Strona 31 z 32

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 wrz 2023, 11:35
autor: AdamKlocusky
person pisze:
14 wrz 2023, 10:35
AdamKlocusky pisze:
13 wrz 2023, 17:05
Wracając, najtańsze i nie wymagające rozwiązanie to po prostu kursy skrócone M2 jak kiedyś do Wilanowskiej na M1. Bez żadnych dodatkowych kosztów wynikających z SIP.
Dżizas, londyńskie metra ma pierdyliard kursów skróconych i nikt nie wprowadza dodatkowych kresek na mapie, numerów, czy kolorów. Po prostu stacyjny SIP wyświetla informację do której stacji jedzie dany pociąg. I już.
My mamy wyświetlacze i w miarę dobry system zapowiedzi dźwiękowej na peronach.
Po co ponownie wynajdywać koło?
No o tym właśnie mówię. Po prostu kursy skrócone jako M2 tylko na ekranach z inną destynacją.
mb112 pisze:
14 wrz 2023, 10:45
Linia metra ma prosty przebieg i wiadomo, że pociąg nie skręci gdzieś w bok i nie pojedzie inną trasą. A nawet jak będzie kurs skrócony to wiadomo, że można wysiąść na ostatniej stacji i w razie potrzeby wsiąść w kolejny pociąg na tym samym peronie.
Stąd M1 Wilanowska byłoby wystarczającą informacją a 190 Os. Górczewska nie (i stale powtarzam że nie rozumiem, skąd to 'oszczędzanie' numerów).
Tak. Tam gdzie kursy skrócone/wydłużone pokrywają się przystankowo z trasą zwykłą powinnien być jeden numer (tj. 112). A tam, gdzie tak nie jest - jako oddzielna linia (patrz 190).

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 wrz 2023, 12:12
autor: Emyl
To jest podejście do problemu od dupy strony. 190 po prostu nie powinno mieć żadnych kursów na Jelonki i tyle.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 wrz 2023, 14:14
autor: mb112
Emyl pisze:
14 wrz 2023, 12:12
To jest podejście do problemu od dupy strony. 190 po prostu nie powinno mieć żadnych kursów na Jelonki i tyle.
Wiadomo, że tak, ale jeżdżenie tam z tym samym numerem jest jeszcze głupsze.
W ogóle to na Człuchowskiej najlepiej widać jaki jest bałagan z tymi dowozówkami w tym rejonie - teoretycznie jest tam 7 linii, z czego tylko 3 w miarę porządne (122, 177, 189) i 4 dziadowe (112, 190, 249, 743). Przed M2 były 3 silne linie (112, 189, 190). (ale to już inny temat trochę)

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 wrz 2023, 15:22
autor: Autobus Czerwon
mb112 pisze:
14 wrz 2023, 14:14

W ogóle to na Człuchowskiej najlepiej widać jaki jest bałagan z tymi dowozówkami w tym rejonie - teoretycznie jest tam 7 linii, z czego tylko 3 w miarę porządne (122, 177, 189) i 4 dziadowe (112, 190, 249, 743). Przed M2 były 3 silne linie (112, 189, 190). (ale to już inny temat trochę)
No tam to powinno zostać 177, 189, 743 oraz 249 podbite do częstotliwości 177 i skoordynowane z nim. Ale znając życie, jeszcze długo mieszkańcy będą musieli się męczyć z obecnym dziadostwem xd

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 wrz 2023, 15:44
autor: primoż
Matt Cubis pisze:
13 wrz 2023, 16:26
Zapewne dlatego, że miasto ma niemal zerowy wpływ na to co robi GDDKiA. :>
Nie wiem, co ma zerowy wpływ miasta na Gdakę w przypadku S8 w szklanej tubie, bo S2 pod Ursynowem przebiega w tunelu :>

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 14 wrz 2023, 17:13
autor: Matt Cubis
Oj, ja się tylko droczę, że gdyby była to ulica miejska to biuro architektury na pewno już by chciało ją zasypać. :P

Ale wystarczy już OT xD

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 23 lis 2023, 22:44
autor: Asesino
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 80922.html
Chcielibyśmy zacząć budować III linię w 2027 r. i skończyć w 2030 r. – mówi prezydent. – Sieć metra działa jak naczynia połączone – jeśli mówimy o jednej linii, absrahując od całego systemu, to wskazani jesteśmy na wyciąganie złych wniosków. Budujemy linie po kolei. Rzeczywiście IV linia, zasilana I, II i III linią, może przewozić największą liczbę pasażerów, ale kolejność jest uzasadniona. Na razie skupmy się na III linii. To zmiana miastotwórcza – zaznacza Trzaskowski.
Czyli jednak najpierw trzecia linia, potem czwarta. To po co w ogóle robić analizy, gdzie są jakie potoki, skoro potem i tak budujemy według czyjegoś widzimisię?

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 23 lis 2023, 22:50
autor: Wiliam
Może trzeba podpowiedzieć że to co kojarzymy jako czwarta linia, może się nazywać trzecią linią?

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 24 lis 2023, 6:19
autor: pawcio
Myślę że przede wszystkim jest to gra, że przed wyborami nie wolno powiedzieć, że III linia doznaje okresowego spowolnienia w realizacji.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 24 lis 2023, 7:53
autor: Glonojad
Ja mam taką nadzieję, chociaż coraz bardziej płonną.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 24 lis 2023, 8:13
autor: Bastian
A finansowanie już jest?

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 24 lis 2023, 8:41
autor: Glonojad
Za miesiąc się zmieni rząd, to i finansowanie się znajdzie.

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 19 gru 2023, 16:22
autor: Emyl
WTP i Rafau chwalą się początkiem przetargu do prac projektowych M3 - końca nie widać :)

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 10 mar 2024, 22:26
autor: Bastian
Ani słowa o podpisaniu umowy za 78 mln PLN na projekt? Zatkało was z wrażenia? ;)

III linia metra i kolejne - koncepcje rozwoju sieci metra

: 11 mar 2024, 5:27
autor: Emyl
Nie wiem co jeszcze można na ten temat napisać. Nawet nie chce mi się znowu nakręcać XD