Strona 32 z 49

: 19 sty 2007, 22:35
autor: MeWa
w dniu dzisiejszym zaczął funkcjonować monitor z podglądem na peron na torze nr 2 (kierunek Kabaty/Marymont) w głowicy płn. (dla maszynisty pociągu wahadłowego do st. Marymont)

: 23 sty 2007, 14:22
autor: Kra
Rosa pisze:Ja jechałem wahadłem tylko jeden raz i widziałem właśnie na Wilsonie że drzwi zamkneły sie jakieś 2-3 s po komunikacie że pozostało 10 s do odjazdu.
Wczoraj na Marymoncie (akurat przechodziłem przejściem) zauważyłem też coś podobnego. Komunikat był wyświetlany o odjeździe za 10 s i pociąg pojechał.
Domyślam się gdzie jest problem, choć dla mnie to sprawa niezbyt ważna, ten napis 10 s włącza się kiedy do odjazdu jest rzeczywiście 10 s i świeci się aż do 0 s zwłoki (mam nadzieję, że jasno wyjaśniam o czym piszę).
A może zrobić rozwiązanie tego typu - informacja o odjeździe "10s" powinna włączać się na 20 s przed odjazdem, wtedy jej zniknięcie by automatycznie znaczyło, iż do rzeczywistego czasu wyjazdu jest mniej niż 10 s. Oczywiście nikt nikomu w 100% nie dogodzi.
Pzdr

: 24 sty 2007, 20:28
autor: MeWa
Pogoda, jaką mamy za oknem, spowodowała wzrost zainteresowania wahadłem ("w taką pogodę, to 6 minut opłaca się poczekać"). Korzystali z niego zupełnie "nowi" pasażerowie, co można było zaobserwować po liczbie osób, które myślały, że pociąg z Marymontu jedzie bezpośrednio do Kabat bądź przesiadających się do pociągu kończącego bieg. Sam udaremniłem kilka takich prób - swoją drogą to nie wiem, jak można myśleć, że pociąg jedzie do Kabat, skoro na każdej szybie jest wywieszka "Pociąg wahadłowy Plac Wilsona - Marymont" (i także umieszczona na drzwiach od strony ściany) albo wsiadać na stacji Plac Wilsona do tego pociągu, myśląc, że jedzie on do Kabat. Zastanawia mnie też postępowanie osób pociągu kończącego bieg - wyraźne tablice "koniec trasy", wszyscy pasażerowie wysiadają, komunikat o stacji końcowej, oni wsiadają, mimo iż nikt inny tego nie robi...

A swoją drogą, to chyba najgorzej jest jak pasażerowie zaczynają (za bardzo) "myśleć": przyjeżdża wahadło na tor 2 (w kierunku Kabat) i równocześnie z kierunku torów odstawczych wjeżdża na tor 1 pociąg, który był odstawiony w międzyszczycie. Światła przygaszone, maszynista otwiera po chwili drzwi. I niemały tłum rzuca się, by wsiąść do tego pociągu. Oczywiście "informacja ZTM" stała bezczynnie. SOM-istów na peronie brak. Udało mi się powiedzieć w jednym wagonie, iż pociąg nie zabiera pasażerów. Po chwili zresztą maszynista przeszedł po pociągu i dodatkowo, dyżurny aż nadał komunikat: "Uwaga. Pociąg stojący na stacji nie zabiera pasażerów"

: 24 sty 2007, 20:32
autor: bohunu
To po co otworzył drzwi?

: 24 sty 2007, 20:48
autor: MeWa
a jak miał wyjść/wejść z kabiny? Może miał latać i otwierać/zamykać poszczególne drzwi pomiędzy wagonami, dodatkowo przetrzymując kolejny pociąg w kierunku Młocin?

: 24 sty 2007, 20:52
autor: bohunu
Tak czy nie przetrzymywał. Może nawet dłużej ze względu na wyganianie pasażerów.
MeWa pisze:a jak miał wyjść/wejść z kabiny?
Oj, zapomniałem, że drzwi są tylko z jednej strony.

