autobusów i tramwajów. Choć trasę musiało zmienić blisko 40 linii, na przystankach nie było żadnych informacji o objazdach. Jeden z czytelników czekał na autobus 185 na ul. Krasińskiego ok. 45 minut, aż przypadkowy przechodzień uświadomił go, że linia mogła zmienić trasę z powodu biegu.

W podobnej sytuacji znalazło się wielu innych pasażerów, którzy nie mogli się doczekać autobusu m.in. na Sobieskiego, w Al. Ujazdowskich czy na Belwederskiej. - Informację o objazdach umieściliśmy na stronie internetowej i przekazaliśmy mediom. Uznaliśmy, że to wystarczy. Przygotowanie ulotek czy ostrzeżeń na każdym przystanku jest czasochłonne - usprawiedliwia się Grzegorz Ćwiek, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7770
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 27 mar 2006, 19:52

dzidek pisze:Koło 10 wracałem do domu przez Pl. Bankowy. Niezły bałagan na mieście. Ludzie biegali od przystanku do przystanku z nadzieją, że znajdą jakieś informacje o zmianach. Na Bankowym stał NR. Pracownik ZTM informował kierowców jak mają jeździć a przy okazji pasażerów gdzie czym dotrzeć. Za zaistniałą sytuację wielu kierowców obrywało od pasażerów.
Kierowca 3908 czytał pasażerom rozpiskę swoją, ludzie słuchali wpatrzeniw niego jak w obraz :D
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 27 mar 2006, 23:00

Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 28 mar 2006, 16:34

:arrow: No i szykuje się kolejna porcja objazdów, na szczęście nieco mnie uciążliwych:
ZTM pisze:Obchody uroczystości I rocznicy śmierci Jana Pawła II

W dniach 29 marca - 2 kwietnia zostają wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej:

1. W dniach 29.03 - 30.03 (środa - czwartek):

Od początku kursowania linie 111 i E-2 będą kierowane na poniższe trasy objazdowe:
111 kierunek GOCŁAW i E-2 kierunek WILANÓW od pl. Bankowego ulicami: Marszałkowska - Królewska - Krakowskie Przedmieście i dalej stałymi trasami,
Na zmienionym odcinku trasy tylko dla linii 111 obowiązują przystanki stałe: KRÓLEWSKA 03 oraz ZACHĘTA 01.

2. W dniu 31.03.br. (piątek):

Od początku kursowania autobusy linii 111 jadące w kierunku krańca GOCŁAW będą kierowane od pl. Bankowego ulicami: Marszałkowska - Królewska - Krakowskie Przedmieście i dalej stałą trasą,

Od początku kursowania linii dziennych do dnia 02.04.2006 roku do godz. 24:00 przystanek PL. ZAMKOWY 02 obowiązujący dla linii 116, 122, 174, 175, 180, 195, 303, 503, 518, E-1 zostaje przesunięty przed przystanek PL. ZAMKOWY 04 (w rejon skweru Hoovera),

W godzinach ok. 19:00 - 22:00, po zakończeniu mszy św. w kościele św. Anny przy ul. Krakowskie Przedmieście, odbędzie się procesja różańcowa na trasie:
kościół św. Anny, Krakowskie Przedmieście, Miodowa, Senatorska, pl. Teatralny, Wierzbowa, pl. Piłsudskiego.
Na czas przejścia procesji linie 111, 116, 122, 160, 174, 175, 180, 192, 195, 310, 503, 518 będą kierowane na poniższe trasy objazdowe:
111: w kierunku krańca Esperanto: Krakowskie Przedmieście - Królewska - Marszałkowska i dalej stałą trasą,
116, 122, 174, 175, 195, 503 i 518: w obu kierunkach od skrzyżowania Królewska/Krakowskie Przedmieście ulicami: Królewska - Marszałkowska - pl. Bankowy - Andersa - Świętojerska - Bonifraterska i dalej swoimi trasami;
160: w obu kierunkach od skrzyżowania Królewska/Marszałkowska ulicami: Marszałkowska - pl. Bankowy - al. Solidarności i dalej stałą trasą;
180: w kierunku krańca POWĄZKI CMENTARZ WOJSKOWY od skrzyżowania Królewska/Krakowskie Przedmieście: Królewska - Marszałkowska - pl. Bankowy - Andersa - Nowolipki - Zamenhofa - Anielewicza i dalej swoją trasą,
w kierunku krańca WILANÓW od skrzyżowania ulic Anielewicza/Andersa/Świętojerska ulicami: Andersa - pl. Bankowy - Marszałkowska - Królewska - Krakowskie Przedmieście i dalej swoją trasą;
192: w obu kierunkach od skrzyżowania Królewska/Krakowskie Przedmieście: Królewska - Marszałkowska - pl. Bankowy - al. Solidarności i dalej stałą trasą;
310: tylko w kierunku krańca PL. PIŁSUDSKIEGO od pl. Bankowego ulicami: Marszałkowska - Królewska - Moliera - pl. Piłsudskiego;

