Modernizacja trasy tramwajowej w ciÄ gu Al. Jerozolimskich
Moderator: Wiliam
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Dobrze, tyle że przejścia w niektórych miejscach blokowałyby też tramwaje... Już sobie wyobrażam przejście przy przystanku centrum i potokach z niego korzystających, a wiemy jak wygląda przestrzeganie świateł na torach tramwajowych przez pieszych.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26856
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przejście dla pieszych jest banalne do zpriorytetyzowania, zwłaszcza gdy jest połączone ze skrzyżowaniem. Oczywiście, najwygodniej się projektuje jak go nie ma wcale, ale nie na tym polega budowanie miasta.
Chociaż oczywiście są lobby, które najchętniej pieszych na -1, a zbiorkom na -2 by wysyłały. Żeby na 0 królowały auta. (Stąd zresztą poparcie lobby samochodowego dla metra, stwierdzone w literaturze specjalistycznej...
Ale nie będę tego wątku drążył)
Chociaż oczywiście są lobby, które najchętniej pieszych na -1, a zbiorkom na -2 by wysyłały. Żeby na 0 królowały auta. (Stąd zresztą poparcie lobby samochodowego dla metra, stwierdzone w literaturze specjalistycznej...
![:-$ :-$](./images/smilies/eusa_shhh.gif)
Tak może drobna uwaga z punktu widzenia pieszego codziennie przekraczającego Al.Jerozolimskie przy Nowym Świecie lub przy Kruczej.
Przejście przez Aleje przy NŚ (strona wsch) cały czas nieczynne, obecności pracowników wykonujących jakieś czynności nie stwierdzałem w ciągu DP przez ostatnie tygodnie, dziś wzięli się do pracy, przejście po stronie zach. jest tak zwężone, że przechodnie się nie mieszczą. Skrzyżowanie z Kruczą - takt świateł ustawiony podczas zamknięcia przejazdu w ciągu NŚ pozostał bez zmian, jest lepszy dla samochodów (podfazy skrętne) ale zły dla przechodniów. Masz małe szanse by przejść przez Aleje jednorazowo![:!: :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Przejście przez Aleje przy NŚ (strona wsch) cały czas nieczynne, obecności pracowników wykonujących jakieś czynności nie stwierdzałem w ciągu DP przez ostatnie tygodnie, dziś wzięli się do pracy, przejście po stronie zach. jest tak zwężone, że przechodnie się nie mieszczą. Skrzyżowanie z Kruczą - takt świateł ustawiony podczas zamknięcia przejazdu w ciągu NŚ pozostał bez zmian, jest lepszy dla samochodów (podfazy skrętne) ale zły dla przechodniów. Masz małe szanse by przejść przez Aleje jednorazowo
![:!: :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
-
- Posty: 1443
- Rejestracja: 31 mar 2008, 17:51
- Lokalizacja: z bažin
- Kontakt:
Nie udowodnisz mi, że z punktu widzenia transportu zbiorowego lepsze jest przejście jednopoziomowe niż przejście podziemne. Nie da się zrobić takiej sygnalizacji, która by cały czas pozwalała na jazdę tramwajów i jednocześnie na przechodzenie pieszych (czytaj: zawsze zdarzy się, że ktoś będzie stał). A separacja za pomocą dwóch poziomów pozwala na to, że nikt nie musi stać.inż. Glonojad pisze:Przejście dla pieszych jest banalne do zpriorytetyzowania, zwłaszcza gdy jest połączone ze skrzyżowaniem.
xxx
Czy po zakończeniu wymiany torowiska w Alejach, będzie wymiana na nastepnych odcinkach tj. na Grójeckiej, Banacha, Waszyngtona i Grochowskiej?
Poza tym skoro nowe tramwaje maja jezdzic na zmodernizowanej trasie to po zakończeniu remontu Alej tylko cześć bedzie zmodernizowana tak wiec w teorii będą mogły kursowac wyłączenie miedzy Pl. Zawiszy a Waszyngtona![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Poza tym skoro nowe tramwaje maja jezdzic na zmodernizowanej trasie to po zakończeniu remontu Alej tylko cześć bedzie zmodernizowana tak wiec w teorii będą mogły kursowac wyłączenie miedzy Pl. Zawiszy a Waszyngtona
![:) :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PURA VIDA!
wydawało mi sie że w Alejach też byłyinż. Glonojad pisze:Ale po co, skoro są w dobrym stanie?
eee tam - jakby była kompelksowa to by wymieniono wszędzie tory, przystanki, położono pętle pod wzbudzanie sygnalizacji i ustawiono nowe wiaty . a tak to jest ale "po łebkach"inż. Glonojad pisze:Modernizacja jest kompleksowa
PURA VIDA!