Obwodnica Śródmiejska

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36112
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 lut 2016, 15:37

Aha, czyli wycinamy drzewa? Też nieźle. Na pewno wszyscy od razu przyklasną.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3481
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 lut 2016, 16:03

Jeśli ma powstać jakikolwiek węzeł z Prymasa, wycinka będzie niezbędna, zwłaszcza, że tam są tory uniemożliwiające wybudowanie naprawdę małego węzła. Alternatywą jest zawsze wyburzenie zakładu tramwajowego, ale to jest dopiero fantastyka i koszty. Taniej byłoby miastu wykupić kilka działek na Siekierkach albo innej Białołęce i posadzić tam nowe drzewa.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 20 lut 2016, 16:16

Między torami a tramwajarzami jest pas ogródków działkowych, chyba jakaś rezerwa na coś - na drugą parę torów? Tędy by można (jeśli kolejarze oddadzą, hehe), chociaż wąsko trochę - i węzeł dać w rejonie Obozowej.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3481
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 lut 2016, 16:39

Tam jest 30 metrów, więc brakuje co najmniej 5 metrów do drogi klasy GP. Ale mogłoby się dać raczej bez problemu ubłagać wyjątek od ministerstwa z uwagi na sąsiedztwo. A drogę 2x3 bez ciągów pieszych i rowerowych upchnie się na takim pasie drogowym bez problemu. DDR i chodnik można by wtedy zrobić po drugiej stronie torów.

I jak miałby wyglądać węzeł? Relacje NW-S i NE-S na wiaduktach + wielkie rondo na dole?

I tu jednak wyjdą nam chyba deczko większe koszty. Trzeba wykonać tunel lub most pod bocznicą do huty oraz 300 metrów jezdni więcej. Sam węzeł z plątaniną wiaduktów, z których co najmniej jeden musiałby być na +2 (tunel na -1 odpada przez wzgląd na nasypy kolejowe) także wydaje się droższy.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

osa
Posty: 2589
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 20 lut 2016, 19:04

Przebieg zaznaczony na mapie jest tylko orientacyjny. Moim zdaniem przesunięcie obwodnicy śródmiejskiej mogłoby być możliwe wyłącznie wzdłuż torów PKP po ich południowej (śródmiejskiej) stronie. Początek za Dworcem Gdańskim, czyli jeszcze przed rondem Babka. Jest trochę miejsca między torami a Arkadią i dalej w stronę Powązkowskiej, choć tam stoją już bloki i nowy Żoliborz nie będzie pewnie zachwycony obwodnicą za oknami. Przed Cmentarzem Tatarskim konieczny byłby przejazd nad torami na stronę żoliborską i węzeł - dość łatwy w budowie - z al. Prymasa Tysiąclecia. Oczywiście po zapowiadanej rezygnacji z relacji Prym. Tys. - Krasińskiego.
Zagadką pozostaje też przejazd przez rondo Zesłańców Syberyjskich - czyżby tunel pod Dw. Zachodnim na przedłużeniu Kopińskiej do al. Prymasa Tysiąclecia? Ale jak to pożenić z planowanym tunelem tramwajowym?
Oby te plany nie były tylko rozwadnianiem budowy obwodnicy śródmiejskiej wokół Pragi, którą trzeba bezwzględnie domknąć.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10684
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 lut 2016, 19:20

Dlaczego 2x3, nie wystarczy 2x2?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3481
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 lut 2016, 19:46

Bo cała reszta obwodnicy śródmiejskiej jest 2x3 lub jest w tym standardzie planowana.
osa pisze:Moim zdaniem przesunięcie obwodnicy śródmiejskiej mogłoby być możliwe wyłącznie wzdłuż torów PKP po ich południowej (śródmiejskiej) stronie. Początek za Dworcem Gdańskim, czyli jeszcze przed rondem Babka. Jest trochę miejsca między torami a Arkadią i dalej w stronę Powązkowskiej, choć tam stoją już bloki i nowy Żoliborz nie będzie pewnie zachwycony obwodnicą za oknami.
To chyba najgorsze z rozwiązań, jakie się przewinęły przez to forum. Zupełnie nieekonomiczne, a na dodatek fatalnie powiązane z istniejącym układem drogowym.
osa pisze:Zagadką pozostaje też przejazd przez rondo Zesłańców Syberyjskich - czyżby tunel pod Dw. Zachodnim na przedłużeniu Kopińskiej do al. Prymasa Tysiąclecia?
Ruch w prawo puści się normalnie dołem przez rondo, a lewoskręt zrobi się na wiadukcie na poziomie +2. Nikt nie będzie na tyle szalony, by ładować się w kilometrowe tunele. To jest nie tylko nieekonomiczne, ale i w perspektywie niebezpieczne (co podnosi koszty).
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2656
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 20 lut 2016, 21:12

Zwłaszcza most Gdański jest taki 2x3, że hej.

Estakada na poziomie +2 to jest lekka abstrakcja, od samego wylotu z tunelu trzeba by iść z maksymalnym pochyleniem pod górę. Miałem zresztą nadzieję, że czas myślenia o 4-poziomowych miejskich węzłach (na dodatek typu WB) już minął.