: 24 sty 2007, 20:54
autor: MeWa
Wyganianie pasażerów raz dwa poszło, wystarczyło, że w jednym wagonie się wyprosiło (przy wychodzeniu z kabiny), POZA TYM dyżurny nadał komunikat.

: 25 sty 2007, 0:56
autor: person
Czy ktoś z Was zwrócił uwagę na przeciekający sufit w przejściu pod Słowackiego?
Może woda nie leje się ciągle (acz lało się nieco bardziej podczas ostatnich deszczy), ale jak na coś krótko po remoncie...
Kapie w dwóch miejscach jakieś 3-3,5 metra od części "metrowej" (czyli między wejściami na przystanek w stronę Arkadii, a zejściem na poziom -1 metra.)

: 25 sty 2007, 14:01
autor: Kra
geograf pisze:Czy ktoś z Was zwrócił uwagę na przeciekający sufit w przejściu pod Słowackiego?
Może woda nie leje się ciągle (acz lało się nieco bardziej podczas ostatnich deszczy), ale jak na coś krótko po remoncie...
Kapie w dwóch miejscach jakieś 3-3,5 metra od części "metrowej" (czyli między wejściami na przystanek w stronę Arkadii, a zejściem na poziom -1 metra.)
A tam kapało to już przed remontem, po deszczu wychodziło się w stronę Hali a nie Stołecznej. Czyli bez zmian. OIDP to terenu nad przejściem nie odkrywali więc pewnie tego nie naprawiono.

: 25 sty 2007, 16:29
autor: MeWa
Wydłużono czas postoju wahadła na stacji Plac Wilsona o 10 sekund.

Pociąg stoi więc na stacji 60 sekund (po otwarciu drzwi jest podawany komunikat o odjeździe za 40 sekund)

: 29 sty 2007, 18:17
autor: MeWa
czas postoju znów wynosi 50 sekund.

: 31 sty 2007, 17:54
autor: MeWa
Odpowiedzi na pytania przekazane redakcji Dziennika Polska, Europa, Świat 31 stycznia 2007 r.

W nawiązaniu do przesłanych pytań informujemy:
Pyt . 1. Czy posiadacie Państwo ekspertyzę dotyczącą ruchu pociągu wahadłowego? Przypominam, iż w swojej wypowiedzi dla Dziennika Pan Żurawski powoływał się na ekspertyzę Politechniki Warszawskiej.
Metro Warszawskie nie zlecało osobnych prac eksperckich Politechnice Warszawskiej i na takowe nigdy się nie powoływało. Zasadność wyboru ostatecznego rozwiązania dla ruchu wahadłowego została potwierdzona podczas konsultacji przedprojektowych dotyczących Systemu Ruchu Pociągów dla Stacji A19, w których brali udział przedstawiciele uczelni, a o których pisał Pan w gazecie Dziennik Polska, Europa, Świat, w artykule z dnia 15.01.2006 r . cytując wypowiedź rzecznika prasowego naszej spółki, Pana Grzegorz Żurawskiego: „ Ze względów technicznych pociągi na Marymont nie mogą kursować torem sąsiednim. Konsultowaliśmy się w tej sprawie z najlepszymi specjalistami z Politechniki Warszawskiej.”