Na powyższych trasach objazdowych dla linii zwykłych obowiązują wszystkie napotkane przystanki z poniższymi wyjątkami:
- w zespole PL. BANKOWY w kierunku południowym tylko przystanek 03
- dla linii 160 i 192 w kierunku południowym nie obowiązuje przystanek METRO RATUSZ 06
Ponadto dla linii 160 uruchomiony zostaje tymczasowy przystanek KRÓLEWSKA 53 obowiązujący w kierunku krańca TARGÓWEK, zlokalizowany na ul. Królewskiej ok. 50 m przed skrzyżowaniem z ul. Marszałkowską.
Dla linii przyspieszonych 503 i 518 obowiązują tylko przystanki: PL. BANKOWY 02 i 03, METRO RATUSZ 01 i 02 oraz ŚWIĘTOJERSKA 01 i 02.

3. W dniu 01.04 (sobota):

od początku kursowania linie:
106: będzie wycofana z pl. Piłsudskiego i skierowanie od skrzyżowania Królewska/Marszałkowska w następujący sposób: Marszałkowska - postój na przystanku CENTRUM 53 - zawrotka na rondzie Dmowskiego - Marszałkowska - Królewska i dalej stałą trasą;
Odjazdy linii 106 z przystanku krańcowego CENTRUM 53 odbywać się będą według rozkładu jazdy obowiązującego na przystanku PL. PIŁSUDSKIEGO 04.
111: w obu kierunkach od pl. Bankowego będzie kierowana ulicami: Marszałkowska - Królewska - Krakowskie Przedmieście i dalej stałą trasą.
Na powyższych trasach objazdowych dla linii zwykłych obowiązują wszystkie napotkane przystanki (dla linii 106 w zespole CENTRUM tylko przystanki 53 - krańcowy i 04)

4. W dniu 02.04 (niedziela):

W związku z organizowaną mszą św. na pl. Piłsudskiego następujące linie autobusowe będą kierowane na poniższe trasy objazdowe:

przez cały dzień:
linia 106 będzie wycofana z pl. Piłsudskiego i skierowanie od skrzyżowania Królewska/Marszałkowska w następujący sposób: Marszałkowska - postój na przystanku CENTRUM 53 - zawrotka na rondzie Dmowskiego - Marszałkowska - Królewska i dalej stałą trasą;
Odjazdy linii 106 z przystanku krańcowego CENTRUM 53 odbywać się będą według rozkładu jazdy obowiązującego na przystanku PL. PIŁSUDSKIEGO 04.
Na powyższych trasach objazdowych dla linii zwykłych obowiązują wszystkie napotkane przystanki (w zespole CENTRUM tylko przystanki 53 - krańcowy i 04)

od początku kursowania do ok. godz. 17:00:
linia 111 w obu kierunkach od pl. Bankowego: Marszałkowska - Królewska - Krakowskie Przedmieście i dalej stałą trasą,

od ok. godz. 17:00 do końca kursowania:
100: w kierunku krańca STARE MIASTO od skrzyżowania Senatorska/Wierzbowa/Bielańska: Senatorska - Podwale - do krańca STARE MIASTO
111: w kierunku krańca GOCŁAW od pl. Bankowego ulicami: Marszałkowska - Al. Jerozolimskie i dalej stałą trasą,
w kierunku ESPERANTO od skrzyżowania Nowy Świat/Świętokrzyska: Świętokrzyska - Marszałkowska i dalej stałą trasą;
160: w obu kierunkach od skrzyżowania Królewska/Marszałkowska ulicami: Królewska - Marszałkowska - pl. Bankowy - al. Solidarności i dalej stałą trasą,

