Strona 4 z 28

: 18 wrz 2009, 20:51
autor: vip6744
No widzę, że bardzo się starali z tą kasetą na Ostrobramskiej, poprostu fachowa robota =D>

: 18 wrz 2009, 21:04
autor: Michalk001
Szkoda że malowanie jest już takie nudne - nie wiem na czym to polegało, ale pamiętam jak jeszcze przeguby woziły się z białym pasem na dole to kolorystyka czerwonego pasa była rozumiana bardzo szeroko - czyli barwy od ciemnej żółci ( 2420 ) pomarańcz ( 2464, 2498 i dziwny odcień 2427 ) czerwone w najróżnorodniejszych odcieniach ( piękny był 2486 ), aż do bardzo ciemnego bordowego (2417). Najlepsze było jak podmienili któremuś doczepę to jeździł potem długi czas taki np. 2405 i przód bordowy a tył czerwony. :D

: 18 wrz 2009, 21:09
autor: vip6744
Jeśli mówimy o podmianie przyczep to podam takie może ze 3 przykłady - 1) Wóz #2093 z pierwszej obsady już w 1980 roku dostał przyczepę od wozu #2118, 2) 2158 (ex1273) w 1996 roku dostał przyczepę od 2147 z 1984 roku i 3) 2408(ex443) dostał w 1997 roku doczepę od 2399 z 1984 roku.

: 18 wrz 2009, 21:17
autor: Michalk001
Jeszcze pamiętam jakiś już 87 rocznik dostał od 2423, akurat typy były te same i ciężko byłoby się dopatrzeć ale kaseta z tyłu miała ten numer i 2423 miał jakieś uszkodzenie nad tylnym kołem i był przynitowany kawałek blachy - tak więc na pewno doczepa była z niego.

: 18 wrz 2009, 21:20
autor: vip6744
O 2423 mam coś takiego,że w 1994 roku oddał swoją doczepę składakowi 2446 (ex455), ale od czego on dostał to nie wiem. Prawdopodobnie przy NG 2423 przyczepa została podmieniona.

: 18 wrz 2009, 21:24
autor: Michalk001
Chyba 2423 nie miał NG - może jakiś wypadek i doczepę wykorzystali - no chyba że objawił się pod innym numerem.

: 18 wrz 2009, 21:33
autor: alojzy
No Moderator się popisał i jak widzicie na mój wniosek błyskawicznie i to pozytwnie zareagował. Dzięki TLG!
vip6744 pisze:Jeśli mówimy o podmianie przyczep to podam takie może ze 3 przykłady - 1) Wóz #2093 z pierwszej obsady już w 1980 roku dostał przyczepę od wozu #2118, 2) 2158 (ex1273) w 1996 roku dostał przyczepę od 2147 z 1984 roku i 3) 2408(ex443) dostał w 1997 roku doczepę od 2399 z 1984 roku.
Widzę Gościu, że masz dużo wiadomości. To prawie tak jak ja, z tym że w celu zweryfikowania ich musiałbym się wdrapać na strych, by stamtąd wyszperać odpowiednie zeszyty (a jest ich kilka...), a na razie przynajmniej tam się nie wybieram, chyba że byłoby jakieś konkretne pytanko.
Przy tematach historycznych nie unikniemy niestety rozbieżności.
I właśnie mam tu pierwsza z nich - z tego co pamiętam przyczepka z rozbitego na 175 2118 poszła do 2098.
A co do kolorków ikarków w dawnych czasach... tu się jak najbardziej zgadzam - była po prostu duża różnorodność - wozy z lakierem fabrycznym, z czego część jeszcze z białym pasem na dole, część już wiśniowe do dołu, seria solówek pomarańczek, wozy po CWS w różnych odcieniach i buraki po Lublinie, a potem i po Słupsku...

: 18 wrz 2009, 21:37
autor: Plesim
alojzy pisze:I właśnie mam tu pierwsza z nich - z tego co pamiętam przyczepka z rozbitego na 175 2118 poszła do 2098.
Ja w notatkach mam tak samo jak vip6744 czyli 2093 (z tym że nie ma tu 100% pewności).

: 18 wrz 2009, 21:50
autor: Michalk001
Co prawda drugą stroną raczej mało się interesuję, ale chyba teraz czas na taki sam temat dla "Tramwajarzy" żeby było sprawiedliwie. :smile:

: 18 wrz 2009, 22:13
autor: bartoni722
Walas pisze:Wóz 2500 wozi się z tylnią kasetą od wozu 1244. Mam fotę.
Niewiem czy też się liczy ale wóz 6474 albo 6475 ma kasetę od 6476.Przynajmniej ze 3 miechy temu miał.

: 18 wrz 2009, 22:23
autor: vip6744
Liczy się bartoni722. A co do 2098 alojzy to nie mam żadnych wzmianek o podmianie przyczepki. A ciekawi mnie czy masz coś o 2417 (ex828), bo ja mam napisane, że ten wóz w 1991 roku dostał przyczepkę od powypadkowego 2402 z 1987 roku. Sam składak został skreślony ze stanu 14.08.1992 roku.

[ Dodano: |18 Wrz 2009|, 2009 22:24 ]
Michalk001 pisze:Chyba 2423 nie miał NG - może jakiś wypadek i doczepę wykorzystali - no chyba że objawił się pod innym numerem.
2423 miał naprawę główną w 1994 roku. Przecież 12 lat bez remontu nie mógł jeździć, chyba że był jakiś mocnym egzemplarzem.

: 18 wrz 2009, 22:32
autor: Michalk001
Jednak były takie sztuki - 2092, 5280 i 5335 całe życie bez remontu. A co do 2423 to po prostu chyba nigdy go nie zarejestrowałem w innym stanie niż stopniowo pogarszający się fabryczny. To już wiem czemu w sumie niedługo objawił się nowy 6 biegowy 2402. A przy okazji co stało się z sympatycznym wózkiem 2404?

: 18 wrz 2009, 22:36
autor: vip6744
2092 bez remontu?Która obsada?Bo ta ostatnia z 1991 roku miała kompleksowe NG w 2000 roku z pozostawieniem barw historycznych.

: 18 wrz 2009, 22:38
autor: Michalk001
Aha no to się dobrze postarali - może dlatego że nie miałem prawie styczności z Woronicza i fakt mi umknął.

: 18 wrz 2009, 22:40
autor: vip6744
2404 z pierwszej obsady skreślono ze stanu 30.06.1988 roku, zaś druga obsada numeru z 1989 roku po remoncie przeprowadzonym w 1996 roku została przeniesiona do Ośrodka Szkolenia Zawodowego MZA, gdzie początkowo dostała numer 9002, ale niewiele później przenumerowano go na 9001. Autobus skreślono ze stanu w styczniu 2003 roku.