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3481
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 lut 2016, 21:38

Solaris U10 pisze:Zwłaszcza most Gdański jest taki 2x3, że hej.
Gdański ma być przebudowywany z tej okazji.
Solaris U10 pisze:stakada na poziomie +2 to jest lekka abstrakcja, od samego wylotu z tunelu trzeba by iść z maksymalnym pochyleniem pod górę. Miałem zresztą nadzieję, że czas myślenia o 4-poziomowych miejskich węzłach (na dodatek typu WB) już minął.
Tak to jest jak się nie buduje czegoś od razu, tylko poprawia przez lata. Jak nie tunel tramwajowy przerabiany na drogowy (i tak za niski), to dobudowywanie jakiejś relacji. Gdyby zaplanować ten węzeł jako całość, byłoby to po prostu standardowe WA o najwyżej 3 poziomach, na dodatek z tramwajem pośrodku Prymasa.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10684
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 20 lut 2016, 21:57

Poc Vocem pisze:To chyba najgorsze z rozwiązań, jakie się przewinęły przez to forum. Zupełnie nieekonomiczne, a na dodatek fatalnie powiązane z istniejącym układem drogowym.
Masz jakiś lepszy? Zacząłem przyglądać się tej okolicy i ciężko wymyślić coś lepszego. A to przecież lepsze, niż wpuszczanie tego ruchu w Okopową. Spróbuj przebudować do standardu 2x3 z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36112
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 lut 2016, 22:04

A po cholerę w ogóle w centrum wielkiego miasta 2x3 z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami?! :bredzisz:
osa pisze:węzeł - dość łatwy w budowie - z al. Prymasa Tysiąclecia
Ile tam będzie metrów do kolejnego węzła na GP - z al. Obrońców Grodna? Co na to przepisy?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3481
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 20 lut 2016, 22:25

KwZ pisze:Masz jakiś lepszy? Zacząłem przyglądać się tej okolicy i ciężko wymyślić coś lepszego. A to przecież lepsze, niż wpuszczanie tego ruchu w Okopową. Spróbuj ją przebudować do standardu 2x3 z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami.
Tak, jak już powiedziałem ładujemy to w tunel przy Powązkowskiej i wypuszczamy za rondem "Radosława" w Słomińskiego. Z racji tego, że właścicielem gruntu pod Arkadią jest miasto/Skarb Państwa, to potrzebny kawałek trawnika będzie można bezproblemowo zabrać.
Bastian pisze:A po cholerę w ogóle w centrum wielkiego miasta 2x3 z bezkolizyjnymi skrzyżowaniami?! :bredzisz:
Mnie nie pytaj, wiem tylko, że takie są ogólne założenia, że cała ta trasa to będzie w zasadzie bezkolizyjne GP. Do praskiego odcinka tej nieszczęsnej obwodnicy śródmiejskiej były robione nawet jakieś wizualizacje, ale nie wiem czy są jeszcze publicznie dostępne.
Bastan pisze:Ile tam będzie metrów do kolejnego węzła na GP - z al. Obrońców Grodna? Co na to przepisy?
Jak będzie za mało, to się dostawi jezdnie boczne, do których podepnie się węzły. Co prawda przez to przekrój się nam jeszcze bardziej rozrośnie, ale takie mamy prawo.
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 2864
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 20 lut 2016, 22:39

Tam można by przenieść skrzyżowanie (w sensie: zepchnąć je na północny wschód) i w ogóle przerobić tam całe Rondo Babka - a raczej po prostu je zlikwidować z główną drogą N-E (jako obwodnicą, która potem - patrząc od strony Pragi - odbijałaby w lewo nad tory kolejowe - maksymalnie jako 2x2 + pas do skrętu). Ale 1) To tory kolejowe, więc PKP, więc problemy, 2) Mamy za szeroką Okopową, 3) Boże, przecież to kolejna autostrada w mieście.
Za to nie mamy chorego ronda Babka, które dla mnie jest teraz wielkim, beznadziejnym placem, którego przejście jest jedną z większych katorg (a szczególnie zachodnią stroną), a ładne skrzyżowanie z relacjami skrętnymi dla tramwajów.
Nawet wyksrobałem mój zamysł w painicie :term: . Na zielono - te drogi, co mamy teraz - jak miałyby być połączone, na czerwono - obwodnica śródmiejska na wiadukcie // w tunelu (tunel droższy, ale bardziej przyjazny ludzią). Tak, z tego może nie wynikać, że styknie tam miejsca dla tramwajów, ale chodzi o to, żeby go starczyło i były normalne relacje skrętne dla tramwajów. To w ogóle nie jest mierzone - ale na Słomińskiego jest miejsca bardzo, bardzo dużo, Rondo Babka też idzie zagospodarować z połaciami terenu.

możecie mnie zjeść
Załączniki
ta.jpg
2 3 4 5 6 7 8 9
10 11 12
13 14
15 17

mgs84
Posty: 137
Rejestracja: 28 sie 2006, 21:20
Lokalizacja: Korzona street

Post autor: mgs84 » 20 lut 2016, 23:13

osa pisze:Jest trochę miejsca między torami a Arkadią i dalej w stronę Powązkowskiej, choć tam stoją już bloki i nowy Żoliborz nie będzie pewnie zachwycony obwodnicą za oknami.
Powiem tak: Jako mieszkaniec Burakowskiej 16 będę pierwszy, który zapali opony na placu Bankowym.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36112
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 lut 2016, 23:46

Dantte, czy ja dobrze widzę nad torami kolejowymi jeszcze trzy poziomy drogowe?! :shock:

I rozumiem, że wszystkie kondygnacje zaekranowane, bo przecież tam zaraz po obu stronach są bloki, których mieszkańcy niekoniecznie się ucieszą z estakad na poziomie czwartego piętra.

Co ja robię tu... :cry:
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