Służewiec i jego problemy

Moderator: Wiliam

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 21 gru 2009, 10:18

Bastian pisze:Niczego tak praca w ZTM-ie nie uczy, jak utraty wiary w punktualność długich linii*
Podeprę tę teorię przykałdem z praktyki: w dzień apokalipsy (czwartek) nie szło doczekać się na te linie, które jechały z daleka. Za to te o krótkich trasach, albo krańcujące niedaleko - po średnio długim oczekiwaniu zjawiały się na przystanku.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 gru 2009, 10:24

No ale czy naprawdę trzeba być nie wiadomo kim, by to zauważyć? Nijak nie zrozumiem nabożnej czci Dennisa (notabene transportowca, tylko innej specjalności!) do linii 125, a to tylko jeden przykład...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 21 gru 2009, 10:26

Bastian pisze:Natomiast dałeś mi do myślenia ze 101, 138 itp. (choć nie znaczy to, że podoba mi się akurat twoje rozwiązanie)
Tylko nie mow ze podzielasz jego opinie o pustowosci 138 na TL? Przeciez tam ladnie pracuje. Niech bede czeste solowki i nic nie trzeba mieszac z 101.
Bastian pisze:Niczego tak praca w ZTM-ie nie uczy, jak utraty wiary w punktualność długich linii* (czym innym regularność - nad tą można pracować, lecz jest bardzo brygadochłonne - cóż, czasem trzeba).
Ale zycie tez uczy. Na wlasnej skorze mozna sie o tym przekonac. Owszem mozna pracowac na regularnoscia ale tam gdzie jest to pozadane, albo nie ma innej alternatywy. A na Ursynowie ta alternatywa jest: sa krance, w miare nie zakorkowane ulice, to po co opierac dowozowki na dlugich, podatnych na korki, liniach?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 gru 2009, 10:41

geograf_OSU pisze:Tylko nie mow ze podzielasz jego opinie o pustowosci 138 na TL? Przeciez tam ladnie pracuje. Niech bede czeste solowki i nic nie trzeba mieszac z 101.
Wydawało mi się, że dość wyraźnie napisałem? :P
geograf_OSU pisze:po co opierac dowozowki na dlugich, podatnych na korki, liniach?
No właśnie, po co?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

geograf_OSU
Posty: 868
Rejestracja: 28 lut 2007, 15:12

Post autor: geograf_OSU » 21 gru 2009, 11:05

Bastian pisze:Wydawało mi się, że dość wyraźnie napisałem?
Tak, tak, wszystko ok.
Bastian pisze:No właśnie, po co?
no to chyba nie do mnie pytanie, tylko wszystkowiedzacemu projektodawcy?

Zebra
Posty: 314
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 21 gru 2009, 12:18

Po kolei biorąc pod uwagę wszystko co dotąd napisano, może od końca:

151: niech się Gocławiacy wypowiadają. Uważam że linię należy w końcu wykasować a na Grzybowskiej wstawić coś innego. Wpychanie jej na Trakt jak ktoś proponował to totalna bzdura. Żadnego 159 w zamian, Gocław ma już wystarczające tłumy autobusów żeby wystarczyło.

138: kolega Łukasz i yavorius to obrońcy korzystający regularnie z tej linii, więc ja bym jednak postulował bardziej niezależne opinie w sprawie. Powtórzę swoje zdanie: kombinowanie na siłę, byle tylko 117 nie jechało na patelnię to sztuka dla sztuki. Pożenienie 138 ze 101 osobiście podoba mi się.

Wycinanie 187 bez zastępstwa z Mokotowa to pomysł człowieka który tu nie jeździ i może niech nie kombinuje.

105 jako eszelon przez całe miasto - wizja moim zdaniem chora. Jak pisał Dęboszczak - linia do zachowania póki się sytuacja z metrem nie wyklaruje, do tego czasu najlepiej przywrócić ją do Cmentarnego i nie kombinować więcej.

