Komunikacja miejska w Ursusie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2013, 17:27

TGM pisze:Przecież to do pociągu miało dowozić... 8-(
No i nadal dowozi, nawet dwa razy.
Czy to będzie jedyna linia, która pomiędzy dwoma zatrzymaniami w tym samym zespole (PKP URSUS) będzie zatrzymywała się w innym zespole (LALKI)?



No i wohle nie można było tak:

207 REGULSKA - PKP Ursus - PL. TYSIĄCLECIA (kółko przez Nowotyską, postoje na Regulskiej)
206 WKD OPACZ - Skorosze - Nowolazurowa - PKP WŁOCHY (wybrane kursy na Odolany)?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Georg
Posty: 6030
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 lut 2013, 17:31

fik pisze:206 WKD OPACZ - Skorosze - Nowolazurowa - PKP WŁOCHY (wybrane kursy na Odolany)?
Założenie było takie, że 206 jest jak najkrótszą dowozówką z Odolan do pociągu albo autobusu. Wydłużanie trasy sprawi, że na tą linię trzeba by było zaangażować więcej autobusów, albo ściąć częstotliwość. Więc 206 lepiej nie ruszać. Niech pełni dalej swoją funkcję.

Awatar użytkownika
Lukasz436
Posty: 2277
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:22
Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Kontakt:

Post autor: Lukasz436 » 25 lut 2013, 17:35

Zastanawia mnie jedno. Jeżeli jakiś urząd wysyła propozycje zmian (absurdalne) czy ZTM który jest zarządem nie powinien tego oprotestować?

Dochodzi teraz do pewnych absurdów gdzie znów gminy zaczynają układać swoje trasy...

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2013, 17:37

Georg pisze:Wydłużanie trasy sprawi, że na tą linię trzeba by było zaangażować więcej autobusów, albo ściąć częstotliwość.
Podpowiem: tę częstotliwość należałoby nawet podbić (bynajmniej nie na Odolanach). Tak mniej więcej trzykrotnie.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Georg
Posty: 6030
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 25 lut 2013, 17:44

Po którą cholerę autobus na Odolanach ma jeździć co 10 minut. Wydaje mi się, że częstotliwość 30 minut w szczycie i 40 w pozostałych godzinach wystarcza. Pozostały odcinek, czyli Chrościckiego ma 127 i 194.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27432
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 lut 2013, 17:51

Georg pisze:Po którą cholerę autobus na Odolanach ma jeździć co 10 minut. Wydaje mi się, że częstotliwość 30 minut w szczycie i 40 w pozostałych godzinach wystarcza. Pozostały odcinek, czyli Chrościckiego ma 127 i 194.
Z Mikowej właśnie tę linię wycofałem.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ashir
Posty: 27743
Rejestracja: 14 paź 2009, 16:36
Lokalizacja: Targówek

Post autor: ashir » 25 lut 2013, 18:03

Są już nowe rozkłady. 187 bez zmian co 15/15//20, a 394 co 20/20//-.

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 25 lut 2013, 18:08

Rzecznik dzielnicy Ursus na pewnym forum pisze:W ramach współpracy Zarządu Transportu Miejskiego z Wydziałem Infrastruktury UD Ursus zostały podjęte kroki mające na celu poprawę komunikacji autobusowej w Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy z dzielnicami ościennymi i stworzenie jednolitego oraz przejrzystego układu komunikacyjnego po otwarciu ważnych inwestycji drogowych w roku 2012 na terenie tutejszej Dzielnicy.

Otwarcie odcinka ul. Nowolazurowej było impulsem do wprowadzenia zmian tras kursowania komunikacji autobusowej na terenie Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy. Mając do dyspozycji ograniczoną liczbę linii autobusowych i biorąc pod uwagę potrzeby komunikacyjne dzielnicy, wynikające m.in. ze zgłoszeń mieszkańców, zaproponowano szereg zmian. Kierowano się zasadą, aby nie zaburzać całego rozkładu jazdy autobusów, jaki funkcjonuje na terenie dzielnicy, a jedynie wprowadzić możliwość wykorzystania przejazdu przez nowowybudowany fragment ul. Nowolazurowej. Najistotniejsza zmiana dotyczy linii 187, która to wg nowego rozkładu będzie przejeżdżać przez wyżej wspomnianą ul. Nowolazurową, a tym samym zapewni dowóz pasażerów do przystanku znajdującego się w bezpośrednim sąsiedztwie dworca PKP URSUS, szybkie dotarcie w kierunku Dw. Zachodniego oraz Metra Politechnika, a także obsługę komunikacyjną terenów do tej pory nieobsługiwanych jak np. rejon ul. Poczty Gdańskiej, ul. Bandurskiego, ul. Rydzyńskiej i ul. Baranowskiej. Dodatkowym atutem nowego rozwiązania jest fakt, że autobusy linii 187 obsługiwane są taborem wielkopojemnym, co za tym idzie w godzinach szczytu autobus jest w stanie w tym samym czasie przewieść większą ilość pasażerów do stacji PKP Ursus, niż dotychczas linie 194 i 394.

