Włoszczowa Północ a postoje pociągów kwalifikowanych
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
A Włoszczowa ma tysięcy 10. Bagatelka, głupie 5x mniej .Fikander pisze:http://pl.wikipedia.org/wiki/TGV_Haute-Picardie
Le Creusot z kolei leży między trzema miastami o populacji 26, 24 i 5 tysięcy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
No cóż, nikt nie powiedział, że DB jest wolne od wpływów politycznych, ani, że podejmuje same racjonalne ekonomicznie decyzje.Fikander pisze:Z grubsza tyle, ile Montabaur na linii Kolonia - Frankfurt [300 kph]. Zatrzymuje się tam, bagatelka, piętnaście par ICE.inż. Glonojad pisze:A Włoszczowa ma tysięcy 10.
Poza tym, może to Montabaur to jest przy okazji jakiś węzeł w rodzaju Kutna?
W każdym razie - clou tkwi w tym, że Włoszczową wybudowano nie na skutek analizy ekonomicznej (suma strat ekonomicznych) czy finansowej (suma zmian wpływów z biletów), lecz decyzji czysto politycznej. Przypadkiem może się ona okazać słuszna, doświadczenie jednak uczy że, jak sporo decyzji podjętych w myśl "pal sześć inżynierię i ekonomię, to jest sprawa polityczna", jest decyzją ekonomicznie błędną.
[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2006-10-16, 21:33 ]
Włoszczowa, we Włoszczowie, Włoszczowę.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27437
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nie jest.inż. Glonojad pisze:Poza tym, może to Montabaur to jest przy okazji jakiś węzeł w rodzaju Kutna?
O potrzebie budowy peronów na stacjach w Opocznie i Włoszczowie mówiło się od dawna, a wpływy polityczne to chyba jedyna możliwość przezwyciężenia niedasizmu na pekapie.inż. Glonojad pisze: W każdym razie - clou tkwi w tym, że Włoszczową wybudowano nie na skutek analizy ekonomicznej (suma strat ekonomicznych) czy finansowej (suma zmian wpływów z biletów), lecz decyzji czysto politycznej.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
a musisz wszystko do ekstremum sprowadzać? Ile mieszkańców ma Biała Rawska... Może na takiej zasadzie ponownie będziemy zatrzymywać pociągi pospieszne do Częstochowy w Gorzkowicach i może niech każde miasto ma połączenie IC i TLK?Fikander pisze:Opoczno, Włoszczowa, Biała Rawska to nie miasta?Gacek pisze: ale CMK nie przechodzi przez miasta a E30 tak.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27437
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Zacznijmy od tego, że Gorzkowice to nie miasto, a liczba połączeń osobowych z dogodnymi skomunikowaniami w Piotrkowie Trybunalskim w kierunku Warszawy i Gdyni jest naprawdę duża. Włoszczowa to spore, powiatowe miasto, będące centrum regionu, oddalone od 'swojej' stacji kolejowej o kilka kilometrów, podczas gdy kilometr od centrum znajduje się stacja na konwencjonalnej linii kolejowej, przez którą przejeżdża w porywach do 40 par pociągów pasażerskich dziennie. Bądźmy poważni, gdyby CMK nie była projektowana z myślą o ruchu towarowym, to istniałoby dziś na niej kilkanaście, jeśli nie więcej, przystanków i regularny ruch pociągów wszystkich kategorii.MeWa pisze:a musisz wszystko do ekstremum sprowadzać? Ile mieszkańców ma Biała Rawska... Może na takiej zasadzie ponownie będziemy zatrzymywać pociągi pospieszne do Częstochowy w Gorzkowicach i może niech każde miasto ma połączenie IC i TLK?Fikander pisze: Opoczno, Włoszczowa, Biała Rawska to nie miasta?
A co do postojów pociągów kategorii P i TLK, to zatrzymują się one niejednokrotnie w miejscowościach o wiele mniejszych od Włoszczowy.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Z opłacalnością zatrzymywania się pociągów jest różnie. Może się zdarzyć, że jest kompletna wiocha, w której jest jednak parę szlaków kolejowych i są dogodne przesiadki - tu jest uzasadnione zatrzymanie nawet ICE, ale są też przypadki wrzucania postojów, czy też nawet całych pociągów (vide: "NIDA", odnoga Kielecka) zupełnie niepotrzebnie. Co do Włoszczowy to się zobaczy za jakieś pół roku, ale nie spodziewam się tłumów...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
-
- Posty: 1460
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Loża Sadystów- marquis de Sade. Gare Centrale
- Kontakt:
Wielki ROTFL:Fikander pisze:Opoczno, Włoszczowa, Biała Rawska to nie miasta?Gacek pisze: ale CMK nie przechodzi przez miasta a E30 tak.
Biała Rawska: 12000
Opoczno: 22000
Włoszczowa: 10000
Odpowiednio weźmy E30- Warszawa- Poznań:
Kutno: 48000
Koło: 23000
Konin: 83000
te twoje 3 maisteczka mają tyle co jedno Kutno....
Całuję Was w Wasze małe serduszka.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
No i dodatkowo Konin był miastem wojewódzkim
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Więc z pewnością są jakieś analizy techniczno-ekonomiczne, którymi można się w tej sprawie podeprzeć...Fikander pisze: O potrzebie budowy peronów na stacjach w Opocznie i Włoszczowie mówiło się od dawna,
... a może jednak nie.a wpływy polityczne to chyba jedyna możliwość przezwyciężenia niedasizmu na pekapie.
Kolejna sprawa "polityczna", od której inżynierów i ekonomistów lepiej trzymać z dala, bo niewygodni?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.