Komunikacja po otwarciu lotniskowej SKM
Moderator: Wiliam
Też uważam, że 188 nijak się będzie miało do lotniskowej SKM-ki, chyba, że ktoś będzie jechał z lotniska na Gocławek lub Olszynkę, wtedy rzeczywiście lepiej SKM
+KM. Tak więc bałwanki jak najbardziej powinny zostać (może nawet rzeczywiście wzmocnione, choć z drugiej strony na Olszynce i Gocławku częstotliowść jest chyba wystarczająca). Już prędzej można pokombinować ze 148, gdyby np. puścić jakąś linię z Ursynowa przez Poleczki i lotnisko do Hynka i dalej w stronę Ursrusa. A co do 175 - to może zostawić np. co 20 minut, bardziej dla tego osiedla przy 17 stycznia, jako połączenie z centrum. A dla kampusów uczelnianych przy Banacha albo silne 128, albo owo 275 (jakby jeszcze dało się zakrańcować gdzieś na Rakowcu, żeby nie ciągnąć do Szczęśliwic)
+KM. Tak więc bałwanki jak najbardziej powinny zostać (może nawet rzeczywiście wzmocnione, choć z drugiej strony na Olszynce i Gocławku częstotliowść jest chyba wystarczająca). Już prędzej można pokombinować ze 148, gdyby np. puścić jakąś linię z Ursynowa przez Poleczki i lotnisko do Hynka i dalej w stronę Ursrusa. A co do 175 - to może zostawić np. co 20 minut, bardziej dla tego osiedla przy 17 stycznia, jako połączenie z centrum. A dla kampusów uczelnianych przy Banacha albo silne 128, albo owo 275 (jakby jeszcze dało się zakrańcować gdzieś na Rakowcu, żeby nie ciągnąć do Szczęśliwic)
Jak to?fik pisze:504 pracuje wybitnie odcinkowo
Frekwencja na całej trasie jest podobnie wysoka. Oczywiście pod koniec na Ursynowie trochę mniej, ale to na końcu.
Nawet ostatnim kursem na odc. DwC-Poleczki zajętych jest przeważnie ok. 3/4 siedzących. W dzień bywa wręcz tłoczno, więc nie wiem, o czym piszesz.W DSy linia po Żwirkach wozi konkretne muchy, pracując de facto tylko na odcinku Rzymowskiego-Ursynów.
[ Dodano: |13 Lut 2011|, 2011 10:29 ]
Frekwencja na coś mniejszego niż U18 na 175 jest na odcinku 2-3 ostatnich przystanków.fik pisze:Problemem jest to, że tej funkcji nie da się pogodzić z dowozem do dwóch uczelni i Rakowca.
Naprawdę warto o to robić aferę, zamieniać, zmieniać, robić sto przesiadek?
Tak jak wcześniej pisałem jedynie co można zrobić to zamienić końcówkami 128 i 175 by częsta linia kończyła na Szczęśliwicach a rzadsza (128) na Lotnisku a jeśli się 128 w ogóle nie sprawdzi na Mariensztacie (z różnych powodów) i zostanie tam czymś innym zastąpione to zrobić 275 na trasie Lotnisko-R.Daszyńskiego.
Z 504 rzeczywiście nie ma co w ogóle kombinować tylko dobrze jakby na Emilii Plater upłynnił się ruch by linia tam nie traciła tyle czasu.
I kategorycznie nie zgadzam się na kolejną reformę komunikacji w ciągu ŻiW związanej z pojawieniem się pociągu. Wystarczy, że przy okazji metra sporo się pozmienia i ludzie będą mieli przez pewien czas mętlik w głowie a zanim się przestawią do zmian trochę czasu minie. To nie metro pojedzie na Lotnisko, które stałoby się kręgosłupem komunikacji w okolicy tylko pociąg, który będzie miał jedynie częściowy wpływ na frekwencje w relacji Śródmieście - pozostałe przystanki na ŻiW na południe od ZP Baleya.
Z 504 rzeczywiście nie ma co w ogóle kombinować tylko dobrze jakby na Emilii Plater upłynnił się ruch by linia tam nie traciła tyle czasu.
I kategorycznie nie zgadzam się na kolejną reformę komunikacji w ciągu ŻiW związanej z pojawieniem się pociągu. Wystarczy, że przy okazji metra sporo się pozmienia i ludzie będą mieli przez pewien czas mętlik w głowie a zanim się przestawią do zmian trochę czasu minie. To nie metro pojedzie na Lotnisko, które stałoby się kręgosłupem komunikacji w okolicy tylko pociąg, który będzie miał jedynie częściowy wpływ na frekwencje w relacji Śródmieście - pozostałe przystanki na ŻiW na południe od ZP Baleya.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26866
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To nie jest kwestia tego, co pojedzie na lotnisko - bo pociąg jak najbardziej kręgosłupem komunikacji być może - lecz którędy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Hm, wątpię, jak muszę (na Gocławek) to jadę albo 188 albo 148 (do trama), pociąg myślę, że wątpię by mnie skusił (akurat z lotniska zazwyczaj ruszam po 21 a wtedy przesiadki są zazwyczaj do ...), dojście z przyst. KM Gocławek na Gocławek jest nieco ... mało wygodny poczynając od wspinaczki na wiadukt po chodniki dalej, zwłaszcza po deszczach czy roztopach przejście tamtędy na 100% skończy się oblaniem wodą (ulice są zniszczone "objazdem" skrzyżowania, Marsa/Płowiecka).pietia pisze:Też uważam, że 188 nijak się będzie miało do lotniskowej SKM-ki, chyba, że ktoś będzie jechał z lotniska na Gocławek lub Olszynkę, wtedy rzeczywiście lepiej SKM
+KM.
