Strona 4 z 9

: 25 paź 2006, 22:05
autor: Plesim
Kraków rozszalał się na dobre w tramwajach. Na gwałt pozbywają się 105-tek. Dzięki temu GOP wzbogaca się o prawie nowe tramwaje. ;-)
Pokrótce: Oprócz dwóch wagonów wymienionych za 111N do GOPu trafi (część już trafiła) jeszcze 12 wagonów. Są one systematycznie wywożone z grodu Kraka. Trafaiją one niemal natychmiat do eksploatacji. Na śląsku dostają zakres numeryczny od 250 wzwyż.
Wszystko to jest następstwem decyzji, że MPK będzie użytkowało docelowo jedynie zachodnie używki i nowe niskopodłogowce (w domyśle NGT6).

: 25 paź 2006, 22:07
autor: JacekM
A w jaki sposób GOP płaci z te stopiątki co dostaje? W naturze czy pieniądzach?

: 25 paź 2006, 22:10
autor: Plesim
Kraków miał do wyboru. Złomować albo sprzedać za grosze. Znalazł się chętny, niezbyt bogaty. I tak doszło do transakcji.
Acha i prawdopodobnie 111N już zostanie w Krakowie na stałe.

: 25 paź 2006, 22:13
autor: Glonojad
Ciekawe, czy TŚ wzięliby nasze 10xx albo trzynastki...

: 25 paź 2006, 22:15
autor: JacekM
Rozumiem. Nieźli samarytanie z nich :> A planowany jest zakup dalszych N8S-NF? IMHO na razie nie ma zapotrzebowania na nie, w ogóle ta "30" jest trochę groteskowa - frekwencji ze świecą można szukać.

: 25 paź 2006, 22:15
autor: Plesim
Nie porównuj naszych 10xx z krakowskimi wozami. ;-)
Ale na trzynastki za rozsądną cene to kto wie.

[ Dodano: 2006-10-25, 22:17 ]
jacek2357 pisze:A planowany jest zakup dalszych N8S-NF?
Tak i jest mowa nawet o kilkunastu.
jacek2357 pisze:IMHO na razie nie ma zapotrzebowania na nie, w ogóle ta "30" jest trochę groteskowa - frekwencji ze świecą można szukać.
To jest na pokaż, docelowo ma być tak jak w Poznaniu.

: 25 paź 2006, 22:31
autor: Glonojad
Plesim pisze:Nie porównuj naszych 10xx z krakowskimi wozami. ;-)
Ja ich z warszawskimi nie bardzo chcę porównywać ;). Natomiast pytanie, czy jednak nie są w lepszym stanie niż śląskie - jednak NG im czasem się robi...
Ale na trzynastki za rozsądną cene to kto wie.
Z pewnością ich cenić firma wysoko nie będzie, podobnie jak śląscy pasażerowie...
[ Dodano: 2006-10-25, 22:17 ]
jacek2357 pisze:A planowany jest zakup dalszych N8S-NF?
Tak i jest mowa nawet o kilkunastu.
Wow. Wszystkie dwukierunkowe?

: 25 paź 2006, 22:35
autor: TLG
inż. Glonojad pisze:Ciekawe, czy TŚ wzięliby nasze 10xx albo trzynastki...
Jednak krakowskie "stopiątki" są nieco lepsze niż nasze.
Plesim pisze:Ale na trzynastki za rozsądną cene to kto wie.
No tu uważaj, bo był moment podczas poznańskiego "głodu taborowego", że interesowali się także naszymi parówami.

: 25 paź 2006, 22:36
autor: JacekM
Tak i jest mowa nawet o kilkunastu.
No i słusznie. Ciekawe też czy będą wtedy wycinać* zachodnie używańce, czy stopiątki.