Łączenie 401 i linii z Wilanowa do GM jest pomysłem poronionym i proponuję skończyć jego omawianie raz na zawsze. Każdy normalny człowiek będzie optował za pozostawieniem 117 które nie dość że bez remontów było całkiem punktualne, to przy okazji jeszcze wiezie na dalszą Wołoską w stronę Centrum. Nikt przy zdrowych zmysłach tego nie odda za jakiś koszmar stojący w korku od Chrobrego do GM. 401 może i jest do pocięcia, ale już jeżeli to można go przeciągnąć do Metra Służew, Rolną, Al. Wilanowską i zakrańcować przy MW. Albo pociągnąć do Stegien, tylko po co taki kawał para 189/401?

2xx z Wilanowa (a konkretnie z MW) w okolice GM bardzo fajnie. Ale jakiekolwiek wybrane kursy dalej gdzieś na Spartańską wariantowo nie. Żadnych efów, esów i innych pekaesów.

119 Międzylesie - Esperanto nie. Kolejny eszelon i jakaś linia masakra. Albo niech zostaje do DWC jak jest albo gdzieś w okolice Pola Mokotowskiego max zastępując częściowo 167.

Pisanie że cięcie 107 powinno obyć się bez zastępstw na Odyńca i Dolnej świadczy o totalnej nieznajomości tematu. Właśnie tam zastępstwo potrzebne jest najbardziej. Pomysł ze 141 puszczonym od Chełmskiej przez Dolną i Wołoską jest jak najbardziej do rozważenia!

Wycinanie 159 z Siekierek bez zastępstw to bzdura.

Powtórzę co uważam w temacie:

