Marki, Radzymin, Wołomin

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 04 wrz 2007, 19:50

Wolfchen pisze:
Frencher pisze:Gdyby ZTM przedstawił oficjalnie taką możliwość, ewentualną kalkulację kosztów to można by o tym pewnie porozmawiać.
Nie no, to Marki powinny wystąpić do ZTM-u z oficjalnym zapytaniem...
A kto uruchamia linię :?: ZTM rzecz jasna ;-) I to po stronie ZTM jest nie tyle obowiązek, co logika, aby potencjalnie zainteresowane strony powiadomić o swoim projekcie, i zapytać czy interesuje je współpraca w danej materii.

[ Dodano: 2007-09-04, 19:52 ]
JotPeCet pisze:
Frencher pisze:uruchomili linię prywatną R
Niech jeszcze raz pozatrzymuje się na przystankach ZTM gdzie nie ma zezwolenia, a nie będzie mu się opłacało jeździć.
Żeby tylko ten przewoźnik. A czy te wszystkie Wyszkowy, Radzyminy i inne Kuligowy co w 60% nawet kasy fiskalnej nie mają to niby mają pozwolenia na korzystanie z przystanków :?: ;-) I jakoś przez tyle lat proceder kwitnie w najlepsze.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 04 wrz 2007, 20:03

Frencher pisze:Żeby tylko ten przewoźnik. A czy te wszystkie Wyszkowy, Radzyminy i inne Kuligowy co w 60% nawet kasy fiskalnej nie mają to niby mają pozwolenia na korzystanie z przystanków :?: ;-) I jakoś przez tyle lat proceder kwitnie w najlepsze.
ZTM nie sprawdza czy przewoźnicy mają kasy fiskalne. Natomiast często organizowane są kontrole wspólnie ze Strażą Miejską.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 04 wrz 2007, 20:06

JotPeCet pisze:ZTM nie sprawdza czy przewoźnicy mają kasy fiskalne. Natomiast często organizowane są kontrole wspólnie ze Strażą Miejską.
Wiem że nie sprawdza istnienia kas. Ale właśnie brak kasy jest często sygnałem, że dany autobus jeździ "na dziko".
A że takich przewoźników nie brakuje wystarczy zrobić jedną rzecz - zobaczyć oficjalny rozkład z Radzymina, i porównać go do ilości autokarów jadących w godzinach szczytu z tamtego kierunku.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 04 wrz 2007, 20:20

Widzisz. Sam miałem do czynienia z taką właśnie kontrolą - GardenServisów i innych BigStar busów na rondzie Wiatraczna (na Wszystkich Świętych). O dziwo, dużo kierowców miała ważne zezwolenia (no może nie akurat na ten przystanek), a kasę fiskalną nie koniecznie można było dostrzec.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 04 wrz 2007, 21:33

Wracając do mojego pomysłu linii do Zielonki przez Marki to trasa mogła by wyglądać tak:
Warszawa -... - Marki: al. Piłsudskiego - Fabryczna - Zielonka: Marecka - Kolejowa - Wyszyńskiego - Zielonka Bankowa (z przebiegiem w rejonie Bankówki wybranymi ulicami).
Ten wariant nie wymaga żadnych prac drogowych. Drogi są wręcz idealne, a nawet są nie używane zatoki przystankowe.

Lub drugi wariat (to na terenie Zielonki trzeba by przebudować jeden ostry zakręt na Mazurskiej i zlikwidować progi zwalniające).
Trasa: Warszawa - ... - Marki: al. Piłsudskiego - Lisa Kuli - Zielonka: Pustelnicka - Mazurska - Powstańców - Dąbrowskiego - Długa - Lipowa - Kolejowa (lub krócej Długa - Kościuszki - Kolejowa) - Wyszyńskiego - Zielonka Bankowa (z przebiegiem w rejonie Bankówki wybranymi ulicami).
Drugi wariant ma tę zaletę że zapewnia pełną obsługę osiedli w rejonie ulic Długiej i Powstańców w Zielonce.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 05 wrz 2007, 10:22

