Strona 4 z 6

: 24 wrz 2009, 18:50
autor: jasiu
ten za 150 to mnie średnio interesuje. Już sprawdziłem, w poniedziałek jest dzień św. Wacława :) Jeżeli mnie teraz choróbsko nie rozłoży, rozważałbym coś takiego -
:arrow: sobota: Warszawa - Toruń - Golub Dobrzyń - Toruń - Warszawa
:arrow: niedziela: Warszawa - Pilawa - Katowice - Czechowice Dz. - Zebrzydowice
:arrow: poniedziałek: Bruntal - Mala Moravka, Brno (knajpa "Vytopna";)), posp. do Czeskiej Lipy albo Liberca, nocleg tamże
:arrow: wtorek: Lokalki w okolicach Liberca, wąskotorówka Oybin-Jonsdorf, dalej do Jeleniej Góry i Karkonosze do Warszawy

Koszt:
65zł bilet podróżnika
20zł specpociąg do Golubia i z powrotem
~6zł osobowy Katowice-Czechowice Dz.
450 kc SONE+ (dla 2 osób)
160 kc LIBNET+(EuroNysa)
~35 zł Karkonosze do W-wy
Σ=190 zł za same przejazdy

: 25 wrz 2009, 12:04
autor: fik
jasiu pisze:ooo, SONE+ ważny będzie w poniedziałek? ;>
Nie, SONE+ NIE jest ważny w święta niewypadające w weekendy.

[ Dodano: |25 Wrz 2009|, 2009 12:06 ]
jasiu pisze:~6zł osobowy Katowice-Czechowice Dz.
A tego punktu szczerze nie rozumiem, przecież z Wełtawy na Chopina przesiąść się można spokojnie w Katowicach.

: 25 wrz 2009, 15:30
autor: jasiu
a BP jest ważny w Chopinie?

[ Dodano: |25 Wrz 2009|, 2009 15:32 ]
Síťová jízdenka SONE+ může být použita pouze v sobotu nebo neděli (v jiné kalendářní dny, byť by se jednalo o dny pracovního volna jako státní svátek a podobně nebude jízdenka SONE+ platit
skubańce

: 25 wrz 2009, 15:44
autor: fik
jasiu pisze:a BP jest ważny w Chopinie?
Jeszcze do końca rozkładu tak.
Ale generalnie z tą Wełtawą to bez sensu, ja bym w sobotę wieczorem (po waflowym piwie :>) uderzył prosto Chopinem.

: 25 wrz 2009, 16:07
autor: jasiu
jakie waflowe piwo?

: 25 wrz 2009, 22:25
autor: Dęboszczak
jasiu pisze:jakie waflowe piwo?
Uważajcie na złodziei w Chopinie (odc. Zebrzydowice -Petrovice i Petrovice-Bohumin)! Szczególnie w grupie czeskiej. Ostatnio jak jechałem "skroili pół pociągu" na odc Bohumin-Petrovice u Karvine. Także nie spać, tylko czuwać, przedziały sobie kwadratem otwierają.
Ciekawe czy traficie EP09, ostatnio plagą jest wysyłanie na EC siódemek.

: 26 wrz 2009, 10:18
autor: rufio198
Dęboszczak pisze:
jasiu pisze:jakie waflowe piwo?
Uważajcie na złodziei w Chopinie (odc. Zebrzydowice -Petrovice i Petrovice-Bohumin)! Szczególnie w grupie czeskiej. Ostatnio jak jechałem "skroili pół pociągu" na odc Bohumin-Petrovice u Karvine. Także nie spać, tylko czuwać, przedziały sobie kwadratem otwierają.
Ciekawe czy traficie EP09, ostatnio plagą jest wysyłanie na EC siódemek.
Załoga pokładowa IC ,,Perełka'' - głośno było o tym swego czasu. :D
A wracając do tematu - w Wiedniu konduktor na kuszecie od razu uprzedza,- bezwzględnie proszę zamykać drzwi na łańcuszek i na górne zamkniecie ( w kuszetach OBB jest dodatkowe zamkniecie od wewnątrz którego nikt z zewnątrz nie otworzy).
Swoją droga miałem nadzieję że IC przywróci ochronę na ,,Chopina'' - widać w d**ie mają bezpieczeństwo podróżnych ](*,)

