Strona 31 z 135

: 29 lip 2009, 9:15
autor: Dzulikiewicz
[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/12286/Protest%2BNewagu%2Bodrzucony.htm]Rynek Kolejowy[/url] pisze:Protest Newagu odrzucony

W ogłoszonym przez WKD przetargu na zakup 14 nowych ezt mogą startować tylko te firmy, które wyprodukowały minimum 6 pojazdów tego typu osiągających prędkość co najmniej 80 km/h. Zapis ten oprotestowała nowosądecka firma. KIO protest odrzuciła.

„Izba podziela stanowisko zamawiającego, że może ustalać warunki w sposób, który nie musi gwarantować udziału w postępowaniu wszystkim podmiotom działającym w danej branży – zauważył w uzasadnieniu wyroku Emil Kuriata” – podaje Rzeczpospolita.

: 29 lip 2009, 12:16
autor: kulikowski
Czy w związku z przesiadką na WKD zmieniły się granice stref biletowych WKD ? za czekanie na przesiadce także się płaci ?

: 29 lip 2009, 12:23
autor: Walas
kulikowski pisze:Czy w związku z przesiadką na WKD zmieniły się granice stref biletowych WKD ? za czekanie na przesiadce także się płaci ?
Nie zmieniły się i się nie płaci.

: 29 lip 2009, 13:45
autor: Bucefał
Dzulikiewicz pisze:
[url=http://www.rynek-kolejowy.pl/12286/Protest%2BNewagu%2Bodrzucony.htm]Rynek Kolejowy[/url] pisze:Protest Newagu odrzucony

W ogłoszonym przez WKD przetargu na zakup 14 nowych ezt mogą startować tylko te firmy, które wyprodukowały minimum 6 pojazdów tego typu osiągających prędkość co najmniej 80 km/h. Zapis ten oprotestowała nowosądecka firma. KIO protest odrzuciła.

„Izba podziela stanowisko zamawiającego, że może ustalać warunki w sposób, który nie musi gwarantować udziału w postępowaniu wszystkim podmiotom działającym w danej branży – zauważył w uzasadnieniu wyroku Emil Kuriata” – podaje Rzeczpospolita.

No i bardzo dobrze. Starczy już tych eksperymentów na pasażerach WKD - po latach cierpień dzięki PESIE, należy im sie wreszcie jakiś sprawdzony, zachodni i niezawodny producent. Z renomą.

: 29 lip 2009, 14:17
autor: fik
Zachodni? No fakt, Bydgoszcz leży na zachód od Grodziska Mazowieckiego :-k

: 29 lip 2009, 15:22
autor: kulikowski
uzupełniające linie autobusowe WKD:
http://www.wkd.com.pl/index.php/pl/news/full/129
źródło: WKD

: 29 lip 2009, 16:17
autor: Michał J
Bucefał pisze: No i bardzo dobrze. Starczy już tych eksperymentów na pasażerach WKD - po latach cierpień dzięki PESIE, należy im sie wreszcie jakiś sprawdzony, zachodni i niezawodny producent. Z renomą.
Żebyś się nie zesrał z radosci. Napisz jeszcze, że oprócz cierpień, ludzie czuli sie poniżani. Jak Ci sie nie podoba, to przecież nie musisz jeździć.

: 29 lip 2009, 22:08
autor: Piotr Wi
Eksperymenty na WKD mogą trwać dalej - ezt dwunapięciowe, obydwa napięcia stałe przy krotności 5x, więc na pewno prototyp przynajmniej napędu. Myślę, że to wyzwanie dla naprawdę doświadczonych Producentów. Po raz drugi zmiana terminu składania ofert też o tym świadczy. Dla mnie dziwny jest pomysł zmiany napięcia zasilającego zaczynając od wymiany taboru z przejściowo zastosowanym 600V. Dzięki temu przeciągającemu się przetargowi na stronie WKD ( dla zainteresowanych) trochę szczegółów technicznych infrastruktury trakcyjnej:http://www.wkd.com.pl/Files/File/Dane%2 ... _07_09.doc. Zasilanie jest z 7 podstacji trakcyjnych, docelowy system 3 kV zadowoliłby się trzema najwyżej czterema. Zacząć można od dwóch i czasowo Warszawy Zachodniej. A tak przy okazji zastanawia mnie nazwa " PT Warszawa Zachodnia Płd" czyżby to nie był budynek na północny zachód od peronów W-wy Zachodniej na końcu ulicy Ordona?

: 29 lip 2009, 22:32
autor: MisiekK
Piotr Wi pisze:Dla mnie dziwny jest pomysł zmiany napięcia zasilającego zaczynając od wymiany taboru z przejściowo zastosowanym 600V.
To tak jest jak się zabierają za to ludzie nie mający pojęcia o temacie. Wyda się morze kasy na tabor dwusystemowy, a potem się okaże, że WKD i tak do końca swoich dni będzie podmiejskim tramwajem zasilanym z 0,6kV, bo przystosowanie zasilania to kolejne morze pieniędzy.

: 29 lip 2009, 23:08
autor: Glonojad
Szczerze mówiąc, mam cichą nadzieję, że przetarg się na pysk wypierdzieli i w następnym podejściu WKD zamówi to, co powinna czyli tzw. kolejkę miejską (klasa Flexity Swift czy amerykańskie zabawki) lub tramwaje dwukierunkowe.

: 29 lip 2009, 23:14
autor: MeWa
A wierzysz, że nagle sami z siebie zmądrzeją?
Problem jest taki, że chyba brakuje jasnej koncepcji co do kierunku, w jakim powinna zmierzać kolejka...

: 29 lip 2009, 23:17
autor: Glonojad
No cóż, zamówiono głupie studium, to i nie wyszło.

Nie wierzę w zmądrzenie, lecz w ceny ofert które im kapcie z nóg zestrzelą.

: 29 lip 2009, 23:54
autor: humptyangel
Jest szansa na konsultacje SIWZ. Choć jak niektórzy wiedzą wszystko część pojazdów (dalsze partie) miały być kupione z programu współpracy polsko-szwajcarskiej..., znacie jakiegoś szwajcarskiego producenta?

: 30 lip 2009, 0:19
autor: MisiekK
Glonojad pisze: tramwaje dwukierunkowe.
I to jest właściwa droga. Do tego spięcie z siecią tramwajową Warszawy bardziej by się WKD przydało od bratania się ze strefą EN57 i pochodnych.

: 30 lip 2009, 9:09
autor: Glonojad
Mnie by sie widziało "1" do Michałowic albo Komorowa. Wymagałoby to jedynie wymiany w obsługujących ją 120Na kół na 105-110 mm i budowy pętelki (oraz połączenia torowego z TW).

Natomiast na główną linię bym zamówił tramwaje w dwóch kalibrach: 30-metrowych, łączonych w składy po dwa, eksploatowane na "dodatkach" (gdy ludzi dużo i nie ma problemu bezpieczeństwa w drugim wagonie) i, rozłączone, w niedziele oraz tramwajów 60-65 metrowych, jednoprzestrzennych, eksploatowanych na brygad całodziennych w DP i soboty.