Strona 4 z 106

: 27 mar 2013, 10:04
autor: kveld
jasiu pisze:A propos 115, co w zamian na Dwernickiego?
Przenieść przystanki ZP Tor Kolarski na Chrzanowskiego/Podskarbińską i puścić 123 Stanisławowska - Podskarbińska - Chrzanowskiego? A na Mycielskiego i RKS Orzeł wystarczy 102+315 - dojście do ZP Podskarbińska i Dwernickiego nie jest takie straszne? (trzeba by tylko jakiś przystanek w ZP Podskarbińska w stronę Dw. Wschodniego wystrugać - ale tam kawałek chodniczka w dobrym miejscu jest i hmm... może drugi przystanek w ZP Dwernickiego - przed skrzyżowaniem z Wiatraczną w stronę ronda?)

Wróć... Zakaz skrętu jest ze Stanisławowskiej w Podskarbińską... Ale od biedy jakieś wyłączenie dla autobusów pewnie dałoby radę...

: 27 mar 2013, 10:13
autor: jasiu
Jeżeli głównym argumentem za autobusem na Chrzanowskiego jest przedszkole, to może 315 zamiast 123 na Chrzanowskiego? O ile zakładamy, że 315 ma zostać w układzie 173/315/514 jak do tej pory.

: 27 mar 2013, 12:23
autor: Krzysiek_S
Linia 137 ze Wschodniego [w zamian za 115 i 315] do Starej Miłosnej z wariantami w Wesołej.
Dzięki temu w Wesołej nic się nie zmienia a zachowane zostaje połączenie całotygodniowe Marysina z terenami między Wiatraczną, a Wschodnim wzdłuż obecnej trasy linii 115.
Oczywiście jak jesteśmy już w Marysinie to trzeba zmodyfikować trasę linii 115 poprzez podjazdy do ronda Łysakowska/ Rekrucka/ Korkowa w celu dojazdu do Szkół, przychodni i bazarku itp.

: 27 mar 2013, 12:24
autor: patryk148
a mnie przyszedł taki pomysł:

skoro są protesty przy likwidacji 514 to proponuje 183 ZIELONA - Nowy Rembertów - Marsa - Grochowska - Targowa - Jagiellońska - PL. HALLERA

125 skrócone do WIATRACZNEJ

173 (137) z podjazdem do PKP Wesoła przez Chodkiewicza - Głowackiego - 1 Praskiego Pułku; wybrane kursy skrócone do Woli Grzybowskiej i wydłużenie do Dw. Wschodniego (Kijowska) przez Dwernickiego ... - Żupniczą - Lubelską - Targową - Kijowską

123 skrócone do Wiatracznej

311 zapewniające relację Gocław - Kamionek skierowane od Międzyborskiej Grochowską - Terespolską - Chrzanowskiego - Wiatraczną - Dwernickiego - Terespolską - Grochowską z jedną pętlą na Gocławiu

w ten sposób trasa 514 będzie rozparcelowana na linie jadące dalej niż Wiatraczna i zapewniające przesiadki przy Zielenieckiej (a w przypadku 183 na Wileńskim)

: 27 mar 2013, 12:44
autor: Bastian
patryk148 pisze:skoro są protesty przy likwidacji 514 to proponuje 183 ZIELONA - Nowy Rembertów - Marsa - Grochowska - Targowa - Jagiellońska - PL. HALLERA

125 skrócone do WIATRACZNEJ
A jak przyjdą protesty z Międzylesia, to zamienimy ponownie - i tak w koło Macieju... :twisted:

: 27 mar 2013, 21:47
autor: rufio198
311 zapewniające relację Gocław - Kamionek skierowane od Międzyborskiej Grochowską - Terespolską - Chrzanowskiego - Wiatraczną - Dwernickiego - Terespolską - Grochowską z jedną pętlą na Gocławiu
Być może się mylę, ale z tego co pamiętam 311 powstało jako połączenie Gocławia z UD Praga Południe i ZUS-em na Podskarbińskiej .
Przy Twoich propozycjach, na obecna chwilę przystanek przy UD Praga Południe idzie w ......

: 28 mar 2013, 1:57
autor: rhemek
Bastian pisze:
patryk148 pisze:skoro są protesty przy likwidacji 514 to proponuje 183 ZIELONA - Nowy Rembertów - Marsa - Grochowska - Targowa - Jagiellońska - PL. HALLERA

125 skrócone do WIATRACZNEJ
A jak przyjdą protesty z Międzylesia, to zamienimy ponownie - i tak w koło Macieju... :twisted:
Kazdy normalny mieszkaniec naszych okolic od dawna prosi o skrocenie 125 do wiatracznej. Dzis 125 juz na Targowej w strone Miedzylesia ma + 5 w plecy.

