Strona 4 z 16

: 23 lis 2011, 8:04
autor: mobil one
MC pisze:Ale 512 na Woli? Miodzio
Fajny żart ! Nie za dużo tam na Woli macie tych linii autobusowych ?

: 23 lis 2011, 9:17
autor: Szymon
paolo11051 pisze:W szczycie w DP były 4 kursy 125, 4 kursy 105, 4 kursy 155 oraz 6 kursów 506. Czyli razem 18 autobusów na godzinę. Teraz jest między 12 a 16 (częstotliwość 4-5 minut).
Teraz po wakacjach trochę przytemperowali linię bo w szczycie jest 12-14 kursów na godzinę (co 5 minut).
marekb pisze:105 można pociąć, może ciut przesadziłem, ale: 6/10/10 będzie dobry :grin:
paolo11051 pisze:Dalsze cięcia byłyby nieuzasadnione
W pełni się zgadzam. Jeżeli będą ciąć to Jelonki będą bronić linii jak krzyża bo już wystarczająco dużo linii w tej okolicy pocięli/wycieli. Wbrew temu co mówią "eksperci" ludzie jeżdżą tą linią, przecież to jedyny sprawny dojazd z Jelonek Płd. do centrum. marekb, zajmij się komunikacją na swoim podwórku...

: 23 lis 2011, 9:20
autor: Bastian
MC pisze:
Bastian pisze:O, będzie wreszcie można pociąć 190 :]
O jejku jejku, wyjdź :]

Ale chyba przyznasz, że takie Nowotwory czy inne stare twory mają miliony linii czerwonych, a przez metro Wola i Bemowo dostały po dupie? Wola "bliższa" opiera się tylko na 520, a Bemowo na 523 (Edwarda, 410 i 422 nie liczę)...
Miliony? Nie zauważyłem. Kilka, owszem, jest. Przyjrzyjmy się (razem z Tarchominem):

186, 503, 508, 509, 510, 516, E-4, E-8. Z tego 516 jako dowóz do tramwaju, 510 dubel (nie wnikając w zasadność). Prócz nich 3 silnie linie (plus dwa ekspresy) oraz 503.

109, 171, 190, 410, 512, 520, 523, E-2. 410 to dubel i dziad, pozostałe linie wszystkie silne - a więc 6 silnych linii plus ekspres. A na dodatek niemało bemowian i jelonczan jedzie tramwajami, Połczyńską, na Bielany/Żoliborz/DWG itp.

Podtrzymuję: zmiana bezsensowna, mnożąca tylko liczbę linii na Górczewskiej. Lepiej było po prostu wzmocnić 190.

: 23 lis 2011, 9:34
autor: pawcio
Bastian pisze:Podtrzymuję: zmiana bezsensowna, mnożąca tylko liczbę linii na Górczewskiej. Lepiej było po prostu wzmocnić 190.
Nie do końca. Szacuję, że wydłużenie 512 pochłonie 8 brygad. Gdyby te brygady wrzucić na 190, to liczba kursów tej linii wzrosłaby o 3, a tak masz wzrost o 6. Do tego dochodzi wpychanie autobusów w kółeczko po Jelonkach i wygon do Marek, gdzie dodatkowe autobusy najbardziej potrzebne nie są. Tam by trzeba większe porządki zrobić.

: 23 lis 2011, 9:39
autor: Bastian
pawcio pisze:wygon do Marek, gdzie dodatkowe autobusy najbardziej potrzebne nie są
Fakt, na Zaciszu są niezbędne :twisted:

Mamy wyjaśnienie, demarszrutyzacja daje nam trzy kursy na godzinę. Pawciu, nie ośmieszaj się...

PS Ze 190 nie spadnie ani jeden kurs? Skąd więc tych 8 brygad?

: 23 lis 2011, 10:46
autor: pawcio
Bastian pisze:Fakt, na Zaciszu są niezbędne :twisted:
Krócej.
Bastian pisze:Ze 190 nie spadnie ani jeden kurs? Skąd więc tych 8 brygad?
Tego nie wiem, co oczywiście wszelkie moje założenia może rozłożyć.

[ Dodano: Sro 23 Lis, 2011 ]
Bastian pisze:Pawciu, nie ośmieszaj się...
PS. Nie w tym rzecz. Szukam logiki, która przyświecała tej decyzji, nie afirmuję jej.

