Komunikacja po otwarciu lotniskowej SKM

Moderator: Wiliam

pietia
Posty: 790
Rejestracja: 29 maja 2007, 14:21

Post autor: pietia » 13 lut 2011, 8:46

Też uważam, że 188 nijak się będzie miało do lotniskowej SKM-ki, chyba, że ktoś będzie jechał z lotniska na Gocławek lub Olszynkę, wtedy rzeczywiście lepiej SKM
+KM. Tak więc bałwanki jak najbardziej powinny zostać (może nawet rzeczywiście wzmocnione, choć z drugiej strony na Olszynce i Gocławku częstotliowść jest chyba wystarczająca). Już prędzej można pokombinować ze 148, gdyby np. puścić jakąś linię z Ursynowa przez Poleczki i lotnisko do Hynka i dalej w stronę Ursrusa. A co do 175 - to może zostawić np. co 20 minut, bardziej dla tego osiedla przy 17 stycznia, jako połączenie z centrum. A dla kampusów uczelnianych przy Banacha albo silne 128, albo owo 275 (jakby jeszcze dało się zakrańcować gdzieś na Rakowcu, żeby nie ciągnąć do Szczęśliwic)

BJ
(BJ.2052)
Posty: 6065
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 13 lut 2011, 10:19

fik pisze:504 pracuje wybitnie odcinkowo
Jak to?
Frekwencja na całej trasie jest podobnie wysoka. Oczywiście pod koniec na Ursynowie trochę mniej, ale to na końcu.
W DSy linia po Żwirkach wozi konkretne muchy, pracując de facto tylko na odcinku Rzymowskiego-Ursynów.
Nawet ostatnim kursem na odc. DwC-Poleczki zajętych jest przeważnie ok. 3/4 siedzących. W dzień bywa wręcz tłoczno, więc nie wiem, o czym piszesz.

[ Dodano: |13 Lut 2011|, 2011 10:29 ]
fik pisze:Problemem jest to, że tej funkcji nie da się pogodzić z dowozem do dwóch uczelni i Rakowca.
Frekwencja na coś mniejszego niż U18 na 175 jest na odcinku 2-3 ostatnich przystanków.
Naprawdę warto o to robić aferę, zamieniać, zmieniać, robić sto przesiadek?

dzidek
Posty: 5463
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 13 lut 2011, 15:59

Tak jak wcześniej pisałem jedynie co można zrobić to zamienić końcówkami 128 i 175 by częsta linia kończyła na Szczęśliwicach a rzadsza (128) na Lotnisku a jeśli się 128 w ogóle nie sprawdzi na Mariensztacie (z różnych powodów) i zostanie tam czymś innym zastąpione to zrobić 275 na trasie Lotnisko-R.Daszyńskiego.
Z 504 rzeczywiście nie ma co w ogóle kombinować tylko dobrze jakby na Emilii Plater upłynnił się ruch by linia tam nie traciła tyle czasu.
I kategorycznie nie zgadzam się na kolejną reformę komunikacji w ciągu ŻiW związanej z pojawieniem się pociągu. Wystarczy, że przy okazji metra sporo się pozmienia i ludzie będą mieli przez pewien czas mętlik w głowie a zanim się przestawią do zmian trochę czasu minie. To nie metro pojedzie na Lotnisko, które stałoby się kręgosłupem komunikacji w okolicy tylko pociąg, który będzie miał jedynie częściowy wpływ na frekwencje w relacji Śródmieście - pozostałe przystanki na ŻiW na południe od ZP Baleya.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26866
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 lut 2011, 19:16

To nie jest kwestia tego, co pojedzie na lotnisko - bo pociąg jak najbardziej kręgosłupem komunikacji być może - lecz którędy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

dzidek
Posty: 5463
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 13 lut 2011, 20:45

Glonojad pisze:To nie jest kwestia tego, co pojedzie na lotnisko - bo pociąg jak najbardziej kręgosłupem komunikacji być może - lecz którędy.
Oczywiście, że może ale akurat w tej okolicy nie widzę szans. Tym bardziej, że już omówiliśmy brak węzłów przesiadkowych przy stacji Żwirki i Wigury, itd ;)

Kra
Posty: 1875
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 17 lut 2011, 16:27

pietia pisze:Też uważam, że 188 nijak się będzie miało do lotniskowej SKM-ki, chyba, że ktoś będzie jechał z lotniska na Gocławek lub Olszynkę, wtedy rzeczywiście lepiej SKM
+KM.
Hm, wątpię, jak muszę (na Gocławek) to jadę albo 188 albo 148 (do trama), pociąg myślę, że wątpię by mnie skusił (akurat z lotniska zazwyczaj ruszam po 21 a wtedy przesiadki są zazwyczaj do ...), dojście z przyst. KM Gocławek na Gocławek jest nieco ... mało wygodny poczynając od wspinaczki na wiadukt po chodniki dalej, zwłaszcza po deszczach czy roztopach przejście tamtędy na 100% skończy się oblaniem wodą (ulice są zniszczone "objazdem" skrzyżowania, Marsa/Płowiecka).

