I więcej (o te parenaście) pociągów od Ząbek, i dwie stacje na terenie miasta...ziomal pisze:Rozumiem 1,2 mln, ale n ie 2,5 mln...
Zawieszenie kursowania Expressu Piaseczno
Moderator: Wiliam
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Bo nie jest zadaniem komunikacji zarobić jak najwięcej, tylko zaspokoić potrzebę przemieszczania się dla ludzi niezmotoryzowanych...solaris8315 pisze:Nie od dziś wiadomo, że komunikacji NIGDY nie będzie rentowna...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Ad. 1 Gminy decydują się głównie na współprace te, które już z usług ZTM korzystają. Bo głupio by jakoś to wyglądało, jakby każda linia jeździła na innych zasadach.Siecool pisze:Brzmi to tak, jakby ZTM ubezwłasnowolniał gminy. Skoro te jednak decydują się na podpisanie umow, to znaczy, że uznają proponowaną trasą za dobrą. To raz. Dwa - skoro gminy nie mają żadnego wpływu na rozkład to czemu takie Zamienie ma dodatkowy kurs w dni nauki szkolnej, dojeżdżający do W-wy, tak, żeby uczniowe dotarli na 8? Skoro gmina nie ma na nic wpływu, to czemu Legionowo zreformowalo swoją sieć połączeń? ZTM im zaproponował reformę?Frencher pisze:A teraz wejdźmy dowolną linię podmiejską ZTM co tak naprawdę gmina może Nic Trasę może tylko zaproponować, na rozkład (poza liczbą kursów) nie ma żadnego wpływu, o taborze jaki będzie jeździł nie wspominając. Gmina jest zawsze stawiana przez ZTM przed faktem dokonanym.
Ad. 2 Wszelkie postulaty gminy to jak rzucanie grochem o ścianę. I tak decyzja zawsze leży po stronie ZTM, i jak się ktoś uprze w ZTM to się nie zgodzi i już (patrz: choćby obecny konflikt Otwocka o zapewnienie dojazdu linią 702 do tamtejszego liceum na odpowiednią godzinę - ZTM mówi że się nie zgadza i już. A na pytanie dlaczego - pada odpowiedz - bo nie).
A co poza poza reformą w Legionowie, i uruchomieniem linii 732 stało się poważnego - nic. Reszta to takie linie widmo kursujące z częstotliwością PKS-u. Skoro więc tak różowo, dlaczego nie powstała chociaż jedna nowa linia, która mogłaby dorównać ilością kursów linii 732Siecool pisze:System się tak rozpada, że w ciągu ostatnich miesięcy powstało 809, 735, 705 zaczęło zajeżdżać do Rynii, mamy 733, Twoje Marki zmajstrowały sobie 732, a Legionowo się całkowicie zreformowalo komunikacyjnie. Żeby każdy system się tak sypał...
Dlaczego wiele gmin dalej nie ma linii ZTM (dziennych) I nie mają ich dalej, mimo podejmowanych wielu prób negocjacji z ZTM.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Tam z tego, co pamiętam była kwestia godzin kursów powrotnych do Warszawy. A nie "bo nie".Frencher pisze:jak się ktoś uprze w ZTM to się nie zgodzi i już (patrz: choćby obecny konflikt Otwocka o zapewnienie dojazdu linią 702 do tamtejszego liceum na odpowiednią godzinę - ZTM mówi że się nie zgadza i już. A na pytanie dlaczego - pada odpowiedz - bo nie).