Pozwolę sobie wtrącić swoje dwa grosze. 504 jest nie-do-ruszenia. Na obecnej trasie pracuje bardzo dobrze, więc nie widzę powodów, by cokolwiek zmieniać. I to nie tylko w relacji Ursynów - Galeria. Niemal zawsze (a z usług 504 korzystam często) na placu Zawiszy wysiada (-> DWC) i wsiada (-> Kabaty) całkiem spora grupa pasażerów, którym na pewno nie uśmiechałoby się przesiadanie ze 157 w 136. Zresztą ów plac Zawiszy ze Służewcem i dalej Ursynowem łączyła przecież 436 (i swego czasu wcześniej 136), więc zabieranie stąd 504 byłoby przecięciem zakorzenionej relacji.
Zresztą podobnie jak chester, gdy mam wracać z okolic DWC (a już szczególnie z bagażami), wsiadam w 504. Czy to w DP, czy w DS. Jest to - przynajmniej dla mnie - bardzo wygodne połączenie, bez konieczności przesiadek tramwaj-metro-193. Przykro mi, jestem bezczelny, bo dbam tylko o własny interes
Jedyne, co ewentualnie można zmienić, to przywrócić w DS 12 metrów zamiast 15/18.
Zresztą podobnie jak chester, gdy mam wracać z okolic DWC (a już szczególnie z bagażami), wsiadam w 504. Czy to w DP, czy w DS. Jest to - przynajmniej dla mnie - bardzo wygodne połączenie, bez konieczności przesiadek tramwaj-metro-193. Przykro mi, jestem bezczelny, bo dbam tylko o własny interes
Jedyne, co ewentualnie można zmienić, to przywrócić w DS 12 metrów zamiast 15/18.

Piszę o tym co tu zauważyłem. I muszę napisać więcej- zaniepokoiło mnie to. Nie wyobrażam sobie takiej rewolucji jak pocięcie linii 175 która jest na Lotnisku hoho i jeszcze dłużej.KwZ pisze:Ostatnio 175 zostało wzmocnione, więc o czym piszesz? O pomysłach Fikandra?ITS A 218 pisze:Jak w planach jest pocięcie 175 czy coś takiego,
MZA R-4 "STALOWA"
#8505
#8505
IMO (ewentualne) problemy ze 175 i 188 należy rozpatrywać także w kontekście pary 188/523. Im obu przydałoby się wzmocnienie, ale nie jednocześnie, gdyż Szaserów tego nie potrzebuje. Raczej spojenie obu tych linii w jedną, ale co wtedy z drugą?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Co masz na myśli?
Może więc coś takiego: 188 wzmocnione na Olszynkę, 102 na Gocławek Wschodni, 523 i 520 skoordynowane gdzieś w rytmie [7,5/10/10] skrócone do węzła P+R Węzeł Marsa (i odprzystankowione do Politechniki) oraz 382
182 z tegoż Węzła do Zachodniego przez Witolin. 175 i 128 na Szczęśliwice, to ostatnie pocięte (??).
Jeszcze dość ważne jest pytanie, na ile relacja 128: Centrum - Powiśle/BUW będzie potrzebna po otwarciu II linii metra. Z BUWu do stacji Powiśle będzie ok. 550m, tj. pi razy oko strefa dojścia.
Ale to w ogóle jakieś gdybanie. Czy SKM będzie popularnym sposobem dotarcia na Okęcie? Czy ja wiem? Może akurat na tyle, żeby 175 spadło z powrotem do [10/10/10]. A w układzie, co skąd i dokąd jedzie, to może nie mieć aż takiego znaczenia.
Może więc coś takiego: 188 wzmocnione na Olszynkę, 102 na Gocławek Wschodni, 523 i 520 skoordynowane gdzieś w rytmie [7,5/10/10] skrócone do węzła P+R Węzeł Marsa (i odprzystankowione do Politechniki) oraz 382
Jeszcze dość ważne jest pytanie, na ile relacja 128: Centrum - Powiśle/BUW będzie potrzebna po otwarciu II linii metra. Z BUWu do stacji Powiśle będzie ok. 550m, tj. pi razy oko strefa dojścia.
Ale to w ogóle jakieś gdybanie. Czy SKM będzie popularnym sposobem dotarcia na Okęcie? Czy ja wiem? Może akurat na tyle, żeby 175 spadło z powrotem do [10/10/10]. A w układzie, co skąd i dokąd jedzie, to może nie mieć aż takiego znaczenia.