Koleje Czech i Słowacji

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 24 wrz 2009, 18:50

ten za 150 to mnie średnio interesuje. Już sprawdziłem, w poniedziałek jest dzień św. Wacława :) Jeżeli mnie teraz choróbsko nie rozłoży, rozważałbym coś takiego -
:arrow: sobota: Warszawa - Toruń - Golub Dobrzyń - Toruń - Warszawa
:arrow: niedziela: Warszawa - Pilawa - Katowice - Czechowice Dz. - Zebrzydowice
:arrow: poniedziałek: Bruntal - Mala Moravka, Brno (knajpa "Vytopna";)), posp. do Czeskiej Lipy albo Liberca, nocleg tamże
:arrow: wtorek: Lokalki w okolicach Liberca, wąskotorówka Oybin-Jonsdorf, dalej do Jeleniej Góry i Karkonosze do Warszawy

Koszt:
65zł bilet podróżnika
20zł specpociąg do Golubia i z powrotem
~6zł osobowy Katowice-Czechowice Dz.
450 kc SONE+ (dla 2 osób)
160 kc LIBNET+(EuroNysa)
~35 zł Karkonosze do W-wy
Σ=190 zł za same przejazdy

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 wrz 2009, 12:04

jasiu pisze:ooo, SONE+ ważny będzie w poniedziałek? ;>
Nie, SONE+ NIE jest ważny w święta niewypadające w weekendy.

[ Dodano: |25 Wrz 2009|, 2009 12:06 ]
jasiu pisze:~6zł osobowy Katowice-Czechowice Dz.
A tego punktu szczerze nie rozumiem, przecież z Wełtawy na Chopina przesiąść się można spokojnie w Katowicach.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 25 wrz 2009, 15:30

a BP jest ważny w Chopinie?

[ Dodano: |25 Wrz 2009|, 2009 15:32 ]
Síťová jízdenka SONE+ může být použita pouze v sobotu nebo neděli (v jiné kalendářní dny, byť by se jednalo o dny pracovního volna jako státní svátek a podobně nebude jízdenka SONE+ platit
skubańce

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 wrz 2009, 15:44

jasiu pisze:a BP jest ważny w Chopinie?
Jeszcze do końca rozkładu tak.
Ale generalnie z tą Wełtawą to bez sensu, ja bym w sobotę wieczorem (po waflowym piwie :>) uderzył prosto Chopinem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 25 wrz 2009, 16:07

jakie waflowe piwo?

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 25 wrz 2009, 22:25

jasiu pisze:jakie waflowe piwo?
Uważajcie na złodziei w Chopinie (odc. Zebrzydowice -Petrovice i Petrovice-Bohumin)! Szczególnie w grupie czeskiej. Ostatnio jak jechałem "skroili pół pociągu" na odc Bohumin-Petrovice u Karvine. Także nie spać, tylko czuwać, przedziały sobie kwadratem otwierają.
Ciekawe czy traficie EP09, ostatnio plagą jest wysyłanie na EC siódemek.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 26 wrz 2009, 10:18

Dęboszczak pisze:
jasiu pisze:jakie waflowe piwo?
Uważajcie na złodziei w Chopinie (odc. Zebrzydowice -Petrovice i Petrovice-Bohumin)! Szczególnie w grupie czeskiej. Ostatnio jak jechałem "skroili pół pociągu" na odc Bohumin-Petrovice u Karvine. Także nie spać, tylko czuwać, przedziały sobie kwadratem otwierają.
Ciekawe czy traficie EP09, ostatnio plagą jest wysyłanie na EC siódemek.
Załoga pokładowa IC ,,Perełka'' - głośno było o tym swego czasu. :D
A wracając do tematu - w Wiedniu konduktor na kuszecie od razu uprzedza,- bezwzględnie proszę zamykać drzwi na łańcuszek i na górne zamkniecie ( w kuszetach OBB jest dodatkowe zamkniecie od wewnątrz którego nikt z zewnątrz nie otworzy).
Swoją droga miałem nadzieję że IC przywróci ochronę na ,,Chopina'' - widać w d**ie mają bezpieczeństwo podróżnych ](*,)
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 26 wrz 2009, 10:21