: 29 mar 2013, 21:41
autor: matiz130
Mam propozycję zmiany trasy, która wg mnie zadowoli mieszkańców dzielnicy Wawer. Linia zostałaby skierowana na trasę : FALENICA – ... – Płowiecka – Grochowska – Al. Stanów Zjednoczonych – Al. Armii Ludowej – Al. Ujazdowskie – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – EMILII PLATER.
Uzasadnienie :
Pasażerowie mieli by zapewnione połączenie ze ścisłym centrum Warszawy,
Autobusy nie dublowałyby linii tramwajowej co jest ''zarzucane'' tej linii,
trasa nie była by aż tak długa jak na Szczęśliwice,
Mieszkańcy dzielnicy Wawer mieliby ułatwiony dojazd do Traktu Królewskiego.
Były by z tego też jakieś oszczędności

: 29 mar 2013, 22:40
autor: jasiu
była już kiedyś próba z 521 przez Al. Stanów Zjednoczonych.

: 29 mar 2013, 22:54
autor: matiz130
jasiu pisze:była już kiedyś próba z 521 przez Al. Stanów Zjednoczonych.
Tak wiem, ale to i tak lepiej niż całkowite wycofanie ze Śródmieścia.

: 29 mar 2013, 22:59
autor: Wolfchen
Polemizowałbym, czy lepiej. Ja uważam, że 521 do Wiatraka to najbardziej neutralna oszczędność brygad. Jak byś skierował przez al. Stanów Zjednoczonych, to logika nakazuje zakrańcować na :mewa: Politechnika...

: 30 mar 2013, 12:51
autor: Robert 514
patryk148 pisze:a mnie przyszedł taki pomysł:

skoro są protesty przy likwidacji 514 to proponuje 183 ZIELONA - Nowy Rembertów - Marsa - Grochowska - Targowa - Jagiellońska - PL. HALLERA

125 skrócone do WIATRACZNEJ

173 (137) z podjazdem do PKP Wesoła przez Chodkiewicza - Głowackiego - 1 Praskiego Pułku; wybrane kursy skrócone do Woli Grzybowskiej i wydłużenie do Dw. Wschodniego (Kijowska) przez Dwernickiego ... - Żupniczą - Lubelską - Targową - Kijowską

123 skrócone do Wiatracznej

311 zapewniające relację Gocław - Kamionek skierowane od Międzyborskiej Grochowską - Terespolską - Chrzanowskiego - Wiatraczną - Dwernickiego - Terespolską - Grochowską z jedną pętlą na Gocławiu

w ten sposób trasa 514 będzie rozparcelowana na linie jadące dalej niż Wiatraczna i zapewniające przesiadki przy Zielenieckiej (a w przypadku 183 na Wileńskim)
dobry pomysł ze 173(137)
dojazd do metra II linii

można by pokombinować jeszcze żeby z Zamoyskiego/Targowej w lewo obok stadionu przez Metro i Starą Jagiellońską , jak 512 przez zamknięciem zjazdu na wprost z mostu Świętokrzyskiego