W przypadku braku możliwości przejazdu ciągiem ulic: Krakowskie Przedmieście, Miodowa linie 116, 122, 160, 174, 175, 180, 192, 195, 503, 518, 607 będą kierować na poniższe trasy objazdowe:
116, 122, 195, 503 i 518: w kierunku północnym od skrzyżowania Nowy Świat/Świętokrzyska: Świętokrzyska - Marszałkowska - pl. Bankowy - Andersa - Świętojerska - Bonifraterska i dalej swoimi trasami;
w kierunku południowym od skrzyżowania ulic Bonifraterska/Świętojerska: Świętojerska - Andersa - pl. Bankowy - Marszałkowska - rondo Dmowskiego - Al. Jerozolimskie - Bracka - pl. Trzech Krzyży i dalej swoimi trasami;
174, 607: w obu kierunkach od skrzyżowania Świętokrzyska/Marszałkowska: Marszałkowska - pl. Bankowy - Andersa - Świętojerska - Bonifraterska i dalej swoimi trasami;
160: w obu kierunkach od skrzyżowania Królewska/Marszałkowska: Marszałkowska - pl. Bankowy - al. Solidarności i dalej stałą trasą;
180: w kierunku Powązki Cm. Wojskowy od skrzyżowania Nowy Świat/Świętokrzyska: Świętokrzyska - Marszałkowska - pl. Bankowy - Andersa - Nowolipki - Zamenhofa - Anielewicza i dalej swoją trasą,
w kierunku Wilanów od skrzyżowania ulic Anielewicza/Andersa/Świętojerska: Andersa - pl. Bankowy - Marszałkowska - rondo Dmowskiego - Al. Jerozolimskie - Bracka - pl. Trzech Krzyży i dalej swoją trasą; 192: w obu kierunkach od skrzyżowania Świętokrzyska/Marszałkowska: Marszałkowska - pl. Bankowy - al. Solidarności i dalej stałą trasą;

Na powyższych trasach objazdowych dla linii zwykłych (dla linii nocnej 607 jako warunkowe) obowiązują wszystkie napotkane przystanki z poniższymi wyjątkami:
- w zespole PL. BANKOWY w kierunku południowym tylko przystanek 03;
- w zespole CENTRUM tylko przystanek 05;
- dla linii 160 i 192 w kierunku południowym nie obowiązują przystanki METRO RATUSZ 06;
- dla linii 174, 192 i 607 w kierunku południowym nie obowiązują przystanki METRO ŚWIĘTOKRZYSKA 01;
Dodatkowo dla linii 160 uruchomiony zostanie tymczasowy przystanek KRÓLEWSKA 53 obowiązujący w kierunku krańca TARGÓWEK, zlokalizowany na ul. Królewskiej ok. 50 m przed skrzyżowaniem z ul. Marszałkowską.
Dla linii przyspieszonych 503 i 518 obowiązują tylko przystanki: DH SMYK 01, CENTRUM 05, NOWY ŚWIAT 04, PL. BANKOWY 02 i 03, METRO RATUSZ 01 i 02 oraz ŚWIĘTOJERSKA 01 i 02.

Ponadto będą wprowadzone następujące zmiany w celu ułatwienia dojazdu na mszę św. odprawianą przy pl.Piłsudskiego oraz powrotu z uroczystości:

METRO:
- wydłużenie godzin kursowania do ok. godz. 0:30 (ostatni odjazd z Kabat);
- w godzinach 17:30 - 21:00 częstotliwość kursowania 3 min.;
- od ok. godz. 23:00 do końca kursowania częstotliwość 3 - 5 minut.

TRAMWAJE:
Linie 15, 23 i 26 zostaną zasilone dodatkowym taborem i kursować będą według specjalnych rozkładów jazdy.

AUTOBUSY:
Linie nocne w nocy 02/03.04 będą obsługiwane przez autobusy przegubowe (z wyjątkiem linii 608 i 612).
P.S. do modów: zmieńcie nazwę tematu, bo nie opłacało się zakładać nowego.

Mario
Posty: 599
Rejestracja: 10 mar 2006, 11:59
Lokalizacja: WAW /Muranów/

Post autor: Mario » 28 mar 2006, 17:58

http://www.ztm.waw.pl/komunikaty/20060329.htm

Pytanie - (nie chcę obrażać niczyich uczuć światopoglądowych) - po co to wszystko, skoro rocznica przypada dopiero w niedzielę? Czyżby powtórka z (namiastka) zeszłego roku, kiedy to przez wiele dni dosłownie wszystko zostało podporządkowane temu jednemu wydarzeniu?
214 (w wersji 2012) - był to pożyteczny muchowóz; choć nieekonomiczny, dowoził do eSKaeMki.

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 29 mar 2006, 9:42

:arrow: Pewnie dlatego, że różne parafie, organizacje i instytucje organizują obchody w różnych terminach, żeby wszystkie uroczystości nie nałożyły się na siebie. Zresztą tym razem objazdy będą głównie w ścisłym centrum, więc nie spowodują raczej dużego chaosu.

