Komunikacja podmiejska
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
Ale gminy to tez ludzie. I może za większe koszta utrzymania ludzie dostają bilet na wszystkie pojazdy ZTM w Warszawie. Czego nie zaoferuje prywatny przewoźnik uruchomiony przez gminę, a za różnice miedzy podmiejskim a miejskim biletem ZTM nie da sie obsłużyć tak samo.
Ja to sie tylko zastanawiam czemu np gminy nie mogły by zakupić własnych pojazdów i dać je na użytek ZTM? tzn pojazdy gminne by jeździły tylko po określonej trasie podmiejskiej, a w razie awarii MZA podstawiało by coś swojego - i w tym wypadku niekoniecznie nowego.
Ja to sie tylko zastanawiam czemu np gminy nie mogły by zakupić własnych pojazdów i dać je na użytek ZTM? tzn pojazdy gminne by jeździły tylko po określonej trasie podmiejskiej, a w razie awarii MZA podstawiało by coś swojego - i w tym wypadku niekoniecznie nowego.

- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Akurat Ł-ka ma kursy w okolicach 22 czy 23. Poza tym gdzie ta gęstość zaludnienia? Tam są blokowiska czy skupiska domków jednorazowych? I nie wiem, czy układ miasta Łomianek stwarzałby możliwość stworzenia 4-5 linii. Poza tym nie w liczbie linii, a w ich rozkładzie siła. A ten dla Ł-ki jest całkiem przyzwoity. No i zamiast porównywać Łomianki do "podobnych obszarów w Warszawie o podobnej gęstości zaludnienia" lepiej odnieść Łomianki do innych miejscowości podmiejskich.SP45-166 pisze:A podane Łomianki?? Strasznie rozbudowany układ komunikacji mają.... Jedna linia plus BISka, tak że ludzie drzwiami i oknami wyłażą z autobusu, bo dopiero wtedy prawie się opłaca... prawie bo i tak dopłacać trzeba. Na podobnym obszarze w Warszawie o podobnej gęstości zaludnienia kursują zazwyczaj cztery do sześciu linii, nawet czasem pospieszne, i miasto w ramach cywilizowanego dojazdu i możliwości rozwoju MUSI zapewnić kursy nawet wtedy gdy autobusem np o 22 lub 23 chce jechać tylko kilka osób.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
No nie do końca chłopaki macie rację. Są dwa Jelcze 120M z 2002 r. i jeden z 2005r.solaris8315 pisze:Masz rrację. Jelcz M121I #27 jest z 2005, a Jelcz M121M #30 ex. Meteor Jaworzno jest z 1996.Piotrek pisze: Mi się wydaje, że jeden.
Dla niedowiarków źródło (nie do końca aktualne zresztą):
http://www.przegubowiec.com/bus/pks/rlom.htm
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
ZTM nie udzieli koncesji na nowe linie na Marszałkowskiej i "rozwiąże" problem. A na nowy tabor szynowy w przyszłorocznym budżecie przeznaczono całkiem okrągłą sumkę, więc z łatwością przejmie on dodatkowych pasażerów w megawygodnym węźle przesiadkowym Dw. Wschodni. 

Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
to nie takie prosteinż. Glonojad pisze:ZTM nie udzieli koncesji na nowe linie na Marszałkowskiej i "rozwiąże" problem.
Rzeczpospolita pisze:(...)
Sprawę sądową przegrała też gmina Łask. Nie zgadzała się ona, aby lokalni przewoźnicy korzystali z przystanków autobusowych. Tłumaczyła, że jest za duży ruch, zagrożone jest bezpieczeństwo mieszkańców, ulice są w złym stanie technicznym, mają niską przepustowość, a potrzeby komunikacyjne zaspokaja już kilku innych przewoźników. Te argumenty nie przekonały UOKiK, który uznał, że odmowa zgody na korzystanie z przystanków to nadużywanie pozycji dominującej.
(...)
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Oho.
Tyle, że jakoś za łamanie prawa przewozowego nikt nic ZTMowi nie robi, tak więc pewnie i UOKiK go nie ruszy.
Tyle, że jakoś za łamanie prawa przewozowego nikt nic ZTMowi nie robi, tak więc pewnie i UOKiK go nie ruszy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36954
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Oj, UOKiK nawet TePsę potrafi ruszyć... 

Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
I Carguli w sumie też...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Dlaczego prywaciarz? Wystarczy, że stają autobusy jeżdżące dla ZTM moim zdaniem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Zależy jeszcze kto jest właścicielem przystanku. Jeśli przystanki należałyby do ZTMu, to problemu by nie byłoinż. Glonojad pisze:Dlaczego prywaciarz? Wystarczy, że stają autobusy jeżdżące dla ZTM moim zdaniem.

S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
ZTM jest moim zdaniem dysponentem własności miejskiej, więc to ten sam casus co opisany przez TM'a.
Ciekawe, co by było, gdyby przystanki były własnością Tramwajów - jak to ma miejsce na przykład na pętli Cmentarz Wolski
Ciekawe, co by było, gdyby przystanki były własnością Tramwajów - jak to ma miejsce na przykład na pętli Cmentarz Wolski

Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Ale jednak dysponent (zarządca) a właściciel, to dwie różnice. Bo właściciel jakiegoś mienia nie w puści na nie konkurencji, więc z tego tytułu nie musi odpowiadać. Chociaż patrząc na porażkę TP...inż. Glonojad pisze:ZTM jest moim zdaniem dysponentem własności miejskiej, więc to ten sam casus co opisany przez TM'a.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Myślę, że nawet gdyby ZTM był włascicielem, to też by dostał po uszach, nie dopuszczając innych przewoźników. ZTM to nie firma prywatna, a zarządca. Podobnych przypadków zresztą można więcej wytknąć - ja pamiętam Lublin, Zakopane... I w Lublinie nie mają zarządu i o ile mnie pamięć nie myli, ukarane zostało MPK
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]