[Kraków] Tramwajowe nowości
Moderator: JacekM
Kraków rozszalał się na dobre w tramwajach. Na gwałt pozbywają się 105-tek. Dzięki temu GOP wzbogaca się o prawie nowe tramwaje.
Pokrótce: Oprócz dwóch wagonów wymienionych za 111N do GOPu trafi (część już trafiła) jeszcze 12 wagonów. Są one systematycznie wywożone z grodu Kraka. Trafaiją one niemal natychmiat do eksploatacji. Na śląsku dostają zakres numeryczny od 250 wzwyż.
Wszystko to jest następstwem decyzji, że MPK będzie użytkowało docelowo jedynie zachodnie używki i nowe niskopodłogowce (w domyśle NGT6).
Pokrótce: Oprócz dwóch wagonów wymienionych za 111N do GOPu trafi (część już trafiła) jeszcze 12 wagonów. Są one systematycznie wywożone z grodu Kraka. Trafaiją one niemal natychmiat do eksploatacji. Na śląsku dostają zakres numeryczny od 250 wzwyż.
Wszystko to jest następstwem decyzji, że MPK będzie użytkowało docelowo jedynie zachodnie używki i nowe niskopodłogowce (w domyśle NGT6).
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ciekawe, czy TŚ wzięliby nasze 10xx albo trzynastki...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie porównuj naszych 10xx z krakowskimi wozami.
Ale na trzynastki za rozsądną cene to kto wie.
[ Dodano: 2006-10-25, 22:17 ]
Ale na trzynastki za rozsądną cene to kto wie.
[ Dodano: 2006-10-25, 22:17 ]
Tak i jest mowa nawet o kilkunastu.jacek2357 pisze:A planowany jest zakup dalszych N8S-NF?
To jest na pokaż, docelowo ma być tak jak w Poznaniu.jacek2357 pisze:IMHO na razie nie ma zapotrzebowania na nie, w ogóle ta "30" jest trochę groteskowa - frekwencji ze świecą można szukać.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26948
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Ja ich z warszawskimi nie bardzo chcę porównywać . Natomiast pytanie, czy jednak nie są w lepszym stanie niż śląskie - jednak NG im czasem się robi...Plesim pisze:Nie porównuj naszych 10xx z krakowskimi wozami.
Z pewnością ich cenić firma wysoko nie będzie, podobnie jak śląscy pasażerowie...Ale na trzynastki za rozsądną cene to kto wie.
Wow. Wszystkie dwukierunkowe?[ Dodano: 2006-10-25, 22:17 ]Tak i jest mowa nawet o kilkunastu.jacek2357 pisze:A planowany jest zakup dalszych N8S-NF?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Jednak krakowskie "stopiątki" są nieco lepsze niż nasze.inż. Glonojad pisze:Ciekawe, czy TŚ wzięliby nasze 10xx albo trzynastki...
No tu uważaj, bo był moment podczas poznańskiego "głodu taborowego", że interesowali się także naszymi parówami.Plesim pisze:Ale na trzynastki za rozsądną cene to kto wie.
15/12/2005-12/7/2019
No i słusznie. Ciekawe też czy będą wtedy wycinać* zachodnie używańce, czy stopiątki.Tak i jest mowa nawet o kilkunastu.
* - do GOPu
Hmm... Ja wiem, czy dwukierunkowość będzie praktyczna w Krakowie (bez zmian w układzie torowym)inż. Glonojad pisze:Wow. Wszystkie dwukierunkowe?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Tylko o takich była mowa.inż. Glonojad pisze:Wow. Wszystkie dwukierunkowe?
Zachodnie używańce są zbyt nowoczesne dla TŚ. Tak powiedział ktoś ze Śląska.jacek2357 pisze:Ciekawe też czy będą wtedy wycinać* zachodnie używańce, czy stopiątki.
* - do GOPu
A w Poznaniu jaką masz praktyczność. Chodzi głównie o to, aby podczas remontów i wyłączeń w ruchu nadal można było obsługiwać część tras. Ostatni przypadek to połącenie Płaszowa z Kurdwanowem i Bieżanowem Nowym z powodu remontu Wielickiej. Gdyby były dwukierunki tramwaje mogłby kursować częściej. A tak był sardynki.jacek2357 pisze:Hmm... Ja wiem, czy dwukierunkowość będzie praktyczna w Krakowie (bez zmian w układzie torowym)
Hmm... Niedługo pewnie zaczną wozić ludzi furmankami Ale coś mi tu śmierdzi, skoro poradzili sobie z Citadisami...Plesim pisze:Zachodnie używańce są zbyt nowoczesne dla TŚ. Tak powiedział ktoś ze Śląska.
Racja. Jednak nadal jestem sceptyczny - nie co do sensu, lecz ilości.Plesim pisze:A w Poznaniu jaką masz praktyczność. Chodzi głównie o to, aby podczas remontów i wyłączeń w ruchu nadal można było obsługiwać część tras. Ostatni przypadek to połącenie Płaszowa z Kurdwanowem i Bieżanowem Nowym z powodu remontu Wielickiej. Gdyby były dwukierunki tramwaje mogłby kursować częściej. A tak był sardynki.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.
Powiedzmy, że sobie poradzili. Bardziej chodzi o stan torowisk i obawy, że te wozy mogą się na nich nie utrzymać.jacek2357 pisze:Ale coś mi tu śmierdzi, skoro poradzili sobie z Citadisami...
Pamiętaj, że Kraków ostro ostatnio stawia na tramwaje. Po zakończeniu budowy obecnego odcinka tunelu pod dworcem mają ruszyć kolejne inwestycje. Zamierzenia są o wiele bardziej ambitne niż te poznańskie.jacek2357 pisze:Jednak nadal jestem sceptyczny - nie co do sensu, lecz ilości.
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
Zamierzenia mają faktycznie ciekawe i to nie tylko pod względem sieci tramwajowej. Ale ja ta im żle nie życzę
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Sądzisz, że te zachodnie używki są aż tak delikatne?Plesim pisze:Powiedzmy, że sobie poradzili. Bardziej chodzi o stan torowisk i obawy, że te wozy mogą się na nich nie utrzymać.
Hmmm... A można gdzieś się dowiedzieć o tych zamierzeniach?Plesim pisze:Po zakończeniu budowy obecnego odcinka tunelu pod dworcem mają ruszyć kolejne inwestycje. Zamierzenia są o wiele bardziej ambitne niż te poznańskie.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.