107: do pocięcia i jak pisze Dęboszczak wzmocnienia w Centrum. Mocna linia na Mazowieckiej i Kruczej obroni się, tak jak się broni 157 na Żelaznej. Ja bym widział je od Esperanta, Mazowiecką, Kruczą, Piękną, Myśliwiecką, Szwoleżerów, Bartycką do Siekierek Sanktuarium.
108: I tak musi wylecieć z PTK, z Dw. Południowego Al. Wilanowską, Św. Bonifacego, dalej swoją trasą, Bartycką, Czerniakowską, TŁ do Politechniki (może być kraniec bez postojów, wielkich pleców łapać nie będzie), względnie w ogóle zrobić rundkę Czerniakowską, Chełmską, Al. Ujazdowskimi do Gagarina i z powrotem.
117: Napewno nie do zastępowania przez 401. Skoro jest taki wielki ból o to, by zostało na Mokotowie to niech będzie tylko dla Gocławia.
118: Ściąć do Centrum/Powiśla/wherever byle nie dalej niż PTK (gdzie i tak nie może krańcować - chodzi o wykasowanie tej linii z Mokotowa, co pozwoli zrobić z nią coś dobrego).
119: Można wyprostować docelowo Al. Polski Walczącej, Gagarina, Spacerową i dalej gdzie bądź, może być Polibuda, może być Pole Mokotowskie.
122 ups 222: bez zmian
130: powtórzę: Wilanów - Sobieskiego - Dolna - Puławska - Rakowiecka - Al. Niepodległości, Trasa Łazienkowska, Wawelska, Grójecka, BW 1920, Al. Jerozolimskie, Blue City a może docelowo Krańcowa jak już się będzie znowu dało. Odcinek Sobieskiego - Dolna - Puławska jest bardzo dobrze wykorzystywany i to połączenie było, jest i będzie potrzebne.
131: wzmocnić i do Wilanowa, docelowo nadaje się do Miasteczka Wilanów
138: jeśli już ma zostać samo na Wołoskiej to moim zdaniem fajniej jakby pojechało scalone ze 101 - to ciekawy IMHO pomysł, zaliczenie Pl. Konstytucji jest bardzo ważne z puntu widzenia Madalińskiego a to rozwiązanie na to pozwala.
139: bez zmian. Po połączeniu Powsina z Kabatami i wstawienia tam siedemsetek tudzież jakiegoś 504, to chyba ta linia powinna pozostać jako łącznik dzielnicy.
141: przetrasować przez Dolną, Odyńca, Wołoską do Bokserskiej, moim zdaniem to bardzo dobra koncepcja.
148: bzm w zakresie modzenia na Ursynowie.
159: Od EC przez Statkowskiego, Gołkowską, Pl. Bernardyński, Witosa, Bobrowiecką, Chełmską, Al. Ujazdowskie, Piękną i dalej swoją trasą co 10 minut. Lewoskręt z Al. Ujazdowskich w Piękną dla ZTM istnieje i proponuję spróbować wykorzystać go liniowo o ile da się. Na dół z Pięknej będzie mocne 107, Bobrowiecka zyskuje mocniejsze zastępstwo za 119, kwestia na ile kluczowe jest aby linia koniecznie jechała do metra. Inna opcja: przez Pl. Na Rozdrożu, Koszykową, Mokotowską -> wada brak normalnego przystanku przy Pl. Na Rozdrożu.
162: Ja bym nie kombinował z tą linią. Albo jakaś totalna rozwałka z nią albo niech jeździ do EC i spokój.
163: ewentualnie prosto od Augustówki, Nałęczowską, Sobieskiego, Św. Bonifacego do Stegien, ale to niezależnie od innych zmian.
164: bzm na chwilę obecną.
168: jeśli koniecznie Bobrowiecka musi mieć bus do metra a 159 nie przejdzie przez Al. Ujazdowskie i Piękną to zastanowiłbym się nad puszczeniem go tędy. Ale to nie byłoby optimum.
172: jedyne co tej linii potrzeba to wzmocnienie.
180: zostawić bez zmian.
185 przez Śródziemnomorską nie przejdzie i nie ma sensu, po objeździe progi wracają, trasę zostawić w spokoju.
187 - niewątpliwie linia do ruszenia, ale czy do kasacji to nie wiem.
189, 193, 195 nie ruszać, to ostatnie można myśleć o lepszym zagospodarowaniu na Trakcie (wydłużenie na północ).
218: dubel tramwajów. Pomysł Dęboszczaka żeby ta linia obsłużyła Kazimierzowską zasługuje na poklask, ale:
- nie do Pola Mokotowskiego (ile jeszcze powielania tego durnego błędu - tam nic nie ma!) a do Pl. Unii Lubelskiej /czy M Polibuda czy coś w okolicy - to do uzgodnienia/.
- przynajmniej co 15 minut.
- zostaje problem nieszczęsnej Spartańskiej (czy musi tam być linia z DWC?)
Ewentualnie wyciągnąć ją Marszałkowską do DWC jak trzeba dojechać na Spartańską. Na pewno wyrzucić 118.
301: jeśli nie 107 do Siekierek to ucałodziennić i puścić tam. Po wykasowaniu 167 i 168 z Rakowieckiej i niekoniecznie 119, ta linia może się przydać.
401: jeśli już ciąć, to nie do Wilanowa (faktem jest że na Trasie Siekierkowskiej poza kilkoma kursami jeździ to przeraźliwie puste i żadne zaklęcia ZTM nie pomagają). Trasowanie przez Gocław natychmiast powoduje zasadne pytania o sensowność w parze ze 148. 402 Rembertów - Bokserska? Może i tak, ale pewnie rozkład tego ograniczałby się do kilkunastu kursów niestety.
501: na Woli szykuje się armageddon. Ta linia strasznie dostanie po dupie. Właśnie dlatego dążyłbym do zmiany 501f na podzielone 519 na:
519 Powsin - Stare Kabaty - DWC 30/30/10-15 (w DS tylko niektóre przez Stare Kabaty) i 419 z Wilanowa dopełniające do taktu 10/15 w dzień powszedni. To będzie działać bo do Powsina 519 nie łapie dużych opóźnień.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 gru 2009, 12:34