: 26 wrz 2009, 10:21
autor: Dęboszczak
rufio198 pisze:
Dęboszczak pisze: Uważajcie na złodziei w Chopinie (odc. Zebrzydowice -Petrovice i Petrovice-Bohumin)! Szczególnie w grupie czeskiej. Ostatnio jak jechałem "skroili pół pociągu" na odc Bohumin-Petrovice u Karvine. Także nie spać, tylko czuwać, przedziały sobie kwadratem otwierają.
Ciekawe czy traficie EP09, ostatnio plagą jest wysyłanie na EC siódemek.
Załoga pokładowa IC ,,Perełka'' - głośno było o tym swego czasu. :D
A wracając do tematu - w Wiedniu konduktor na kuszecie od razu uprzedza,- bezwzględnie proszę zamykać drzwi na łańcuszek i na górne zamkniecie ( w kuszetach OBB jest dodatkowe zamkniecie od wewnątrz którego nikt z zewnątrz nie otworzy).
Swoją droga miałem nadzieję że IC przywróci ochronę na ,,Chopina'' - widać w d**ie mają bezpieczeństwo podróżnych ](*,)
Ochrona jest, ale wsiada w Petrovicach->Zebrzydowice, tymczasem złodzieje opuszczają skład w Petrovicach. Gdyby wsiadali w Bohuminie byłoby ok.

: 26 wrz 2009, 14:14
autor: rufio198
Za 450 Kč lze za stejných podmínek cestovat ve všech vlacích ČD.
Czy ja dobrze rozumiem że jak się kupi bilet SONE+ za 450 KĆ można każdym pociągiem na sieci CD jechać ?

: 26 wrz 2009, 14:17
autor: R-9 Chełmska
rufio198 pisze:
Za 450 Kč lze za stejných podmínek cestovat ve všech vlacích ČD.
Czy ja dobrze rozumiem że jak się kupi bilet SONE+ za 450 KĆ można każdym pociągiem na sieci CD jechać ?
Tak, tylko do SC trzeba kupić miejscówkę. (bilet obejmuje CD, Viamont i OKD, resztę prywaciarzy nie).
http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=17493

: 26 wrz 2009, 14:41
autor: rufio198
Dzięki :ok:

: 26 wrz 2009, 14:46
autor: Wolfchen
rufio198 pisze:A wracając do tematu - w Wiedniu konduktor na kuszecie od razu uprzedza,- bezwzględnie proszę zamykać drzwi na łańcuszek i na górne zamkniecie ( w kuszetach OBB jest dodatkowe zamkniecie od wewnątrz którego nikt z zewnątrz nie otworzy).
W niemieckich "UrlaubExpressach" podobnie, więc chyba w większości kuszetek DB jest. W naszych kuszetkach zostaje tylko łańcuszek i kwadrrat...
rufio198 pisze:Swoją droga miałem nadzieję że IC przywróci ochronę na ,,Chopina'' - widać w d**ie mają bezpieczeństwo podróżnych
Wychodzą widocznie z założenia, że podróżny samemu zadba o swoje bezpieczeństwo :P

: 15 gru 2009, 16:32
autor: fik
No to ogarniamy nowy rozkład na Słowacji.

Miast Pendolina (SC Slovenska Strela) do Pragi pojedzie klasyczny skład, łączony w Brzecławiu z EC z Wiednia do Stralsundu. Para IC Koszyce - Wiedeń skończy bieg w Bratysławie, którą z Wiedniem będą łączyć już tylko pociągi regionalne; likwidacji ulegną pociągi relacji Gänserndorf - Bratysława. Postępuje likwidacja połączeń przygranicznych z Węgrami - po Słowackim Nowym Mieście (:term:, pdk), Komarnie i Rusowcach zostaną one wycofane z przejść Lenartovce-Banreve i Kechnec-Hidasnemeti; jedynym przejściem z ruchem regionalnym pozostaje zatem Szturowo-Szob; pociągi dalekobieżne będą kursować również przez Hidasnemeti (2 pary IC Koszyce-Budapeszt + sezonowa Varsovia) oraz Rusowce-Rajkę (tylko sezonowy Amicus). W relacjach międzynarodowych kończy żywot również Goral, acz liczba pociągów przekraczających przejście w Zwardoniu pozostaje bez zmian - codziennie pojadą tamtędy cztery pary połączeń Żylina-Katowice, w tym jedna (SKALNICA) wydłużona do Krakowa.