rufio198 pisze:
Dęboszczak pisze: Uważajcie na złodziei w Chopinie (odc. Zebrzydowice -Petrovice i Petrovice-Bohumin)! Szczególnie w grupie czeskiej. Ostatnio jak jechałem "skroili pół pociągu" na odc Bohumin-Petrovice u Karvine. Także nie spać, tylko czuwać, przedziały sobie kwadratem otwierają.
Ciekawe czy traficie EP09, ostatnio plagą jest wysyłanie na EC siódemek.
Załoga pokładowa IC ,,Perełka'' - głośno było o tym swego czasu. :D
A wracając do tematu - w Wiedniu konduktor na kuszecie od razu uprzedza,- bezwzględnie proszę zamykać drzwi na łańcuszek i na górne zamkniecie ( w kuszetach OBB jest dodatkowe zamkniecie od wewnątrz którego nikt z zewnątrz nie otworzy).
Swoją droga miałem nadzieję że IC przywróci ochronę na ,,Chopina'' - widać w d**ie mają bezpieczeństwo podróżnych ](*,)
Ochrona jest, ale wsiada w Petrovicach->Zebrzydowice, tymczasem złodzieje opuszczają skład w Petrovicach. Gdyby wsiadali w Bohuminie byłoby ok.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 26 wrz 2009, 14:14

Za 450 Kč lze za stejných podmínek cestovat ve všech vlacích ČD.
Czy ja dobrze rozumiem że jak się kupi bilet SONE+ za 450 KĆ można każdym pociągiem na sieci CD jechać ?
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7767
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 26 wrz 2009, 14:17

rufio198 pisze:
Za 450 Kč lze za stejných podmínek cestovat ve všech vlacích ČD.
Czy ja dobrze rozumiem że jak się kupi bilet SONE+ za 450 KĆ można każdym pociągiem na sieci CD jechać ?
Tak, tylko do SC trzeba kupić miejscówkę. (bilet obejmuje CD, Viamont i OKD, resztę prywaciarzy nie).
http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=17493
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 26 wrz 2009, 14:41

Dzięki :ok:
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 26 wrz 2009, 14:46

rufio198 pisze:A wracając do tematu - w Wiedniu konduktor na kuszecie od razu uprzedza,- bezwzględnie proszę zamykać drzwi na łańcuszek i na górne zamkniecie ( w kuszetach OBB jest dodatkowe zamkniecie od wewnątrz którego nikt z zewnątrz nie otworzy).
W niemieckich "UrlaubExpressach" podobnie, więc chyba w większości kuszetek DB jest. W naszych kuszetkach zostaje tylko łańcuszek i kwadrrat...
rufio198 pisze:Swoją droga miałem nadzieję że IC przywróci ochronę na ,,Chopina'' - widać w d**ie mają bezpieczeństwo podróżnych
Wychodzą widocznie z założenia, że podróżny samemu zadba o swoje bezpieczeństwo :P
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 gru 2009, 16:32

No to ogarniamy nowy rozkład na Słowacji.

Miast Pendolina (SC Slovenska Strela) do Pragi pojedzie klasyczny skład, łączony w Brzecławiu z EC z Wiednia do Stralsundu. Para IC Koszyce - Wiedeń skończy bieg w Bratysławie, którą z Wiedniem będą łączyć już tylko pociągi regionalne; likwidacji ulegną pociągi relacji Gänserndorf - Bratysława. Postępuje likwidacja połączeń przygranicznych z Węgrami - po Słowackim Nowym Mieście (:term:, pdk), Komarnie i Rusowcach zostaną one wycofane z przejść Lenartovce-Banreve i Kechnec-Hidasnemeti; jedynym przejściem z ruchem regionalnym pozostaje zatem Szturowo-Szob; pociągi dalekobieżne będą kursować również przez Hidasnemeti (2 pary IC Koszyce-Budapeszt + sezonowa Varsovia) oraz Rusowce-Rajkę (tylko sezonowy Amicus). W relacjach międzynarodowych kończy żywot również Goral, acz liczba pociągów przekraczających przejście w Zwardoniu pozostaje bez zmian - codziennie pojadą tamtędy cztery pary połączeń Żylina-Katowice, w tym jedna (SKALNICA) wydłużona do Krakowa.

