Komunikacja miejska na Woli

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 09 kwie 2014, 14:06

To linia przerywana + jasny opis że lewy pas jest dla autobusów i tramów nie wystarczy?
Obrazek

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 kwie 2014, 15:29

Przepisy nie przewidują takiego użycia pędzla. Przypominam, to nie jest buspas, tylko torowisko. Co byś tam namalował, żeby nie mogły wjechać na nie także samochody?
Nie żebym od razu był zwolennikiem przebudowy, ale nie mógłby być to buspas? Na WZ jest trambuspas, czyli torowisko, na które nie mogą wjechać samochody.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Georg
Posty: 6339
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 09 kwie 2014, 16:23

A czy trambuspas zostanie po otwarciu M2C, czy jest tylko tymczasowo?

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 kwie 2014, 16:34

Wg mnie powinien zostać, i nie przypominam sobie, że miał być tymczasowo. WZ z nim pracuje po prostu lepiej, także dla osobówek.

Tymczasowo to jest zamknięcie mostu WZ dla osobówek, tzn. wydzielone torowisko + buspas.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 09 kwie 2014, 17:55

fik pisze:To samo, co jest przy każdym innym wjeździe.
Wiliam pisze:To linia przerywana + jasny opis że lewy pas jest dla autobusów i tramów nie wystarczy?
Nie. Musi być C-9 z tabliczką i wysepka. Malowana nawet, ale jakaś musi być, C-9 wymaga wysepki bądź innej przeszkody. Chyba wszystkie wjazdy na TTA są zorganizowane w ten sposób właśnie dlatego, że formalnie nie ma jak inaczej tego zrobić. Zjazdy z TTA załatwia się linią jednostronnie przekraczalną, z wjazdami jest trudniej. TTA to nie jest buspas. Dlatego krew w żyłach mnie boli jak jadąc autobusem po torach stoję w korku wsiobusów na blachach WWL. A policjanci mają to gdzieś.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

MichalJ
Posty: 15236
Rejestracja: 12 kwie 2010, 19:33

Post autor: MichalJ » 09 kwie 2014, 17:58

To jest jakaś sofistyka bez oparcia w prawie.

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 09 kwie 2014, 18:11

Nie, bo jeśli nie ustawisz C-9 albo innego znaku (zaproponuj jakiś) to nie masz możliwości zabronić innym pojazdom zmiany pasa w tym miejscu. Czyli wjazdu na tory. Bo niby czemu widząc linię przekraczalną z prawej miałbym jadąc osobówką nie zmienić pasa? Co miałoby mi tego manewru zabronić? A jeśli z TTA zrobić buspas, to wszystkie PKS-y i wsiobusy będą mogły po nim jeździć legalnie. A taksówki zaczną nielegalnie, bo taksiarze mają gdzieś oznaczenie buspasa, wychodzą z założenia, że mogą jeździć po każdym.
Fajnie by też było, gdybyś zamiast zarzucać komukolwiek brak oparcia w prawie rzucił konstruktywnym pomysłem jak zgodnie z przepisami zrobić w omawianym miejscu wjazd na TTA w taki sposób, żeby uniemożliwić ten manewr innym niż jeżdżącym pod banderą ZTM pojazdom.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 kwie 2014, 18:19

Szeregowy_Równoległy pisze:
fik pisze:To samo, co jest przy każdym innym wjeździe.
Wiliam pisze:To linia przerywana + jasny opis że lewy pas jest dla autobusów i tramów nie wystarczy?
Nie. Musi być C-9 z tabliczką i wysepka. Malowana nawet, ale jakaś musi być, C-9 wymaga wysepki bądź innej przeszkody.
Raz
Dwa
Trzy
Cztery
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10669
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 09 kwie 2014, 18:20

A bo wsiobusy powinny móc jeździć po buspasach, tak samo jak taksówki.
Pierwsze - bo jednak stanowią transport zbiorowy. Drugie - jego uzupełnienie (ale nadal publiczny).

Istnieje jakiś sposób do zmuszenia/zachęcenia prywatnych linii, żeby kończyły w miejscu wyznaczonym przez państwo (samorządowe), konkretniej: ZTM? Czy chcemy, żeby to było regulowane, a może nie należy ograniczać wolności gospodarczej?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

Awatar użytkownika
Szeregowy_Równoległy
Szeregowe Chamidło
Posty: 14095
Rejestracja: 13 paź 2008, 11:37

Post autor: Szeregowy_Równoległy » 09 kwie 2014, 18:52

emyl pisze:Dobra... jeszcze raz.

1. Proponuję połączenie 160 i 171, więc twór ten będzie poruszać się trambuspasem wraz ze 190. To oznacza, że oba mogą sobie spokojnie stanąć na przystanku oznaczonym jedynką.