Ja uważam, że pchanie autobusu najpierw przez Marki, a potem przez całą Radzymińską nie ma sensu, trzeba wykorzystać Janowiecką.
Obrazek

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 05 wrz 2007, 10:43

florekf pisze:Ja uważam, że pchanie autobusu najpierw przez Marki, a potem przez całą Radzymińską nie ma sensu, trzeba wykorzystać Janowiecką.
Tylko trzeba sobie postawić podstawowe pytanie: Jaki wariat trasy jest najbardziej optymalny nie tylko ze względu na pasażerów, ale i obsługę komunikacyjną całej Zielonki :?:

To że autobus na Janowieckiej by fajnie wyglądał jako linia na mapie nie znaczy że jest to pożyteczne z punktu widzenia pasażerów. Liczy się funkcjonalność linii.
I właśnie ta funkcjonalność linii jest w sprzeczności w koncepcji pchania jej przez Ząbki, gdyż ona na takiej trasie zginie w tłumie linii prywatnych kursujących co parę minut i to do samego centrum. I po drugie taka trasa, jest de facto dawaniem dodatkowej linii tym co już mają dobry dostęp do komunikacji, a ci co jej obecnie wcale nie mają mieć jej dalej nie będą.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 05 wrz 2007, 11:07

Wiesz dobrze, że przejazd Janowiecką jest dużo wygodniejszy z punktu widzenia mieszkańców Zielonki niż przez Marki. Przypominam, że ta linia będzie miała 1 (słownie: jeden) wspólny przystanek ze 145. A casus 199 pokazuje, że ludzie wybiorą ją zamiast prywaciarzy. Jeśli chcesz takiej linii przez Marki to lobbuj to nie tylko u siebie, ale także w Zielonce. Jednak sądzę, że dojazd przez nie zakorkowany Targówek Fabryczny będzie o niebo szybszy. Taka linia przez Marki dla mieszkańcow np. Bankówki nie będzie miała sensu.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
florekf
Posty: 548
Rejestracja: 19 gru 2005, 22:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: florekf » 05 wrz 2007, 11:22

Ale właśnie chodzi o to, żeby mieć wybór pomiędzy prywaciarzami a ZTM- cenowo i jakościowo ZTM wygrywa. Linia mogła by jechać z północnej Zielonki, Kolejową i potem droga 634. Taka trasa jest dość szybka i obejmuje większość Zielonki. Zresztą "kształt" Zielonki nie sprzyja utworzeniu jednej linii, która obejmowała by wszystkie części łącznie z Bankówką.
Obrazek

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 05 wrz 2007, 11:59

Colony pisze:Taka linia przez Marki dla mieszkańcow np. Bankówki nie będzie miała sensu.
Mieszkańcy Bankówki już jeżdżą linią przez Marki - linią R. I na dodatek jej trasa została z góry narzucona przez UM Zielonka przewoźnikowi który wygrał przetarg, i żeby było śmieszniej - zgodnie z postulatami mieszkańców Zielonki, którzy sami lobbowali za linią omijającą Ząbki, i dającą połączenie m.in. z CH M1.

[ Dodano: 2007-09-05, 12:04 ]
florekf pisze:Linia mogła by jechać z północnej Zielonki, Kolejową i potem droga 634. Taka trasa jest dość szybka i obejmuje większość Zielonki.
Dobrze powiedziane - mogła by pojechać - ale wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że tak się nie stanie.
Obecny Burmistrz do niedawna optował na koncepcją linii tylko na Bankówkę, lecz teraz zmienił zdanie i optuje na kopią trasy N62. Tak czy inaczej ta część Zielonki od okolic Lipowej i Kolejowej w kierunku Marek dalej zostanie odcięta od komunikacji.
floketf pisze:Ale właśnie chodzi o to, żeby mieć wybór pomiędzy prywaciarzami a ZTM- cenowo i jakościowo ZTM wygrywa
I taki wybór będą mieć. Przystanek jaki znajduje się na skrzyżowaniu Kolejowej i Wyszyńskiego (po sąsiedzku z Biedronką) będzie właśnie w zasięgu takie linii jadącej przez Marki. A o ten właśnie przystanek rozgrywa się całą sprawa, gdyż on jest chyba najbardziej oblegany na trasie prywaciarzy przez Zielonkę.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 05 wrz 2007, 12:22

