Komunikacja podmiejska
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Mierzyć czasy ze stoperem i wlepiać mandaty za przekraczanie.
Z tym, że nie wiem, czemu Cię rażą bardziej szwagrobusy niż szroty MZA na Emlii Plater
Z tym, że nie wiem, czemu Cię rażą bardziej szwagrobusy niż szroty MZA na Emlii Plater

Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Touche' . 

Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Dobry pomysłinż. Glonojad pisze:Mierzyć czasy ze stoperem i wlepiać mandaty za przekraczanie.
![;]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wpuszczałbym tylko dalekobieżne i komunikację miejską przelotowo, nie licząc peroników. A podmiejski transport prywatny co centr przesiadkowych, jak ZTMowskie 7xx...inż. Glonojad pisze:Z tym, że nie wiem, czemu Cię rażą bardziej szwagrobusy niż szroty MZA na Emlii Plater![]()

S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jestem przeciw wywalaniu podmiejszczaków z dwóch powodów:
a) to powinno zależeć od odległości do miasta i obecności szybkiej i częstej szyny po drodze, a położone w d... Nowodwory, Powsiny i inne Falenice mają bezpośredni autobus do Centrum - dlaczego 2x bliższe Ząbki mają nie mieć?
b) obecny układ komunikacyjny nie przeniesie dodatkowych pasażerów. I nie zanosi się na podnoszenie jego przepustowości w najbliższym czasie, mimo, że taka możliwość była.
a) to powinno zależeć od odległości do miasta i obecności szybkiej i częstej szyny po drodze, a położone w d... Nowodwory, Powsiny i inne Falenice mają bezpośredni autobus do Centrum - dlaczego 2x bliższe Ząbki mają nie mieć?
b) obecny układ komunikacyjny nie przeniesie dodatkowych pasażerów. I nie zanosi się na podnoszenie jego przepustowości w najbliższym czasie, mimo, że taka możliwość była.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Hm, nie zrozumieliśmy się. Miałem na myśli wywalenie krańcówek z Centrum, przelotowo mogłyby jeździć (naturalnie, z ograniczeniami), ale znowu trzeba jakość wyeliminować korki. Opłata za wjazd?inż. Glonojad pisze:Jestem przeciw wywalaniu podmiejszczaków z dwóch powodów:

S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
Jak wywalisz je z centrum to powiększysz korki a nie zmniejszysz bo część pasażerów prywaciarzy przesiądzie się do samochodów.Wolfchen pisze:Hm, nie zrozumieliśmy się. Miałem na myśli wywalenie krańcówek z Centrum, przelotowo mogłyby jeździć (naturalnie, z ograniczeniami), ale znowu trzeba jakość wyeliminować korki. Opłata za wjazd?inż. Glonojad pisze:Jestem przeciw wywalaniu podmiejszczaków z dwóch powodów:
Powinniśmy się cieszyć że są prywaciarze i że wspomagają ZTM w przewozach pasażerskich.
Krańcówki, przelotem, bezpostojowo, to niech sobie jeżżą, oczywiście w rozsądnym takcie...Rosa pisze:Jak wywalisz je z centrum to powiększysz korki a nie zmniejszysz bo część pasażerów prywaciarzy przesiądzie się do samochodów.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
tu mamy taki problem, że z punktu widzenia przewoźników krańcówki za centrum są nieopłacalne, zresztą i tak np. Express Piaseczno jedzie bez postojów(względnie wykręca przez Centralny lub Kruczą) Transludy postoje mają na przystankach innych niż ZTMu, problemem są ludzie kupujący bilety, a nie krańceWolfchen pisze:Krańcówki, przelotem, bezpostojowo, to niech sobie jeżżą, oczywiście w rozsądnym takcie...
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
Właśnie, mi nie chodziło o postoje rozkładowe, tylko o postoje spowodowane kupowaniem biletów. Rozwiązaniem byłby jakiś dworzec autobusowy położony prawie w Centrum. Na przykład w okolicy Biblioteki NarodowejTm pisze:zresztą i tak np. Express Piaseczno jedzie bez postojów(względnie wykręca przez Centralny lub Kruczą) Transludy postoje mają na przystankach innych niż ZTMu, problemem są ludzie kupujący bilety, a nie krańce

S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 414 | 523 | N43
gdzie tam, to już równie dobrze mogą być te "centra przesiadkowe", Biblioteka jest dla wszystkich nie po drodze, albo i tak wymaga przesiadki do centrum, albo kursów na pusto(a dla Otwocka, Legionowa i Wołomina i tak oznacza to kurs przez centrum, gdzie trzeba będzie posprzedawać bilety)Wolfchen pisze:Rozwiązaniem byłby jakiś dworzec autobusowy położony prawie w Centrum. Na przykład w okolicy Biblioteki Narodowej
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
Mnie nie rażą i nigdy nie będą razić dlatego że:inż. Glonojad pisze:Z tym, że nie wiem, czemu Cię rażą bardziej szwagrobusy niż szroty MZA na Emlii Plater




Nagle budzę się z letargu i widzę młodzież, modnie ubranych ludzi, nowoczesność, tłumy Warszawiaków, zatloczone ulice, aż nadto kolorwą rzeczywistość za oknem Ikarusa. Moją rzeczywistość... czasem krzykliwą, natarczywą, czasem marzę by znów uśpionymi z rana, szarymi niezywkle pustymi uliczkami spowitymi mgłą jechać w kierunku krańca nowe włochy ulicą Mikowa lub Wałowicką wozem 607 na linii 173, albo wsiadam na skrzyżowaniu Ryżowa/Kleszczowa/Chrobrego (wtedy jeszcze bez sygnalizacji świetlnej) w linię 489

