[Łódź] Poza Łódź tramwaje nie pojadą…. Koniec linii 43

Moderator: JacekM

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 26 lis 2011, 13:55

No TP to akurat szkoda najmniej (jest za to pomysł utworzenia na Brusie, w zajezdni TP, muzeum komunikacji i to jest naprawdę fajny pomysł bo ta zajezdnia to prawdziwy zabytek) bo poziom usług na 43 może się tylko poprawić (a jeśli MPK rzeczywiście kupi te M8C to kolejna linia podmiejska będzie obsługiwana taborem o 3 klasy lepszym niż miejskie)

Peter
(Czepel)
Posty: 3468
Rejestracja: 10 cze 2008, 11:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Peter » 26 lis 2011, 14:22

TLG pisze:W ubiegłym tygodniu do Konstantynowa i Lutomierska zawitał testowy wagon 805Na z MPK.
Na GTLodz.eu są zdjęcia. Wóz to 805Na 1256.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 21 gru 2011, 11:07

Obrazek

Łódź: Do Ozorkowa autobusem?

Gminom regionu łódzkiego pozostało tylko 10 dni, aby porozumieć się w sprawie dalszego funkcjonowania tramwajowej komunikacji podmiejskiej. Trasę do Lutomierska i Konstantynowa prawdopodobnie przejmie MPK. Wciąż nie jest znany los linii 46 do Ozorkowa przez Zgierz. Władze Ozorkowa szukają już alternatyw dla tramwaju.


Z końcem roku przestaną obowiązywać porozumienia między Łodzią a okolicznymi gminami, które regulowały zasady funkcjonowania podmiejskich tramwajów i ich finansowania. Samorządy wciąż nie podpisały nowych umów, które zapewniałyby kursowanie linii 43 do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska oraz 46 do Ozorkowa przez Zgierz.

Burmistrz Konstantynowa, Henryk Brzyszcz, zadeklarował chęć podpisania porozumienia, które zapewniałoby dalsze funkcjonowanie linii konstantynowskiej. Tak jak proponują władze Łodzi, obsługę trasy miałoby przejąć łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne (dziś linię obsługuje spółka Tramwaje Podmiejskie). Bez zmian miałaby pozostać liczba kursów. Podpisanie umowy między Łodzią a Konstantynowem zaplanowane jest na 23 grudnia. Ze względów proceduralnych MPK przejęłoby obsługę linii wraz z pracownikami zajezdni na Brusie dopiero 1 kwietnia 2012 roku.

Dużo mniej pewna jest przyszłość linii 46, która biegnie z Łodzi przez Zgierz do Ozorkowa. — Ozorków jest gotowy podpisać porozumienie w każdej chwili — powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Izabela Dobrynin, rzecznik burmistrza miasta. — Dokument muszą jednak podpisać wszystkie samorządy, by mógł obowiązywać — dodaje. Na warunki zaproponowane przez Łódź nie chce zgodzić się Zgierz. Na dziś zaplanowana jest kolejna tura rozmów pomiędzy władzami miast.

Władze Ozorkowa szukają alternatywnych rozwiązań na wypadek fiaska negocjacji pomiędzy Łodzią a Zgierzem. Burmistrz Jacek Socha zapewnia, że mieszkańcy nie zostaną pozbawieni komunikacji publicznej dotowanej przez miasto. — Jeśli tramwaj 46 przestanie kursować, zapewnimy komunikację autobusową — powiedziała Dobrynin.

Tymczasem grupa związkowców z Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej, przewoźnika na linii do Ozorkowa, uważa, że wypowiedzenie obowiązującego do końca roku porozumienia przez prezydent Łodzi, Hannę Zdanowską, jest nielegalne. Umowę zawarła bowiem Rada Miasta Łodzi, a nie prezydent i, ich zdaniem, tylko Rada ma prawo ją zerwać. Czerwcowa decyzja prezydent nie była poparta odpowiednią uchwałą przyjętą przez radnych.

Łódzcy radni mieli zająć się skargą złożoną przez związkowców na sesji w zeszłą środę. Rozpatrzenie projektu uchwały przygotowanej przez Komisję Rewizyjną Rady Miasta, w którym tryb wypowiedzenia umów był określony jako niezgodny z prawem, zostało jednak zdjęte z porządku obrad. Związkowcy złożyli więc zawiadomienie do prokuratury o podjęciu przez Hannę Zdanowską decyzji niezgodnej z prawem.
http://www.rynek-kolejowy.pl/29608/Lodz ... obusem.htm
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 24 gru 2011, 0:43

Obrazek

Tramwaj linii 46 między Łodzią a Zgierzem

Nie powiodły się rozmowy ostatniej szansy w sprawie tramwaju linii 46 między Łodzią a Zgierzem. Negocjacji już nie będzie, teraz Łódź czeka już tylko na oficjalne, pisemne stanowisko Zgierza. Czy jest jeszcze jakakolwiek szansa na porozumienie?


