: 11 lis 2008, 11:49
Faktycznie nie zauważyłem:). A ma ktoś zdjęcia tej czwartej generacji? Opis zmian, cokolwiek? Z góry dziękuje.
A tymczasem MPK Radom kupiło lubelskiego Solarisa Urbino 18 CNG:Plesim pisze:Solaris postanowił wrócić na Słowację i przekazał do testów w DPMŽ Žilina U12 należącego do MPK Radom (1031).
Echo Dnia Radom pisze:Przegubowy Solaris zostaje w Radomiu
/MAR/
Biały przegubowiec z Lublina zagościł w naszym mieście po raz pierwszy w sierpniu ubiegłego roku. Od pierwszego dnia, gdy wyjechał na ulice, spodobał się miłośnikom komunikacji miejskiej i pasażerom.
Autobus ten wrócił do naszego miasta ponownie na testy w tym roku i zostanie tu już na stałe, ponieważ Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji z Lublina postanowiło się go pozbyć, rezygnując jednocześnie z rozszerzania swojego taboru zasilanego gazem ziemnym.
OKAZYJNY ZAKUP
Szefostwo Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu nie ukrywało od dłuższego czasu swojego zainteresowania tym pojazdem i jednocześnie przekonuje, że był to na prawdę okazyjny zakup, ale nie chce zdradzić, jaką cenę udało się wynegocjować z lubelskim przewoźnikiem.
- Cena, jaką ostatecznie ustaliliśmy, to już tajemnica handlowa naszej firmy. Mogę tylko powiedzieć, że była to na prawdę okazja. Nowy taki autobus kosztuje półtora miliona złotych – mówi Krzysztof Kowal, dyrektor ds. techniczno-eksploatacyjnych Miejskiego Przedsiębiorstwa w Radomiu.
Ze sprzedaży nie cieszą się tylko lubelscy miłośnicy komunikacji miejskiej, którzy do niedawna bardzo dumnie chwalili się tym wozem. Na znanej, ogólnopolskiej stronie internetowej ze zdjęciami autobusów, pojawiło się sporo głosów krytyki na decyzję szefostwa Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Lublinie.
PRZEMALUJĄ W MIEJSKIE BARWY
Autobus ten otrzymał już numer taborowy. – Nadaliśmy mu numer 1045, bowiem wcześniejsze zarezerwowaliśmy dla gazowych, dwunastometrowych autobusów, które trafią na początku przyszłego roku do naszej zajezdni. W ten sposób numer 1045 zamknie już numerację wszystkich pojazdów zasilanych gazem ziemnym – informuje dyrektor Kowal.
Przegubowy solaris jeździ do tej pory oklejony naklejkami z logo radomskiego przewoźnika, które informują pasażerów, kto jest jego użytkownikiem. Niebawem zmieni całkiem swój zewnętrzny wygląd – na białym lakierze pojawią się czerwone pasy.
- Po sfinalizowaniu transakcji autobus ten zostanie przemalowany w miejskie barwy. Wzdłuż autobusu pojawią się zatem charakterystyczne dla radomskich autobusów czerwone pasy – mówi dyrektor Krzysztof Kowal.
PRZESTRONNY I WYGODNY
W nowym pojeździe miejskiego przewoźnika pasażerowie docenią zapewne najbardziej bardzo przestronne wnętrze. Dodatkowym jego atutem są cztery pary drzwi, co ułatwia wysiadanie z autobusu. Na wyposażeniu znajduje się też klimatyzacja, która przyniesie ulgę w upalne dni.
Pojazd ten jest używany, został wyprodukowany w 2006 roku, ale w środku i na zewnątrz nie widać praktycznie żadnych śladów eksploatacji. Zachwalają go nie tylko pasażerowie, którzy mieli okazję już nim jechać, ale również kierowcy.
Autobus jeździł ostatnio najczęściej na liniach podmiejskich. Niebawem ma wyruszyć na najbardziej uczęszczane linie miejskie. – Solaris ten będzie kursował teraz głównie na liniach 4, 7, 9 – informuje dyrektor Kowal.
Autobus otrzymał już numer taborowy i niebawem zostanie przemalowany w miejskie barwy – mówi Krzysztof Kowal, dyrektor do spraw technicznych Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Radomiu. (fot. M. Walasik)
http://www.polskatimes.pl/aktualnosci/2 ... ,id,t.htmlZ ulic Sztokholmu wycofano polskie autobusy
Polska - The Times, 07.04.2010
Wyprodukowane w Polsce autobusy Solaris Urbino zostały wycofane z taboru Sztokholmie. Na decyzję miał wpływ silny w Szwecji związek zawodowy, według którego polskie pojazdy "mają wiele wad" i "są niewygodne dla kierowców".
Nasze autobusy jeżdżą w wielu krajach i cieszą się dobrą opinią - powiedział Adam Zieliński, zastępca dyrektora ds. eksportu firmy Solaris. Zaznaczył jednak, że firma protest traktuje bardzo poważnie. Polska firma Solaris Bus & Coach dostarczyła w grudniu 2009 roku pracującej dla komunikacji miejskiej w Sztokholmie firmie Busslink, 28 autobusów marki Solaris Urbino. Pojazdy niedługo jednak woziły Szwedów, bo zaprotestował związek zawodowy kierowców.
