: 13 gru 2012, 17:41
Bo bilety są po 50 zł, nie po złotówce.
Przenieście tę dyskusję do wątku PB, albo bus konta pociąg, albo gdzieś...
Przenieście tę dyskusję do wątku PB, albo bus konta pociąg, albo gdzieś...
Forum warszawskiego transportu publicznego
https://wawkom.waw.pl/
Wwa-ŁódźKwZ pisze:A. TLK nigdzie w PL nie generują zysków komercyjnych, albo ja o czymś nie wiem (może na tej hejtowanej CMK?).
Niewyobrażalny sukces.R-9 Chełmska pisze:ZTCW trasa gdańska w PB obecnie już zarabia na siebie.
Niewyobrażalny? Tylko dlatego, że wlecze się tam niemiłosiernie remont, w wyniku którego docelowo czas podróży pociągiem skróci się.BJ pisze:Niewyobrażalny sukces.R-9 Chełmska pisze:ZTCW trasa gdańska w PB obecnie już zarabia na siebie.
Zdaje się, że jedyna trasa, na której PB istotnie jest bardzo mocno konkurencyjny wobec PKP już po 1.5 roku zarabia na siebie.
Skoro tak to wygląda, to powodzenia.
Ja po prostu nie wierzę, że PKP rozegra to tak, jak powinno. Pociągi do Trójmiasta wożą obecnie powietrze - nawet mimo zabiegów a'la standard EIC za cenę TLK. Nawet po wprowadzeniu Pendolino na zmodernizowaną linię, do odzyskania pasażerów będzie konieczny szereg działań, który - jak się obawiam - przerośnie kolejowych decydentów. Za minimum uważałbym:BJ pisze:Pogadamy z miłośnikami PB, jak już będzie wreszcie normalna trasa kolejowa z Wwy do Gdańska.
To akurat nie do końca prawda. Ok, tłoku nie ma, ale nie przesadzaj.Adam G. pisze:Pociągi do Trójmiasta wożą obecnie powietrze
A ile twoim zdaniem powinien kosztować bilet na pierwszą klasę w takim pociągu?Adam G. pisze:Obawiam się codziennych opóźnień "z przyczyn technicznych", dzików biegających po torach i ceny na poziomie 150zł za normalny. Jeśli by tak było - naprawdę życzę powodzenia w odzyskiwaniu klientów.
"Kaszub" w niedzielę z Trójmiasta do Bydgoszczy przyjechał z zapełnieniem oscylującym w granicach 10. Osób, nie procent. W piątek po południu jechałem nim do Bydgoszczy. Zapełnienie 110% - pięknie. Tyle tylko że z tych osób, ponad 3/4 wysiadło właśnie w Bydgoszczy, do której szybciej nie dojedzie się chyba nawet autem łamiąc przepisy. Po Bydgoszczy w każdym przedziale siedziało od 1 do 3 osób. To katastrofalny wynik, jak na piątkowe popołudnie i flagowy pociąg na tej trasie...BJ pisze:To akurat nie do końca prawda. Ok, tłoku nie ma, ale nie przesadzaj.Adam G. pisze:Pociągi do Trójmiasta wożą obecnie powietrze
IMHO ceny które napisałeś są zupełnie w porządku, ale w drugim roku funkcjonowania tego połączenia (ba, wtedy mogłoby nawet być minimalnie drożej - jak zaproponował kolega powyżej). W pierwszym to cena zaporowa, która nie spowoduje powrotu pasażerów. 60zł to max, ile może moim zdaniem kosztować bilet na 2kl w pierwszym roku funkcjonowania.BJ pisze:A ile twoim zdaniem powinien kosztować bilet na pierwszą klasę w takim pociągu?
IMHO 100 za 2 kl. i 130-150 za 1 kl. to rozsądne ceny. Plus te promocje na 2kl., że trochę miejsc za 69, jeszcze mniej za 49, a zupełnie niewiele za 29.
No pewnie, ale pasażerowie nie wrócą ot tak do PKP jak usłyszą "skróciliśmy czas podróży, zapraszamy". Mam wrażenie, że sporo osób ma o kolei naprawdę tragiczne zdanie i trzeba wiele, by przekonać pasażerów do powrotu.MeWa pisze:IMO i tak największym wabikiem będzie czas podróży, który będzie zauważalnie krótszy od PB.