Zebra pisze:130: powtórzę: Wilanów - Sobieskiego - Dolna - Puławska - Rakowiecka - Al. Niepodległości, Trasa Łazienkowska, Wawelska, Grójecka, BW 1920, Al. Jerozolimskie, Blue City a może docelowo Krańcowa jak już się będzie znowu dało. Odcinek Sobieskiego - Dolna - Puławska jest bardzo dobrze wykorzystywany i to połączenie było, jest i będzie potrzebne.
A może by tak 187 wytrasować? 167 przez TŁ i Czerniakowską do Gołkowskiej... :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Zebra
Posty: 314
Rejestracja: 10 lis 2009, 13:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Zebra » 21 gru 2009, 12:39

Bastian pisze:
Zebra pisze:130: powtórzę: Wilanów - Sobieskiego - Dolna - Puławska - Rakowiecka - Al. Niepodległości, Trasa Łazienkowska, Wawelska, Grójecka, BW 1920, Al. Jerozolimskie, Blue City a może docelowo Krańcowa jak już się będzie znowu dało. Odcinek Sobieskiego - Dolna - Puławska jest bardzo dobrze wykorzystywany i to połączenie było, jest i będzie potrzebne.
A może by tak 187 wytrasować? 167 przez TŁ i Czerniakowską do Gołkowskiej... :-k
Koncept ciekawy, choć zostaje straszliwie długaśne 167. No ale... nie powiem, to jest niezłe. Byle potem na etapie kastrowania znowu nie pojawił się pomysł żeby połączenie góra-dół (Sobieskiego - Dolna - Puławska) wykastrować.

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 21 gru 2009, 12:56

Zebra pisze:138: kolega Łukasz i yavorius to obrońcy korzystający regularnie z tej linii, więc ja bym jednak postulował bardziej niezależne opinie w sprawie.
Bo ci obrońcy widzą, co się dzieje na 138 na TŁ...

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 21 gru 2009, 13:28

Zebra pisze:151: niech się Gocławiacy wypowiadają. Uważam że linię należy w końcu wykasować a na Grzybowskiej wstawić coś innego. Wpychanie jej na Trakt jak ktoś proponował to totalna bzdura. Żadnego 159 w zamian, Gocław ma już wystarczające tłumy autobusów żeby wystarczyło.
...Chyba tłumy w autobusach. Niestety układ ulic na Saskiej Kępie jest jaki jest i nie można całego osiedla obsłużyć jedną silną linią. Ja miałem pomysł aby 117 pojechał z Gocławia na DWC po trasie obecnego 507. Wtedy 507 i E-5 do likwidacji. 111 od Międzynarodowej musiałby pojechać Zwycięzców i Francuską. Jednak zostaje problem Ateńskiej, Brukselskiej i Paryskiej. Dlatego tam skierowałbym 151, które dalej mogłoby pojechać Francuską i mostem Poniatowskiego do obecnej trasy na Młynów. Do tego skrócone do Zwycięzców 123 oraz 147 przez Brazylijską, Zwycięzców, Saską do Zielenieckiej.
Co by to dało? Wyjaśniam:
1. Główna oś, czyli ulice Bora-Komorowskiego i Saska miałyby jedną silną linię do centrum (117) obsługującą wszystkie przystanki. Do tego 147 w zastępstwie za 123 oraz 509 jak obecnie.
2. Na Francuskiej byłyby dwie słabsze linie 111 i 151, z czego 151 przejęło by schedę po 117 w dowozie do patelni. 138 i 146 jak obecnie.
3. Paryska, Brukselska i Ateńska miałyby 151 jako linię do centrum oraz Paryska jak obecnie 146.
4. Północny ring gocławski (Abrahama, Umińskiego) bez zmian - do śródmieścia jak obecnie 111.
5. Południowy ring (Jugosłowiańska, Meissnera) zyskałby wyprostowane 151 jako linię do śródmieścia oraz jako dowóz do TŁ pozostałoby 123.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36685
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 21 gru 2009, 13:43