: 23 lis 2011, 11:11
autor: Bastian
pawcio pisze:
Bastian pisze:Fakt, na Zaciszu są niezbędne :twisted:
Krócej.
Że co proszę? Porównałeś czas przejazdu z CHMarek i z Zacisza? Różnica wynosi minutę w porywie do dwóch. Gdzie bardziej potrzebne, pozwolę sobie zmilczeć.
pawcio pisze:
Bastian pisze:Pawciu, nie ośmieszaj się...
PS. Nie w tym rzecz. Szukam logiki, która przyświecała tej decyzji, nie afirmuję jej.
Obawiam się, że szukając logiki w tej dziemieszczyźnie jednak tym właśnie ryzykujesz.

Nie widzę sensu, by wkładać więcej wysiłku w dopasowanie logiki do tego typu decyzji, niż włożono w samą decyzję. Pion handlowy ustala trasy, tego jeszcze nie było... :evil:

: 23 lis 2011, 11:22
autor: pawcio
Bastian pisze:Obawiam się, że szukając logiki w tej dziemieszczyźnie jednak tym właśnie ryzykujesz.
Po to mam swoją sygnaturkę.
Bastian pisze:Nie widzę sensu, by wkładać więcej wysiłku w dopasowanie logiki do tego typu decyzji, niż włożono w samą decyzję.
Bardzo ciekawe ćwiczenie intelektualne, niczym dobre sudoku. A zawsze jakaś nauka w poruszaniu się w strukturach organizacyjnych. Bo nie tylko ZTM-ie są takie rzeczy.

: 23 lis 2011, 11:31
autor: adw
Zmiany od grudnia są bardzo na plus. Teraz nie pora, gdy wchodzi bus pas, ale z czasem ZTM powinien:
- zwiększyć jeszcze częstotliwość 512 aby stała się główną bardzo dobrą linią na ciągu wschód-zachód
- zmniejszyć częstotliwość 190, jako że jego odrębne odcinki (Człuchowska i Marki) mogą mieć spokojnie częstotliwość 10/12-13/12-13
- zmniejszyć częstotliwość 105 w weekendy
- zmniejszyć częstotliwość 109
- zwiększyć jeszcze częstotliwość 523, także w weekendy z 20 do 12-15
- do rozważenia - co zrobić ze 171

: 23 lis 2011, 11:35
autor: Domas
adw pisze:co zrobić ze 171
Uważam, że powinno się skrócić w postaci jakiegoś łącznika / dowozówki z Nowego Bemowa do Ratusza (tego na Bemowie of kors).

: 23 lis 2011, 11:56
autor: Szymon
adw pisze:- zmniejszyć częstotliwość 105 w weekendy
- zmniejszyć częstotliwość 190
Następny... :roll:
W DS nie ma 422, na 189 jeszcze długo nie ma co liczyć bo z Dźwigową się nie spieszą, a zastępstwo w postaci Z-9 to w ogóle śmiech na sali. Jelonkom Płd. dwie linie (jedna na północ, a druga na wschód) co 12 mają wystarczyć? Przypominam, że szczególnie część w okolicy Sterniczej, wciąż się rozrasta - powstały nowe bloki na Forcie Chrzanów, buduje się blok przy Szeligowskiej i w dodatku coraz więcej piętrowych "plomb" w osiedle wciskają. Tu ludzi nie ubywa.

: 23 lis 2011, 12:28
autor: Bastian
FB ZTM pisze:zatrzymamy 512 przy Zajezdni Tramwajowej na Woli gdzie obecnie nie ma autobusów dziennych i na Kercelaku też

: 23 lis 2011, 12:29
autor: pawcio
Czy tylko mnie męczy pytanie, kiedy to spotka 520?

: 23 lis 2011, 13:05
autor: Emyl
Bastian pisze:Że co proszę? Porównałeś czas przejazdu z CHMarek i z Zacisza? Różnica wynosi minutę w porywie do dwóch. Gdzie bardziej potrzebne, pozwolę sobie zmilczeć.
A ja bym powiedział, że w Markach by się przydało więcej kursów. Tylko należałoby mądrzej rozplanować dowóz do 190/512/czegośtam. Można też skrócić 740 do Ikei. Dobrze by było zrobić też oficjalny P+R na którymś parkingu. Pytanie tylko, czy centra handlowe na to pójdą....

: 23 lis 2011, 13:09
autor: Bastian
emyl pisze:A ja bym powiedział, że w Markach by się przydało więcej kursów.
No właśnie ja też bym to powiedział. To nie, "zmarnują się" :/