[Kielce] Nowy autobus, nowa linia...

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 10 cze 2017, 18:01

KwZ pisze:Był taki przypadek, że za pieniądze unijne kupili bodaj 7 autobusów niskopodłogowych i specjalnie dla nich 5 nowych linii.
Które to linie jeżdżą do dziś - to te z numerami powyzej 100 :lol:
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Asesino
Posty: 179
Rejestracja: 20 kwie 2012, 14:01

Post autor: Asesino » 11 cze 2017, 10:32

A to nie było tak, że ktoś wpisał głupoty do wniosku o pieniądze unijne i wysłanie tych autobusów na istniejące linie byłoby złamaniem warunków dofinansowania (taki przypał jak u nas ze Swingami, co to mogą wyjechać tylko na niektóre linie)? Dlatego musieli utworzyć nowe linie dla tych kilku pojazdów - taka historia mi się kojarzy z tymi liniami na 100.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36651
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 11 cze 2017, 12:33

Ale to był tylko szczególny przypadek praktyki stosowanej także już wcześniej.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 11 cze 2017, 14:14

Można zrobić jedną nową linię z 6 autobusami...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 631
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:11
Lokalizacja: スハ・ベスキツカ乗務区

Post autor: TranslatorPS » 12 cze 2017, 22:34

Tam jest jeden wielki sukces jeśli linia ma 3 brygady, co zresztą w rozumieniu kieleckiego ZTM jest częstą linią, nawet jeśli to są 3 brygady na linii o kółku ~120 minut.
Ten od cyferek i tłumaczeń.
Ostatni manual miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni wysokopodłogowy miejski: Kraków 12240 > 538-04, 23.07.2023
Ostatni 5B/6B: EN57-2070 > ROJ 30517, 22.02.2024
Ostatni pod banderą ZTM: 6208 > 13/189, 7.01.2023

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 12 cze 2017, 23:00

Aczkolwiek mają siekierę 35 co 10 minut w DP i co 15 minut w DŚ. :P

reserved
Posty: 14615
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 cze 2017, 9:38

Metrobus kielecki. :D

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 13 cze 2017, 10:35

Najfajniej i tak jest na Żelaznej - stoisz na przystanku, a tam cała ściana wytapetowana ponad trzydziestoma rozkładami jazdy :lol:
Asesino pisze:A to nie było tak, że ktoś wpisał głupoty do wniosku o pieniądze unijne i wysłanie tych autobusów na istniejące linie byłoby złamaniem warunków dofinansowania (...)
Owszem, ale nikt nie zabronił jednocześnie zlikwidować kilku starych linii ;)
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Asesino
Posty: 179
Rejestracja: 20 kwie 2012, 14:01

Post autor: Asesino » 13 cze 2017, 10:41

Mój faworyt to trójka. Jedna brygada, kursy co ok. 120h, pasażerów max kilkunastu na półkurs. Za to ta jedna brygada to gwarantowany Jelcz 120 z manualną skrzynią biegów (przynajmniej tak było jeszcze do wiosny, jak tam ostatnio byłem). Polecam zwłaszcza odcinek z trylinką na Wojska Polskiego, klimat jest.

reserved
Posty: 14615
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 13 cze 2017, 10:41

Wszedłem sobie w ich wyszukiwarkę połączeń i wyszukałem jakąś przykładową relację. Odległość niewielka, ale dwoma liniami z przesiadką (czas na przesiadkę mi wyznaczył 70 min). :-P

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8620
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 13 cze 2017, 23:22

Asesino pisze:Jedna brygada, kursy co ok. 120h.
:arrow: Nie no, co pięć dni to ona jednak nie jeździ :D.

tomek_s
Posty: 17
Rejestracja: 08 sty 2012, 17:44

Post autor: tomek_s » 13 cze 2017, 23:28

tomek_s pisze:
Wolfchen pisze: Śmiesznie wyszło, kieleckie rpzetargi były fasadowe i pisane pod MPK, a tu pstryczek w nos... Tyle, ze kosztorys przekroczony, więc nie wiadomo, jak to będzie... :-k
Jak to, jak będzie? Ja tu widzę dwie możliwości.