Sio z tym do tematu gocławskiego, już i tak daleko się zapędziliśmy! =;
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 21 gru 2009, 18:50

187 jest linia bez przyszlosci.
Lapie mase opoznien.
Dubluje silniejsze linie na dlugich odcinkach.
Ma nierownomierne wykorzystanie po trasie, szczegolnie gowniane od sielc do stegien.
Podobny przypadek do 117.

Niedzwiadek-dwz 95% pasazerow 187 pasuje tez 517 ktore nalapalo tyle przystankow we wlochach/ursusie ze praktycznie niczym sie od 187 nie rozni.
Dwz-TŁ placze sie to bezsensownie wokol 382. Poki jest to jeszcze 382 a nie 182 to powiedzmy ze broni sie 187 prez DS.
382->182 187 bedzie juz tylko szkodliwe.
Stegny-legia stadion dubel 185.

Jedyna wyjatkowa dla 187 relacja to politechnika-bartycka ze szkolami po drodze.
Ale do tego nie jest potrzeba linia przez 2/3 lewobrzeznej wawy. Moze nawet wystarczyloby cos DP only.
Ja bym to widzial wzmocnionym przetrasowanym przez polibude 107 co zreszta napisalem pare postow wczesniej.

187 do kasacji na wczoraj.

Awatar użytkownika
yavorius
Posty: 2355
Rejestracja: 13 cze 2007, 15:11
Lokalizacja: Prosto i w czwartek w prawo

Post autor: yavorius » 21 gru 2009, 19:13

ness pisze:187 jest linia bez przyszlosci.
Na Służewcu na pewno :dance:

