Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu Al. Jerozolimskich

Moderator: Wiliam

ctl83
Posty: 274
Rejestracja: 24 mar 2006, 19:49
Lokalizacja: Wola

Post autor: ctl83 » 20 sie 2007, 18:46

Przejechałem w sobotę całe Aleje i zauważyłem, że w miejscu przystanku "Most Poniatowskiego" jest wielki dół. Czy ktoś wie, o co tam chodzi? Płyta mostu się sypie czy może robią tam przejście podziemne?

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 20 sie 2007, 18:49

Krzysiek pisze:1-2 na rezerwie.
jeżeli już będzie to tak rozwiązane to na rezerwie sobie może stać Uboot, a częstotliwość powinna być obliczona na wykorzystanie wszystkich 120N

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-08-21, 01:04 ]
Usunięcie zbędnego cytatu. MeWa
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sie 2007, 19:06

ctl83 pisze:Płyta mostu się sypie czy może robią tam przejście podziemne?
Może wzmacniają przejście podziemne?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sie 2007, 19:09

Ten przystanek jest na nasypie.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sie 2007, 19:11

Tm pisze:jeżeli już będzie to tak rozwiązane to na rezerwie sobie może stać Uboot, a częstotliwość powinna być obliczona na wykorzystanie wszystkich 120N
Uboty będą w innej zajezdni niż 120N. Mokotów miałby mieć dwa uboty tylko po to, by robiły jako rezerwa za 120N? Jakoś mi się to nie widzi.

[ Komentarz dodany przez: MeWa: 2007-08-21, 01:06 ]
Post uzupełniony o cytat z uwago na konieczność zachowania spójności i przejrzystości tematu po przeniesieniu postów z innego tematu. MeWa

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 20 sie 2007, 19:16

inż. Glonojad pisze:Uboty będą w innej zajezdni niż 120N.
a to w czymś przeszkadza :>
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sie 2007, 19:57

Oczywiście. Musisz mieć nie tylko wagony, ale i motorowych "pod parą" na innej zajezdni.
Poza tym, to jest nie tylko rezerwa na awarie, ale także na naprawy główne/przeglądy i naprawy powypadkowe. Więc często się zdarzy, że na taką rezerwę trzebaby R-2 wysyłać np. przez miesiąc. To trochę co innego, niż interwencyjny telefon na inną zajezdnię "rzućcie coś na 4/10 bo u nas coś wyleciało" itp.

Sądzę, że korzystniej będzie, gdy pasażer będzie miał "pewność PESY". A jeśli jakaś ponadnormowo będzie sprawna, to R-3 i tak ją wyśle na tę linię, na którą będzie uzgodnienie z MUWem.

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 20 sie 2007, 22:09

Krzysiek pisze:Czas przelotu Gocławek - Banacha 55 minut, więc wychodzi z 13-14 brygad przy częstotliwości 10 minut. 1-2 na rezerwie.
Chyba przez Śląsko-Dabrowski. Normalnie jest 40 minut.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 20 sie 2007, 22:10

piotram pisze:
Krzysiek pisze:Czas przelotu Gocławek - Banacha 55 minut, więc wychodzi z 13-14 brygad przy częstotliwości 10 minut. 1-2 na rezerwie.
Chyba przez Śląsko-Dabrowski. Normalnie jest 40 minut.
Już było napisane że nie spojrzałem na trasę. ;-)

Awatar użytkownika
piotram
Posty: 2849
Rejestracja: 27 lut 2006, 19:42
Lokalizacja: W-wa Kercelak

Post autor: piotram » 20 sie 2007, 22:10

solaris8315 pisze:Kasy TW nie miało ;)
To kto im zasponsorował wymianę torów i przystanków Korotyńskiego-Okęcie ;)
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"

"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 sie 2007, 17:40

Obrazek
Warszawa
INWESTYCJE

Jerozolimskie jak nowe, ale nie dla osób na wózkach


Niepełnosprawny, który dostanie się do tramwaju na rondzie de Gaulle'a, wysiądzie bez przeszkód dopiero przy parku Skaryszewskim - alarmują radni. Ratusz zapomniał o windach


Dzięki dotacjom z UE w Al. Jerozolimskich trwa przebudowa linii tramwajowej. Od października zrobi się światowo: po wytłumionym torowisku mają cicho jeździć niskopodłogowe tramwaje, a pasażerowie będą czytać rozkłady na elektronicznych tablicach.

