Strona 4 z 168

: 04 wrz 2007, 19:50
autor: Frencher
Wolfchen pisze:
Frencher pisze:Gdyby ZTM przedstawił oficjalnie taką możliwość, ewentualną kalkulację kosztów to można by o tym pewnie porozmawiać.
Nie no, to Marki powinny wystąpić do ZTM-u z oficjalnym zapytaniem...
A kto uruchamia linię :?: ZTM rzecz jasna ;-) I to po stronie ZTM jest nie tyle obowiązek, co logika, aby potencjalnie zainteresowane strony powiadomić o swoim projekcie, i zapytać czy interesuje je współpraca w danej materii.

[ Dodano: 2007-09-04, 19:52 ]
JotPeCet pisze:
Frencher pisze:uruchomili linię prywatną R
Niech jeszcze raz pozatrzymuje się na przystankach ZTM gdzie nie ma zezwolenia, a nie będzie mu się opłacało jeździć.
Żeby tylko ten przewoźnik. A czy te wszystkie Wyszkowy, Radzyminy i inne Kuligowy co w 60% nawet kasy fiskalnej nie mają to niby mają pozwolenia na korzystanie z przystanków :?: ;-) I jakoś przez tyle lat proceder kwitnie w najlepsze.

: 04 wrz 2007, 20:03
autor: JotPeCet
Frencher pisze:Żeby tylko ten przewoźnik. A czy te wszystkie Wyszkowy, Radzyminy i inne Kuligowy co w 60% nawet kasy fiskalnej nie mają to niby mają pozwolenia na korzystanie z przystanków :?: ;-) I jakoś przez tyle lat proceder kwitnie w najlepsze.
ZTM nie sprawdza czy przewoźnicy mają kasy fiskalne. Natomiast często organizowane są kontrole wspólnie ze Strażą Miejską.

: 04 wrz 2007, 20:06
autor: Frencher
JotPeCet pisze:ZTM nie sprawdza czy przewoźnicy mają kasy fiskalne. Natomiast często organizowane są kontrole wspólnie ze Strażą Miejską.
Wiem że nie sprawdza istnienia kas. Ale właśnie brak kasy jest często sygnałem, że dany autobus jeździ "na dziko".
A że takich przewoźników nie brakuje wystarczy zrobić jedną rzecz - zobaczyć oficjalny rozkład z Radzymina, i porównać go do ilości autokarów jadących w godzinach szczytu z tamtego kierunku.

: 04 wrz 2007, 20:20
autor: JotPeCet
Widzisz. Sam miałem do czynienia z taką właśnie kontrolą - GardenServisów i innych BigStar busów na rondzie Wiatraczna (na Wszystkich Świętych). O dziwo, dużo kierowców miała ważne zezwolenia (no może nie akurat na ten przystanek), a kasę fiskalną nie koniecznie można było dostrzec.

: 04 wrz 2007, 21:33
autor: Frencher
Wracając do mojego pomysłu linii do Zielonki przez Marki to trasa mogła by wyglądać tak:
Warszawa -... - Marki: al. Piłsudskiego - Fabryczna - Zielonka: Marecka - Kolejowa - Wyszyńskiego - Zielonka Bankowa (z przebiegiem w rejonie Bankówki wybranymi ulicami).
Ten wariant nie wymaga żadnych prac drogowych. Drogi są wręcz idealne, a nawet są nie używane zatoki przystankowe.

Lub drugi wariat (to na terenie Zielonki trzeba by przebudować jeden ostry zakręt na Mazurskiej i zlikwidować progi zwalniające).
Trasa: Warszawa - ... - Marki: al. Piłsudskiego - Lisa Kuli - Zielonka: Pustelnicka - Mazurska - Powstańców - Dąbrowskiego - Długa - Lipowa - Kolejowa (lub krócej Długa - Kościuszki - Kolejowa) - Wyszyńskiego - Zielonka Bankowa (z przebiegiem w rejonie Bankówki wybranymi ulicami).
Drugi wariant ma tę zaletę że zapewnia pełną obsługę osiedli w rejonie ulic Długiej i Powstańców w Zielonce.