* - do GOPu ;)
inż. Glonojad pisze:Wow. Wszystkie dwukierunkowe?
Hmm... Ja wiem, czy dwukierunkowość będzie praktyczna w Krakowie (bez zmian w układzie torowym)

: 26 paź 2006, 16:03
autor: Plesim
inż. Glonojad pisze:Wow. Wszystkie dwukierunkowe?
Tylko o takich była mowa.
jacek2357 pisze:Ciekawe też czy będą wtedy wycinać* zachodnie używańce, czy stopiątki.

* - do GOPu ;)
Zachodnie używańce są zbyt nowoczesne dla TŚ. Tak powiedział ktoś ze Śląska.
jacek2357 pisze:Hmm... Ja wiem, czy dwukierunkowość będzie praktyczna w Krakowie (bez zmian w układzie torowym)
A w Poznaniu jaką masz praktyczność. Chodzi głównie o to, aby podczas remontów i wyłączeń w ruchu nadal można było obsługiwać część tras. Ostatni przypadek to połącenie Płaszowa z Kurdwanowem i Bieżanowem Nowym z powodu remontu Wielickiej. Gdyby były dwukierunki tramwaje mogłby kursować częściej. A tak był sardynki.

: 26 paź 2006, 21:02
autor: piotram
Ale na trzynastki za rozsądną cene to kto wie.
Z pewnością ich cenić firma wysoko nie będzie, podobnie jak śląscy pasażerowie...

Nie bój. Parę lat temu też miały byc sprzedawane, ale TW zażyczyło sobie za nie horrendalne sumy, jakieś kilkadziesiąt tys. za sztukę...

: 26 paź 2006, 21:04
autor: JacekM
Plesim pisze:Zachodnie używańce są zbyt nowoczesne dla TŚ. Tak powiedział ktoś ze Śląska.
Hmm... Niedługo pewnie zaczną wozić ludzi furmankami #-o Ale coś mi tu śmierdzi, skoro poradzili sobie z Citadisami...
Plesim pisze:A w Poznaniu jaką masz praktyczność. Chodzi głównie o to, aby podczas remontów i wyłączeń w ruchu nadal można było obsługiwać część tras. Ostatni przypadek to połącenie Płaszowa z Kurdwanowem i Bieżanowem Nowym z powodu remontu Wielickiej. Gdyby były dwukierunki tramwaje mogłby kursować częściej. A tak był sardynki.
Racja. Jednak nadal jestem sceptyczny - nie co do sensu, lecz ilości.

: 26 paź 2006, 21:29
autor: Plesim
jacek2357 pisze:Ale coś mi tu śmierdzi, skoro poradzili sobie z Citadisami...
Powiedzmy, że sobie poradzili. ;-) Bardziej chodzi o stan torowisk i obawy, że te wozy mogą się na nich nie utrzymać.
jacek2357 pisze:Jednak nadal jestem sceptyczny - nie co do sensu, lecz ilości.
Pamiętaj, że Kraków ostro ostatnio stawia na tramwaje. Po zakończeniu budowy obecnego odcinka tunelu pod dworcem mają ruszyć kolejne inwestycje. Zamierzenia są o wiele bardziej ambitne niż te poznańskie.

: 26 paź 2006, 21:46
autor: Kleszczu
Zamierzenia mają faktycznie ciekawe i to nie tylko pod względem sieci tramwajowej. Ale ja ta im żle nie życzę :smile:

: 26 paź 2006, 21:47
autor: JacekM
Plesim pisze:Powiedzmy, że sobie poradzili. ;-) Bardziej chodzi o stan torowisk i obawy, że te wozy mogą się na nich nie utrzymać.
Sądzisz, że te zachodnie używki są aż tak delikatne?
Plesim pisze:Po zakończeniu budowy obecnego odcinka tunelu pod dworcem mają ruszyć kolejne inwestycje. Zamierzenia są o wiele bardziej ambitne niż te poznańskie.
Hmmm... A można gdzieś się dowiedzieć o tych zamierzeniach?