Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

Michalk001
Posty: 1223
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 18 lis 2014, 6:25

rhemek pisze:A co ty chcesz od EW60 ?
Ja osobiście nic - ale skoro kilka osób od paru miesięcy zastanawiało się kiedy wyjadą, to po prostu piszę że je widziałem w ruchu liniowym.

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 18 lis 2014, 6:33

Kilka tygodni temu była już informacja, że EW60 jeżdżą i że już miały problem ze schodkiem na Śródmieściu. :razz:

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 18 lis 2014, 21:54

W kwestii wspominanego przez Was stanu technicznego niektórych AKM - dziś zdarzyło mi się jechać ex-czoperami - w 1561, całkiem niedawno przerabianym, już zacinają się automatyczne drzwi między członami, spod podłogi słychać nierówne walenie zestawów kołowych (coś jak samochód jadący na kapciu), a wyświetlacz pokazuje planowany czas przyjazdu do stacji docelowej o 2 godziny późniejszy w porównaniu do rzeczywistego (no i wykrakał, chciałoby się rzec w obliczu wieczornych awarii :P ).

W sumie każda usterka z innej beczki (1. usterka, 2. normalne zużycie i 3. być może błąd maszynisty), ale ogólne wrażenie nieciekawe...

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 19 lis 2014, 11:36

Kolejny, zdaje się już szósty, AL w ruchu - 1649 - NG+M 14.11.2014.

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 24 lis 2014, 18:04

Drugi przetarg na naprawy rewizyjne 17 EN57AKM również został unieważniony - http://mazowieckie.com.pl/g2/oryginal/2 ... ccc4de.pdf
Atapi pisze:Nie ma podświetlenia, ale pamięć ma.
Dziś przetestowałem, nie ma pamięci, czyli KMy odebrały produkt niezgodny z SIWZ.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 25 lis 2014, 7:13

Mi się zdawało wczoraj, że w AL którą jechałem pamięć była, chyba że maszynista ten raz co ja otwierałem, użył centralnego otwierania... W każdym razie podświetlenia nie ma.
Inna rzecz mnie denerwuje, często przyciemnione światło w AKM...

AAdamq
Posty: 489
Rejestracja: 30 lis 2010, 13:27

Post autor: AAdamq » 26 lis 2014, 19:11

Wczoraj wieczorem do Tłuszcza dotarł SA135-022 ostatni z serii zakupionych szynobusów ...
:-D " Nigdy się nie tłumacz - przyjaciele tego nie potrzebują, a wrogowie i tak nie uwierzą " - Mark Twain

Jacek Z.
Posty: 1873
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:14

Post autor: Jacek Z. » 27 lis 2014, 11:04

EN57AKM-1566 wygląda na to, że padł łupem złomiarzy - wywiało wszystkie metalowe śmietniczki spod okien i parę również metalowych kratek osłaniających dopływ powietrza z ogrzewania. Nie wiem czy w drugiej jednostce składu tak samo. Czyżby monitoring był na nic?

alojz
Posty: 2668
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 28 lis 2014, 16:33

Kurier Kolejowy pisze:Newag z umową na 12 pięcioczłonowych EZT-ów

Koleje Mazowieckie podpisały z nowosądeckim Newagiem umowa na dostawę 12 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych o wartości 257 272 950 mln zł brutto. Oprócz dostawy pojazdów umowa gwarantuje świadczenie usług serwisowych, dostawę pakietu pozderzeniowego, a także przeszkolenie pracowników przewoźnika. Pierwsze Impulsy przekazane zostaną Kolejom Mazowieckim już w II kwartale 2015 r.


Nowoczesne Impulsy, które wyjadą na tory w barwach Kolei Mazowieckich, to pięcioczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne o wydajnym, energooszczędnym napędzie i wysokim standardzie wykończenia wnętrz. Każdy z zamówionych składów będzie mieć po 206 miejsc siedzących w układzie otwartym oraz po 325 miejsc stojących. Dla pasażerów przewidziano szereg udogodnień; każdy z pojazdów wyposażony będzie w klimatyzację, wi-fi, gniazdka elektryczne, system informacji pasażerskiej oraz intercom. Przewidziano także dodatkową przestrzeń na większy bagaż.

- Jest to największy kontrakt, jaki podpisałem w tym roku. Za rok o tej porze Koleje Mazowieckie dysponowały będą 12 nowoczesnymi Impulsami – powiedział Zbigniew Konieczek, prezes Newagu – Dodam, że będą to pierwsze pięcioczłonowe Impulsy 45WE wyprodukowane w Newagu. Dzięki tej umowie rozszerzamy nasze portfolio produktowe.

Duży nacisk położono na wygodę podróżowania osób niepełnosprawnych. Oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich, do dyspozycji będą urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu oraz specjalnie przystosowane toalety. Dla osób podróżujących z małymi dziećmi dostępny będzie przewijak.

- Komfort pasażerów jest dla nas priorytetem – a ten niewątpliwie uzależniony jest od ilości pojazdów, jakimi dysponujemy – dlatego zrobiliśmy wszystko, by doszło do realizacji tak istotnego w strategii spółki projektu. Dzięki temu znacznie poprawi się komfort jazdy na linii, gdzie potrzeby przewozowe są największe – powiedział Artur Radwan, prezes Kolei Mazowieckich

Pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h. Pierwsze pojazdy wyjadą na tory w II kwartale 2015 r. i zostaną włączone do obsługi pasażerów na jednej z linii, gdzie potoki podróżnych są największe, tj. linii nr 1. Koszt zamówienia to ponad 257 mln zł brutto.

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 lis 2014, 19:07

Ciekawe czy jest na nie szansa na KM7. Chociaż z jeden :)
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ashir
Posty: 27747
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 28 lis 2014, 19:10

To chyba na jakimś obiegu łączonym z KM1, bo tam według tekstu mają jeździć. :)

Awatar użytkownika
rhemek
Posty: 2459
Rejestracja: 23 cze 2007, 16:22
Lokalizacja: Anin

Post autor: rhemek » 28 lis 2014, 19:19

zxcvbnm pisze:Ciekawe czy jest na nie szansa na KM7. Chociaż z jeden :)
Ty masz jakis uraz psychiczny na tym punkcie? :D
Bo ciagle piszesz to samo.

Awatar użytkownika
michciu22
Posty: 169
Rejestracja: 12 lip 2010, 17:46
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: michciu22 » 28 lis 2014, 19:20

Jak KM1 to tylko KM1. Kiedyś będzie nowy tabor na KM7 to wtedy będą jeździć tam, w tym momencie jeździ tam nawet lepszy tabor niż na KM1.
KM Pruszków

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2242
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 28 lis 2014, 20:15

rhemek pisze:Ty masz jakis uraz psychiczny na tym punkcie? :D
Bo ciagle piszesz to samo.
Walczę o swoją linię do końca sił :D
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 3846
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: z pól kartoflanych

Post autor: primoż » 28 lis 2014, 22:05

zxcvbnm pisze:Walczę o swoją linię do końca sił :D
Jeżeli twoje pisma do Kolei Mazowieckich mają podobną wartość merytoryczną, jak posty na Wawkomie, to ja się wcale nie dziwie, że na linii otwockiej są największe truchła :term:

ODPOWIEDZ