Ikarus 5780 pisze:autobus nie zatrzymuje się tylko na przystankach po trasie, ale na wszystkich napotkanych aż do zajezdni

Moderator: JacekM
Pod względem komunikacyjnym, to tam nie jest zadupie, ale fakt, wokół same pola. Ale zauważ, że tam numerami 7xx są oznaczane także przejazdy techniczne np. do Węzła F. Cegielskiej. No i nocne zjazdy PKS Wejherowo są (a przynajmniej były) wykonywane jako linia nocna...Ikarus 5780 pisze:autobus przyjeżdżą na petle która jest daleko od zajezdni (np. Kacze Buki, bo nie ukrywam jest to zadup**) wtedy w zależoności od pętli na której kończy trasę, wkłada tablice 7XX (czyli coś a'la nasze żółte, z tym, że autobus nie zatrzymuje się tylko na przystankach po trasie, ale na wszystkich napotkanych aż do zajezdni, w ten sposób oszczędza się tabor.
Pętla Kacze Buki jest przy samej zajezdni. I nie jest to aż takie zadupie jak się wydaje. Po drodze do Centrum, w odległości 2 przystanków zaczyna się osiedle Dąbrówka, potem Dąbrowa, Karwiny itd. Autobusy wyjeżdżające z zajezdni zapewniają komunikację do Centrum wcześnie rano, podobnie z powrotem wieczorem. W ogóle gdyński rozkład przypomina misternie utkaną pajęczynę, gdzie większość linii jest skoordynowanych ze sobą (np. 22 w Centrum z linią 30, a w Cisowej z linią 27).Ikarus 5780 pisze: Rewelacyjnie jest taka sytuacja rozwiązana w Gdyni, jeśli chodzi o autobusy, a mianowicie :
autobus przyjeżdżą na petle która jest daleko od zajezdni (np. Kacze Buki, bo nie ukrywam jest to zadup**)
Ale to jest zajezdnia PKM, a w Gdyni są różni przewoźnicy. Choćby taką linię R, która tam również krańcuje, obsługuje w części PKS Gdańsk, a dolicz jeszcze trolejbusy, które obsługuje PKT...ctl83 pisze:Pętla Kacze Buki jest przy samej zajezdni.
Jasne, chodziło mi o to, że to nie jest daleko od jakiejkolwiek zajezdni. A dojeżdża tam również PKS Wejherowo i PKA Gdynia (na "eRce"), Ornowski Travel (na 181)Busmann pisze:Ale to jest zajezdnia PKM, a w Gdyni są różni przewoźnicy. Choćby taką linię R, która tam również krańcuje, obsługuje w części PKS Gdańsk, a dolicz jeszcze trolejbusy, które obsługuje PKT...ctl83 pisze:Pętla Kacze Buki jest przy samej zajezdni.
To są tereny pod zabudowę mieszkaniową.ctl83 pisze:I nie jest to aż takie zadupie jak się wydaje. Po drodze do Centrum, w odległości 2 przystanków zaczyna się osiedle Dąbrówka, potem Dąbrowa, Karwiny itd. Autobusy wyjeżdżające z zajezdni zapewniają komunikację do Centrum wcześnie rano, podobnie z powrotem wieczorem. W ogóle gdyński rozkład przypomina misternie utkaną pajęczynę, gdzie większość linii jest skoordynowanych ze sobą (np. 22 w Centrum z linią 30, a w Cisowej z linią 27).
No może, ale na pewno nie jest to żaden z przewoźników w sieci ZKM, w przeciwieństwie do PKS WejherowoMeWa pisze:a co to są zhazdy i czy jest taka spółka?Busmann pisze:zhazdy PKS Wejcherowo
Rozumiem, że mówimy o terenach wokół zajezdniBusmann pisze:To są tereny pod zabudowę mieszkaniową.
To, co w Warszawie nazywamy PT, w Gdyni jest wykonywane prawie zawsze z pasażerami. Wbrew pozorom trochę tego jest, szczególnie przy BWL-kach. I do tego, zgodnie z warunkami przetargu są bezpłatne.Busmann pisze:Tak, zgodzę się. Tam prawie nie ma PT
Tak, ale także sąsiedztwie ulicy Rdestowej (przy Giełdzie Towarowej)...ctl83 pisze:Rozumiem, że mówimy o terenach wokół zajezdni
Literówki, zresztą już poprawiłem. Poprostu szybciej piszę, niż myślę.MeWa pisze:a co to są zhazdy i czy jest taka spółka?
a potem są protesty, bo 'ja mam bezpośrednie połączenie tu-tu-i-tu, ale czemu ono jeździ dwa razy i tylko po 22?!'. zauważone empirycznie w busie linii 109 parę dni temu...Ikarus 5780 pisze: Dokładnie. Podobnie jak w Gdyni, z tą różnicą, że u nich busy zjeżdżające do zajezdni mają osobne numery - np. 700 do Kaczych Buków - i ludzie wiedza, że to jest zjazd do zajezdni po określonej trasie, zjazd z innej części miasta po innej trasie ma inne numery i nie robi się chaosu.
Może częściowo masz rację, bo czasami jest trasa na przystanku i jeden kurs na dobę, a rozkład miejsce zajmuje, ale .....Fikander pisze:
ogólnie Gdynia to jak dla mnie jakieś (dość smutne i słabo ogarnialne) pomieszanie z poplątaniem...
Ja się zgubiłem w 10 minut po wyjściu z pociągu szukając przystanku 109.Ikarus 5780 pisze: Objeździłem wszystkie pętle w Gdyni, nigdy nie miałem problemu, że się zgubiłem
Negative. Rozkłady - przez brak jakiegokolwiek podziału na godziny - są nieczytelne po prostu i o ile sprawdzenie następnego kursu przychodzi jeszcze w miarę łatwo, o tyle trudniejsze zadania (jak oszacowanie częstotliwości kursowania) są już mało wygodne do wykonania.Ikarus 5780 pisze:ale nie ukrywam, że informacja przystankowa jest naprawdę super.
No to teraz z mojej strony praktyczny przykładzik - w związku z openerem postanowiono w czwartek (kiedy to jeszcze nie kursowała bezpłatna linia na Babie Doły) wzmocnić 109. Zrobiono to jednak wyjątkowo inteligentnie, dublując każdy kurs autobusem jadącym zderzak w zderzak z kursowym - zamiast zwiększyć częstotliwość. Efekt był taki, że i tak czekaliśmy prawie 20 minut...Ikarus 5780 pisze:a jeśli chodzi o czekanie do najdłużej czekałem bo 15 minut na 194 na wybrany kurs na pętle Suchy Dwór, a tak to czas oczekiwania nie przekraczał nigdy 10 minut, a przeważnie to było około 4-5