Szykują tor przeszkód

Radni z Komisji Polityki Społecznej biją jednak na alarm: z nowych przystanków na wiadukcie mostu Poniatowskiego będzie można zejść na ul. Kruczkowskiego tylko schodami bez windy. Ażeby wydostać się z przystanku przy Dworcu Centralnym, trzeba pokonać schody prowadzące do przejść podziemnych. Podobnie będzie przy rondzie Waszyngtona,

Przewodniczący komisji Andrzej Golimont (LiD): -Wnioskowaliśmy o przystosowanie przystanków tramwajowych dla inwalidów i matek zwózkami do byłego naczelnego architekta Michała Borowskiego. Miał osobiście tego dopilnować. Ale pewnie się rozmyślił.

Michał Borowski nadzoruje dziś z ramienia rządu PiS przygotowania do Euro 2012. To m.in. w jego kompetencjach znalazła się budowa Stadionu Narodowego (tuż obok niedostępnych dla niepełnosprawnych i dziecięcych wózków przejść pod rondem Waszyngtona). Dlaczego nie zadbał o ułatwienia?

- Nie pamiętam takiej sytuacji. I nie wiem, czemu akurat do mnie to pytanie - żachnął się wczoraj Borowski. - Było kilka tysięcy takich spotkań i kilka tysięcy decyzji.

Prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos potwierdza, że zgłoszony do dofinansowania z Brukseli projekt nie obejmuje instalacji wind.

-W ramach ułatwień dla niepełnosprawnych i matek z wózkami obniżamy za to wszystkie przystanki do poziomu podłogi w nowoczesnych tramwajach. Wind w tych trzech miejscach na razie nie będzie, ale w przyszłości można je zainstalować -zapewnia Karos.

Bariery w myśleniu

Ale wcale nie będzie to łatwe. Naczelnik Andrzej Marecki z Zarządu Dróg Miejskich podkreśla, że schody na wiadukcie mostu Poniatowskiego to architektoniczna perełka autorstwa Stefana Szyllera, do której nie wolno dostawiać windy bez zgody konserwatora zabytków.

Do przejść podziemnych przy Dworcu Centralnym nikt się zaś nie przyznaje. -Odpowiadamy za transfer niepełnosprawnych tylko w obrębie bryły Dworca Centralnego -mówi rzecznik PKP Michał Wrzosek.

Bezmyślny remont i brak ułatwień w Al. Jerozolimskich oburza jeżdżącego na wózku posła Sławomira Piechotę (PO): - Widzę tutaj dwa typy barier. Po pierwsze, nie mamy dobrych projektantów. Po drugie, decydenci nie myślą o tym, że się kiedyś zestarzeją.

AMELIA PANUSZKO, KONRAD MAJSZYK
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Staad
Posty: 88
Rejestracja: 14 sie 2006, 13:46

Post autor: Staad » 22 sie 2007, 20:35

hmmm jak zwykle urzednicy nie pomysleli, czy to jeszcze kogos dziwi :?:
SPINNING WORLD

mamadoo
Posty: 202
Rejestracja: 11 gru 2006, 13:10
Lokalizacja: Rakowiec

Post autor: mamadoo » 22 sie 2007, 21:19

Ażeby wydostać się z przystanku przy Dworcu Centralnym, trzeba pokonać schody prowadzące do przejść podziemnych. Podobnie będzie przy rondzie Waszyngtona,
A może po prostu wymalować zebrę i pozwolić pieszym opuszczać przystanki nie przez piwnice? Jest parę miejsc w stolicy, gdzie są przejścia podziemne i za każdym razem zastanawiam się po co je zbudowano.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sie 2007, 21:20

Jak to po co - dla usprawnienia ruchu kołowego. Pieszy to u nas wciąż jeszcze intruz...

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 22 sie 2007, 21:36

inż. Glonojad pisze:Pieszy to u nas wciąż jeszcze intruz...
Porównaj zdolność pokonywania pochyleń przez pieszego i przez np. tramwaj.
xxx

ODPOWIEDZ