W relacjach krajowych niemiłą niespodzianką jest wprowadzenie obowiązkowej rezerwacji miejsc w piątkowych 'posilovych' pośpiechach z Bratysławy do Hummennego i Koszyc; to pierwsze miasto raz w tygodniu ze stolicą połączy także nowe nocne połączenie przez Preszów; niestety w pociągu nie będzie nie tylko wagonów sypialnych i kuszetek, ale nawet pierwszej klasy. Pozostałe zmiany w połączeniach krajowych są kosmetyczne i polegają głównie na utaktowieniu godzin odjazdów na głównych ciągach; warto wspomnieć, że na odcinku Bratysława-Nowe Miasto nad Wagiem pociągi osiągną - po raz pierwszy na terenie Słowacji - prędkość 160 km/h; ZSSK planuje także w przyszłym roku we wszystkich pociągach pospiesznych prowadzić wagony klimatyzowane.

: 15 gru 2009, 20:53
autor: Dęboszczak
fik pisze:No to ogarniamy nowy rozkład na Słowacji.

Miast Pendolina (SC Slovenska Strela) do Pragi pojedzie klasyczny skład, łączony w Brzecławiu z EC z Wiednia do Stralsundu. Para IC Koszyce - Wiedeń skończy bieg w Bratysławie, którą z Wiedniem będą łączyć już tylko pociągi regionalne; likwidacji ulegną pociągi relacji Gänserndorf - Bratysława. Postępuje likwidacja połączeń przygranicznych z Węgrami - po Słowackim Nowym Mieście (:term:, pdk), Komarnie i Rusowcach zostaną one wycofane z przejść Lenartovce-Banreve i Kechnec-Hidasnemeti; jedynym przejściem z ruchem regionalnym pozostaje zatem Szturowo-Szob; pociągi dalekobieżne będą kursować również przez Hidasnemeti (2 pary IC Koszyce-Budapeszt + sezonowa Varsovia) oraz Rusowce-Rajkę (tylko sezonowy Amicus). W relacjach międzynarodowych kończy żywot również Goral, acz liczba pociągów przekraczających przejście w Zwardoniu pozostaje bez zmian - codziennie pojadą tamtędy cztery pary połączeń Żylina-Katowice, w tym jedna (SKALNICA) wydłużona do Krakowa.


W relacjach krajowych niemiłą niespodzianką jest wprowadzenie obowiązkowej rezerwacji miejsc w piątkowych 'posilovych' pośpiechach z Bratysławy do Hummennego i Koszyc; to pierwsze miasto raz w tygodniu ze stolicą połączy także nowe nocne połączenie przez Preszów; niestety w pociągu nie będzie nie tylko wagonów sypialnych i kuszetek, ale nawet pierwszej klasy. Pozostałe zmiany w połączeniach krajowych są kosmetyczne i polegają głównie na utaktowieniu godzin odjazdów na głównych ciągach; warto wspomnieć, że na odcinku Bratysława-Nowe Miasto nad Wagiem pociągi osiągną - po raz pierwszy na terenie Słowacji - prędkość 160 km/h; ZSSK planuje także w przyszłym roku we wszystkich pociągach pospiesznych prowadzić wagony klimatyzowane.
Czy coś będzie jeździć między Muszyną a Plavcem?

: 15 gru 2009, 20:56
autor: fik
Tak samo, jak w tym roku - dwie pary sezonowych osobówek oraz również sezonowa nocna Varsovia w miejsce Cracovii.