: 05 wrz 2007, 10:22
autor: florekf
Ja uważam, że pchanie autobusu najpierw przez Marki, a potem przez całą Radzymińską nie ma sensu, trzeba wykorzystać Janowiecką.

: 05 wrz 2007, 10:43
autor: Frencher
florekf pisze:Ja uważam, że pchanie autobusu najpierw przez Marki, a potem przez całą Radzymińską nie ma sensu, trzeba wykorzystać Janowiecką.
Tylko trzeba sobie postawić podstawowe pytanie: Jaki wariat trasy jest najbardziej optymalny nie tylko ze względu na pasażerów, ale i obsługę komunikacyjną całej Zielonki :?:

To że autobus na Janowieckiej by fajnie wyglądał jako linia na mapie nie znaczy że jest to pożyteczne z punktu widzenia pasażerów. Liczy się funkcjonalność linii.
I właśnie ta funkcjonalność linii jest w sprzeczności w koncepcji pchania jej przez Ząbki, gdyż ona na takiej trasie zginie w tłumie linii prywatnych kursujących co parę minut i to do samego centrum. I po drugie taka trasa, jest de facto dawaniem dodatkowej linii tym co już mają dobry dostęp do komunikacji, a ci co jej obecnie wcale nie mają mieć jej dalej nie będą.

: 05 wrz 2007, 11:07
autor: Colony
Wiesz dobrze, że przejazd Janowiecką jest dużo wygodniejszy z punktu widzenia mieszkańców Zielonki niż przez Marki. Przypominam, że ta linia będzie miała 1 (słownie: jeden) wspólny przystanek ze 145. A casus 199 pokazuje, że ludzie wybiorą ją zamiast prywaciarzy. Jeśli chcesz takiej linii przez Marki to lobbuj to nie tylko u siebie, ale także w Zielonce. Jednak sądzę, że dojazd przez nie zakorkowany Targówek Fabryczny będzie o niebo szybszy. Taka linia przez Marki dla mieszkańcow np. Bankówki nie będzie miała sensu.

: 05 wrz 2007, 11:22
autor: florekf
Ale właśnie chodzi o to, żeby mieć wybór pomiędzy prywaciarzami a ZTM- cenowo i jakościowo ZTM wygrywa. Linia mogła by jechać z północnej Zielonki, Kolejową i potem droga 634. Taka trasa jest dość szybka i obejmuje większość Zielonki. Zresztą "kształt" Zielonki nie sprzyja utworzeniu jednej linii, która obejmowała by wszystkie części łącznie z Bankówką.

: 05 wrz 2007, 11:59
autor: Frencher
Colony pisze:Taka linia przez Marki dla mieszkańcow np. Bankówki nie będzie miała sensu.
Mieszkańcy Bankówki już jeżdżą linią przez Marki - linią R. I na dodatek jej trasa została z góry narzucona przez UM Zielonka przewoźnikowi który wygrał przetarg, i żeby było śmieszniej - zgodnie z postulatami mieszkańców Zielonki, którzy sami lobbowali za linią omijającą Ząbki, i dającą połączenie m.in. z CH M1.

[ Dodano: 2007-09-05, 12:04 ]
florekf pisze:Linia mogła by jechać z północnej Zielonki, Kolejową i potem droga 634. Taka trasa jest dość szybka i obejmuje większość Zielonki.
Dobrze powiedziane - mogła by pojechać - ale wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują że tak się nie stanie.
Obecny Burmistrz do niedawna optował na koncepcją linii tylko na Bankówkę, lecz teraz zmienił zdanie i optuje na kopią trasy N62. Tak czy inaczej ta część Zielonki od okolic Lipowej i Kolejowej w kierunku Marek dalej zostanie odcięta od komunikacji.
floketf pisze:Ale właśnie chodzi o to, żeby mieć wybór pomiędzy prywaciarzami a ZTM- cenowo i jakościowo ZTM wygrywa
I taki wybór będą mieć. Przystanek jaki znajduje się na skrzyżowaniu Kolejowej i Wyszyńskiego (po sąsiedzku z Biedronką) będzie właśnie w zasięgu takie linii jadącej przez Marki. A o ten właśnie przystanek rozgrywa się całą sprawa, gdyż on jest chyba najbardziej oblegany na trasie prywaciarzy przez Zielonkę.