Robert 514
Posty: 2117
Rejestracja: 15 gru 2005, 12:14
Lokalizacja: Wawa / Wrocław

Post autor: Robert 514 » 29 mar 2006, 10:30

MZ pisze::arrow: Pewnie dlatego, że różne parafie, organizacje i instytucje organizują obchody w różnych terminach, żeby wszystkie uroczystości nie nałożyły się na siebie. Zresztą tym razem objazdy będą głównie w ścisłym centrum, więc nie spowodują raczej dużego chaosu.
183 :arrow: kończy przy PKP REMBERTÓW
zaś
514 :arrow: jedzie przez Korkową , Wspólna omijając (bez podjazdów) Nowy Rembrertów

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 29 mar 2006, 10:37

:arrow: A faktycznie, zapomniałem jeszcze o tym komunikacie. Ale to tylko 3,5 godziny.
ZTM pisze:Czasowe zmiany w komunikacji miejskiej w Nowym Rembertowie

W dniu 2.04.2006r. od ok. godz. 20:00 do ok. godz. 23:30 linie 183 i 514 będą kierowane na poniższe trasy objazdowe:

Linia 183 – w obu kierunkach:
wycofanie z ulic: Ilskiego, Komandosów, Grzybowej, Szosowej w Nowym Rembertowie oraz z Wesołej i Marysina Wawerskiego i skierowanie do pętli zastępczej PKP REMBERTÓW.

Linia 514 – w obu kierunkach:
wycofanie z ulic: Marsa (odcinek od ul. Okularowej do ul. Ilskiego), Ilskiego, Komandosów, Grzybowej, Szosowej i skierowanie przez Marysin Wawerski ulicami: Okularową, Stepową, Korkową a następnie Wspólną i dalej stałą trasą.

Zawieszeniu ulegają przystanki: PKP REMBERTÓW 02, KLASZTORNA 01 i 02, NOWY REMBERTÓW 01 i 02, DZIAŁYŃCZYKÓW 02, INSTRUKTORSKA 01 i 02, SOSNOWA 01, ZIELONA 03

Uruchomiony zostanie przystanek zastępczy PKP REMBERTÓW 03 usytuowany w rejonie pętli. Przystanek obowiązuje dla linii 183.

Zmiany związane są z uroczystościami odsłonięcia pomnika Jana Pawła II w Nowym Rembertowie.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 07 kwie 2006, 14:08

Objazd z powodu procesji Drogi Krzyżowej na Żoliborzu, hm, wariant dość ciekawy dla 121,122, 132 i 520 w kierunku Pl.Wilsona Popiełuszki, Słowackiego Pl.Wilsona. Problem w tym, że z Popiełuszki jest zakaz skrętu w prawo w Słowackiego (chyba, że go zdejmą na ten okres). Jeżeli tak - to busy powinny robić kółeczko wokół stacji Orlen-u.
Pzdr

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 07 kwie 2006, 14:16

Kra pisze:Problem w tym, że z Popiełuszki jest zakaz skrętu w prawo w Słowackiego (chyba, że go zdejmą na ten okres).
:arrow: Pewnie nawet to nie będzie potrzebne, bo jest to objazd warunkowy. Zapewne stanie tam Nadzór Ruchu i po prostu będzie kazał kierowcom skręcać w prawo pomimo zakazu.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36661
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 07 kwie 2006, 14:22

Czy Nadzór Ruchu ma takie uprawnienia? Chodzi mi o to, co by było, gdyby obok NR stanął sobie policjant... ;)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8621
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 07 kwie 2006, 14:29

:arrow: Wydaje mi się, że Nadzór Ruchu ma chyba uprawnienia do kierowania ruchem i to nie tylko pojazdów komunikacji miejskiej, ale także innych (na przykład podczas wypadku, zanim na miejsce dotrą policjanci).

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 07 kwie 2006, 20:33

Kra pisze:Problem w tym, że z Popiełuszki jest zakaz skrętu w prawo w Słowackiego
Można przejechać przez parking pod tym nowym budynkiem. I tak przejechał jeden z solarisów U18 na 520 około 19:40.
MZ pisze:Wydaje mi się, że Nadzór Ruchu ma chyba uprawnienia do kierowania ruchem i to nie tylko pojazdów komunikacji miejskiej, ale także innych
Dobrze Ci się wydaje. Podstawa prawna Rozporządzenie ministra SWiA z dnia 27. października 2003.
xxx

Awatar użytkownika
levar
Posty: 3063
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:46
Lokalizacja: Warszawa Stegny
Kontakt:

Post autor: levar » 08 kwie 2006, 0:05

MZ pisze::arrow: Wydaje mi się, że Nadzór Ruchu ma chyba uprawnienia do kierowania ruchem i to nie tylko pojazdów komunikacji miejskiej, ale także innych (na przykład podczas wypadku, zanim na miejsce dotrą policjanci).
Kiedyś w al. wilanowskiej na skutek wichury przewróciło się drzewo. Zatarasowało 3/4 jezdni. Na miejscu pierwszy był NR. Siwy "nadzorca" natychmiast zabrał się za kierowanie ruchem wszelkich pojazdów (od razu utworzył się gigantyczny korek), oczywiście z uprzywilejowaniem busów KM. Potem pojawiła się Straż Pożarna i NR nadal kierował ruchem :grin:
Było to IMHO bardzo widowiskowe ;-)

Zablokowany