: 11 kwie 2013, 14:11
autor: Krzysiek_S
Po przemyśleniu doszedłem do wniosku , że przedstawię moją wersje docelowej komunikacji w Wawrze.
Ważne czynniki determinujące realizacje projektu:
- budowa Nowozabielskiej
- budowa Panny Wodnej i przebudowa Skalnicowej.
- zapewnienie postojów dla autobusów na Przewodowej po północnej stronie ulicy od Zasadowej, po południowej stronie nie ma problemu.
- budowa infrastruktury zapewniającej dojazd z przystanku kolejowego Gocławek
- poprawa ulicy Kadetów przy Poprawnej zapewniająca puszczenie autobusów co najmniej 12m.
- budowa II linia metra i tramwaju na Gocław
- zapewnienie przejazdy w jedną stronę Pasażerską i Garncarską dla pojazdów minimum mini.
Projekt do oceny:
113 Błota - Wał Miedzeszyński - Trakt Lubelski - ... Płowiecka - Grochowska - Wiatraczna
115 PKP Gocławek - Korkowa ... Aleksandrów
119 Międzylesie - Żegańska - Zwoleńska - Mrówcza - Lucerny - Kadetów - Nowozabielska - trasa i most Siekierkowski ... Rakowiecka kościół
125 Wiatraczna - ... Międzylesie [ po wybudowaniu metra]
142 kasacja
146 podjazd po Metro Stadion i w Falenicy pod PKP Falenica.
147 podjazd pod metro Stadion [ jak będzie tramwaj na Gocławiu to kraniec tam]
161 Olecka - .... Zasadowa - Panny Wodnej - Mrówcza - Zwoleńska - Żegańska - Aleja Dzieci Polskich - Międzylesie
213 Falenica - ... podjazd do Aleksandrowa i Zbójnej Góry - Panny Wodnej - Skalnicowa - Wał Miedzeszyński - ... Gocław
214 Międzylesie - Aleja Dzieci Polskich - Żegańska - Zwoleńska - Mrówcza - Juhasów - Borków - Trakt Lubelski i nawrotka na rondzie przy Ośrodku Szkoleniowym [ będzie nowe]
lub Traktem - Wałem - Przewodową - PKP Miedzeszyn - nawrotka przez Pasażerską - Garncarską.
215 Mokry Ług -... Korkowa - Łysakowska - Skrzyneckiego - Strusia - Potockich - Czecha - Powszechna - Skrzyneckiego - Łysakowska - Korkowa ... Mokry Ług
305 Ośrodek Szkoleniowy - Trakt Lubelski - Bronowska - Wał Miedzeszyński - Kadetów - Trakt Lubelski - Płowiecka - Czecha - Sejmikowa - Kaczeńca -Skrzyneckiego - STRUSIA - Potockich - Czecha - zjazd z wiaduktu - Widoczna - Błękitna - Floriana - Trakt Lubelski ... Ośrodek Szkoleniowy.
521 przemiana w 221
702 Otwock [ Urząd Miasta] ... Wał Miedzeszyński - Bysławska - PKP FALENICA - Patriotów - Młoda - Derkaczy - Bysławska - .... Otwock
z19 patrz 214
Uzasadnienie:
Obecnie w niektórych rejonach Traktu Lubelskiego jest 5 linii autobusowych + jedna nocna, jednak w większości są to bardzo słabe linie z maksymalną częstotliwością co 20 minut.
Projekt tnie ilość linii na poszczególnych odcinkach do maksymalnie 3 linii . Jednak kluczową linią na Trakcie Lubelskim stałaby się linia 113 kursująca w miarę często, a pozostałe to 147 linia główna kursująca z przymusu na krótkim odcinku z 113 oraz linia szkolna / przychodnia 305.
Na ciągu ulic Kadetów - Lucerny kursowałaby linia 119, dodatkowo obsługująca nową ulice Nowozabielską. Linia zapewniałaby dojazd zarówno na Mokotów jak na Gocław do pętli [ 213] W przyszłości do tramwaju. Częściej niż teraz.
Linia 147 obsługiwałaby ciąg Zwoleńska - Bronowska jako jedyna więc kursowałaby częściej. Po otwarciu metra dojazd do niego. Jednak docelowo po uruchomieniu tramwaju na Gocław linia zapewne będzie skrócona tylko do Gocławia.
Dojazd do kolei i do centrum dzielnicy z ciągów Borków- Juhasów i z Przewodowej zapewniłaby linia 214 . Nastąpiłaby zmiana trasy linii 213 poprzez skrócenie do Falenicy i puszczenie na nowy ciąg komunikacyjny Panny Wodnej - Skalnicowa i dojazd do pętli Gocław [ docelowo tramwaj]. Wraz z linią 115 stanowiłaby podstawowy dojazd do linii kolejowej z Aleksandrowa oraz w inne ważne miejsca dla tego osiedla.
W zamian za linie 213 na Mrówczej pojawiłaby się linia 161 z końcową trasą jak linia 214.
Linia 125 skrócona do Wiatracznej jak wróci 26 na Wiatraczną.
Linia 521 przemieniona docelowo w linie zwykłą- za mało przystanków do ominięcia po skróceniu. Dojazd do przystanku kolejowego PKP Gocławek z Marysina zapewniałaby linia 115 , a do przychodni z Marysina dowoziłaby linia 215 częściej niż teraz 305.
Linia 305 stałaby się linią typowo szkolną realizującą dojazd uczniów do gimnazjum na Wichrowej [ trzeba dojść z przystanku Klimontowska] z rejonów Zerznia i Lasa. Jednak nadal realizowałaby dojazd do przychodni na Strusia ale w ograniczonej wersji.
Linia 702 dojechałaby tylko do linii kolejowej w Falenicy . Linia co raz gorzej pracuje ,co raz mniej pasażerów z niej korzysta z Otwocka. Więc można wprowadzić ewentualnie mniejszy tabor. Dodatkowo linia dojeżdżałaby do najbliższej stacji oraz dowoziłaby dzieci z okolic Błot do szkoły.
Nie zajmowałem się Wesołą ale trzeba raczej połączyć 173 z 315 w 137 oraz jak będzie dojazd do SM z Międzylesia trzeba coś zrobić z 411 i 502.

: 11 kwie 2013, 17:22
autor: tomasz5254
Jak dla mnie to linia 702 powinna dojeżdżać do Międzylesia Traktem Lubelskim Borków Juhasów i Mrówczą do Żegańskiej zamiast 214 oraz sugeruje podjazdy do Józefowa drogami Wyszyńskiego, 3 Maja, Skorupki podjazd do stacji w Michalinie i ul. Graniczną do al.Nadwiślańskiej (ale to za zgodą oczywiście gminy Józefów) wtedy linia by była dowozówka do SKM-ki i KM-ki. Ale to tylko moja propozycja ;-)

: 11 kwie 2013, 17:29
autor: PiotrekP
Krzysztof, działaj w tym kierunku, żeby nic nie wyszło z połączenia 115+215, a raczej poszli w to co zaproponowałeś (-o<