Widzę znów współczesność, za oknem poczciwego Ikarusa mijają kolejne Solarisy 18, kolejne U12... masówka... historia zatoczyła koło. Znalazł się następca

A Ikarus... wioząc w 21 wieku prawie wypadający przez drzwi tłum, swoim niezmiennym dźwiękiem silnika pokazuje na co wciąż go stać. Jest jednocześnie żywą maszyną czasu. Godnie kończy służbę, często o własnych siłach zjeżdżając na drugi plac R-6, a tam często gęsto po trzech miesiącach stania na placu wciąż ma powietrze w zbiornikach. Spuszczamy je z kolegami naciskając hamulec. Ostatnie coraz cichsze wydechy-syknięcia zaworu pod pedałem hamulca. Chwilka ciszy i milczenia... każdy z nas rozumie w czym uczestniczy. Choć to tylko metalowy twór zakładu przemysłowego to jednak.. kolejny Ikarus kończy żywot! Gwardia umiera ale się nie poddaje!

Ale nie każdy to zrozumie. Dla niektórych to "kupa złomu", dla mnie elemnet codziennego krajobrazu taki jak drzewa ptaki, ulice, ludzie. Swiat bez nich nie będzie już taki sam. I już dawno Ikarusy powinny zniknąć z Warszawskich ulic. NALEŻY IM SIĘ GODNE MIEJSCE W MUZEACH! Ale mówić o nich na poważnie per "złom" żadnemu rozsądnemu człowiekowi, a przede wszystkim miłośnikowi NIE GODZI SIĘ!!!
Pogrążacie się coraz bardziej!
- Kleszczu
- Stoi... Sofista?
- Posty: 13046
- Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
- Lokalizacja: Nowe Włochy
- Kontakt:
SP45-166 pisze:Mnie nie rażą i nigdy nie będą razić dlatego że:inż. Glonojad pisze:Z tym, że nie wiem, czemu Cię rażą bardziej szwagrobusy niż szroty MZA na Emlii Plater
wszystkie mają jednakową malaturę i widać od razu że to jest pojazd KM, a nie pan Gienek na postoju po zapiekankę z przejścia podziemnego
są to wozy stricte miejskie z normalnymi wejściami, a nie turystyk 10 lat młodszy od ikarsua lewara a w podobnym lub czesto gorszym stanie technicznym z niemiłosiernie zaparowanymi szybami (bo lufcików nie przewidziano w najtańszej wersji przygotowanej pod klimę), i jednym wąskim wejściem.
fakt że Ikarus to historia komunikacji. Klasyk sam w sobie. Po tylu latach, w tych wozach wciąż w miarę się jedzie, w miarę wyglądają, i w miare sprawne technicznie są. A niektóre z datą rejestracji 1983 już podchodzą pod zabytek. Kiedy wsiadam do takiego, zawsze wyobrażam sobie, jak w tym samym wozie dwadzieścia lat temu jechali zupełnie inni z wyglądu ludzie, przez zaspane i niedoświetlone przez rtęciowe latarnie uliczki wiodące pośród monumentalnych hal produkcyjnych np Służewca fabrycznego, chłodnym kwietniowym porankiem. I wysiadali tacy wciskająć "na żądanie" na przstanku ze słupkiem "A", w tym momencie z przeciwka leciał Star 29.... Widzę też siebie jako małego gnojka, jadę u babci na kolanach i podziwiam to wszystko, ten dźwięk silnika, drzwi, dzwonek, oświetlenie wozu.... Już wiem że kiedyś będę chciał to zjawisko poprowadzić
Nagle budzę się z letargu i widzę młodzież, modnie ubranych ludzi, nowoczesność, tłumy Warszawiaków, zatloczone ulice, aż nadto kolorwą rzeczywistość za oknem Ikarusa. Moją rzeczywistość... czasem krzykliwą, natarczywą, czasem marzę by znów uśpionymi z rana uliczkami jechać w kierunku krańca nowe włochy ulicą Mikowa lub Wałowicką wozem 607 na linii 173, albo wsiadam na skrzyżowaniu Ryżowa/Kleszczowa/Chrobrego (wtedy jeszcze bez sygnalizacji świetlnej) w linię 489
Widzę znów współczesność, za oknem poczciwego Ikarusa mijają kolejne Solarisy 18, kolejne U12... masówka... historia zatoczyła koło. Znalazł się następca
A Ikarus... wioząc w 21 wieku prawie wypadający przez drzwi tłum, swoim niezmiennym dźwiękiem silnika pokazuje na co wciąż go stać. Jest jednocześnie żywą maszyną czasu. Godnie kończy służbę, często o własnych siłach zjeżdżając na drugi plac R-6, a tam często gęsto po trzech miesiącach stania na placu wciąż ma powietrze w zbiornikach. Spuszczamy je z kolegami naciskając hamulec. Ostatnie coraz cichsze wydechy-syknięcia zaworu pod pedałem hamulca. Kolejny Ikarus kończy żywot! Gwardia umiera ale się nie poddaje!![]()







"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
Albert Camus-"Dżuma"
"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 27035
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Fantastycznie, tylko co to ma do tematu? 

Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.