Przystanki [historia]

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 04 mar 2015, 11:50

MichalJ pisze:E-e.
Na planie z '86 jest jeszcze Bemowo:
http://www.picfront.org/d/8svZ
W '87 - Stare Bemowo:
http://www.picfront.org/d/8sx5
Boerner wrócił do łask w 1989:
http://www.picfront.org/d/8syh
To musi być jakiś błąd na mapie.
Zwróć uwagę na pętlę "109"
http://www.picfront.org/d/8sw0
i dla "K"
http://www.picfront.org/d/8sw2

Wątpię, by dwa zespoły nosiły tę sama nazwę.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 mar 2015, 11:51

Wydajemisie, że tak 20, jak i 105 jeździły z tablicami krańca "Bemowo"...

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 04 mar 2015, 11:59

MichalJ pisze:Wydajemisie, że tak 20, jak i 105 jeździły z tablicami krańca "Bemowo"...
Najlepszym sposobem byłaby weryfikacja ZP z trasówką "20-tki" z tego okresu.
Przed remontem wiaduktu, jak i po remoncie.
Niestety trasówkę "20-tki" posiadam już z 2001 roku. Wcześniejszych nie mam.
Ale jeśli dobrze pamiętam z czasów, kiedy skakałem po kabinach (już po remoncie), (20-tki) jeżdziły z przerabianymi tablicami,
na których pod farbą był widoczny napis: STARE BEMOWO.
I z takimi tablicami na testy obciążeniowe był wysyłany wóz: 1104-1105 przed samym otwarciem.

I jeśli dobrze pamiętam, to do czasu remontu, na "20" było 8-brygad (powszedni), 5-święto,
(nie pamiętam już wozów)
po remoncie zmieniono na 7-brygad w powszedni i 5-święto.
Wykaz wozów:
1) 1130-1131 (póżniej z reklamą: MARLBORO-białe taborówki)
2) 1128-1129 (prawdopodobnie kursujący jeszcze z malowanką: wagon 105NA 1999 i 2000 dla Warszawy)
http://tramwar2.republika.pl/u1128-5.html
http://tramwar2.republika.pl/u1128-4.html
3) 1190-1191
4) 1104-1105 (póżniej z reklamą: MARLBORO-białe taborówki)
5) 1136-1137
6) 1154-1155
7) 1080-1084 (póżniej z reklamą: MARLBORO-żółte taborówki -naklejane)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 mar 2015, 12:21

Poszukam, może w monografii albo gdzieś jest stare zdjęcie dwudziestki...

Poza tym, istnienie nazwy "Stare Bemowo" w latach 60. czy 70. wydaje mi się niemożliwe - jakie "stare", skoro innego nie było?

A w ogóle to dawniejsze plany opisują pętlę jako "Babice (Bemowo)", ale tak daleko to pamięcią tablic dwudziestki nie sięgam.

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 04 mar 2015, 12:34

MichalJ pisze:Poszukam, może w monografii albo gdzieś jest stare zdjęcie dwudziestki...

Poza tym, istnienie nazwy "Stare Bemowo" w latach 60. czy 70. wydaje mi się niemożliwe - jakie "stare", skoro innego nie było?

A w ogóle to dawniejsze plany opisują pętlę jako "Babice (Bemowo)", ale tak daleko to pamięcią tablic dwudziestki nie sięgam.
Wcześniejszej nazwy nie pamiętam.
Kojarzę jedynie z czasów, kiedy zacząłem mieszkać na Bemowie, a było to od 1982 roku.

Zamieszczam rozkłady (20-tek) już po remoncie konstrukcji wiaduktu PKP.
To są brygadowe. Rozkład nr 2
Częśtotliwość:
DP- co 16 minut
DS - co 22 minuty.

Jeśli dobrze pamiętam, to w tym okresie na krańcu BOERNEROWO, komuś przydały się deski od : WC, który z resztą był drewniany.
Bodajże na rozkładzie brygady 3/20 w dzień powszedni była adnotacja powalająca z nóg:
"MZK Przygotowuje się do zimy.
Kibel poszedł na opał".
Załączniki
20 - 19880619.doc
(173.5 KiB) Pobrany 110 razy

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 04 mar 2015, 13:47

MichalJ pisze:Poszukam, może w monografii albo gdzieś jest stare zdjęcie dwudziestki...

Poza tym, istnienie nazwy "Stare Bemowo" w latach 60. czy 70. wydaje mi się niemożliwe - jakie "stare", skoro innego nie było?

A w ogóle to dawniejsze plany opisują pętlę jako "Babice (Bemowo)", ale tak daleko to pamięcią tablic dwudziestki nie sięgam.
To, co udało mi się ustalić, to z pewnością "20-Bis" jeżdziła z tablicami: KOŁO-BEMOWO (rok 1982)
http://tramwar2.republika.pl/u-9-20-02.html
http://tramwar2.republika.pl/u1059-3.html

Ale też (jeszcze) 8-brygadowa "20" w dzień powszedni/5 w święto miała tablice BANACHA-BEMOWO
http://tramwar2.republika.pl/u1014-2.html
czyżby na: STARE BEMOWO zmieniono w latach 84-87 i póżniej na BOERNEROWO?

