Modernizacja trasy nr 8 (Warszawa-Radom-Kielce)

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8620
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 13 cze 2007, 0:42

:arrow: Fajnie. Niespełna trzy tygodnie zostały do początku remontu, a tu nikt nic nie wie:
GW Radom pisze:Od lipca pociągi pojadą objazdem do stolicy

Agnieszka Kępka, śmik, ostatnia aktualizacja 2007-06-12 19:20

Od 1 lipca do końca czerwca przyszłego roku całkowicie wyłączony z ruchu będzie odcinek linii kolejowej między Warszawą Zachodnią a Okęciem. Dla radomian dojeżdżających do pracy do prawdziwy dramat.

Zamknięcie ruchu na tej części trasy spowodowane jest generalnym remontem linii. Obecnie trwa rozstrzyganie przetargu na modernizację odcinka. W ubiegłym tygodniu kolejarze otworzyli dwie oferty firm chętnych do przebudowy - za 205 i 208 mln zł. Spółka Polskie Linie Kolejowe zapowiada, że przetarg zostanie rozstrzygnięty w ciągu tygodnia. - Na razie trwa sprawdzanie ofert pod względem merytorycznym - mówi Krzysztof Łańcucki, rzecznik PLK.

Dlaczego prace na dziewięciokilometrowym odcinku torów mają trwać aż rok? - Trzeba pamiętać, że chodzi nie tylko o remont tego odcinka, ale także o prace przygotowawcze do budowy łącznika z lotniskiem na Okęciu - wyjaśnia Łańcucki. Podkreśla, że zakres prac, jaki trzeba wykonać, jest spory, wymieniony zostanie tłuczeń pod torami, same tory i podkłady. Konieczne jest także zamontowanie nowej trakcji elektrycznej i urządzeń m.in. sterowania ruchem. Przy okazji powstaną dwie dodatkowe stacje - pod Al. Jerozolimskimi niedaleko Blue City i obok ul. Żwirki i Wigury przy salonie Fiata Carserwis.

W poniedziałek i wczoraj prowadzono rozmowy dotyczące trasy objazdu, jaką będą w tym czasie kursować pociągi. Jak najszybciej mają się rozpocząć pracę nad nowym rozkładem jazdy, przygotuje go PLK na prośbę przewoźników, którzy później przekażą go podróżnym.

- Będziemy się starali, żeby zmiany były jak najmniej dotkliwe dla pasażerów, bo mamy świadomość, że wielu z nich dojeżdża pociągami pośpiesznymi do pracy. Rozważane są różne warianty nowej trasy m.in. przez Dęblin i Pilawę - mówi Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne. Następnie pociągi odbijałyby na Otwock, albo Mińsk Mazowiecki.

Dwa inne proponowane przez Przewozy Regionalne objazdy biegną na zachód od linii Warszawa - Radom -Kraków. Według pierwszego z nich pociągi z Warszawy jechałyby w kierunku Grodziska Mazowieckiego, później wjeżdżałyby na Centralną Magistrale Kolejową, a następnie przez miejscowość Szeligi i Czachówek wracały na ósemkę, czyli linię do Radomia. Druga koncepcja zakłada, że pośpieszne jechałby CMK aż do Idzikowic i z tej miejscowość trasą 22 (od strony Tomaszowa Mazowieckiego) docierały do Radomia.

Kolejarze nie chcą na razie mówić, o ile wydłuży się czas przejazdu. Jest jednak pewne, że którakolwiek trasa zostanie wybrana, podróż zajmie przynajmniej kilkadziesiąt minut więcej.

Nie wiadomo też jeszcze, jak będą kursowały pociągi spółki Koleje Mazowieckie. - Czekamy na oficjalną informację od PLK w sprawie zamknięcia tego odcinka - mówi Donata Nowakowska, rzeczniczka KM.