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 21 gru 2009, 20:33

Łukasz pisze:O czym Ty mówisz... Przecież przez Piękną to będzie jeździć z 10 minut dłużej w międzyszczycie. Już pisałem, że w relacji Praga-Wołoska przejazd 138 jest porównywalny z metrem, a nie trzeba się 3 razy przesiadać. Już lepiej rozważyć koncepcję usunięcia 151 przy silnym 138.
Można, z tym że musisz liczyć się z faktem, iż jedna linia Gocaw-Centrum zostanie przez wzgląd na Saską Kępę. Kombinuj. Przy okazji możesz napisać Dęboszczakowi o co chodzi w bezsensowności 118 na Politechnice, bo chyba nie rozumie.
geograf_OSU pisze:twoje pogorszenie na Ursynowie poprzez mieszanie z 192 swiadczy ze nie masz pojecia o tej dzielnicy. Dziekuje za taka poprawe ze zamiast na dobrej dowozce dojazd bedzie sie opieral na nieregularnych liniach typu 162 badz 503. Tak, swietna poprawa. To ja juz wole pomysly ZTMowe. Tam przynajmniej opieraja sie na bardziej realnych pomiarach a nie na mapie.
Jestem na Ursynowie obecnie codziennie, gdyż tam pracuję; zarówno 179 (bardziej); jak i 192 i tak lapią opóźnienia (co to do cholery za dowozówka - 179 - która w miedzyszczycie przyjeżdzą na -6?!) Przewodnią ideą bylo podtrzymanie relacji lokalnych relacji wraz z pokrzyzowaniem i wzmocnieniem tych dalekobieznych. 166 jako linia lokalna to jakaś kpina - jedzie przez Świętokrzyski, notorycznie pusta, za Dolną robi za muchowoza. Daję na Dolną szybszą linię (oczywiście samo 503 bym skrócil) z rozszerzonym zasięgiem obslugi niż obecnie, a od spóźniających się dowozówek wolę bardzo mocną siekierę.
drapka pisze:Poza tym nie bardzo wiem, czemu miałoby służyć rozwalenie porzecznej relacji w ciągu Piękna-Koszykowa od Wisłostrady do Żwirki i Wigury.
Ja też nie wiem, czemu mialoby to slużyć (ja niczego takiego nie proponowalem), kto widzi jak spisuje sie 159 na Czerniakowskiej ten wnioski wyciagnie sobie sam 159 i 187 są na Czerniakowskiej najgorzej zapelnionymi liniami (no, może i 141 wypadaoby tu sklasyfikować), zaś docelowo powinny być zdjęte kosztem wzmocnienia 162 i ew. 131. Jeśli relacja poprzeczna, to raczej na Pragę Poludnie. A z tym PLK i pomiarami to zaspamowales jak stąd do Urana.
Lipa pisze:138 ma tam bardzo dobre zapełnienie i przy Rozbracie praktycznie zawsze jest tłok, tylko musisz patrzeć na właściwy potok. Dużo ludzi wsiada na Francuskiej i przy Katowickiej
Jeżdżę przez TŁ kilka, o ile nie kilkanascie lat dlużej od Ciebie i raczej nie dojdziemy do porozumienia.
Lipa pisze:107 jest do wycięcia, na odcinku od Bartyckiej do śródmieścia zastąpić je powinnno raczej wydłuzone 108.
Nie, miejsce 108 jest tam, gdzie jest, i tak jest dlugie. Krytykujesz mnie za 162 i 503, a sam proponujesz tożsamą korektę. Motyw zmian ze 162 i 503 wyjasnilem, jest on kontrowersyjny, ale zachowujac lokalne relacje dynamizuje dalekobiezne i pomaga pozbyc sie 166, które od Dolnej ma niską frekwencję, a już Bóg wie po kiego Pragę zwiedza. 503 jako linia przyśpieszona jest dobrze od strony Ursynowa zrobiona i rano przy PNR, kiedy jadę na Trakt zawsze przyjeżdzą pelna, nie ustepujac niczym 116 czy E-2, podczas gdy 195 i 222 są tak sobie obsadzone zapelnione, w obydwu miejsca siedzące, 222 to już w ogóle żenada. Trzymanie 195, które na tak dugim odcinku nie jest w stanie chocby w 60% zapelnic solówki mija się z celem
geograf_OSU pisze:Tylko nie mow ze podzielasz jego opinie o pustowosci 138 na TL?
Nie wiem, co znaczy "pustowość", ale chyba nie chodzi Ci o "przepustowość" (może bardziej odpowiadalaby Ci "odpustowość" :-k )Nie napisalem, że 138 to muchowóz do potęgi, ale na tle innych linii na TŁ wypada gorzej, a przesiadkę nadal by realizowano (fakt, że z Mokotowa niespecjalnie przyjemnie ona wygląda), zalatwiajac przy okazji problemy innych linii, których nie można określić mianem dobrych. 101, 107, 151, 159 (częściowo, Woli się nie czepiam). 162 ma ogromny potencjal i pragnę go wyzwolić, linia marnuje się na Siekierkach.

Bastianie, dzięki za opinię, choć liczylem na trochę więcej, mam nadzieję, że wieczór się udal ;) Acz z tymi dowozówkami to jednak lekkie rozdwojenie jazni - 116 zwiedza calusieńkie miasto, w dodatku podoba Ci się zainstalowanie tej linii w MW, co akurat nie podoba się mnie, bo przebieg robi się stanowczo za dlugi. Do Twojego 167 mam podobne uwagi, trasa wyglądalaby koszmarnie. Co do 125, to ja też nie rozumiem, hehe. Widzisz, czasem się zgadzamy :D