Frencher pisze:Mieszkańcy Bankówki już jeżdżą linią przez Marki - linią R. I na dodatek jej trasa została z góry narzucona przez UM Zielonka przewoźnikowi który wygrał przetarg, i żeby było śmieszniej - zgodnie z postulatami mieszkańców Zielonki, którzy sami lobbowali za linią omijającą Ząbki, i dającą połączenie m.in. z CH M1.
Działanie UM często jest zupełnie niezgodne z oczekiwaniami mieszkańców, o czym świadczy na przykład obecne postępowanie Samorządu Gocławia. Zresztą proszę bardzo niech zostanie R do M1, tam akurat ludziom nie trzeba wspólnego biletu z ZTM. A Bankowiacy jeżdżą, bo nie mają alternatywy.
Frencher pisze:Tak czy inaczej ta część Zielonki od okolic Lipowej i Kolejowej w kierunku Marek dalej zostanie odcięta od komunikacji.
No przecież jest R. :D
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 05 wrz 2007, 12:45

Colony pisze:Działanie UM często jest zupełnie niezgodne z oczekiwaniami mieszkańców, o czym świadczy na przykład obecne postępowanie Samorządu Gocławia. Zresztą proszę bardzo niech zostanie R do M1, tam akurat ludziom nie trzeba wspólnego biletu z ZTM. A Bankowiacy jeżdżą, bo nie mają alternatywy.
Skoro mieszkańcy wymogli na UM Zielonka trasę jazdy przez Marki do Warszawy, to chyba najlepiej świadczy o ich preferencjach transportowych ;-) .
Tu jest rozkład linii R.

A co do czasu przejazdu - mieszkańcy Zielonki będący w zasięgu linii S i J mogą coś o tym powiedzieć - Linia S jadąca przez Ząbki ma czas przejazdu dłuższy o co najmniej 15 minut od linii J, która jeździ przez Marki. I to nawet wtedy, gdy kierowcy na linii S jadą "na skróty" przez Janowiecką, i nie pchają się w korki przez Łodygową.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 05 wrz 2007, 13:22

Cóż faktycznie nie wiem jak to jest z czasem przejazdu. Krótsza i prostsza trasa wydawała mi się zwyczajnie szybsza. No, ale skoro UM uparł się na klona N62 to pewnie taki powstanie, a trasa przez Janowiecką czy Marki będzie marzeniem ściętej głowy.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 06 wrz 2007, 21:58

Tak się trochę podpytałem na stopie nieoficjalnej, i w Zielonce nie bardzo wiedzą o co chodzi z tym przystankiem w Ząbkach. Nikt nic nie ustalał w tym temacie, więc z tego wniosek że jak już to ZTM sam podjął decyzję o kształcie linii.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 30 lis 2007, 23:04

urluch pisze:718 może w końcu puszczą w wybranych kursach do Radzymina
Stanowisko Marek w tej materii jest jasne :arrow: nie ma zgody na żadne grzebanie przy liniach obecnie obsługujących Marki, aby robić jakieś udogodnienia dla sąsiadów typu Radzymin.
Jednak Marki są otwarte na oddzielną linię np. do Radzymina, ale przy założeniu że jej finansowanie na terenie Marek będzie odpowiednie do jej celu istnienia (czyli inaczej mówiąc nie będą to takie dopłaty jak do linii, które są utrzymywane dla mieszkańców Marek).
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

ODPOWIEDZ