Strona 4 z 136

: 27 sty 2010, 9:00
autor: przewoz
Podejrzewam, że do zimowej awaryjności doszła jeszcze sprawa wykolejenia. Może na początku była odstawiona na oględziny (o ile były konieczne).

: 27 sty 2010, 9:02
autor: rufio198
Jeden obieg był/jest odwołany - ten 07:15 z WWO do Pruszkowa. Nie wyjechał nawet z Grochowa. Nie wiem czy juz uzupełnili czy nie. A poza tym większość porannych SKM w 1 ezt

: 27 sty 2010, 9:58
autor: PePe
rufio198 pisze:A poza tym większość porannych SKM w 1 ezt
czyli totalna zapaść - strach się bać jak zima jeszcze potrzyma


i dalszy dramat bo SKM-ka padła o 9:30 na średnicy...

czyli jak się nie udało naprawić, to pewnie dziś ktoś się zdziwi że nie będzie jakiegoś kursu - chyba że uda się odpalić jakąś rezerwę albo chociaż jeden kurs szedł w podwójnej obsadzie to się go rozdzieli, chociaż rano nie udało mi się takowego stwierdzić.

: 27 sty 2010, 14:01
autor: mariow
dlatego też na czas upierdliwej zimy pożegnałem się z kolejami i jeżdzę autobusami - przynajmniej mam pewność że nie będę stać kilkanaście minut na peronie a potem próbować się zmieścić. a i korki jakieś mniejsze z Ursusa wiec w sumie czas przejazdu do centrum wychodzi podobnie.

: 27 sty 2010, 18:25
autor: Neoś_998
19WE wkrótce w Warszawie

Już niedługo warszawska Szybka Kolej Miejska wzbogaci się o 4 nowe elektryczne zespoły trakcyjne. Będą to wyleasingowane w wyniku przetargu składy 19WE, wyprodukowane w nowosądeckim Newagu, które zostały już pomalowane w barwy ZTM Warszawa.

Szybka Kolej Miejska w Warszawie wybrała ofertę konsorcjum nowosądeckiego Newagu i ING Lease Polska w przetargu na leasing 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Oferta ta była tańsza o ponad 30 mln zł od propozycji bydgoskiej PESY i Bankowego Funduszu Leasingowego.
http://www.rynek-kolejowy.pl/14204/1420 ... szawie.htm

: 27 sty 2010, 18:35
autor: Wolfchen
19WE to średni pomysł na tabor dla SKM. Maszynista ma bardzo ograniczone pole widzenia, a do prędkości miejskich nie trzeba aerodynamicznych kształtów...

: 27 sty 2010, 19:24
autor: Glonojad
Kolej miejska to nie tramwaj - drzwi i tak ogląda kierpoć, a widoczność sygnalizatorów regulują odpowiednie przepisy (widoczność do poszczególnych sygnałów z 10 i 20 metrów o ile pamiętam).

: 27 sty 2010, 19:37
autor: humptyangel
Ale stwierdzenie, iż "ten skład równie dobrze nadawałby się do PKP IC" potwierdza, że nie jest to konstrukcja dedykowana. Tę prawdę o IC wygłosił wysoki przedstawiciel SKMWA. Poza tym wejście na wysokości 1157 mm PGS - gorzej niż w EN57

: 27 sty 2010, 19:42
autor: Glonojad
Przynajmniej układ siedzeń daje nadzieję na to, że pojemność bliska powiedzm 80% 2x14WE zostanie osiągnięta.

: 27 sty 2010, 20:44
autor: Premo
Glonojad pisze:Przynajmniej układ siedzeń daje nadzieję na to, że pojemność bliska powiedzm 80% 2x14WE zostanie osiągnięta.
Tyle ze chodzi o miejsca stojące. Poza tym bardzo ciekawie się jeździ nie mogąc patrzeć przez okno

: 27 sty 2010, 21:01
autor: przewoz
Glonojad pisze:Kolej miejska to nie tramwaj - drzwi i tak ogląda kierpoć, a widoczność sygnalizatorów regulują odpowiednie przepisy
Zgoda, ale porozmawiaj z maszynistami. Narzekania na "nową modę" są od dłuzszego czasu. Chodzi również o wygodę maszynisty, a ta jest marna, jak nie widzi czy ktoś mu się nie pakuje pod skład...

Ktoś kiedyś napisał, że taką konstrukcję kabiny determinuje konieczność zabudowy klatki bezpieczeństwa (czyli wzmocnienia konstrukcji czoła). No i OK, ale np w E6ACT udało się jakoś umieścić w tej "klatce" dwa stanowiska dla maszynisty i pomocnika. Widoczność też nie będzie rewelacyjna, ale nie tak słaba jak w niektórych naszych nowych EZT.
Tu, w 19We dodatkowo zabudowali ten chowany sprzęg... w zasadzie to on tutaj trochę popsuł sprawę. Może i wygląda efektownie, ale chyba aż za...

: 27 sty 2010, 21:06
autor: Glonojad
No dobrze, ale przecież maszynista nic nie może zrobić, jeśli 5 czy 15 metrów od dzioba ładuje mu się samobójca. Nie przy tych drogach hamowania... zrobić coś może, jeśli obiekt jest kilkadziesiąt (przy człapaniu) czy kilkaset metrów do przodu, a na te odległości widać z kabiny ELFa/FLIRTa dobrze.

BTW, ELF ma kabinę dwuosobową :p

: 27 sty 2010, 21:14
autor: przewoz
Glonojad pisze: ELF ma kabinę dwuosobową
Nom... i też chcę nią zobaczyć.
Glonojad pisze:maszynista nic nie może zrobić, jeśli 5 czy 15 metrów od dzioba ładuje mu się samobójca
Chodzi np o odjazd z przystanku. Często ludzie zeskakują z peronu tuż przed stojącym jeszcze pociągiem. Z EN57 zobaczysz. Z innej?

: 27 sty 2010, 21:19
autor: Glonojad
No przy odjeździe z przystanku asystuje kierpoć, a przed ruszeniem można chyba dać sygnał?

Jakoś nie czuję się przekonany.

: 27 sty 2010, 21:21
autor: MeWa
Glonojad pisze:No przy odjeździe z przystanku asystuje kierpoć
kierpoć zazwyczaj patrzy do tyłu na skład, a nie na to, co się dzieje tuż przed pociągiem.
A jaki chcesz dać sygnał? Nie wydaje mi się, żeby maszyniści dowoli mogli dawać np. sygnał Baczność...