Pasażerowie są przerażeni (w Warszawie pracuje kilkanaście tysięcy radomian, część z nich dojeżdża do stolicy właśnie koleją). - Nie wyobrażam sobie tego. Jazda pośpiesznym według mnie w ogóle odpada, podróż przez Dęblin trwa półtorej godziny dłużej niż normalnie, z kolei osobowy jedzie długo. I co mam zrobić, jak się będą zatrzymywać na Okęciu? Przesiadać się do autobusu i stać w korku, żeby dojechać do pracy do centrum? To jakaś paranoja, chyba kupię sobie samochód, bo inaczej będę musiała zrezygnować z pracy, albo przeprowadzić się. A nie mam na to najmniejszej ochoty - mówi pani Aneta, radomianka pracująca w Warszawie.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 13 cze 2007, 0:55

GW pisze:Od 1 lipca do końca czerwca przyszłego roku
9 km. Rok czasu. Prawie jak autostrady.
GW pisze:Przy okazji powstaną dwie dodatkowe stacje - pod Al. Jerozolimskimi niedaleko Blue City i obok ul. Żwirki i Wigury przy salonie Fiata Carserwis.
Czytaj: podróż zamiast się skrócić, się najprawdopodobniej wydłuży.
GW pisze:Według pierwszego z nich pociągi z Warszawy jechałyby w kierunku Grodziska Mazowieckiego, później wjeżdżałyby na Centralną Magistrale Kolejową, a następnie przez miejscowość Szeligi i Czachówek wracały na ósemkę, czyli linię do Radomia.
najpierw by musieli przebudować podg Szeligi, żeby umożliwiał jazdę w tej relacji 8-[quote="GW"]quot;]Druga koncepcja zakłada, że pośpieszne jechałby CMK aż do Idzikowic i z tej miejscowość trasą 22 (od strony Tomaszowa Mazowieckiego) docierały do Radomia. [/quote]

Samo Idzikowice - Radom to dobre 1,5h... :/
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 cze 2007, 13:59

MZ pisze:Czyli parafrazując znane hasło "LOT-em bliżej" będzie teraz "PKS-em szybciej"
... a busem najszybciej i najtaniej. Oj, coś mi się wydaje, że sporo ludzi się przesiądzie...
Fikander pisze:9 km. Rok czasu. Prawie jak autostrady.
Moim skromnym zdaniem na Zachodzie takie prace trwałyby góra 5 miesięcy...
Fikander pisze:Samo Idzikowice - Radom to dobre 1,5h...
Tyle ostatnio jechałem do Drzewicy :/ Dodatkowo ten wariant zmusza do zmiany czoła w radomiu, czyli kolejnych kilkunastu minut...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 13 cze 2007, 16:01

](*,) powaliło kogoś i to ostro z organizacją tego remontu
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

kozioł

Post autor: kozioł » 13 cze 2007, 22:33

budowa peronów może się odbywać podczas ,gdy pociągi jeżdzą.Tak samo było ze stacją Kraków Business Park.Budowa łącznicy na port lotniczy,czyli wybudowanie 2,3 zwrotnic?Czas prac jakiś chory,a najgorsze to,że nikt normalny pociągiem nie pojedzie z przesiadką na Okęciu :neutral:
polska modernizacja:1 km torów w ciągu jednego miesiąca! [-o<

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 cze 2007, 22:59

Ale przecież chodzi o MODERNIZACJĘ linii oraz budowę przejazdów na średnicę
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8620
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 14 cze 2007, 2:19

Busmann pisze:... a busem najszybciej i najtaniej. Oj, coś mi się wydaje, że sporo ludzi się przesiądzie...
:arrow: Tym bardziej, że zarówno Viki, jak też PKS Radom zamierzają uruchomić dodatkowe kursy:
GW pisze:Nowy rozkład pośpiesznych po 20 czerwca

Agnieszka Kępka, ostatnia aktualizacja 2007-06-13 17:44

Przez rok nieczynne będą tory między Warszawą Zachodnią a Okęciem. Kolejarze planują objazdy.

Jak już pisaliśmy, od pierwszego lipca do końca czerwca przyszłego roku zamknięty będzie dziewięciokilometrowy odcinek torów linii nr 8 między stacjami Warszawa Zachodnia a Okęcie. A to z powodu generalnego remontu tego fragmentu trasy - wymienione zostaną tory, trakcja elektryczna, urządzenia sterowania ruchem.

Pociągi spółki PKP Przewozy Regionalne przez najbliższy rok będą jeździły objazdem. Kolejarze ustalili, że pośpieszne ze stacji Warszawa Zachodnia kierować się będą do Grodziska Mazowieckiego, później wjadą na Centralną Magistralę Kolejową, a następnie przez miejscowość Szeligi i Czachówek wrócą na "ósemkę". Na razie nie wiadomo, o ile wydłuży się podróż. - Postaramy się, żeby pociągi jeździły tak, aby podróżni mogli zdążyć do pracy w Warszawie - obiecuje Łukasz Kurpiewski, rzecznik spółki.

