![=D> =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
[Historia] Autobusy
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Szkoda że malowanie jest już takie nudne - nie wiem na czym to polegało, ale pamiętam jak jeszcze przeguby woziły się z białym pasem na dole to kolorystyka czerwonego pasa była rozumiana bardzo szeroko - czyli barwy od ciemnej żółci ( 2420 ) pomarańcz ( 2464, 2498 i dziwny odcień 2427 ) czerwone w najróżnorodniejszych odcieniach ( piękny był 2486 ), aż do bardzo ciemnego bordowego (2417). Najlepsze było jak podmienili któremuś doczepę to jeździł potem długi czas taki np. 2405 i przód bordowy a tył czerwony. ![:D](./images/smilies/mg.gif)
![:D](./images/smilies/mg.gif)
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
No Moderator się popisał i jak widzicie na mój wniosek błyskawicznie i to pozytwnie zareagował. Dzięki TLG!
Przy tematach historycznych nie unikniemy niestety rozbieżności.
I właśnie mam tu pierwsza z nich - z tego co pamiętam przyczepka z rozbitego na 175 2118 poszła do 2098.
A co do kolorków ikarków w dawnych czasach... tu się jak najbardziej zgadzam - była po prostu duża różnorodność - wozy z lakierem fabrycznym, z czego część jeszcze z białym pasem na dole, część już wiśniowe do dołu, seria solówek pomarańczek, wozy po CWS w różnych odcieniach i buraki po Lublinie, a potem i po Słupsku...
Widzę Gościu, że masz dużo wiadomości. To prawie tak jak ja, z tym że w celu zweryfikowania ich musiałbym się wdrapać na strych, by stamtąd wyszperać odpowiednie zeszyty (a jest ich kilka...), a na razie przynajmniej tam się nie wybieram, chyba że byłoby jakieś konkretne pytanko.vip6744 pisze:Jeśli mówimy o podmianie przyczep to podam takie może ze 3 przykłady - 1) Wóz #2093 z pierwszej obsady już w 1980 roku dostał przyczepę od wozu #2118, 2) 2158 (ex1273) w 1996 roku dostał przyczepę od 2147 z 1984 roku i 3) 2408(ex443) dostał w 1997 roku doczepę od 2399 z 1984 roku.
Przy tematach historycznych nie unikniemy niestety rozbieżności.
I właśnie mam tu pierwsza z nich - z tego co pamiętam przyczepka z rozbitego na 175 2118 poszła do 2098.
A co do kolorków ikarków w dawnych czasach... tu się jak najbardziej zgadzam - była po prostu duża różnorodność - wozy z lakierem fabrycznym, z czego część jeszcze z białym pasem na dole, część już wiśniowe do dołu, seria solówek pomarańczek, wozy po CWS w różnych odcieniach i buraki po Lublinie, a potem i po Słupsku...
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
-
- Posty: 12142
- Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
- Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk
Liczy się bartoni722. A co do 2098 alojzy to nie mam żadnych wzmianek o podmianie przyczepki. A ciekawi mnie czy masz coś o 2417 (ex828), bo ja mam napisane, że ten wóz w 1991 roku dostał przyczepkę od powypadkowego 2402 z 1987 roku. Sam składak został skreślony ze stanu 14.08.1992 roku.
[ Dodano: |18 Wrz 2009|, 2009 22:24 ]
[ Dodano: |18 Wrz 2009|, 2009 22:24 ]
2423 miał naprawę główną w 1994 roku. Przecież 12 lat bez remontu nie mógł jeździć, chyba że był jakiś mocnym egzemplarzem.Michalk001 pisze:Chyba 2423 nie miał NG - może jakiś wypadek i doczepę wykorzystali - no chyba że objawił się pod innym numerem.
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
Jednak były takie sztuki - 2092, 5280 i 5335 całe życie bez remontu. A co do 2423 to po prostu chyba nigdy go nie zarejestrowałem w innym stanie niż stopniowo pogarszający się fabryczny. To już wiem czemu w sumie niedługo objawił się nowy 6 biegowy 2402. A przy okazji co stało się z sympatycznym wózkiem 2404?
-
- Posty: 1222
- Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
- Lokalizacja: Piastów
2404 z pierwszej obsady skreślono ze stanu 30.06.1988 roku, zaś druga obsada numeru z 1989 roku po remoncie przeprowadzonym w 1996 roku została przeniesiona do Ośrodka Szkolenia Zawodowego MZA, gdzie początkowo dostała numer 9002, ale niewiele później przenumerowano go na 9001. Autobus skreślono ze stanu w styczniu 2003 roku.