Strona 31 z 409

: 30 cze 2011, 21:26
autor: Siecool
Dzisiaj ok. 17.00 do świateł na Deotymy zaczynało się stać przed Magistracką. W sumie skromne 15 minut podjeżdżania co chwila o parenaście metrów. Dla porównania dodam, że z Dworca Centralnego do Marynina tramwaj normalnie jedzie ~25 minut.

Mam głęboką nadzieję, że autor programu tych świateł będzie się smażył w piekle razem z wykładowcami inżynierii ruchu na PW, który sygnalizacje projektują pod kątem przepustowości liczonej samochodami, a nie ludźmi.

: 30 cze 2011, 21:36
autor: Stary Pingwin
Dzisiaj miałem wrażenie , że zielone dla tramów przy GM , pali się równocześnie z zielonym dla Marynarskiej . Zielone dla pieszych przez tory zapaliło się równocześnie z zielonym dla Wołoskiej . No , to jest PRIORYTET .

: 30 cze 2011, 21:37
autor: Piotrek_2274
Jak jechałem samochodem około 17:30-18, to korek w kierunku Bemowa się zlikwidował, natomiast w drugą stronę był pokaźny koreczek, niemal do Ciołka.

: 30 cze 2011, 21:59
autor: Jarek
Stary Pinwin pisze:Dzisiaj miałem wrażenie , że zielone dla tramów przy GM , pali się równocześnie z zielonym dla Marynarskiej . Zielone dla pieszych przez tory zapaliło się równocześnie z zielonym dla Wołoskiej . No , to jest PRIORYTET .
Mam informację oficjalna, że tak nie jest i nadal sygnał dla tramwajów jest skrócony. Ale kto wie, może znowu coś zmieniono...

Na razie pojawiło się podwójne zielone na skrzyżowaniu Budowlana/Rembielińska. Zrobione na starym sterowniku (bodaj MSSU) - jedno jest na stałe, drugie wzbudzane (z wymianą programu sterowania w cyklu). To nie jest idealna akomodacja. Cykl też dosyć długi. Ale poprawa - kolosalna!

Nie podniecajcie się jednak. To kropla w morzu potrzeb. Jedno z conajmniej stu skrzyżowań, na których trzeba coś poprawić.

: 30 cze 2011, 22:17
autor: MisiekK
Siecool pisze:Dzisiaj ok. 17.00 do świateł na Deotymy zaczynało się stać przed Magistracką. W sumie skromne 15 minut podjeżdżania co chwila o parenaście metrów.
ZTM swego czasu obtrąbiał sukces jaką to zarąbistą prokomunikacyjną śluzę odpalono.
Jarek pisze:Na razie pojawiło się podwójne zielone na skrzyżowaniu Budowlana/Rembielińska. [..] Ale poprawa - kolosalna!
Myślę, że poszedł cichy prykaz, żeby coś z tym zrobić i po cichu będziemy mieli zmieniane programy.
Jarek pisze:Jedno z conajmniej stu skrzyżowań, na których trzeba coś poprawić.
W kilku z nich panowie projektanci i IR powinni beknąć za projekty niezgodne z przepisami. Ale powoli i do tego dojdziemy.

: 30 cze 2011, 22:19
autor: primoż
MisiekK pisze:W kilku z nich panowie projektanci i IR powinni beknąć za projekty niezgodne z przepisami. Ale powoli i do tego dojdziemy.
To jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie...

: 01 lip 2011, 9:27
autor: piotram
Jarek pisze:Mam informację oficjalna, że tak nie jest i nadal sygnał dla tramwajów jest skrócony. Ale kto wie, może znowu coś zmieniono...
Wczoraj wieczorem widziałem jak tramwaj przejechał w ostatniej chwili tuż przed światłem dla Wołoskiej. Nie widziałem światła T, ale wygląda na to że chyba jest :)

[ Dodano: |1 Lip 2011|, 2011 09:32 ]
Jarek pisze: Tramwaj przy Ciepłowni można uprzywilejowac bardzo skutecznie na poziomie lokalnym, ponieważ torowisko przecina tylko trzy strumienie ruchu. Mozna tym dosyć efektywnie sterować. Oczywiście nie na zsadzie, ża tramwaj ma okno czasowe 12s raz na dwie minuty, a jak przyjedzie spóźniony od 4 do 10 minut, to mu sie okno poszerza z 12 do 13,5s.
Można zrobić wzbudzanie bezwzględne kiedy pali się światło zielone dla Połczyńskiej i Powstańców - ruch skrętny aut od Fortu Wola nie jest tak duży żeby miało się coś zablokować.