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 1934
- Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
- Lokalizacja: Dolny Mokotów
Nie powstała, bo nie wszystkie miejscowości (bądź) dzielnice tych miejscowości generują takie potoki pasażerskie jak w przypadku linii 732. (można przyjąć że 199 jest podobne do 732) Jedyną nową linią jaka mogłaby mieć porównywalną częstotliwość lub nawet większą byłaby linia podmiejska obsługująca Józefosław. Trudno żeby do Młochowa czy Rynii dojeżdżał autobus co 20/30/30. W przypadku Legionowa to bardziej chodziło o racjonalne wykorzystanie istniejącej liczby taboru (niedopełnione 801, przepełnione 723, z 2 linii co 10 min. powstały 3 co 15). Ponadto jedne rejony rozwijają się szybciej Marki, inne nieco wolniej Raszyn. No i koszty. Nie wszystkie gminy chętnie łożą na komunikację, a ta staje się coraz droższa i nie wynika to z widzimisię ZTM. Rosnące ceny paliwa + emigracja kierowców za granicę sprawia że stawka za wozokm rośnie, bo pracodawca zwiększa wynagrodzenia by móc utrzymać zatrudnienie na obecnym poziomie - na poprawę raczej się nie zanosi.Frencher pisze:Ad. 1 Gminy decydują się głównie na współprace te, które już z usług ZTM korzystają. Bo głupio by jakoś to wyglądało, jakby każda linia jeździła na innych zasadach.Siecool pisze: Brzmi to tak, jakby ZTM ubezwłasnowolniał gminy. Skoro te jednak decydują się na podpisanie umow, to znaczy, że uznają proponowaną trasą za dobrą. To raz. Dwa - skoro gminy nie mają żadnego wpływu na rozkład to czemu takie Zamienie ma dodatkowy kurs w dni nauki szkolnej, dojeżdżający do W-wy, tak, żeby uczniowe dotarli na 8? Skoro gmina nie ma na nic wpływu, to czemu Legionowo zreformowalo swoją sieć połączeń? ZTM im zaproponował reformę?
Ad. 2 Wszelkie postulaty gminy to jak rzucanie grochem o ścianę. I tak decyzja zawsze leży po stronie ZTM, i jak się ktoś uprze w ZTM to się nie zgodzi i już (patrz: choćby obecny konflikt Otwocka o zapewnienie dojazdu linią 702 do tamtejszego liceum na odpowiednią godzinę - ZTM mówi że się nie zgadza i już. A na pytanie dlaczego - pada odpowiedz - bo nie).
A co poza poza reformą w Legionowie, i uruchomieniem linii 732 stało się poważnego - nic. Reszta to takie linie widmo kursujące z częstotliwością PKS-u. Skoro więc tak różowo, dlaczego nie powstała chociaż jedna nowa linia, która mogłaby dorównać ilością kursów linii 732Siecool pisze:System się tak rozpada, że w ciągu ostatnich miesięcy powstało 809, 735, 705 zaczęło zajeżdżać do Rynii, mamy 733, Twoje Marki zmajstrowały sobie 732, a Legionowo się całkowicie zreformowalo komunikacyjnie. Żeby każdy system się tak sypał...
Dlaczego wiele gmin dalej nie ma linii ZTM (dziennych) I nie mają ich dalej, mimo podejmowanych wielu prób negocjacji z ZTM.
Co do prób uruchamiania nowych linii i twojej teorii "wielu prób negocjacji i nic" te czasy odeszły już w zapomnienie. Można przyjąć że problem zasadniczo rozbija się o kasę. 40% to stawka dopłat za nową linię. Dla niektórych samorządów jest to zaporowa cena.
Bo najwyraźniej ich nie stać. Podchodzisz do problemu, tak, jakby istniał obowiązek posiadania linii ZTM przez okołowarszawskie gminy. Tymczasem mają one wybór, a ZTM działa na zasadach wolnorynkowych. Gminy mają zapewnić komunikację na swoim terenie, czy wybiorą do tego celu ZTM czy prywatną firmę zależy tylko od nich.Frencher pisze:Dlaczego wiele gmin dalej nie ma linii ZTM (dziennych) I nie mają ich dalej, mimo podejmowanych wielu prób negocjacji z ZTM.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]
http://www.powiat-piaseczynski.info/inf ... ,1077.html
W skrocie: Mobilis zapomniał o tej linii zajęty Krakowem i innymi miastami. Problemem zajmą się jak będą mieli czas. Kommt Zeit, kommt Rat
W skrocie: Mobilis zapomniał o tej linii zajęty Krakowem i innymi miastami. Problemem zajmą się jak będą mieli czas. Kommt Zeit, kommt Rat
Mobilis to firma prywatna. Kiedyś uruchomiła linie, widocznie była nie rentowna bo ją porzuciła na rzecz PKS Piaseczno, a jak się to skończyło wszyscy wiemy.ziomal pisze:Mobilisowi nie zależy na Piasecznie, tylko na kasie. Proste...
A teraz są skłonni znowu reaktywować funkcjonowanie linii, ale już w warunkach takich, kiedy to przynajmniej połączenie będzie wychodzić "na zero" - czyli będzie dotowane.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Ciekawe opinie nt. ExPiaseczno można poczytać na Forum Powiatu Piaseczyńskiego.
Polityka złym doradcą w pracy!