@Zebra: Ja nie chcę kasować 130, ale sam widzisz, że niektórzy chcą je zastępować 116... Niemniej Mokotowa nie powinna opuszczać, bo dalej się nie sprawdza.
Zebra pisze:402 Rembertów - Bokserska?
Może być i czarnuch... Zaplowiecze nie potrzebuje 401 w obecnej postaci. 187 nie jest do kasacji tylko skrócenia od strony ursuskiej. 159 jest w ogóle do wywalenia z Siekierek (też jest eszelonem, jakby kto nie zauważyl, 105 do OSG, skoro wraca 20 byloby niewiele dluzsze :-$ ) 519 widzę jako 140 na Sobieskiego w celu poprawienia dostępności przystankowej na ciągu, ponieważ są duże odleglosci między poszczegolnymi zespolami w tym korytarzu, a np. KOSTRZEWSKIEGO to spory potencjal - biurowce po jednej stronie, po drugiej mieszkaniówka. Tam trzeba kreować popyt.

Dobra, na koniec raz jeszcze o 119 przez Bobrowiecką, zastąpione 130. Bzdura, gniot i porażka na calej linii, jeśli wymyślil ją transportowiec, to niedouczony. Wczoraj ja się nie popisalem i w kontekście 119 napisalem "osiedla kolowe". Errata. Powinno być "osiedla plombowe". Osiedla plombowe, czyli leżące najbliżej Centrum do 4 km góra. Przedzial 4-8 kilometrów wyznacza osiedla przejściowe, powyżej 8 są peryferia.

Wożenie do Centrum osiedli peryferyjnych o niskiej zabudowie, tak jak w przypadku Wawra, razem z osiedlami plombowymi (O ile nie ma jakichś przejściówek po drodze, wtedy jeszcze ujdzie, w analizowanym przypadku nie ma. Chelmska jest "plombą, Bernardyńska "przejściówką") o wysokiej jest pogwalceniem podstawowych zasad organizacji transportu. Nierownomierne rozlozenie potrzeb, ignorancja demograficzna, w tym wypadku także przestrzenna rzutująca na popyt, jednym slowem - śmieć powstaly na skutek braku elementarnej wiedzy już nawet nie transportowej, ale ogólnej.

Nie będę się rozpisywal, jak dokladnie wygląda asymetria na 119, starczy, jeździlem wystarczajaco dużo razy. R-9 potwierdzil niezależnie ode mnie. Podane przeze mnie informacje na temat ogólnych zasad organizowania tras w obrębie osiedli nie są moimi fantasmagoriami, ich autorem jest prof. Wojciech Suchorzewski z PW, ja tylko przeczytalem, uznalem za sensowne i logiczne (tu akurat mogę zawodowo oceniać poprawnosć wnioskowania :P), tyle. Linia Międzylesie - Lucerny - Bobrowiecka - Pole Mokotowskie nie ma prawa powstać i koniec kropka. Dęboszczak mi wytknąl niezgodność pomyslow z zasadami inżynierii transportu, sam zaś forsuje rozwiązanie kuriozalne, które nijak do tych zasad się nie ma. 130 z Międzylesia na Beethovena i Bobrowiecką to krótko mówiąc "sorry, ale do kosza". W myśl zasad ksztaltowania transportu miejskiego... :term:

PS. nessie, odpiszę Ci już w oddzielnym poście. Pozdro.

Krzysiek_S
Posty: 5095
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 21 gru 2009, 20:49

Emdegger pisze:Linia Międzylesie - Lucerny - Bobrowiecka - Pole Mokotowskie nie ma prawa powstać i koniec kropka
ZTM nigdy takiej trasy nie proponował, przynajmniej oficjalnie. Międzylesie- Zwoleńska - Bronowska - Bobrowiecka - Pole Mokotowskie to tak.
A na Lucerny 213. Ja uważam że to byłoby sprawiedliwe rozwiązanie. Ja też korzystam z 119 ale i widziałem pomiary zapełnienia i według ZTM na Lucerny 119 się nie kwalifikuje, ale już na Bronowskiej tak. Głównie os Jeziorowa i okolice Wiązanej.

ODPOWIEDZ