: 01 lip 2011, 23:03
autor: Jarek
Dzisiaj miałem wrażenie , że zielone dla tramów przy GM , pali się równocześnie z zielonym dla Marynarskiej . Zielone dla pieszych przez tory zapaliło się równocześnie z zielonym dla Wołoskiej . No , to jest PRIORYTET .
Dzisiaj byłem i widziałem - jest tak, jak napisałeś. Warunki ruchu tramwajowego znacznie się poprawiły. Widocznie ostatecznie wdrożony projekt jeszcze został poprawiony z punktu widzenia ruchu tramwajowego.

Istotnych utrudnień dla ruchu samochodowego nie stwierdzono. Skręt na strzałce w prawo nie jest już możliwy, ale deficytu przepustowości nie ma. w przyszłym tygodniu trzeba będzie poobserwowac skrzyżowanie, jak pracuje w szczycie.

: 01 lip 2011, 23:06
autor: Bastian
Piesi przez cały czas są trzymani? :>

: 01 lip 2011, 23:11
autor: reserved
Ja ze swojej strony powiem jedno.. jeżeli uda wam sie zrobić tak, że tramwaje nie będą podporządkowane zwykłej sygnalizacji świetlnej, to nawet przy tak powolnej prędkości będę rękami i nogami za tramwajem! :P

: 01 lip 2011, 23:36
autor: Jarek
Bastian pisze:Piesi przez cały czas są trzymani?
Tak.
reserved pisze:Ja ze swojej strony powiem jedno.. jeżeli uda wam sie zrobić tak, że tramwaje nie będą podporządkowane zwykłej sygnalizacji świetlnej, to nawet przy tak powolnej prędkości będę rękami i nogami za tramwajem!
Paru zapaleńcom nie uda się przyspieszyć komunikacji tramwajowej. Nie ma szans. Widziałem jakąś petycję w internecie. Myśle, że to jest bardziej ta droga - trzeba pokazać, że te podobno 70% jeżdżacych zbiorkomem, to ludzie z krwi i kości. I dopiero to może przemówi do decydentów.
Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale trzeba się cieszyć z tego, co jest.

: 01 lip 2011, 23:39
autor: Bastian
Jarek pisze:
Bastian pisze:Piesi przez cały czas są trzymani?
Tak.
No to jest to wada.

: 01 lip 2011, 23:47
autor: reserved
Jarek pisze:Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale trzeba się cieszyć z tego, co jest.
Dlatego ja czekam na wiosnę, bo póki co to nawet jak się poprawi jedno skrzyżowanie, to czasu podróży raczej znacząco nie skróci.

: 02 lip 2011, 7:05
autor: Glonojad
reserved pisze:
Jarek pisze:Jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale trzeba się cieszyć z tego, co jest.
Dlatego ja czekam na wiosnę, bo póki co to nawet jak się poprawi jedno skrzyżowanie, to czasu podróży raczej znacząco nie skróci.
Wręcz przeciwnie - to zależy od skrzyżowania. Jeśli jest w długim cyklu i pracuje w koordynacji,a koordynacja ta jest antytramwajowa (czyli tramwaj przyjeżdża zawsze pod koniec swojego zielonego i po wymianie pasażerów nie zdąża przejechać, odczekując prawie cały cykl) to nawet 2 minuty realnego czasu się w tym miejscu traci. 2 minuty to dużo, jeśli tramwajem się jedzie 4-5 przystanków; 2 minuty na każdym skrzyżowaniu to katastrofa!

[ Dodano: |2 Lip 2011|, 2011 07:06 ]
reserved pisze:Ja ze swojej strony powiem jedno.. jeżeli uda wam sie zrobić tak, że tramwaje nie będą podporządkowane zwykłej sygnalizacji świetlnej, to nawet przy tak powolnej prędkości będę rękami i nogami za tramwajem! :P
Jak będą miały priorytet, to nie będą powolne. Czy Ty wiesz, o czym piszesz?

: 02 lip 2011, 11:57
autor: Majusi
Jarek pisze: Istotnych utrudnień dla ruchu samochodowego nie stwierdzono. Skręt na strzałce w prawo nie jest już możliwy, ale deficytu przepustowości nie ma. w przyszłym tygodniu trzeba będzie poobserwowac skrzyżowanie, jak pracuje w szczycie.
O przepustowości możemy podyskutować we wrześniu.
Z pieszymi jest gorzej? Klienci T zdenerwują się. Mieli lepiej a teraz mają gorzej.
Koordynacji dla T nigdy nie projektuje się stricto tylko dla T. Zawsze jest to kompromis i nie zawsze na korzyść T.