Strona 31 z 32
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 14 wrz 2023, 11:35
autor: AdamKlocusky
person pisze: ↑14 wrz 2023, 10:35
AdamKlocusky pisze: ↑13 wrz 2023, 17:05
Wracając, najtańsze i nie wymagające rozwiązanie to po prostu kursy skrócone M2 jak kiedyś do Wilanowskiej na M1. Bez żadnych dodatkowych kosztów wynikających z SIP.
Dżizas, londyńskie metra ma pierdyliard kursów skróconych i nikt nie wprowadza dodatkowych kresek na mapie, numerów, czy kolorów. Po prostu stacyjny SIP wyświetla informację do której stacji jedzie dany pociąg. I już.
My mamy wyświetlacze i w miarę dobry system zapowiedzi dźwiękowej na peronach.
Po co ponownie wynajdywać koło?
No o tym właśnie mówię. Po prostu kursy skrócone jako M2 tylko na ekranach z inną destynacją.
mb112 pisze: ↑14 wrz 2023, 10:45
Linia metra ma prosty przebieg i wiadomo, że pociąg nie skręci gdzieś w bok i nie pojedzie inną trasą. A nawet jak będzie kurs skrócony to wiadomo, że można wysiąść na ostatniej stacji i w razie potrzeby wsiąść w kolejny pociąg na tym samym peronie.
Stąd M1 Wilanowska byłoby wystarczającą informacją a 190 Os. Górczewska nie (i stale powtarzam że nie rozumiem, skąd to 'oszczędzanie' numerów).
Tak. Tam gdzie kursy skrócone/wydłużone pokrywają się przystankowo z trasą zwykłą powinnien być jeden numer (tj. 112). A tam, gdzie tak nie jest - jako oddzielna linia (patrz 190).
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 14 wrz 2023, 12:12
autor: Emyl
To jest podejście do problemu od dupy strony. 190 po prostu nie powinno mieć żadnych kursów na Jelonki i tyle.
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 14 wrz 2023, 14:14
autor: mb112
Emyl pisze: ↑14 wrz 2023, 12:12
To jest podejście do problemu od dupy strony. 190 po prostu nie powinno mieć żadnych kursów na Jelonki i tyle.
Wiadomo, że tak, ale jeżdżenie tam z tym samym numerem jest jeszcze głupsze.
W ogóle to na Człuchowskiej najlepiej widać jaki jest bałagan z tymi dowozówkami w tym rejonie - teoretycznie jest tam 7 linii, z czego tylko 3 w miarę porządne (122, 177, 189) i 4 dziadowe (112, 190, 249, 743). Przed M2 były 3 silne linie (112, 189, 190). (ale to już inny temat trochę)
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 14 wrz 2023, 15:22
autor: Autobus Czerwon
mb112 pisze: ↑14 wrz 2023, 14:14
W ogóle to na Człuchowskiej najlepiej widać jaki jest bałagan z tymi dowozówkami w tym rejonie - teoretycznie jest tam 7 linii, z czego tylko 3 w miarę porządne (122, 177, 189) i 4 dziadowe (112, 190, 249, 743). Przed M2 były 3 silne linie (112, 189, 190). (ale to już inny temat trochę)
No tam to powinno zostać 177, 189, 743 oraz 249 podbite do częstotliwości 177 i skoordynowane z nim. Ale znając życie, jeszcze długo mieszkańcy będą musieli się męczyć z obecnym dziadostwem xd
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 14 wrz 2023, 15:44
autor: primoż
Matt Cubis pisze: ↑13 wrz 2023, 16:26
Zapewne dlatego, że miasto ma niemal zerowy wpływ na to co robi GDDKiA.
Nie wiem, co ma zerowy wpływ miasta na Gdakę w przypadku S8 w szklanej tubie, bo S2 pod Ursynowem przebiega w tunelu
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 14 wrz 2023, 17:13
autor: Matt Cubis
Oj, ja się tylko droczę, że gdyby była to ulica miejska to biuro architektury na pewno już by chciało ją zasypać.
Ale wystarczy już OT xD
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 23 lis 2023, 22:44
autor: Asesino
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 80922.html
Chcielibyśmy zacząć budować III linię w 2027 r. i skończyć w 2030 r. – mówi prezydent. – Sieć metra działa jak naczynia połączone – jeśli mówimy o jednej linii, absrahując od całego systemu, to wskazani jesteśmy na wyciąganie złych wniosków. Budujemy linie po kolei. Rzeczywiście IV linia, zasilana I, II i III linią, może przewozić największą liczbę pasażerów, ale kolejność jest uzasadniona. Na razie skupmy się na III linii. To zmiana miastotwórcza – zaznacza Trzaskowski.
Czyli jednak najpierw trzecia linia, potem czwarta. To po co w ogóle robić analizy, gdzie są jakie potoki, skoro potem i tak budujemy według czyjegoś widzimisię?
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 23 lis 2023, 22:50
autor: Wiliam
Może trzeba podpowiedzieć że to co kojarzymy jako czwarta linia, może się nazywać trzecią linią?
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 24 lis 2023, 6:19
autor: pawcio
Myślę że przede wszystkim jest to gra, że przed wyborami nie wolno powiedzieć, że III linia doznaje okresowego spowolnienia w realizacji.
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 24 lis 2023, 7:53
autor: Glonojad
Ja mam taką nadzieję, chociaż coraz bardziej płonną.
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 24 lis 2023, 8:13
autor: Bastian
A finansowanie już jest?
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 24 lis 2023, 8:41
autor: Glonojad
Za miesiąc się zmieni rząd, to i finansowanie się znajdzie.
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 19 gru 2023, 16:22
autor: Emyl
WTP i Rafau chwalą się początkiem przetargu do prac projektowych M3 - końca nie widać
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 10 mar 2024, 22:26
autor: Bastian
Ani słowa o podpisaniu umowy za 78 mln PLN na projekt? Zatkało was z wrażenia?
III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra
: 11 mar 2024, 5:27
autor: Emyl
Nie wiem co jeszcze można na ten temat napisać. Nawet nie chce mi się znowu nakręcać XD