Pyt .2. Ile pieniędzy metro wydało na klipy reklamowe w WOT wyjaśniające pasażerom jak korzystać z wahadła?
Metro Warszawskie nie zalecało przygotowania jakichkolwiek klipów reklamowych.
Zgodnie z „ Porozumieniem w sprawie realizacji usług przewozowych środkami komunikacji zbiorowej w latach 2003 – 2010 ” podpisanym z Zarządem Transportu Miejskiego dnia 27.12.2002 r ., do zadań Metra Warszawskiego należy informowanie pasażerów o zmianach w funkcjonowaniu metra i formie prowadzenia ruchu pasażerskiego.
Zgodnie z zaleceniami ZTM, sformułowanymi podczas spotkań roboczych, dla wygody pasażerów korzystających z połączenia wahadłowego i stacji Plac Wilsona, prowadzona jest akcja informacyjna objaśniająca zasady funkcjonowania metra na odcinku Pl. Wilsona - Marymont. Kampania ta składa się z wielu elementów pozwalających dotrzeć do różnych grup docelowych, które są zainteresowane funkcjonowaniem komunikacji zbiorowej: komunikatów informacyjnych na stacjach Marymont i Pl. Wilsona, specjalnym oznaczeniu pociągu wahadłowego, informacji o ruchu pociągów wyświetlanych na ekranach LCD, pomocy dla pasażerów udzielanej przez obecnych na stacji pracowników Metra i ZTM, informacyjnego spotu telewizyjnego, ulotki informacyjnej. Koszt całkowity akcji szacujemy na około 60 tys. zł. Pieniądze te zostały wygospodarowane z kwoty przewidzianej w budżecie Metra Warszawskiego na rok 2007 w pozycji dotyczącej działań informacyjnych związanych z włączeniem do ruchu nowej stacji.

Pyt 3. Czemu pociąg wahadłowy jeździ torem 2 a nie 1? Jeśli przedmiotem ekspertyzy PW był wybór toru dla pociągu do Marymontu, to bardzo proszę o udostępnienie opracowania.
- Ze względu na priorytetową, z punktu widzenia sieci komunikacji zbiorowej Warszawy, rolę pętli podstawowej A1 - A18 - A1, przy ustalaniu zasad funkcjonowania wahadłowego połączenia A18 – A19, kierowano się, w pierwszej kolejności, uniknięciem wpływu wahadła na dotychczas ustalony czas następstwa pociągów na podstawowej pętli. Z badań empirycznych wynika, że czas wjazdu, postoju i wyjazdu pociągu wahadłowego wynosi powyżej 3 minut. W przypadku kursowania pociągu wahadła po torze nr 1, przy zachowaniu dotychczasowego następstwa pociągów na pętli podstawowej, następowałaby konieczność zatrzymywania pociągu z pasażerami, nadjeżdżającego od strony stacji Dworzec Gdański w tunelu przed stacją Plac Wilsona. Przy zastosowaniu jazdy torem 2, pociągi oczekują na torach odstawczych już po wysadzeniu pasażerów, oraz przy peronie stacji na torze nr 1 i 2.
- Należy podkreślić również, że ze względu na bezpieczeństwo komunikacyjne, należy unikać wjazdu pociągów po tym samym torze z przeciwnych kierunków, gdy nie występuje zwrotnica, którą można by ustawić w położenie ochronne w drodze przebiegu.
- Co równie istotne, z punktu widzenia eksploatacji taboru metra, tor nr . 1 jest przystosowany do odstawiania bezpośrednio pociągów, które uległy awarii bez potrzeby dodatkowych manewrów, co ma szczególne znaczenie dla zachowania czasu następstwa pociągów w godzinach szczytu.

: 05 lut 2007, 20:45
autor: MeWa
na stacjach dostępne są ulotki Metra Warszawskiego o tym jak korzystać z pociągu wahadłowego i o przyczynach takiej organizacji ruchu

: 06 lut 2007, 0:59
autor: pszczolek
jak ktos jest nieogarniety to i nawet z ulotka wsiadzie do zlego pociagu, moim zdaniem szkoda pieniedzy ktore zamiast na metro ida na takie ulotki, nawet jak sa to male pieniadze...

: 06 lut 2007, 1:39
autor: MeWa
zgodnie z umową podpisaną z ZTM, Metro odpowiada za informacje na terenie metra i pieniądze pochodzą z puli pieniędzy przeznaczonej na działania informacyjne związane z otwarciem nowej stacji.

Obrazek

Obrazek