W relacjach krajowych niemiłą niespodzianką jest wprowadzenie obowiązkowej rezerwacji miejsc w piątkowych 'posilovych' pośpiechach z Bratysławy do Hummennego i Koszyc; to pierwsze miasto raz w tygodniu ze stolicą połączy także nowe nocne połączenie przez Preszów; niestety w pociągu nie będzie nie tylko wagonów sypialnych i kuszetek, ale nawet pierwszej klasy. Pozostałe zmiany w połączeniach krajowych są kosmetyczne i polegają głównie na utaktowieniu godzin odjazdów na głównych ciągach; warto wspomnieć, że na odcinku Bratysława-Nowe Miasto nad Wagiem pociągi osiągną - po raz pierwszy na terenie Słowacji - prędkość 160 km/h; ZSSK planuje także w przyszłym roku we wszystkich pociągach pospiesznych prowadzić wagony klimatyzowane.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 15 gru 2009, 20:53

fik pisze:No to ogarniamy nowy rozkład na Słowacji.

Miast Pendolina (SC Slovenska Strela) do Pragi pojedzie klasyczny skład, łączony w Brzecławiu z EC z Wiednia do Stralsundu. Para IC Koszyce - Wiedeń skończy bieg w Bratysławie, którą z Wiedniem będą łączyć już tylko pociągi regionalne; likwidacji ulegną pociągi relacji Gänserndorf - Bratysława. Postępuje likwidacja połączeń przygranicznych z Węgrami - po Słowackim Nowym Mieście (:term:, pdk), Komarnie i Rusowcach zostaną one wycofane z przejść Lenartovce-Banreve i Kechnec-Hidasnemeti; jedynym przejściem z ruchem regionalnym pozostaje zatem Szturowo-Szob; pociągi dalekobieżne będą kursować również przez Hidasnemeti (2 pary IC Koszyce-Budapeszt + sezonowa Varsovia) oraz Rusowce-Rajkę (tylko sezonowy Amicus). W relacjach międzynarodowych kończy żywot również Goral, acz liczba pociągów przekraczających przejście w Zwardoniu pozostaje bez zmian - codziennie pojadą tamtędy cztery pary połączeń Żylina-Katowice, w tym jedna (SKALNICA) wydłużona do Krakowa.


W relacjach krajowych niemiłą niespodzianką jest wprowadzenie obowiązkowej rezerwacji miejsc w piątkowych 'posilovych' pośpiechach z Bratysławy do Hummennego i Koszyc; to pierwsze miasto raz w tygodniu ze stolicą połączy także nowe nocne połączenie przez Preszów; niestety w pociągu nie będzie nie tylko wagonów sypialnych i kuszetek, ale nawet pierwszej klasy. Pozostałe zmiany w połączeniach krajowych są kosmetyczne i polegają głównie na utaktowieniu godzin odjazdów na głównych ciągach; warto wspomnieć, że na odcinku Bratysława-Nowe Miasto nad Wagiem pociągi osiągną - po raz pierwszy na terenie Słowacji - prędkość 160 km/h; ZSSK planuje także w przyszłym roku we wszystkich pociągach pospiesznych prowadzić wagony klimatyzowane.
Czy coś będzie jeździć między Muszyną a Plavcem?

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27406
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 15 gru 2009, 20:56

Tak samo, jak w tym roku - dwie pary sezonowych osobówek oraz również sezonowa nocna Varsovia w miejsce Cracovii.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