Linii chcieli bronić społecznicy i blokować krajową „1” przy zajezdni Helenówek. Ale protestujących było za mało, a policja nie zezwoliła na blokadę.

Choć protestu nie było, problem pozostał. Po środowych rozmowach władz Zgierza i Łodzi coraz bardziej prawdopodobne jest, że od nowego roku pasażerów będzie czekała przesiadka w Helenówku.

Pomimo 6 miesięcy rozmów ani Łódź, ani Zgierz nie chcą ustąpić.

Wiceprezydent Łodzi Arkadiusz Banaszek twierdzi, że porozumienie było bliskie, ale znów pojawiły się kłopoty.

Wiceprezydent Zgierza w rozmowie telefonicznej poinformował nas, że miasto nadal walczy o wpływy z biletów oraz o to, by część kosztów utrzymania infrastruktury tramwajowej w Zgierzu przejęła Łódź. Władze Łodzi odpowiadają: na negocjacje nie ma już czasu.

Takie rozwiązanie to problem nie tylko dla pasażerów, ale też pracowników zgierskiej spółki MKT, która do tej pory obsługiwała linię 46. Skrócenie trasy do granic miasta oznacza dla nich masowe zwolnienia. Większe nawet, niż w przypadku przejęcia linii przez MPK. Dlatego, z dwojga złego, woleliby przejść do łódzkiej spółki i liczą, że władzom obu miast uda się w końcu porozumieć.

Zostało kilka dni, a kwestii do rozwiązania bardzo dużo. Dojść do porozumienia łatwo więc nie będzie, szczególnie że w walce o swoje racje pogubili się już wszyscy, prawdopodobnie nawet sami włodarze. Najwięcej w całym zamieszaniu tracą jednak nie oni, a pasażerowie, którzy nadal nie wiedzą, jak od nowego roku dojadą do pracy.

J.Kaczmarek - ŁWD
Video
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 24 gru 2011, 0:45

Nie znam się na łódzkich realiach - czy oznacza to, że koniec tramwaju *gdzieś tam daleko* czy tylko będzie przesiadka z wagonu spółki A do wagonu spółki B?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 gru 2011, 0:47

Hmm a doczytałaś artykuł do końca? Byłoby to niezwykle pomocne :roll:
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

MC
Posty: 1828
Rejestracja: 16 paź 2009, 23:11

Post autor: MC » 24 gru 2011, 0:50

Hmm doczytałam artykuł do końca. Zapewne pominęłam jedno słowo i zapewne dlatego, że w całym artykule brakuje jednoznacznego określenia.
Ale tak, bądź dalej ponad wszystko i ponad wszystkich zamiast odpowiedzieć "tak" lub "nie"...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 24 gru 2011, 0:52

...zapomniałem dodać "ze zrozumieniem". Pomocne może okazać się też logiczne myślenie ;)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36661
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 24 gru 2011, 10:56

Jeżeli ktoś nie napisał ze zrozumieniem, to i trudno przeczytać ze zrozumieniem.

Ja też uważam, że artykuł jest niejasny.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

px33
Posty: 1592
Rejestracja: 07 lut 2011, 17:43

Post autor: px33 » 24 gru 2011, 11:24

Jakieś 100 metrów przejścia od przystanku końcowego 11 do zajezdni Helenówek (pętla Helenówek jest zamknięta i ma wyjazd tylko na miasto, do Zgierza jedzie się przez zajezdnię).

Ale jednocześnie duża stratą dla samej Łodzi byłaby utrata miejskiego odcinka linii 46/A obsługiwanej taborem o niebo lepszym niż to coś, co MPK daje poza ŁTR.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 26 gru 2011, 23:16

Rynek Kolejowy pisze: Łódź: Do Konstantynowa dziewiątką. A na Legionów?
Gmina Konstantynów porozumiała się z Łodzią w sprawie dalszego funkcjonowania tramwaju do Konstantynowa. Wydłużona zostanie tam miejska linia 9. Podpisane porozumienie oznacza jednak znaczne pogorszenie oferty na łódzkiej ulicy Legionów.

Jak poinformowała gmina Konstantynów Łódzki, podpisana została nowa umowa między gminami Łódź i Konstantynów. Porozumienie kończy półroczne negocjacje w sprawie dalszego funkcjonowania podmiejskiej linii tramwajowej łączącej oba miasta. Do końca marca połączenie będzie funkcjonować na starych zasadach, a 1 kwietnia obsługę trasy przejmie od spółki Tramwaje Podmiejskie łódzkie MPK.

