Koleje Czech i Słowacji
Moderator: JacekM
ten za 150 to mnie średnio interesuje. Już sprawdziłem, w poniedziałek jest dzień św. Wacława Jeżeli mnie teraz choróbsko nie rozłoży, rozważałbym coś takiego -
sobota: Warszawa - Toruń - Golub Dobrzyń - Toruń - Warszawa
niedziela: Warszawa - Pilawa - Katowice - Czechowice Dz. - Zebrzydowice
poniedziałek: Bruntal - Mala Moravka, Brno (knajpa "Vytopna";)), posp. do Czeskiej Lipy albo Liberca, nocleg tamże
wtorek: Lokalki w okolicach Liberca, wąskotorówka Oybin-Jonsdorf, dalej do Jeleniej Góry i Karkonosze do Warszawy
Koszt:
65zł bilet podróżnika
20zł specpociąg do Golubia i z powrotem
~6zł osobowy Katowice-Czechowice Dz.
450 kc SONE+ (dla 2 osób)
160 kc LIBNET+(EuroNysa)
~35 zł Karkonosze do W-wy
Σ=190 zł za same przejazdy
sobota: Warszawa - Toruń - Golub Dobrzyń - Toruń - Warszawa
niedziela: Warszawa - Pilawa - Katowice - Czechowice Dz. - Zebrzydowice
poniedziałek: Bruntal - Mala Moravka, Brno (knajpa "Vytopna";)), posp. do Czeskiej Lipy albo Liberca, nocleg tamże
wtorek: Lokalki w okolicach Liberca, wąskotorówka Oybin-Jonsdorf, dalej do Jeleniej Góry i Karkonosze do Warszawy
Koszt:
65zł bilet podróżnika
20zł specpociąg do Golubia i z powrotem
~6zł osobowy Katowice-Czechowice Dz.
450 kc SONE+ (dla 2 osób)
160 kc LIBNET+(EuroNysa)
~35 zł Karkonosze do W-wy
Σ=190 zł za same przejazdy
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27649
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Nie, SONE+ NIE jest ważny w święta niewypadające w weekendy.jasiu pisze:ooo, SONE+ ważny będzie w poniedziałek? ;>
[ Dodano: |25 Wrz 2009|, 2009 12:06 ]
A tego punktu szczerze nie rozumiem, przecież z Wełtawy na Chopina przesiąść się można spokojnie w Katowicach.jasiu pisze:~6zł osobowy Katowice-Czechowice Dz.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
-
- Posty: 1934
- Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
- Lokalizacja: Dolny Mokotów
Uważajcie na złodziei w Chopinie (odc. Zebrzydowice -Petrovice i Petrovice-Bohumin)! Szczególnie w grupie czeskiej. Ostatnio jak jechałem "skroili pół pociągu" na odc Bohumin-Petrovice u Karvine. Także nie spać, tylko czuwać, przedziały sobie kwadratem otwierają.jasiu pisze:jakie waflowe piwo?
Ciekawe czy traficie EP09, ostatnio plagą jest wysyłanie na EC siódemek.
Załoga pokładowa IC ,,Perełka'' - głośno było o tym swego czasu.Dęboszczak pisze:Uważajcie na złodziei w Chopinie (odc. Zebrzydowice -Petrovice i Petrovice-Bohumin)! Szczególnie w grupie czeskiej. Ostatnio jak jechałem "skroili pół pociągu" na odc Bohumin-Petrovice u Karvine. Także nie spać, tylko czuwać, przedziały sobie kwadratem otwierają.jasiu pisze:jakie waflowe piwo?
Ciekawe czy traficie EP09, ostatnio plagą jest wysyłanie na EC siódemek.
A wracając do tematu - w Wiedniu konduktor na kuszecie od razu uprzedza,- bezwzględnie proszę zamykać drzwi na łańcuszek i na górne zamkniecie ( w kuszetach OBB jest dodatkowe zamkniecie od wewnątrz którego nikt z zewnątrz nie otworzy).
Swoją droga miałem nadzieję że IC przywróci ochronę na ,,Chopina'' - widać w d**ie mają bezpieczeństwo podróżnych
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
-
- Posty: 1934
- Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
- Lokalizacja: Dolny Mokotów
Ochrona jest, ale wsiada w Petrovicach->Zebrzydowice, tymczasem złodzieje opuszczają skład w Petrovicach. Gdyby wsiadali w Bohuminie byłoby ok.rufio198 pisze:Załoga pokładowa IC ,,Perełka'' - głośno było o tym swego czasu.Dęboszczak pisze: Uważajcie na złodziei w Chopinie (odc. Zebrzydowice -Petrovice i Petrovice-Bohumin)! Szczególnie w grupie czeskiej. Ostatnio jak jechałem "skroili pół pociągu" na odc Bohumin-Petrovice u Karvine. Także nie spać, tylko czuwać, przedziały sobie kwadratem otwierają.
