Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 17 lip 2012, 17:29

KwZ pisze:Za to ty pisałeś o akwariach zapełnionych ponad normę :>
Wciąż, jeden tramwaj jest znacznie lepszym przybliżeniem liczby tramwajów potrzebnych do zabrania pasażerów 127, niż dwa tramwaje, cbdu.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 17 lip 2012, 17:29

KwZ pisze:Buspas (-o< Bustrampas.
Na Bitwy? Jestem za! Jeżeli będzie to podejrzewam, że zmienię zdanie.
fik pisze:Ale reserved pisał o "przyzwoicie wypełnionych", a nie nabitych po dach solówkach. :>
Oczywiście zdarzały się przypadki, ze w tym nowym 127 był mega ścisk i musiałem stać przy samych drzwiach, ale to są sporadyczne przypadki więc nie będę siał propagandy.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 lip 2012, 17:32

fik pisze:Czeba dostawić.
Zgadzam się: tramwaje mogą, to autobusy tym bardziej (zwłaszcza 191!). Ale na pewno zaraz podniesie się larum, że na 100 m są dwa przystanki...
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 17 lip 2012, 17:33

A nie da się po prostu przesunąć przystanku Och Teatr bliżej Wawelskiej?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 lip 2012, 17:40

reserved pisze:Na Bitwy? Jestem za!
Tak, na Bitwy między Grójecką a RZS. Autobusów dużo (40/h w szczycie!, 25/h w DS), przekrój 1x6 nazwany przez Glonojada najniebezpieczniejszym z możliwych. Korki w momencie otwarcia POW powinny nieco osłabnąć (na chwilę), to dobry moment na buspas. Poza tym wolę uspokajanie ruchu przez wprowadzanie buspasa niż średnio potrzebnych świateł... W przyszłości mógłby być z tego bustrampas.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Łukasz
Posty: 10695
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 17 lip 2012, 17:40

fik pisze: 228 Rakowiec - Nowe Włochy przez BW20
127 Nowe Włochy - PKP Włochy - trasa 178 - PKP Ursus
Numerki bym odwrotne widział...

[ Dodano: |17 Lip 2012|, 2012 17:42 ]
fik pisze:
KwZ pisze:Za to ty pisałeś o akwariach zapełnionych ponad normę :>
Wciąż, jeden tramwaj jest znacznie lepszym przybliżeniem liczby tramwajów potrzebnych do zabrania pasażerów 127, niż dwa tramwaje, cbdu.
Ale żeby zabrać x+eps ludzi, nie wystarczy pojemność x, tylko raczej 2x, jeśli nie da się x+y dla żadnego eps\<y<x.
ŁK

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 lip 2012, 17:43

reserved pisze:A nie da się po prostu przesunąć przystanku Och Teatr bliżej Wawelskiej?
Trochę tak, ale pewnie i tak musi być za Radomską. Czyli przesiadki tam i tak będą niewygodne.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 17 lip 2012, 17:44

KwZ pisze:Poza tym wolę uspokajanie ruchu przez wprowadzanie buspasa niż średnio potrzebnych świateł...
Boję się trochę paraliżu Ochoty. Bo jednak tam jeździ dużo samochodów i buspas spowoduje większe korki wśród osobówek. A w końcu wielokrotnie było tak, ze korek na Bitwy powodował zatkanie innych większych ulic, np. Grójeckiej.

[ Dodano: |17 Lip 2012|, 2012 17:44 ]
KwZ pisze:Trochę tak, ale pewnie i tak musi być za Radomską. Czyli przesiadki tam i tak będą niewygodne.
Ale lepsze niż obecnie. Moim zdaniem przystanek zbędny. Tramwajom też bym wywalił ale widocznie tramwaje muszą być tam wolne. Gdyby chociaż światła sprzyjały...

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 17 lip 2012, 17:44

Łukasz pisze:Ale żeby zabrać x+eps ludzi, nie wystarczy pojemność x, tylko raczej 2x, jeśli nie da się x+y dla żadnego eps\<y<x.
A po ludzku: nie chcemy, żeby ludzie zostawali na przystanku.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 18 lip 2012, 14:55

Łukasz pisze: Ale żeby zabrać x+eps ludzi, nie wystarczy pojemność x, tylko raczej 2x, jeśli nie da się x+y dla żadnego eps\<y<x.
Ale my nie dyskutujemy na temat "ile dodatkowych tramwajów trzeba podstawić", bo nie trzeba żadnego, tylko podajemy szacunkową wielkość potoku w jednostkach tramwajowych.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 lip 2012, 15:39

reserved pisze:Boję się trochę paraliżu Ochoty. Bo jednak tam jeździ dużo samochodów i buspas spowoduje większe korki wśród osobówek. A w końcu wielokrotnie było tak, ze korek na Bitwy powodował zatkanie innych większych ulic, np. Grójeckiej
Tam, gdzie faktycznie masz przekrój 1x6, czyli po trzy pasy, to zabranie jednego nie zwiększy korków. Po pierwsze, jest miejsce (ok. 240 m), gdzie są tylko po dwa pasy i tam buspas mógłby powstać tylko jako nowy pas. Po drugie, i tak ograniczeniem przepustowości są światła na RZS i lewoskręt Grójecka --> Banacha.

Właśnie dlatego, że korki są takie duże, należałoby wydzielić tam buspas.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

reserved
Posty: 14639
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 18 lip 2012, 16:21

KwZ pisze:Właśnie dlatego, że korki są takie duże, należałoby wydzielić tam buspas.
Jeżeli rzeczywiście techniczne aspekty pozwalają na bezpieczne wybudowanie tam buspasa to jestem za "ręcami i nogami"!

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 lip 2012, 21:47

cristle w [url=http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?p=771094#771094]temacie ochockim[/url] pisze:Dla Spisaka, to wystarczyłoby "zagiąć" 717 wycinając ją z DWZ i skierować do PKP URSUS po korekcie częstotliwości 716.
I gdzie to ma dowozić? Do kolei? Jeśli tylko to, to lepiej, żeby wcale nie wyjeżdżało z Piastowa.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

cristle
Posty: 108
Rejestracja: 27 sie 2007, 15:06

Post autor: cristle » 18 lip 2012, 21:50

Dużo gorszą niegospodarnością jest tak sztucznie podkręcona częstotliwość 194. Z obserwacji odcinka ursuskiego, wystarczyłoby 194 na odcinku od URSUSA RATUSZA do PKP GOŁĄBKI i przy obecnym 716 spokojnie dałoby radę. Wolta wykonywana przez NOWE WŁOCHY skutecznie zniechęciła wielu pasażerów i nabiła 716.
A co do 717 to właśnie te rozwiązania rozpatrywał Ratusz. Albo do Ursusa, albo na Okęcie.

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 18 lip 2012, 21:54

Na Okęcie zamiast 177 brzmi już sensowniej. Nie neguję, że zamiast pary linii co 30/40/40 lepsza jest jedna dwa razy częstsza, ale w linii Piastów-Ursus na prawdę żadnego sensu nie widzę.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

ODPOWIEDZ