Zawieszenie kursowania Expressu Piaseczno

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 09 mar 2008, 14:08

ziomal pisze:Rozumiem 1,2 mln, ale n ie 2,5 mln...
I więcej (o te parenaście) pociągów od Ząbek, i dwie stacje na terenie miasta...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 09 mar 2008, 17:23

bohun pisze:Pytanie, czy ta kwota obejmuje także uruchamianie takich linii jak 145, 199 czy za to Ząbki płacą oddzielnie?
Oddzielnie. 1,2 mln. dotyczy tylko i wyłącznie dopłat do wspólnego biletu na kolei.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 09 mar 2008, 17:32

solaris8315 pisze:Nie od dziś wiadomo, że komunikacji NIGDY nie będzie rentowna...
Bo nie jest zadaniem komunikacji zarobić jak najwięcej, tylko zaspokoić potrzebę przemieszczania się dla ludzi niezmotoryzowanych...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 09 mar 2008, 17:32

Siecool pisze:
Frencher pisze:A teraz wejdźmy dowolną linię podmiejską ZTM :arrow: co tak naprawdę gmina może :?: Nic :!: Trasę może tylko zaproponować, na rozkład (poza liczbą kursów) nie ma żadnego wpływu, o taborze jaki będzie jeździł nie wspominając. Gmina jest zawsze stawiana przez ZTM przed faktem dokonanym.
Brzmi to tak, jakby ZTM ubezwłasnowolniał gminy. Skoro te jednak decydują się na podpisanie umow, to znaczy, że uznają proponowaną trasą za dobrą. To raz. Dwa - skoro gminy nie mają żadnego wpływu na rozkład to czemu takie Zamienie ma dodatkowy kurs w dni nauki szkolnej, dojeżdżający do W-wy, tak, żeby uczniowe dotarli na 8? Skoro gmina nie ma na nic wpływu, to czemu Legionowo zreformowalo swoją sieć połączeń? ZTM im zaproponował reformę?
Ad. 1 Gminy decydują się głównie na współprace te, które już z usług ZTM korzystają. Bo głupio by jakoś to wyglądało, jakby każda linia jeździła na innych zasadach.
Ad. 2 Wszelkie postulaty gminy to jak rzucanie grochem o ścianę. I tak decyzja zawsze leży po stronie ZTM, i jak się ktoś uprze w ZTM to się nie zgodzi i już (patrz: choćby obecny konflikt Otwocka o zapewnienie dojazdu linią 702 do tamtejszego liceum na odpowiednią godzinę - ZTM mówi że się nie zgadza i już. A na pytanie dlaczego - pada odpowiedz - bo nie).
Siecool pisze:System się tak rozpada, że w ciągu ostatnich miesięcy powstało 809, 735, 705 zaczęło zajeżdżać do Rynii, mamy 733, Twoje Marki zmajstrowały sobie 732, a Legionowo się całkowicie zreformowalo komunikacyjnie. Żeby każdy system się tak sypał... :-s
A co poza poza reformą w Legionowie, i uruchomieniem linii 732 stało się poważnego - nic. Reszta to takie linie widmo kursujące z częstotliwością PKS-u. Skoro więc tak różowo, dlaczego nie powstała chociaż jedna nowa linia, która mogłaby dorównać ilością kursów linii 732 :?:
Dlaczego wiele gmin dalej nie ma linii ZTM (dziennych) :?: I nie mają ich dalej, mimo podejmowanych wielu prób negocjacji z ZTM.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25377
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 09 mar 2008, 18:31

Frencher pisze:jak się ktoś uprze w ZTM to się nie zgodzi i już (patrz: choćby obecny konflikt Otwocka o zapewnienie dojazdu linią 702 do tamtejszego liceum na odpowiednią godzinę - ZTM mówi że się nie zgadza i już. A na pytanie dlaczego - pada odpowiedz - bo nie).
Tam z tego, co pamiętam była kwestia godzin kursów powrotnych do Warszawy. A nie "bo nie".
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 09 mar 2008, 18:49