: 05 wrz 2007, 12:22
autor: Colony
Frencher pisze:Mieszkańcy Bankówki już jeżdżą linią przez Marki - linią R. I na dodatek jej trasa została z góry narzucona przez UM Zielonka przewoźnikowi który wygrał przetarg, i żeby było śmieszniej - zgodnie z postulatami mieszkańców Zielonki, którzy sami lobbowali za linią omijającą Ząbki, i dającą połączenie m.in. z CH M1.
Działanie UM często jest zupełnie niezgodne z oczekiwaniami mieszkańców, o czym świadczy na przykład obecne postępowanie Samorządu Gocławia. Zresztą proszę bardzo niech zostanie R do M1, tam akurat ludziom nie trzeba wspólnego biletu z ZTM. A Bankowiacy jeżdżą, bo nie mają alternatywy.
Frencher pisze:Tak czy inaczej ta część Zielonki od okolic Lipowej i Kolejowej w kierunku Marek dalej zostanie odcięta od komunikacji.
No przecież jest R. :D

: 05 wrz 2007, 12:45
autor: Frencher
Colony pisze:Działanie UM często jest zupełnie niezgodne z oczekiwaniami mieszkańców, o czym świadczy na przykład obecne postępowanie Samorządu Gocławia. Zresztą proszę bardzo niech zostanie R do M1, tam akurat ludziom nie trzeba wspólnego biletu z ZTM. A Bankowiacy jeżdżą, bo nie mają alternatywy.
Skoro mieszkańcy wymogli na UM Zielonka trasę jazdy przez Marki do Warszawy, to chyba najlepiej świadczy o ich preferencjach transportowych ;-) .
Tu jest rozkład linii R.

A co do czasu przejazdu - mieszkańcy Zielonki będący w zasięgu linii S i J mogą coś o tym powiedzieć - Linia S jadąca przez Ząbki ma czas przejazdu dłuższy o co najmniej 15 minut od linii J, która jeździ przez Marki. I to nawet wtedy, gdy kierowcy na linii S jadą "na skróty" przez Janowiecką, i nie pchają się w korki przez Łodygową.

: 05 wrz 2007, 13:22
autor: Colony
Cóż faktycznie nie wiem jak to jest z czasem przejazdu. Krótsza i prostsza trasa wydawała mi się zwyczajnie szybsza. No, ale skoro UM uparł się na klona N62 to pewnie taki powstanie, a trasa przez Janowiecką czy Marki będzie marzeniem ściętej głowy.

: 06 wrz 2007, 21:58
autor: Frencher
Tak się trochę podpytałem na stopie nieoficjalnej, i w Zielonce nie bardzo wiedzą o co chodzi z tym przystankiem w Ząbkach. Nikt nic nie ustalał w tym temacie, więc z tego wniosek że jak już to ZTM sam podjął decyzję o kształcie linii.

: 30 lis 2007, 23:04
autor: Frencher
urluch pisze:718 może w końcu puszczą w wybranych kursach do Radzymina
Stanowisko Marek w tej materii jest jasne :arrow: nie ma zgody na żadne grzebanie przy liniach obecnie obsługujących Marki, aby robić jakieś udogodnienia dla sąsiadów typu Radzymin.
Jednak Marki są otwarte na oddzielną linię np. do Radzymina, ale przy założeniu że jej finansowanie na terenie Marek będzie odpowiednie do jej celu istnienia (czyli inaczej mówiąc nie będą to takie dopłaty jak do linii, które są utrzymywane dla mieszkańców Marek).