: 19 sty 2007, 22:35
w dniu dzisiejszym zaczął funkcjonować monitor z podglądem na peron na torze nr 2 (kierunek Kabaty/Marymont) w głowicy płn. (dla maszynisty pociągu wahadłowego do st. Marymont)
Wczoraj na Marymoncie (akurat przechodziłem przejściem) zauważyłem też coś podobnego. Komunikat był wyświetlany o odjeździe za 10 s i pociąg pojechał.Rosa pisze:Ja jechałem wahadłem tylko jeden raz i widziałem właśnie na Wilsonie że drzwi zamkneły sie jakieś 2-3 s po komunikacie że pozostało 10 s do odjazdu.
Oj, zapomniałem, że drzwi są tylko z jednej strony.MeWa pisze:a jak miał wyjść/wejść z kabiny?
A tam kapało to już przed remontem, po deszczu wychodziło się w stronę Hali a nie Stołecznej. Czyli bez zmian. OIDP to terenu nad przejściem nie odkrywali więc pewnie tego nie naprawiono.geograf pisze:Czy ktoś z Was zwrócił uwagę na przeciekający sufit w przejściu pod Słowackiego?
Może woda nie leje się ciągle (acz lało się nieco bardziej podczas ostatnich deszczy), ale jak na coś krótko po remoncie...
Kapie w dwóch miejscach jakieś 3-3,5 metra od części "metrowej" (czyli między wejściami na przystanek w stronę Arkadii, a zejściem na poziom -1 metra.)
Odpowiedzi na pytania przekazane redakcji Dziennika Polska, Europa, Świat 31 stycznia 2007 r.
W nawiązaniu do przesłanych pytań informujemy:
Pyt . 1. Czy posiadacie Państwo ekspertyzę dotyczącą ruchu pociągu wahadłowego? Przypominam, iż w swojej wypowiedzi dla Dziennika Pan Żurawski powoływał się na ekspertyzę Politechniki Warszawskiej.
Metro Warszawskie nie zlecało osobnych prac eksperckich Politechnice Warszawskiej i na takowe nigdy się nie powoływało. Zasadność wyboru ostatecznego rozwiązania dla ruchu wahadłowego została potwierdzona podczas konsultacji przedprojektowych dotyczących Systemu Ruchu Pociągów dla Stacji A19, w których brali udział przedstawiciele uczelni, a o których pisał Pan w gazecie Dziennik Polska, Europa, Świat, w artykule z dnia 15.01.2006 r . cytując wypowiedź rzecznika prasowego naszej spółki, Pana Grzegorz Żurawskiego: „ Ze względów technicznych pociągi na Marymont nie mogą kursować torem sąsiednim. Konsultowaliśmy się w tej sprawie z najlepszymi specjalistami z Politechniki Warszawskiej.”
Pyt .2. Ile pieniędzy metro wydało na klipy reklamowe w WOT wyjaśniające pasażerom jak korzystać z wahadła?
Metro Warszawskie nie zalecało przygotowania jakichkolwiek klipów reklamowych.
Zgodnie z „ Porozumieniem w sprawie realizacji usług przewozowych środkami komunikacji zbiorowej w latach 2003 – 2010 ” podpisanym z Zarządem Transportu Miejskiego dnia 27.12.2002 r ., do zadań Metra Warszawskiego należy informowanie pasażerów o zmianach w funkcjonowaniu metra i formie prowadzenia ruchu pasażerskiego.
Zgodnie z zaleceniami ZTM, sformułowanymi podczas spotkań roboczych, dla wygody pasażerów korzystających z połączenia wahadłowego i stacji Plac Wilsona, prowadzona jest akcja informacyjna objaśniająca zasady funkcjonowania metra na odcinku Pl. Wilsona - Marymont. Kampania ta składa się z wielu elementów pozwalających dotrzeć do różnych grup docelowych, które są zainteresowane funkcjonowaniem komunikacji zbiorowej: komunikatów informacyjnych na stacjach Marymont i Pl. Wilsona, specjalnym oznaczeniu pociągu wahadłowego, informacji o ruchu pociągów wyświetlanych na ekranach LCD, pomocy dla pasażerów udzielanej przez obecnych na stacji pracowników Metra i ZTM, informacyjnego spotu telewizyjnego, ulotki informacyjnej. Koszt całkowity akcji szacujemy na około 60 tys. zł. Pieniądze te zostały wygospodarowane z kwoty przewidzianej w budżecie Metra Warszawskiego na rok 2007 w pozycji dotyczącej działań informacyjnych związanych z włączeniem do ruchu nowej stacji.
Pyt 3. Czemu pociąg wahadłowy jeździ torem 2 a nie 1? Jeśli przedmiotem ekspertyzy PW był wybór toru dla pociągu do Marymontu, to bardzo proszę o udostępnienie opracowania.
- Ze względu na priorytetową, z punktu widzenia sieci komunikacji zbiorowej Warszawy, rolę pętli podstawowej A1 - A18 - A1, przy ustalaniu zasad funkcjonowania wahadłowego połączenia A18 – A19, kierowano się, w pierwszej kolejności, uniknięciem wpływu wahadła na dotychczas ustalony czas następstwa pociągów na podstawowej pętli. Z badań empirycznych wynika, że czas wjazdu, postoju i wyjazdu pociągu wahadłowego wynosi powyżej 3 minut. W przypadku kursowania pociągu wahadła po torze nr 1, przy zachowaniu dotychczasowego następstwa pociągów na pętli podstawowej, następowałaby konieczność zatrzymywania pociągu z pasażerami, nadjeżdżającego od strony stacji Dworzec Gdański w tunelu przed stacją Plac Wilsona. Przy zastosowaniu jazdy torem 2, pociągi oczekują na torach odstawczych już po wysadzeniu pasażerów, oraz przy peronie stacji na torze nr 1 i 2.
- Należy podkreślić również, że ze względu na bezpieczeństwo komunikacyjne, należy unikać wjazdu pociągów po tym samym torze z przeciwnych kierunków, gdy nie występuje zwrotnica, którą można by ustawić w położenie ochronne w drodze przebiegu.
- Co równie istotne, z punktu widzenia eksploatacji taboru metra, tor nr . 1 jest przystosowany do odstawiania bezpośrednio pociągów, które uległy awarii bez potrzeby dodatkowych manewrów, co ma szczególne znaczenie dla zachowania czasu następstwa pociągów w godzinach szczytu.