Grzesiek
Posty: 423
Rejestracja: 26 kwie 2006, 17:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grzesiek » 18 lut 2011, 16:36

Pozwolę sobie wtrącić swoje dwa grosze. 504 jest nie-do-ruszenia. Na obecnej trasie pracuje bardzo dobrze, więc nie widzę powodów, by cokolwiek zmieniać. I to nie tylko w relacji Ursynów - Galeria. Niemal zawsze (a z usług 504 korzystam często) na placu Zawiszy wysiada (-> DWC) i wsiada (-> Kabaty) całkiem spora grupa pasażerów, którym na pewno nie uśmiechałoby się przesiadanie ze 157 w 136. Zresztą ów plac Zawiszy ze Służewcem i dalej Ursynowem łączyła przecież 436 (i swego czasu wcześniej 136), więc zabieranie stąd 504 byłoby przecięciem zakorzenionej relacji.

Zresztą podobnie jak chester, gdy mam wracać z okolic DWC (a już szczególnie z bagażami), wsiadam w 504. Czy to w DP, czy w DS. Jest to - przynajmniej dla mnie - bardzo wygodne połączenie, bez konieczności przesiadek tramwaj-metro-193. Przykro mi, jestem bezczelny, bo dbam tylko o własny interes ;)

Jedyne, co ewentualnie można zmienić, to przywrócić w DS 12 metrów zamiast 15/18.
Obrazek

ITS A 218
Posty: 1143
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 18 lut 2011, 17:06

504 już przy Centralnym bardzo często bywa ładnie zapełnione. Przy Banacha już jest tłoczek a dalej nie muszę pisać.
Jeżeli coś trzeba zrobić, to z pewnością nie z linią 504. Jak w planach jest pocięcie 175 czy coś takiego, to chociaż powinna zostać silna linia 504.
MZA R-4 "STALOWA"
#8505

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10684
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 lut 2011, 17:24

ITS A 218 pisze:Jak w planach jest pocięcie 175 czy coś takiego,
Ostatnio 175 zostało wzmocnione, więc o czym piszesz? O pomysłach Fikandra?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Grzesiek
Posty: 423
Rejestracja: 26 kwie 2006, 17:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Grzesiek » 18 lut 2011, 17:31

Na to wygląda :P
Obrazek

ITS A 218
Posty: 1143
Rejestracja: 30 cze 2006, 16:29
Lokalizacja: stąd

Post autor: ITS A 218 » 18 lut 2011, 18:25

KwZ pisze:
ITS A 218 pisze:Jak w planach jest pocięcie 175 czy coś takiego,
Ostatnio 175 zostało wzmocnione, więc o czym piszesz? O pomysłach Fikandra?
Piszę o tym co tu zauważyłem. I muszę napisać więcej- zaniepokoiło mnie to. Nie wyobrażam sobie takiej rewolucji jak pocięcie linii 175 która jest na Lotnisku hoho i jeszcze dłużej.
MZA R-4 "STALOWA"
#8505

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10684
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 lut 2011, 18:33

IMO (ewentualne) problemy ze 175 i 188 należy rozpatrywać także w kontekście pary 188/523. Im obu przydałoby się wzmocnienie, ale nie jednocześnie, gdyż Szaserów tego nie potrzebuje. Raczej spojenie obu tych linii w jedną, ale co wtedy z drugą?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

MichalJ
Posty: 15044
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 18 lut 2011, 18:45

"Nie wyobrażam sobie pocięcia U, które jest na Ursynowie hoho." :)

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10684
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 lut 2011, 19:25

Co masz na myśli?

Może więc coś takiego: 188 wzmocnione na Olszynkę, 102 na Gocławek Wschodni, 523 i 520 skoordynowane gdzieś w rytmie [7,5/10/10] skrócone do węzła P+R Węzeł Marsa (i odprzystankowione do Politechniki) oraz 382 -> 182 z tegoż Węzła do Zachodniego przez Witolin. 175 i 128 na Szczęśliwice, to ostatnie pocięte (??).

Jeszcze dość ważne jest pytanie, na ile relacja 128: Centrum - Powiśle/BUW będzie potrzebna po otwarciu II linii metra. Z BUWu do stacji Powiśle będzie ok. 550m, tj. pi razy oko strefa dojścia.

Ale to w ogóle jakieś gdybanie. Czy SKM będzie popularnym sposobem dotarcia na Okęcie? Czy ja wiem? Może akurat na tyle, żeby 175 spadło z powrotem do [10/10/10]. A w układzie, co skąd i dokąd jedzie, to może nie mieć aż takiego znaczenia.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4157
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 18 lut 2011, 19:33

KwZ pisze:...523 i 520 skoordynowane gdzieś w rytmie [7,5/10/10] skrócone do węzła P+R Węzeł Marsa (i odprzystankowione do Politechniki)...
Która z nich skrócona do P+R Marsa?

Zablokowany