Nowa trasa dla linii 187 zastąpiła w dużej części trasę linii 394. Dzięki temu powstał możliwość skierowania 394 na nowy szlak, zapewniając w ten sposób długo oczekiwany dowóz mieszkańców starego Ursusa do przychodni Hipokrates oraz Urzędu Dzielnicy Ursus. Mieszkańcy tej części dzielnicy wielokrotnie interweniowali w pismach oraz za pośrednictwem interpelacji Radnych Dzielnicy o powstanie tego typu połączenia. Dodatkowym atutem wprowadzonych zmian jest fakt, że po otwarciu łącznika w ciągu ul. Gierdziejewskiego i połączenia go z ul. Poznańską oraz po otwarciu II Etapu ulicy Nowolazurowej linia (394) ulegnie wydłużeniu i zapewni bezpośrednie połączenie z pętlą autobusową Karolin ( Bemowo).

Obecnie Urząd Dzielnicy Ursus m.st. Warszawy prowadzi rozmowy z ZTM w sprawie wydłużenia linii 401 ulicami Warszawską – Orląt Lwowskich do pętli URSUS NIEDŹWIADEK, co pozwoli zachować bezpośrednie połączenie Osiedla Niedźwiadek ( przystanek Hermana oraz Zagłoby) ze Skorszami, a tym samym spełni oczekiwania mieszkańców.

Trasa linii 194, na wniosek mieszkańców, ostatecznie pozostanie bez zmian. Obie terasy na ul. Warszawskiej i ul. Orląt Lwowskich (187 i 194) będą się uzupełniały, dzięki czemu częstotliwość autobusów dowożących pasażerów do przystanku PKP Ursus nie ulegnie pogorszeniu.

Opisany przez Państwa propozycja zmiany trasy linii 517 (poprzez ulicę Nowolazurową ) wiązałaby się z całkowita zmianą układu komunikacyjnego na terenie starego Ursusa. Wycofanie linii 517 z Kościuszki i ul. Spisaka spowodowałoby, że linia 187 musiała by zostać wycofana z ul. Bohaterów Warszawy i przejść w miejsce linii 517 tak żeby zapewnić stałość obsługi komunikacyjnej
Zdecydowanie mniejsze zamieszanie by powstało gdyby zamiast 187 przez Nowolazurową przynajmniej narazie pojechało 401. Tymczasem ja już się nie mogę doczekać piątku i zdziwienia na osiedlu Skorosze na widok 394 i awantur na placu Tysiąclecia o brak 187 na Starym Ursusie ;)

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 lut 2013, 18:09

A miało nie być cięć w szczycie...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2013, 19:28

Dodatkowym atutem wprowadzonych zmian jest fakt, że po otwarciu łącznika w ciągu ul. Gierdziejewskiego i połączenia go z ul. Poznańską oraz po otwarciu II Etapu ulicy Nowolazurowej linia (394) ulegnie wydłużeniu i zapewni bezpośrednie połączenie z pętlą autobusową Karolin ( Bemowo).
Hę? Co? Jak? Przez Posag Siedmiu Panien, czy co? :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 lut 2013, 19:32

Skąd ten cytat? II Etap to do Włoch przecież. Bredzą.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 lut 2013, 19:34

MichalJ pisze:Skąd ten cytat?
Czytałeś tekst wklejony trzy posty wyżej? :P
MichalJ pisze:II Etap to do Włoch przecież. Bredzą.
Nevermind, olać II etap. Jakim cudem 394 ma trafić na Gierdziejewskiego i do Karolina, się pytam?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 25 lut 2013, 19:37

Bastian pisze:
MichalJ pisze:Skąd ten cytat?
Czytałeś tekst wklejony trzy posty wyżej? :P
W ogóle tego postu nie widziałem. Pojawił się w czasie, gdy pisałem odpowiedź na post poprzedni i forum mi go chyba nigdy nie pokazało, a potem już się przewinął wyżej...

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 25 lut 2013, 21:04

Ale farsa, ale kpiny.
Człowiek się starał, aby były dobre połaczenie w Ursusie, a jak łatwo to rozmontować, zepsuć, zniszczyć. Czy z ostatniej reformy Ursuskiej coś jeszcze zostało?

Teraz Skorosze będą miały duże pogorszenie. 394 z dowozówki zmienia się w dziada, socjal.

Zapowiedź skierowania do Karolina - po co?

I ten styl zmiany na 194. Kolejny raz to samo. Współczuję pracownikom merytorycznym ZTM.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 25 lut 2013, 21:18

fik pisze:206 WKD OPACZ - Skorosze - Nowolazurowa - PKP WŁOCHY (wybrane kursy na Odolany)
Po co na WKD OPACZ, jak nie ma już tam Wspólnego Biletu? Nie ma nic na Skoroszach, co by mogło służyć za pętlę? :-k
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