a tutaj jest w kolorze malowanka:
http://tramwar2.republika.pl/u2001-1001.html
Wozy z tą malowanką, to:

1128-1129 (1999/2000 tramwaj 105N w warszawie),
2001 (2001 tramwaj 105N w warszawie),
2002 (2002 tramwaj 105N w warszawie)

Paweł D.
Posty: 5284
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 04 mar 2015, 14:20

Jakby kogoś zainteresowało coś z moich zbiorów, to wrzucę na skaner.
Obrazek

Awatar użytkownika
misiek34
Posty: 371
Rejestracja: 15 maja 2011, 18:30
Lokalizacja: Bemowo

Post autor: misiek34 » 04 mar 2015, 14:29

Paweł D. pisze:Jakby kogoś zainteresowało coś z moich zbiorów, to wrzucę na skaner.
Obrazek
Paweł, jak najbardziej.
Ja jestem z tych, który tych rozkładów szuka od kilku lat.

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 04 mar 2015, 15:00

misiek34 pisze: czyżby na: STARE BEMOWO zmieniono w latach 84-87 i póżniej na BOERNEROWO?
No jakoś tak. Najpierw w ramach porządków ktoś uznał, że pętla autobusowa i tramwajowa są za daleko na jedną nazwę, a potem się zmienił ustrój i uczczono Boernera...

TeEsWu
Posty: 97
Rejestracja: 26 gru 2014, 17:54

Post autor: TeEsWu » 04 mar 2015, 19:45

Schemat z Trasbusa z 1990 r. zawiera mnóstwo błędów nazewniczych, zarówno tych, które dostrzegłem na "pierwszy rzut oka", jak i tych, które zauważył Robert. Poza tym w 1990 r. nie istniał zespół SŁUŻEW, lecz WILANOWSKA, zmieniony w 1995 r. na METRO WILANOWSKA.

Odnośnie krańcówki 20-tki: do 1986 r. było możliwe nazywanie różnych przystanków tak samo. W 1986 r. podjęto tytaniczne wyzwanie: nadanie numerów i nazw każdemu zespołowi, przyjmując zasadę, iż nazwa jest przypisana do numeru, więc nazwy nie mogą się powtarzać (w przypadku rozległych zespołów nadawano im dwa numery + rzymską cyfrę i tak powstały np. DW. CENTRALNY I i II, HUTA I i II, ŻERAŃ FSO I i II itd., czyli nazwa ta sama, ale numer zespołu inny + rzymska cyfra). Wtedy właśnie pętlę 20-tki nazwano STARE BEMOWO, a kraniec dla autobusów - BEMOWO (i BEMOWO - LOTNISKO przy Wrocławskiej). Ok. 1989 r. STARE BEMOWO przemianowano na BOERNEROWO, zaś w 1996 r. BEMOWO na STARE BEMOWO, BEMOWO - LOTNISKO na WROCŁAWSKA - KOŚCIÓŁ, zaś KAWY na NOWE BEMOWO.

Tym samym schemat z Trasbusa z roku 1990 jest błędny, ponieważ w latach 1986-1989 krańcówka 20-tki nazywała się STARE BEMOWO, a w 1990 na 100% BOERNEROWO.

Paweł D.
Posty: 5284
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 04 mar 2015, 20:30

Od 1988 r. funkcjonowało Bemowo (później Stare Bemowo) dla autobusów i Boernerowo dla tramwajów. Wcześniej było to Stare Bemowo dla tramwajów i Bemowo dla autobusów.

TeEsWu
Posty: 97
Rejestracja: 26 gru 2014, 17:54

Post autor: TeEsWu » 04 mar 2015, 20:45

Prawdopodobną datą zmiany nazwy krańca 20-tki STARE BEMOWO -> BOERNEROWO jest 19.06.1988 r. W 1986 r. w momencie nadawania numerów i nazw zespołom kraniec autobusowy nazywał się BEMOWO, a tramwajowy (20-tki) STARE BEMOWO.

Mam pytanie do Pawła. Pisałeś kiedyś, że ZP 4114 nazywał się BARSKA, a 4115 KOPIŃSKA. Czy w takim razie 4116 to była (jak obecnie) HALA KOPIŃSKA, czy coś innego? W czasach starej Kopińskiej autobusy jeździły jednokierunkowo przez uliczki Starej Ochoty więc wszystko możliwe...

Paweł D.
Posty: 5284
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 04 mar 2015, 21:02

Tak jak napisałeś 4116 Hala Kopińska.

osa
Posty: 2595
Rejestracja: 23 wrz 2009, 12:04

Post autor: osa » 05 mar 2015, 0:07

Na Boernerowo musieli się zgodzić już pod koniec PRL, gdy czuć było wiatr zmian. Toż to zakazana sanacyjna nazwa.

Awatar użytkownika
Mong
(ZEA_R-0)
Posty: 3832
Rejestracja: 29 lis 2010, 0:18
Lokalizacja: Warszawa Grochów

Post autor: Mong » 19 maja 2015, 18:04

Jak wyglądały przystanki na Wołoskiej na odcinku Rakowiecka - Odyńca przed przebudową tego odcinka? Konkretnie chodzi mi o przystanki Wrotkowa i Narbutta. Które były tramwajowe, a które autobusowe, w jakich kierunkach obowiązywały, itp.?

ODPOWIEDZ