Strona 301 z 397

Priorytety dla tramwajów

: 17 gru 2019, 11:41
autor: Stary Pingwin
Hmm, a jak autonomiczny tramwaj pomoże osobie na wózku? Na dziś nie możemy ogarnąć wyświetlaczy i sterowania przez radio (po zatrzymaniach), a koledzy śnią o tramach autonomicznych.

Priorytety dla tramwajów

: 17 gru 2019, 12:39
autor: Emyl
Dantte pisze:
17 gru 2019, 10:13
Glonojad pisze:
17 gru 2019, 9:18
To co się zamawia, to jest akurat konsekwencja tego, jaki jest układ komunikacyjny. Swingi zawsze można spiąć (oczywiście po przebudowie), stopiątki to prawie od ręki, tylko to wszystko wymaga trudnej decyzji pt. remarszrutyzacja. Więc jak układ będzie na zatrzymania pojedyncze (z wyjątkami nielicznymi), to można dyskutować o dłuższych wagonach, nie odwrotnie. Przy czym moim zdaniem jednak nawet w takiej sytuacji podstawą powinna byc trakcja wielokrotna - jednak Budapeszt to raczej wyjątek, niż reguła, podstawą czy to w niemieckich Stadtbanach, czy na paryskim T2, metro de Porto czy tramwaju w Jerozolimie jest jednak spinanie składów przy długościach rzędu 60 metrów, a tylko takie mają sens w Warszawie przy pojedynczej obsłudze przynajmniej na głównych trasach.
No właśnie. Mamy nowe tramwaje, które trzeba przebudować. O to mi chodziło, to był skrót myślowy.
A co trzeba przebudować?

Priorytety dla tramwajów

: 17 gru 2019, 12:40
autor: Dantte
Emyl pisze:
17 gru 2019, 12:39
Dantte pisze:
17 gru 2019, 10:13

No właśnie. Mamy nowe tramwaje, które trzeba przebudować. O to mi chodziło, to był skrót myślowy.
A co trzeba przebudować?
Glon napisał (podejrzewam że wszystko związane ze sprzęganiem bo brak czegokolwiek w swingach etc co by na to pozwalało)

Priorytety dla tramwajów

: 17 gru 2019, 12:42
autor: Emyl
A, w sensie że świnki nie są przystosowane do trakcji ukrotnionej, rozumiem.

Priorytety dla tramwajów

: 17 gru 2019, 18:56
autor: aaa
Skoro ktoś tu wspomniał o trakcji ukrotnionej w Swingach, a inny o konwojowaniu - może zrobić półautonomiczne konwojowanie tramwajów najpierw? Przyjeżdża 9 z Okęcia na Plac Zawiszy, tuż po niej spóźniona 24. Motorniczy 24 wysiada z kabiny, a pierwszy maszynista jedzie składem Swingów (fizycznie niepołączonych) na Gocławek? :P
Oczywiście, odległości między "wagonami" powinny być na tyle małe, aby nikt się między nich nie wcisnął.

Priorytety dla tramwajów

: 17 gru 2019, 19:26
autor: Stary Pingwin
Przystanki na Grochowskiej są za krótkie, mają coś 35 metrów.

Priorytety dla tramwajów

: 17 gru 2019, 20:29
autor: Emyl
Albo Berezyńska na przykład.

Priorytety dla tramwajów

: 17 gru 2019, 21:11
autor: Dantte
Albo wiele innych przystanków, tyle że to też jest kwestia na planowanie do przodu (gdzie Berezyńską nietrudno przedłużyć/jest do zlikwidowania :P )

Priorytety dla tramwajów

: 18 gru 2019, 12:02
autor: mb112
aaa pisze:
17 gru 2019, 18:56
Skoro ktoś tu wspomniał o trakcji ukrotnionej w Swingach, a inny o konwojowaniu - może zrobić półautonomiczne konwojowanie tramwajów najpierw? Przyjeżdża 9 z Okęcia na Plac Zawiszy, tuż po niej spóźniona 24. Motorniczy 24 wysiada z kabiny, a pierwszy maszynista jedzie składem Swingów (fizycznie niepołączonych) na Gocławek? :P
Oczywiście, odległości między "wagonami" powinny być na tyle małe, aby nikt się między nich nie wcisnął.
Ale czemu to ma służyć ? Co ten motorniczy z 24 ma ze sobą zrobić na Placu Zawiszy ?

Priorytety dla tramwajów

: 18 gru 2019, 12:07
autor: KwZ
Może dostać przerwę albo odprowadzić konwój w drugą stronę.

Moim zdaniem prostsze i bezpieczniejsze byłoby spięcie ich na sztywno fizycznym sprzęgiem (który i tak jest i musi być), a logicznie po wifi. I tak, to jest sci-fi.

Priorytety dla tramwajów

: 18 gru 2019, 12:21
autor: Emyl
Plis, wtedy by musiał 20 minut stać i robić próbę hamulca XD

Priorytety dla tramwajów

: 18 gru 2019, 13:09
autor: KwZ
W tramwajach?

Oidp w pociągach próbę hamulca należy przeprowadzić po każdym rozłączeniu przewodu pneumatycznego. Przy tym co proponuję takiego rozłączenia by nie było. Zresztą to przepis i procedura, można zmienić. I wydaje mi się to prostsze niż marszrutyzacja tras celem zrobienia tras na składy 60 m.

Priorytety dla tramwajów

: 18 gru 2019, 13:11
autor: Emyl
No przecież ż a r t u j ę.

Priorytety dla tramwajów

: 18 gru 2019, 13:13
autor: KwZ
:)

Priorytety dla tramwajów

: 18 gru 2019, 16:52
autor: Bastian
Albo to musiałoby być poukładane, albo to czysta abstrakcja. Piszesz "opóźnione 24" - a gdyby nie było opóźnione, to ma czekać na tę 9? Motorowy albo pojedzie na Gocławek, albo nie? Poprowadzi konwój z pl. Zawiszy w drugą stronę albo nie, bo go tam nie będzie? Toż to nie mogą być ruchy Browna, bo za chwilę ktoś przyprowadzi z powrotem takie 9+24 na pl. Zawiszy i co zrobi, jak tu akurat nie będzie wolnego motorowego? Poczeka, aż się jakiś zjawi? Porwie to 24 na Okęcie? Odepnie i zostawi? :głupek: :hyhy: :pis: