Włoszczowa Północ a postoje pociągów kwalifikowanych

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27437
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 wrz 2006, 12:39

http://pl.wikipedia.org/wiki/TGV_Haute-Picardie

Le Creusot z kolei leży między trzema miastami o populacji 26, 24 i 5 tysięcy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Gacek
Posty: 1460
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
Kontakt:

Post autor: Gacek » 21 wrz 2006, 16:18

Fikander pisze:A nie protestujesz przeciwko istnieniu przystanków i stacji na E30?

ale CMK nie przechodzi przez miasta a E30 tak.
Całuję Was w Wasze małe serduszka.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27437
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 wrz 2006, 17:14

Gacek pisze: ale CMK nie przechodzi przez miasta a E30 tak.
Opoczno, Włoszczowa, Biała Rawska to nie miasta?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 wrz 2006, 20:15

Fikander pisze:http://pl.wikipedia.org/wiki/TGV_Haute-Picardie

Le Creusot z kolei leży między trzema miastami o populacji 26, 24 i 5 tysięcy.
A Włoszczowa ma tysięcy 10. Bagatelka, głupie 5x mniej :p.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27437
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 wrz 2006, 20:20

inż. Glonojad pisze:A Włoszczowa ma tysięcy 10.
Z grubsza tyle, ile Montabaur na linii Kolonia - Frankfurt [300 kph]. Zatrzymuje się tam, bagatelka, piętnaście par ICE.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 21 wrz 2006, 20:25

Fikander pisze:
inż. Glonojad pisze:A Włoszczowa ma tysięcy 10.
Z grubsza tyle, ile Montabaur na linii Kolonia - Frankfurt [300 kph]. Zatrzymuje się tam, bagatelka, piętnaście par ICE.
No cóż, nikt nie powiedział, że DB jest wolne od wpływów politycznych, ani, że podejmuje same racjonalne ekonomicznie decyzje.

Poza tym, może to Montabaur to jest przy okazji jakiś węzeł w rodzaju Kutna?

W każdym razie - clou tkwi w tym, że Włoszczową wybudowano nie na skutek analizy ekonomicznej (suma strat ekonomicznych) czy finansowej (suma zmian wpływów z biletów), lecz decyzji czysto politycznej. Przypadkiem może się ona okazać słuszna, doświadczenie jednak uczy że, jak sporo decyzji podjętych w myśl "pal sześć inżynierię i ekonomię, to jest sprawa polityczna", jest decyzją ekonomicznie błędną.

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2006-10-16, 21:33 ]
Włoszczowa, we Włoszczowie, Włoszczowę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27437
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 21 wrz 2006, 20:28

inż. Glonojad pisze:Poza tym, może to Montabaur to jest przy okazji jakiś węzeł w rodzaju Kutna?
Nie jest.
inż. Glonojad pisze: W każdym razie - clou tkwi w tym, że Włoszczową wybudowano nie na skutek analizy ekonomicznej (suma strat ekonomicznych) czy finansowej (suma zmian wpływów z biletów), lecz decyzji czysto politycznej.
O potrzebie budowy peronów na stacjach w Opocznie i Włoszczowie mówiło się od dawna, a wpływy polityczne to chyba jedyna możliwość przezwyciężenia niedasizmu na pekapie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 wrz 2006, 23:19

Fikander pisze:
Gacek pisze: ale CMK nie przechodzi przez miasta a E30 tak.
Opoczno, Włoszczowa, Biała Rawska to nie miasta?
a musisz wszystko do ekstremum sprowadzać? Ile mieszkańców ma Biała Rawska... Może na takiej zasadzie ponownie będziemy zatrzymywać pociągi pospieszne do Częstochowy w Gorzkowicach i może niech każde miasto ma połączenie IC i TLK?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27437
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 wrz 2006, 0:56

MeWa pisze:
Fikander pisze: Opoczno, Włoszczowa, Biała Rawska to nie miasta?
a musisz wszystko do ekstremum sprowadzać? Ile mieszkańców ma Biała Rawska... Może na takiej zasadzie ponownie będziemy zatrzymywać pociągi pospieszne do Częstochowy w Gorzkowicach i może niech każde miasto ma połączenie IC i TLK?
Zacznijmy od tego, że Gorzkowice to nie miasto, a liczba połączeń osobowych z dogodnymi skomunikowaniami w Piotrkowie Trybunalskim w kierunku Warszawy i Gdyni jest naprawdę duża. Włoszczowa to spore, powiatowe miasto, będące centrum regionu, oddalone od 'swojej' stacji kolejowej o kilka kilometrów, podczas gdy kilometr od centrum znajduje się stacja na konwencjonalnej linii kolejowej, przez którą przejeżdża w porywach do 40 par pociągów pasażerskich dziennie. Bądźmy poważni, gdyby CMK nie była projektowana z myślą o ruchu towarowym, to istniałoby dziś na niej kilkanaście, jeśli nie więcej, przystanków i regularny ruch pociągów wszystkich kategorii.


A co do postojów pociągów kategorii P i TLK, to zatrzymują się one niejednokrotnie w miejscowościach o wiele mniejszych od Włoszczowy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 22 wrz 2006, 9:18

Z opłacalnością zatrzymywania się pociągów jest różnie. Może się zdarzyć, że jest kompletna wiocha, w której jest jednak parę szlaków kolejowych i są dogodne przesiadki - tu jest uzasadnione zatrzymanie nawet ICE, ale są też przypadki wrzucania postojów, czy też nawet całych pociągów (vide: "NIDA", odnoga Kielecka) zupełnie niepotrzebnie. Co do Włoszczowy to się zobaczy za jakieś pół roku, ale nie spodziewam się tłumów...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Gacek
Posty: 1460
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
Kontakt:

Post autor: Gacek » 25 wrz 2006, 11:56

Fikander pisze:
Gacek pisze: ale CMK nie przechodzi przez miasta a E30 tak.
Opoczno, Włoszczowa, Biała Rawska to nie miasta?
Wielki ROTFL:

Biała Rawska: 12000
Opoczno: 22000
Włoszczowa: 10000

Odpowiednio weźmy E30- Warszawa- Poznań:

Kutno: 48000
Koło: 23000

Konin: 83000

te twoje 3 maisteczka mają tyle co jedno Kutno....
Całuję Was w Wasze małe serduszka.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 25 wrz 2006, 12:12

No i dodatkowo Konin był miastem wojewódzkim 8-[
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 25 wrz 2006, 12:15

ale E-30 przechodzi też koło wiosek
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 25 wrz 2006, 12:24

Fikander pisze: O potrzebie budowy peronów na stacjach w Opocznie i Włoszczowie mówiło się od dawna,
Więc z pewnością są jakieś analizy techniczno-ekonomiczne, którymi można się w tej sprawie podeprzeć...
a wpływy polityczne to chyba jedyna możliwość przezwyciężenia niedasizmu na pekapie.
... a może jednak nie.
Kolejna sprawa "polityczna", od której inżynierów i ekonomistów lepiej trzymać z dala, bo niewygodni? :D
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Gacek
Posty: 1460
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
Kontakt:

Post autor: Gacek » 25 wrz 2006, 12:54

Tm pisze:ale E-30 przechodzi też koło wiosek
a na CMK ile wybudujesz stacji gdzie są wioski- lub raczej małe miasteczka?

Nie jeswtem przeciwny ich budowaniu- popatrzmy jednak na potoki!
Całuję Was w Wasze małe serduszka.

ODPOWIEDZ