Frencher pisze:
Siecool pisze: Brzmi to tak, jakby ZTM ubezwłasnowolniał gminy. Skoro te jednak decydują się na podpisanie umow, to znaczy, że uznają proponowaną trasą za dobrą. To raz. Dwa - skoro gminy nie mają żadnego wpływu na rozkład to czemu takie Zamienie ma dodatkowy kurs w dni nauki szkolnej, dojeżdżający do W-wy, tak, żeby uczniowe dotarli na 8? Skoro gmina nie ma na nic wpływu, to czemu Legionowo zreformowalo swoją sieć połączeń? ZTM im zaproponował reformę?
Ad. 1 Gminy decydują się głównie na współprace te, które już z usług ZTM korzystają. Bo głupio by jakoś to wyglądało, jakby każda linia jeździła na innych zasadach.
Ad. 2 Wszelkie postulaty gminy to jak rzucanie grochem o ścianę. I tak decyzja zawsze leży po stronie ZTM, i jak się ktoś uprze w ZTM to się nie zgodzi i już (patrz: choćby obecny konflikt Otwocka o zapewnienie dojazdu linią 702 do tamtejszego liceum na odpowiednią godzinę - ZTM mówi że się nie zgadza i już. A na pytanie dlaczego - pada odpowiedz - bo nie).
Siecool pisze:System się tak rozpada, że w ciągu ostatnich miesięcy powstało 809, 735, 705 zaczęło zajeżdżać do Rynii, mamy 733, Twoje Marki zmajstrowały sobie 732, a Legionowo się całkowicie zreformowalo komunikacyjnie. Żeby każdy system się tak sypał... :-s
A co poza poza reformą w Legionowie, i uruchomieniem linii 732 stało się poważnego - nic. Reszta to takie linie widmo kursujące z częstotliwością PKS-u. Skoro więc tak różowo, dlaczego nie powstała chociaż jedna nowa linia, która mogłaby dorównać ilością kursów linii 732 :?:
Dlaczego wiele gmin dalej nie ma linii ZTM (dziennych) :?: I nie mają ich dalej, mimo podejmowanych wielu prób negocjacji z ZTM.
Nie powstała, bo nie wszystkie miejscowości (bądź) dzielnice tych miejscowości generują takie potoki pasażerskie jak w przypadku linii 732. (można przyjąć że 199 jest podobne do 732) Jedyną nową linią jaka mogłaby mieć porównywalną częstotliwość lub nawet większą byłaby linia podmiejska obsługująca Józefosław. Trudno żeby do Młochowa czy Rynii dojeżdżał autobus co 20/30/30. W przypadku Legionowa to bardziej chodziło o racjonalne wykorzystanie istniejącej liczby taboru (niedopełnione 801, przepełnione 723, z 2 linii co 10 min. powstały 3 co 15). Ponadto jedne rejony rozwijają się szybciej :arrow: Marki, inne nieco wolniej :arrow: Raszyn. No i koszty. Nie wszystkie gminy chętnie łożą na komunikację, a ta staje się coraz droższa i nie wynika to z widzimisię ZTM. Rosnące ceny paliwa + emigracja kierowców za granicę sprawia że stawka za wozokm rośnie, bo pracodawca zwiększa wynagrodzenia by móc utrzymać zatrudnienie na obecnym poziomie - na poprawę raczej się nie zanosi.
Co do prób uruchamiania nowych linii i twojej teorii "wielu prób negocjacji i nic" te czasy odeszły już w zapomnienie. Można przyjąć że problem zasadniczo rozbija się o kasę. 40% to stawka dopłat za nową linię. Dla niektórych samorządów jest to zaporowa cena.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 09 mar 2008, 19:13

Frencher pisze:Dlaczego wiele gmin dalej nie ma linii ZTM (dziennych) :?: I nie mają ich dalej, mimo podejmowanych wielu prób negocjacji z ZTM.
Bo najwyraźniej ich nie stać. Podchodzisz do problemu, tak, jakby istniał obowiązek posiadania linii ZTM przez okołowarszawskie gminy. Tymczasem mają one wybór, a ZTM działa na zasadach wolnorynkowych. Gminy mają zapewnić komunikację na swoim terenie, czy wybiorą do tego celu ZTM czy prywatną firmę zależy tylko od nich.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
Janeczek
Posty: 443
Rejestracja: 24 wrz 2006, 11:36
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Janeczek » 22 maja 2008, 14:12

http://www.powiat-piaseczynski.info/inf ... ,1077.html
W skrocie: Mobilis zapomniał o tej linii zajęty Krakowem i innymi miastami. Problemem zajmą się jak będą mieli czas. Kommt Zeit, kommt Rat #-o

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 22 maja 2008, 15:31

Jak dla mnie, z tekstu jasno wynika, iż Mobilis chce po prostu dopłat do linii. I tyle.
A termin 1 września dlatego, iż w ciągu paru dni nie da się wszystkiego zorganizować , a w wakacje nie chcą startować.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 23 maja 2008, 12:46

Mobilisowi nie zależy na Piasecznie, tylko na kasie. Proste...
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 24 maja 2008, 21:14

ziomal pisze:Mobilisowi nie zależy na Piasecznie, tylko na kasie. Proste...
Mobilis to firma prywatna. Kiedyś uruchomiła linie, widocznie była nie rentowna bo ją porzuciła na rzecz PKS Piaseczno, a jak się to skończyło wszyscy wiemy.
A teraz są skłonni znowu reaktywować funkcjonowanie linii, ale już w warunkach takich, kiedy to przynajmniej połączenie będzie wychodzić "na zero" - czyli będzie dotowane.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 25 maja 2008, 9:37

Ciekawe opinie nt. ExPiaseczno można poczytać na Forum Powiatu Piaseczyńskiego.
Polityka złym doradcą w pracy!

ODPOWIEDZ