- Te autobusy mają wiele wad. Zbyt duża jest odległość między pedałem gazu a hamulcem, niewygodne są też fotele zarówno dla niskich, jak i dla wysokich kierowców" - powiedział w programie ABC szwedzkiej telewizji Niklas Tengner, szef sekcji kierowców związku zawodowego Kommunal. Według niego m.in. takie uwagi zgłosiło aż 100 jego kolegów, którzy mieli okazję jeździć Solarisami.
Na skutek skarg, Busslink zdecydował się o pozostawieniu w zajezdni 27 autobusów, tylko jeden pojazd jako testowy, jeździ teraz po ulicach Sztokholmu. - Ten problem traktujemy poważnie, ale jesteśmy mocno zdziwien - powiedział Adam Zieliński, zastępca dyrektora ds. eksportu firmy Solaris. "Nasze autobusy jeżdżą w wielu krajach i cieszą się dobrą opinią zarówno wśród kierowców, jak i pasażerów" - podkreślił.
Dodał, że pięć identycznych modeli autobusów, tylko pomalowanych na inny kolor, jeździ w szwedzkim Trelleborgu. "Tam nie mają żadnych uwag" - powiedział Zieliński. W Sztokholmie polskie autobusy są nowością. Tabor komunikacji miejskiej tworzą wozy szwedzkie marki Scania i Volvo oraz niemieckie MAN. W 2009 roku firma Solaris Bus & Coach wyprodukowała i sprzedała najwyższą w historii spółki liczbę pojazdów, w sumie 1114 autobusów i trolejbusów. Do zagranicznych odbiorców dostarczono 852 Solarisy, w tym m.in. do Niemiec oraz Grecji.
Voilá!Wolfchen pisze:PS. Gdzie się podział temat "Ekspansja Solarisa"?
Mnie tu śmierdzi zwyczajnie tym, że po wiekach jeżdżenia Scanią przesiadka na Solarisa to gigantyczny spadek komfortu i stąd te marudzenia. Niech się zresztą na ten temat wypowie Flash albo levarWolfchen pisze: Śmierdzi mi to zwykłą zawiścią i niechęcią do Solarisa... Zwłaszcza, że nigdzie indziej nie było takich cyrków, a w Berlinie chwalą sobie Solarisy.
Jakbyś mnie znał lepiej lub choćby uważniej czytał to, co piszę, to nie tworzyłbyś takich bzdur.SławekM pisze:Rozumiem, że uważasz iż wszelkie polskie konstrukcje to jeden wielki bubel, a zachodnie konstrukcje to cud, miód i orzeszki...
Konflikt został zażegnany - Solaris wprowadził modyfikacje w kabinie kierowcyWolfchen pisze:http://www.polskatimes.pl/aktualnosci/2 ... ,id,t.htmlZ ulic Sztokholmu wycofano polskie autobusy
Polska - The Times, 07.04.2010
Wyprodukowane w Polsce autobusy Solaris Urbino zostały wycofane z taboru Sztokholmie. Na decyzję miał wpływ silny w Szwecji związek zawodowy, według którego polskie pojazdy "mają wiele wad" i "są niewygodne dla kierowców".
Śmierdzi mi to zwykłą zawiścią i niechęcią do Solarisa... Zwłaszcza, że nigdzie indziej nie było takich cyrków, a w Berlinie chwalą sobie Solarisy.
http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,820 ... risow.html
Szwedzcy przewoźnicy zamówili ponad 200 polskich Solarisów
Szwedzcy przewoźnicy zamówili ponad 200 polskich autobusów Solaris. Dzięki rozwiązaniu konfliktu ze związkami zawodowymi kierowców w Sztokholmie producent pojazdów może liczyć na kolejne zamówienia.
Producent autobusów z podpoznańskiego Bolechowa podpisał kontrakt ze szwedzkimi przewoźnikami na dostawę 224 pojazdów. W większości będą to autobusy napędzane biogazem - mówi Mateusz Figaszewski, rzecznik Solaris Bus & Coach. Według Figaszewskiego obecna sprzedaż nie jest przypadkowa, pomimo wielu niesprawiedliwych opinii o użytkowaniu, które pojawiły się w szwedzkiej prasie.
Negatywne opinie są efektem sporu pomiędzy firmą przewozową Busslink a związkami zawodowymi kierowców. W wyniku skarg kierowców na m.in. niewygodne siedzenia przewoźnik ze Sztokholmu użytkujący 28 solarisów przeznaczonych do ruchu miejskiego, wycofał autobusy z ulic stolicy Szwecji w marcu 2010.
Zmiany wprowadzone przez producenta dotyczyły m.in. rodzaju pedału hamulca oraz kilkunastu innych funkcjonalności w obrębie kabiny kierowcy i pozwoliły ponownie zasilić szwedzki tabor miejski solarisami. Figaszewski zwraca uwagę, że zmiany zostały przeprowadzone w celu utrzymania dobrych relacji z klientem i dotyczyły wcześniej ustalonych i zaakceptowanych rozwiązań technicznych.
Producent solarisów nie spoczął na laurach. Już teraz pracuje nad realizacją zamówień skandynawskich firm. Największy kontrakt zawarty z Veolią z regionu Skania zakłada dostawę 115 autobusów napędzanych biogazem. Bolechowska firma dostarczy też 58 autobusów korzystających z napędu na gaz ziemny do przewoźnika w Göteborgu.
Solaris U18 Hybrid - autobus o napędzie hybrydowym, którego podstawę stanowi silnik diesla