Ciekawe czy traficie EP09, ostatnio plagą jest wysyłanie na EC siódemek.
A wracając do tematu - w Wiedniu konduktor na kuszecie od razu uprzedza,- bezwzględnie proszę zamykać drzwi na łańcuszek i na górne zamkniecie ( w kuszetach OBB jest dodatkowe zamkniecie od wewnątrz którego nikt z zewnątrz nie otworzy).
Swoją droga miałem nadzieję że IC przywróci ochronę na ,,Chopina'' - widać w d**ie mają bezpieczeństwo podróżnych
Czy ja dobrze rozumiem że jak się kupi bilet SONE+ za 450 KĆ można każdym pociągiem na sieci CD jechać ?Za 450 Kč lze za stejných podmínek cestovat ve všech vlacích ČD.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- R-9 Chełmska
- Posty: 7834
- Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
- Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec
Tak, tylko do SC trzeba kupić miejscówkę. (bilet obejmuje CD, Viamont i OKD, resztę prywaciarzy nie).rufio198 pisze:Czy ja dobrze rozumiem że jak się kupi bilet SONE+ za 450 KĆ można każdym pociągiem na sieci CD jechać ?Za 450 Kč lze za stejných podmínek cestovat ve všech vlacích ČD.
http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=17493
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32
Dzięki
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
W niemieckich "UrlaubExpressach" podobnie, więc chyba w większości kuszetek DB jest. W naszych kuszetkach zostaje tylko łańcuszek i kwadrrat...rufio198 pisze:A wracając do tematu - w Wiedniu konduktor na kuszecie od razu uprzedza,- bezwzględnie proszę zamykać drzwi na łańcuszek i na górne zamkniecie ( w kuszetach OBB jest dodatkowe zamkniecie od wewnątrz którego nikt z zewnątrz nie otworzy).
Wychodzą widocznie z założenia, że podróżny samemu zadba o swoje bezpieczeństworufio198 pisze:Swoją droga miałem nadzieję że IC przywróci ochronę na ,,Chopina'' - widać w d**ie mają bezpieczeństwo podróżnych
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27649
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No to ogarniamy nowy rozkład na Słowacji.
Miast Pendolina (SC Slovenska Strela) do Pragi pojedzie klasyczny skład, łączony w Brzecławiu z EC z Wiednia do Stralsundu. Para IC Koszyce - Wiedeń skończy bieg w Bratysławie, którą z Wiedniem będą łączyć już tylko pociągi regionalne; likwidacji ulegną pociągi relacji Gänserndorf - Bratysława. Postępuje likwidacja połączeń przygranicznych z Węgrami - po Słowackim Nowym Mieście (:term:, pdk), Komarnie i Rusowcach zostaną one wycofane z przejść Lenartovce-Banreve i Kechnec-Hidasnemeti; jedynym przejściem z ruchem regionalnym pozostaje zatem Szturowo-Szob; pociągi dalekobieżne będą kursować również przez Hidasnemeti (2 pary IC Koszyce-Budapeszt + sezonowa Varsovia) oraz Rusowce-Rajkę (tylko sezonowy Amicus). W relacjach międzynarodowych kończy żywot również Goral, acz liczba pociągów przekraczających przejście w Zwardoniu pozostaje bez zmian - codziennie pojadą tamtędy cztery pary połączeń Żylina-Katowice, w tym jedna (SKALNICA) wydłużona do Krakowa.
W relacjach krajowych niemiłą niespodzianką jest wprowadzenie obowiązkowej rezerwacji miejsc w piątkowych 'posilovych' pośpiechach z Bratysławy do Hummennego i Koszyc; to pierwsze miasto raz w tygodniu ze stolicą połączy także nowe nocne połączenie przez Preszów; niestety w pociągu nie będzie nie tylko wagonów sypialnych i kuszetek, ale nawet pierwszej klasy. Pozostałe zmiany w połączeniach krajowych są kosmetyczne i polegają głównie na utaktowieniu godzin odjazdów na głównych ciągach; warto wspomnieć, że na odcinku Bratysława-Nowe Miasto nad Wagiem pociągi osiągną - po raz pierwszy na terenie Słowacji - prędkość 160 km/h; ZSSK planuje także w przyszłym roku we wszystkich pociągach pospiesznych prowadzić wagony klimatyzowane.
