Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu Al. Jerozolimskich

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sie 2007, 21:42

No i cóż z tego? Dyktat przepustowości i tyle.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 22 sie 2007, 21:46

Dobrze, tyle że przejścia w niektórych miejscach blokowałyby też tramwaje... Już sobie wyobrażam przejście przy przystanku centrum i potokach z niego korzystających, a wiemy jak wygląda przestrzeganie świateł na torach tramwajowych przez pieszych.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 22 sie 2007, 21:48

inż. Glonojad pisze:No i cóż z tego? Dyktat przepustowości i tyle.
To znaczy? Nie powiesz mi, że metodą udzielania priorytetu komunikacji szynowej jest budowa jednopoziomowych przejść dla pieszych. Pomijam w tym momencie kwestie bezpieczeństwa.
xxx

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 22 sie 2007, 22:07

Przejście dla pieszych jest banalne do zpriorytetyzowania, zwłaszcza gdy jest połączone ze skrzyżowaniem. Oczywiście, najwygodniej się projektuje jak go nie ma wcale, ale nie na tym polega budowanie miasta.
Chociaż oczywiście są lobby, które najchętniej pieszych na -1, a zbiorkom na -2 by wysyłały. Żeby na 0 królowały auta. (Stąd zresztą poparcie lobby samochodowego dla metra, stwierdzone w literaturze specjalistycznej... :-$ Ale nie będę tego wątku drążył)

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 23 sie 2007, 13:49

Tak może drobna uwaga z punktu widzenia pieszego codziennie przekraczającego Al.Jerozolimskie przy Nowym Świecie lub przy Kruczej.
Przejście przez Aleje przy NŚ (strona wsch) cały czas nieczynne, obecności pracowników wykonujących jakieś czynności nie stwierdzałem w ciągu DP przez ostatnie tygodnie, dziś wzięli się do pracy, przejście po stronie zach. jest tak zwężone, że przechodnie się nie mieszczą. Skrzyżowanie z Kruczą - takt świateł ustawiony podczas zamknięcia przejazdu w ciągu NŚ pozostał bez zmian, jest lepszy dla samochodów (podfazy skrętne) ale zły dla przechodniów. Masz małe szanse by przejść przez Aleje jednorazowo :!:

Jožin z bažin
Posty: 1443
Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
Lokalizacja: z bažin
Kontakt:

Post autor: Jožin z bažin » 23 sie 2007, 21:40

inż. Glonojad pisze:Przejście dla pieszych jest banalne do zpriorytetyzowania, zwłaszcza gdy jest połączone ze skrzyżowaniem.
Nie udowodnisz mi, że z punktu widzenia transportu zbiorowego lepsze jest przejście jednopoziomowe niż przejście podziemne. Nie da się zrobić takiej sygnalizacji, która by cały czas pozwalała na jazdę tramwajów i jednocześnie na przechodzenie pieszych (czytaj: zawsze zdarzy się, że ktoś będzie stał). A separacja za pomocą dwóch poziomów pozwala na to, że nikt nie musi stać.
xxx

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 sie 2007, 23:06

Wolę poczekać te 15 sekund, niż łazić po schodach.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 23 sie 2007, 23:16

jeśliby akurat ustawili światła dla pieszych na raz :)
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 24 sie 2007, 10:04

Czy po zakończeniu wymiany torowiska w Alejach, będzie wymiana na nastepnych odcinkach tj. na Grójeckiej, Banacha, Waszyngtona i Grochowskiej?

Poza tym skoro nowe tramwaje maja jezdzic na zmodernizowanej trasie to po zakończeniu remontu Alej tylko cześć bedzie zmodernizowana tak wiec w teorii będą mogły kursowac wyłączenie miedzy Pl. Zawiszy a Waszyngtona :)
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sie 2007, 10:06

Nie, nie.

Nie będzie dalszych wymian torów związanych z projektem, a projekt dotyczył modernizacji trasy BANACHA - GOCŁAWEK i zakres wymiany torów nie ma tu ŻADNEGO znaczenia dla sposobu funkcjonowania linii.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 24 sie 2007, 10:09

inż. Glonojad pisze:Nie będzie dalszych wymian torów związanych z projektem
W ogóle? znaczy się pozostałe tory są w tak dobrym stanie?

myslałem że bedzie to kompleksowa modernizacja :neutral:
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sie 2007, 10:12

Ale po co, skoro są w dobrym stanie? Modernizacja jest kompleksowa, tzn. dostosowanie trasy do określonego standardu szybkiego tramwaju. I to robi.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 24 sie 2007, 10:32

inż. Glonojad pisze:Ale po co, skoro są w dobrym stanie?
wydawało mi sie że w Alejach też były
inż. Glonojad pisze:Modernizacja jest kompleksowa
eee tam - jakby była kompelksowa to by wymieniono wszędzie tory, przystanki, położono pętle pod wzbudzanie sygnalizacji i ustawiono nowe wiaty . a tak to jest ale "po łebkach"
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26856
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 sie 2007, 10:45

2x bzdura.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 24 sie 2007, 10:53

inż. Glonojad pisze:2x bzdura.
co do 1 to zawsze to jest relatywne - spojrz na tory w innych polskich miastach

co do 2 to niby dlaczego nazywasz to co napisałem bzdurą???
PURA VIDA!

ODPOWIEDZ