Do trójkąta manewrowego w parku miejskim w Konstantynowie Łódzkim wydłużona zostanie miejska linia 9, której kursy zawracają dziś na łódzkiej pętli Zdrowie. W tramwajach obowiązywać będą bilety łódzkiego lokalnego transportu zbiorowego. Oznacza to, że kasując jeden bilet będzie można dojechać z Konstantynowa do centrum stolicy regionu. Dziś należy opłacać oddzielnie odcinki łódzki i konstantynowski. Na podmiejskiej części trasy honorowane będą też bilety okresowe.

Gminy podpisały też porozumienie regulujące kursowanie autobusowej linii 97, która łączy Konstantynów i Aleksandrów Łódzki z dworcem kolejowym Łódź Kaliska i z osiedlem Teofilów. Wciąż nie podpisano natomiast dokumentu, który określałby funkcjonowanie linii tramwajowej do Lutomierska. — Porozumienie dotyczące linii tramwajowej 43 zostanie podpisane za kilka dni pomiędzy trzema gminami: Łódź, Konstantynów Łódzki i Lutomiersk po podjęciu stosownych uchwał przez samorząd tej ostatniej — czytamy w oficjalnym komunikacie Urzędu Miejskiego w Konstantynowie.

Podpisana w piątek umowa oznacza nie tylko korzyści dla konstantynowian, ale też problemy dla mieszkańców Łodzi. Nawet jeśli tramwaje linii 43 pojadą w Łodzi dzisiejszą trasą ulicami Konstantynowską i Legionów do pl. Wolności i dalej na Stoki, zastąpienie kończących bieg w Konstantynowie kursów oznaczonych jako 43bis wydłużeniem „dziewiątki” oznaczać będzie znaczny spadek częstotliwości na ul. Legionów na odcinku od Cmentarnej do al. Włókniarzy.

Tramwaje linii 43 są jedynymi, które obsługują ten fragment łódzkiej sieci. Dziś tramwaj pojawia się tam w dni robocze co ok. 20 minut. Jeśli kursy do Lutomierska realizowałyby dalej swoją dzisiejszą trasę, odjazdy z przystanków przy św. Jerzego i Artyleryjskiej odbywałyby się nie częściej niż raz na godzinę, a taka częstotliwość oznaczałaby w praktyce niemal całkowity brak obsługi odcinka.
http://www.rynek-kolejowy.pl/29708/Lodz ... gionow.htm
Już sam nie wiem co o tym myśleć.
Od zwykłej przepychanki (bo tak to obecnie wygląda, szczególnie na linii Zgierz-Łódź) wolałbym płynne wchłonięcie TP i MKT przez MPK i funkcjonowanie na nie gorszych niż obecnie zasadach. Ale czy to w ogóle byłoby możliwe?

Awatar użytkownika
Gofer
Posty: 52
Rejestracja: 27 sty 2012, 23:02
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: Gofer » 27 sty 2012, 23:09

Dzień dobry.
Pozwólcie że się dołączę. Wpadłem tu przez wyszukiwarkę.
Może to Państwa zainteresuje:
Komunikat nr 1
Komunikat nr 2
Komunikat nr 3
Komunikat nr 4

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 27 sty 2012, 23:21

Wybaczcie za offtop - jak Zdanowska (i jej działania) jest odbierana przez łodzian?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Gofer
Posty: 52
Rejestracja: 27 sty 2012, 23:02
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: Gofer » 27 sty 2012, 23:37

Dołączę coś jeszcze:
Pismo do marszałka http://absolwent.wsinf.edu.pl/~gofer/te ... lka-05.pdf
Wreszcie od władz Łodzi http://absolwent.wsinf.edu.pl/~gofer/te ... 6_2011.pdf
Pod koniec roku zawarto list intencyjny http://absolwent.wsinf.edu.pl/~gofer/te ... ncyjny.pdf
Bomba - marszałek napisał do... prezydent miasta http://absolwent.wsinf.edu.pl/~gofer/te ... 3-2011.pdf
Z ostatnich chwil http://absolwent.wsinf.edu.pl/~gofer/te ... 24_UML.pdf

[ Dodano: |27 Sty 2012|, 2012 23:52 ]
Jest bajzel jak nie wiem co. Niedawno, już w styczniu, Rada Miejska odrzuciła projekt uchwały Komisji Rewizyjnej (takie rzeczy tylko w Łodzi!), w której uznawana była skarga związków zawodowych MKT, w wyniku czego na znak protestu ośmiu z dziewięciu członków Komisji Rewizyjnej podało się do dymisji.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 sty 2012, 7:57

Gofer pisze: Bomba - marszałek napisał do... prezydent miasta http://absolwent.wsinf.edu.pl/~gofer/te ... 3-2011.pdf
Bomba jak bomba. Uchylił się tak naprawdę od zajęcia stanowiska w sprawie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