Miast Pendolina (SC Slovenska Strela) do Pragi pojedzie klasyczny skład, łączony w Brzecławiu z EC z Wiednia do Stralsundu. Para IC Koszyce - Wiedeń skończy bieg w Bratysławie, którą z Wiedniem będą łączyć już tylko pociągi regionalne; likwidacji ulegną pociągi relacji Gänserndorf - Bratysława. Postępuje likwidacja połączeń przygranicznych z Węgrami - po Słowackim Nowym Mieście (:term:, pdk), Komarnie i Rusowcach zostaną one wycofane z przejść Lenartovce-Banreve i Kechnec-Hidasnemeti; jedynym przejściem z ruchem regionalnym pozostaje zatem Szturowo-Szob; pociągi dalekobieżne będą kursować również przez Hidasnemeti (2 pary IC Koszyce-Budapeszt + sezonowa Varsovia) oraz Rusowce-Rajkę (tylko sezonowy Amicus). W relacjach międzynarodowych kończy żywot również Goral, acz liczba pociągów przekraczających przejście w Zwardoniu pozostaje bez zmian - codziennie pojadą tamtędy cztery pary połączeń Żylina-Katowice, w tym jedna (SKALNICA) wydłużona do Krakowa.
W relacjach krajowych niemiłą niespodzianką jest wprowadzenie obowiązkowej rezerwacji miejsc w piątkowych 'posilovych' pośpiechach z Bratysławy do Hummennego i Koszyc; to pierwsze miasto raz w tygodniu ze stolicą połączy także nowe nocne połączenie przez Preszów; niestety w pociągu nie będzie nie tylko wagonów sypialnych i kuszetek, ale nawet pierwszej klasy. Pozostałe zmiany w połączeniach krajowych są kosmetyczne i polegają głównie na utaktowieniu godzin odjazdów na głównych ciągach; warto wspomnieć, że na odcinku Bratysława-Nowe Miasto nad Wagiem pociągi osiągną - po raz pierwszy na terenie Słowacji - prędkość 160 km/h; ZSSK planuje także w przyszłym roku we wszystkich pociągach pospiesznych prowadzić wagony klimatyzowane.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
-
- Posty: 1934
- Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
- Lokalizacja: Dolny Mokotów
Czy coś będzie jeździć między Muszyną a Plavcem?fik pisze:No to ogarniamy nowy rozkład na Słowacji.
Miast Pendolina (SC Slovenska Strela) do Pragi pojedzie klasyczny skład, łączony w Brzecławiu z EC z Wiednia do Stralsundu. Para IC Koszyce - Wiedeń skończy bieg w Bratysławie, którą z Wiedniem będą łączyć już tylko pociągi regionalne; likwidacji ulegną pociągi relacji Gänserndorf - Bratysława. Postępuje likwidacja połączeń przygranicznych z Węgrami - po Słowackim Nowym Mieście (:term:, pdk), Komarnie i Rusowcach zostaną one wycofane z przejść Lenartovce-Banreve i Kechnec-Hidasnemeti; jedynym przejściem z ruchem regionalnym pozostaje zatem Szturowo-Szob; pociągi dalekobieżne będą kursować również przez Hidasnemeti (2 pary IC Koszyce-Budapeszt + sezonowa Varsovia) oraz Rusowce-Rajkę (tylko sezonowy Amicus). W relacjach międzynarodowych kończy żywot również Goral, acz liczba pociągów przekraczających przejście w Zwardoniu pozostaje bez zmian - codziennie pojadą tamtędy cztery pary połączeń Żylina-Katowice, w tym jedna (SKALNICA) wydłużona do Krakowa.
W relacjach krajowych niemiłą niespodzianką jest wprowadzenie obowiązkowej rezerwacji miejsc w piątkowych 'posilovych' pośpiechach z Bratysławy do Hummennego i Koszyc; to pierwsze miasto raz w tygodniu ze stolicą połączy także nowe nocne połączenie przez Preszów; niestety w pociągu nie będzie nie tylko wagonów sypialnych i kuszetek, ale nawet pierwszej klasy. Pozostałe zmiany w połączeniach krajowych są kosmetyczne i polegają głównie na utaktowieniu godzin odjazdów na głównych ciągach; warto wspomnieć, że na odcinku Bratysława-Nowe Miasto nad Wagiem pociągi osiągną - po raz pierwszy na terenie Słowacji - prędkość 160 km/h; ZSSK planuje także w przyszłym roku we wszystkich pociągach pospiesznych prowadzić wagony klimatyzowane.