2. 520 zakładam, że prędzej, czy później zdechnie na obecnej trasie - zresztą propozycja jednego z forumowiczów sprzed kilkunastu postów dotycząca połączenia powyższych linii zakłada również skrócenie do Centralnego i uczernienie. W zamian, dla jako takiego utrzymania podaży, widziałbym zasilenie 109, jako dowozówki do najbliższej stacji metra - Rondo Daszyńskiego. Być może ze Znanej powinna tam pojechać jakaś osobna linia, np. 522 po trasie mniej więcej podobnej do 109 (ono wtedy bez podbijania).

3. E-2 od biedy również mogłoby zatrzymać się na przystanku oznaczonym jedynką, a przy okazji zaliczyć zespół Plac Zamkowy. Zgaduj zgadula, jak to zrobić...? W kierunku Bemowa przez Miodową i Kapucyńską, następnie wjazd na trambuspas, w kierunku Wilanowa zatrzymanie pod Błękitnym i dalej Bielańską i Senatorską.

=> W taki oto sposób zostaje jeden przystanek obsługujący ruch na Górczewską.
Jak parę postów temu zapytałem, czy postulujesz likwidację relacji skrętnej z Woli w prawo, to twierdziłeś, że nie ;P No i rozdzielenie E-2 i 111 to przystanki na trakt w zupełnie różnych miejscach. Też bez sensu, nie sądzisz? Kombinuj teraz jak tego nie rozdzielić, bo do tego UW to trochę ludzi jednak jeździ (nie wiem jak to robią, to nadludzki wysiłek, ale oni idą pod Ratusz z metra!) i nie wiem czemu mieliby mieć gorzej, żeby daleka Górczewska miała lepiej.
emyl pisze:O slotach proszę mi nic nie mówić, bo wspominałem o tym wspólnym przystanku tylko w kontekście połączenia 160 z 171, zatem problem przepustowości tej sytuacji nie dotyczy.
No i o slotach jednak w tym momencie wypadałoby pogadać, bo z jakiegoś powodu 160 przy MRA w stronę centralnego zatrzymuje się poza torami. Zakładam, że chodzi o przepustowość, bo inaczej byłoby to głupie. A dodatkowo chcesz tam jeszcze władować E-2.
fik pisze:
Szeregowy_Równoległy pisze:Nie. Musi być C-9 z tabliczką i wysepka. Malowana nawet, ale jakaś musi być, C-9 wymaga wysepki bądź innej przeszkody.
Raz
Dwa
Trzy
Cztery
OK. Da się przy pomocy pędzla.
129, 177, 178, 187, 194, 197, 207, 716, 401, 517, N35, N85, R1, R3, S1.

Nazywam się Major Bień

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 kwie 2014, 22:20

Jeśli chodzi o sloty, to przecież w drugą stronę jest na wyspie, a nie pod wieżowcem. Więc pudło :p
Jeśli chodzi natomiast o 111 - przyznaję, tutaj jest pewien problem, jednakże nie demonizowałbym go w tym kontekście.

Jeśli chodzi z kolei o pędzle i kubeł farby - a niby jak odbywa się wjazd siedemsetek i 527 po zatrzymaniu przy miśkach? Tam nie ma żadnej wysepki, a jest linia jednostronnie przerywana i (z prawej, rzecz jasna) znak informujący, że lewy pas przeznaczony jest dla tramwajów i autobusów.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 09 kwie 2014, 22:27

emyl pisze:Jeśli chodzi z kolei o pędzle i kubeł farby - a niby jak odbywa się wjazd siedemsetek i 527 po zatrzymaniu przy miśkach?
W sposób nielegalny.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7010
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 09 kwie 2014, 22:59

Czy powinienem za każdym razem dzwonić na policję, gdy taki wjazd się odbywa i jestem jego świadkiem?

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 09 kwie 2014, 23:19

fik pisze:
emyl pisze:Jeśli chodzi z kolei o pędzle i kubeł farby - a niby jak odbywa się wjazd siedemsetek i 527 po zatrzymaniu przy miśkach?
W sposób nielegalny.
Bo?
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
Wiliam
Posty: 4839
Rejestracja: 01 kwie 2012, 21:30
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: Wiliam » 09 kwie 2014, 23:22

Szeregowy_Równoległy pisze:
fik pisze:To samo, co jest przy każdym innym wjeździe.
Wiliam pisze:To linia przerywana + jasny opis że lewy pas jest dla autobusów i tramów nie wystarczy?
Nie. Musi być C-9 z tabliczką i wysepka. Malowana nawet, ale jakaś musi być, C-9 wymaga wysepki bądź innej przeszkody. Chyba wszystkie wjazdy na TTA są zorganizowane w ten sposób właśnie dlatego, że formalnie nie ma jak inaczej tego zrobić. Zjazdy z TTA załatwia się linią jednostronnie przekraczalną, z wjazdami jest trudniej. TTA to nie jest buspas. Dlatego krew w żyłach mnie boli jak jadąc autobusem po torach stoję w korku wsiobusów na blachach WWL. A policjanci mają to gdzieś.
Obrazek

ODPOWIEDZ