Albo przetarg/rozstrzygnięcie zostanie odwołane z powodu przekroczenia sumy, jaką na to przeznaczył Zamawiający. Potem nowy przetarg i MPK schodzi z ceną do odpowiedniego poziomu.

Albo wersja przerabiana poprzednim razem: ZTM podpisze umowę z ITSem, a załoga MPK znów wykona operację zatytułowaną strajk generalny. Choć to oczywiście jest trochę inaczej, bo wtedy Veolia (dobrze pamiętam?) miała przejąć MPK, a teraz chyba ITS (jeśli by wygrał) organizuje SWOJE zabawki.
(...)
No i już się zaczyna:

w wyborczej o lojalkach w MPK

Ogólnie kierowcy mają się zadeklarować, że nie będą pod żadnym pozorem rozmawiać o zatrudniemiu w ITSie z przedstawicielami tej firmy...

ashir
Posty: 27731
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 14 cze 2017, 7:00

Asesino pisze:Mój faworyt to trójka. Jedna brygada, kursy co ok. 120h, pasażerów max kilkunastu na półkurs. Za to ta jedna brygada to gwarantowany Jelcz 120 z manualną skrzynią biegów (przynajmniej tak było jeszcze do wiosny, jak tam ostatnio byłem). Polecam zwłaszcza odcinek z trylinką na Wojska Polskiego, klimat jest.
Jelcz 120M jest gwarantowany* na 3, która kursuje w DP, jak i na 6, która kursuje przez cały tydzień, powodem jest stan nawierzchni na obydwu trasach. :) Pozostałe kwadraty jeżdżą na dowolnych liniach, zwykle minimum 1-2 sztuki stoją w zajezdni, a reszta jeździ. Z racji wieku MPK Kielce jest zmuszone zakończyć pod koniec roku ich eksploatację. :P
* - oczywiście poza awaryjnymi sytuacjami, tak jak ostatnio był przez moment Maz na 6, ale niskopodłogowce już w naprawdę szczególnych sytuacjach i najkrócej jak się da jeżdżą wtedy na tych liniach. A sam kiedyś trafiłem podmianę z Jelcza na Jelcza. ;)

Łukasz
Posty: 10625
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 15 cze 2017, 21:42

tomek_s pisze:
tomek_s pisze:
Jak to, jak będzie? Ja tu widzę dwie możliwości.

Albo przetarg/rozstrzygnięcie zostanie odwołane z powodu przekroczenia sumy, jaką na to przeznaczył Zamawiający. Potem nowy przetarg i MPK schodzi z ceną do odpowiedniego poziomu.

Albo wersja przerabiana poprzednim razem: ZTM podpisze umowę z ITSem, a załoga MPK znów wykona operację zatytułowaną strajk generalny. Choć to oczywiście jest trochę inaczej, bo wtedy Veolia (dobrze pamiętam?) miała przejąć MPK, a teraz chyba ITS (jeśli by wygrał) organizuje SWOJE zabawki.
(...)
No i już się zaczyna:

w wyborczej o lojalkach w MPK

Ogólnie kierowcy mają się zadeklarować, że nie będą pod żadnym pozorem rozmawiać o zatrudniemiu w ITSie z przedstawicielami tej firmy...
To chyba niezgodne z prawem jest. Wątpię, żeby podchodziło to pod te same regulacje, co wykonywanie dzieła na rzecz konkurencyjnego podmiotu.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10651
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 16 cze 2017, 8:04

Oidp zakaz konkurencji można wpisać do umowy o pracę, tylko trzeba za niego sporo płacić. Wątpię, żeby MPK zdecydował się na to.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