Obecnie przygotowywany jest nowy rozkład jazdy Przewozów Regionalnych. Ma być gotowy po 20 czerwca. Wciąż jeszcze nie wiadomo, jak będą kursowały składy spółki Koleje Mazowieckie.

Część pasażerów kursujących tą trasą nie widzi innego wyjścia, jak przesiąść się z pociągów do samochodów. - No cóż, będę jeździł z kolegą samochodem. Nie jest to dobre wyjście, bo w stolicy są straszne korki, ale nie ma innej rady - mówi pan Paweł. Zwiększyć liczbę przejazdów chcą prywatni przewoźnicy. Firma Viki, której busy wożą codziennie radomian do Warszawy, chce wprowadzić siedem, osiem dodatkowych kursów. Remont torów to nie jedyny powód, jak informuje współwłaściciel firmy Sławomir Dziewulski, nawet bez prac torowych na dodatkowe poranne przejazdy znajdą się chętni. - Niestety, na zwiększenie liczby kursów nie zgodził się Urząd Miasta Warszawy, motywując to tym, że w centrum i tak jest za duży ruch - mówi Dziewulski. W najbliższych dni nowy rozkład trafi do urzędu marszałkowskiego. - Jak urząd go zatwierdzi, dodatkowe kursy jednak będą - twierdzi Dziewulski.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 cze 2007, 2:34

Przez Szeligi to potrzebna będzie dwukrotna zmiana czoła. Łącznik jest bowiem w relacji płd.-wsch.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 14 cze 2007, 8:36

O Matko -przez rok będa robić 9 kilometów.Boje sie pomyślec ile im zajmie remont całej linii ](*,)
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8620
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 14 cze 2007, 8:55

rufio198 pisze:O Matko -przez rok będa robić 9 kilometów.Boje sie pomyślec ile im zajmie remont całej linii.
:arrow: Dziewięć kilometrów plus dwa przystanki i odnoga do Portu Lotniczego im. F. Chopina.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 14 cze 2007, 10:37

Łączniki są we wszystkich relacjach.
:-s ?
MZ pisze:Dziewięć kilometrów plus dwa przystanki i odnoga do Portu Lotniczego im. F. Chopina.
Plus przejazdy na podmiejskie od Alei Jerozolimskich.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 14 cze 2007, 10:39

MZ pisze:Tym bardziej, że zarówno Viki, jak też PKS Radom zamierzają uruchomić dodatkowe kursy
Nie wróżę powodzenia dla PKS Radom, ze względu na ceny (zwykły 14,50zł jedzie około 2:40, pośpieszny 22,00zł i jedzie 2:10, do tego nie ma ulg, a Viki wozi za 11 lub 16 zł, a inne busy za 10 i 15 zł...
MZ pisze:Dziewięć kilometrów plus dwa przystanki i odnoga do Portu Lotniczego im. F. Chopina.
Przystanki z peronami bocznymi (a innych się nie spodziewam) można robić podczas normalnego ruchu pociągów, to samo zwrotnice (wystarczy tylko wyłączyć tor, na którym prowadzone są prace). Jednak spodziewam się, że dłużej, jak 8 godzin w dni powszednie tam pracować nie będą. A można robić nawet systemem 24-godzinnym, bo zgodę by zapewne dostali. Ale jak widać, kolej skutecznie potrafi zniechęcić ludzi, do korzystania z jej usług...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 14 cze 2007, 19:08

Dziennik cytuje rzecznika PLK, który mówi, że być może ruch nie będzie wyłączony, a pociągi będą mogły dojechać do Zachodniego - decyzja ma zostać podjęta w najbliższych dniach.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8620
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 15 cze 2007, 0:34

MeWa pisze:Dziennik cytuje rzecznika PLK, który mówi, że być może ruch nie będzie wyłączony, a pociągi będą mogły dojechać do Zachodniego - decyzja ma zostać podjęta w najbliższych dniach.
:arrow: Ciekawe, najpierw straszą zamknięciem, a potem się wycofują. Przestraszyli się skutków tego, co powiedzieli? Po dotychczasowych zapowiedziach zmian część pasażerów już zrezygnowała z kupna biletów miesięcznych na lipiec.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 15 cze 2007, 15:13

MZ pisze:Po dotychczasowych zapowiedziach zmian część pasażerów już zrezygnowała z kupna biletów miesięcznych na lipiec.
Albo pozwracali. Osobiście znam trzech, którzy tak uczynili/uczynią...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