Strona 32 z 41

: 13 gru 2012, 17:41
autor: MichalJ
Bo bilety są po 50 zł, nie po złotówce.

Przenieście tę dyskusję do wątku PB, albo bus konta pociąg, albo gdzieś...

: 13 gru 2012, 21:10
autor: MeWa
KwZ pisze:A. TLK nigdzie w PL nie generują zysków komercyjnych, albo ja o czymś nie wiem (może na tej hejtowanej CMK?).
Wwa-Łódź

: 14 gru 2012, 0:14
autor: BJ
R-9 Chełmska pisze:ZTCW trasa gdańska w PB obecnie już zarabia na siebie.
Niewyobrażalny sukces.
Zdaje się, że jedyna trasa, na której PB istotnie jest bardzo mocno konkurencyjny wobec PKP już po 1.5 roku zarabia na siebie.
Skoro tak to wygląda, to powodzenia.

: 14 gru 2012, 0:24
autor: MeWa
BJ pisze:
R-9 Chełmska pisze:ZTCW trasa gdańska w PB obecnie już zarabia na siebie.
Niewyobrażalny sukces.
Zdaje się, że jedyna trasa, na której PB istotnie jest bardzo mocno konkurencyjny wobec PKP już po 1.5 roku zarabia na siebie.
Skoro tak to wygląda, to powodzenia.
Niewyobrażalny? Tylko dlatego, że wlecze się tam niemiłosiernie remont, w wyniku którego docelowo czas podróży pociągiem skróci się.

: 14 gru 2012, 0:27
autor: KwZ
Myślę, że BJ ironizował.

: 14 gru 2012, 0:28
autor: MeWa
No chyba że :)

: 14 gru 2012, 0:31
autor: R-9 Chełmska
A ja myślę, że bez wiedzy, kiedy zaczęła zarabiać na siebie (i ile tras w chwili obecnej jest rentowna), nie powinno się tak ironizować. Pragnę jeszcze przypomnieć, iż PKP IC rokrocznie ma stratę netto.

: 14 gru 2012, 0:32
autor: BJ
Oczywiście, że tak ;)

Pogadamy z miłośnikami PB, jak już będzie wreszcie normalna trasa kolejowa z Wwy do Gdańska.
Bo na razie to wygląda tak, jakby np. dać kierowcom wybór: z miasta A do miasta B możecie pojechać dziurawą jednopasmówką za przejazd płacąc cenę benzyny + ileś tam za wjazd na tę trasę albo pojechać równą, wielopasmową autostradą płacąc połowę ceny benzyny i nie płacąc nic za wjazd na autostradę.

: 14 gru 2012, 0:37
autor: Adam G.
BJ pisze:Pogadamy z miłośnikami PB, jak już będzie wreszcie normalna trasa kolejowa z Wwy do Gdańska.
Ja po prostu nie wierzę, że PKP rozegra to tak, jak powinno. Pociągi do Trójmiasta wożą obecnie powietrze - nawet mimo zabiegów a'la standard EIC za cenę TLK. Nawet po wprowadzeniu Pendolino na zmodernizowaną linię, do odzyskania pasażerów będzie konieczny szereg działań, który - jak się obawiam - przerośnie kolejowych decydentów. Za minimum uważałbym:
a) gigantyczną akcję reklamową;
b) dopilnowanie, by opóźnienia zdarzały się incydentalnie, a nie codziennie;
c) przynajmniej przez pierwszy rok utrzymywanie ceny na dumpingowym poziomie (powiedzmy ~60zł za normalny i do tego wszystkie ulgi + pula biletów po 9, 19, 29zł - żeby było naprawdę niewiele drożej niż PB).

Moja czarna wizja zakłada jednak, że o ile akcja reklamowa może i będzie, to z pozostałymi punktami będzie problem. Obawiam się codziennych opóźnień "z przyczyn technicznych", dzików biegających po torach i ceny na poziomie 150zł za normalny. Jeśli by tak było - naprawdę życzę powodzenia w odzyskiwaniu klientów.

W całym tym chłamie dostrzegam jeden plus - z Bydgoszczy do Warszawy miałem ostatnio niemal cały wagon dla siebie.

: 14 gru 2012, 0:42
autor: BJ
Adam G. pisze:Pociągi do Trójmiasta wożą obecnie powietrze
To akurat nie do końca prawda. Ok, tłoku nie ma, ale nie przesadzaj.
Adam G. pisze:Obawiam się codziennych opóźnień "z przyczyn technicznych", dzików biegających po torach i ceny na poziomie 150zł za normalny. Jeśli by tak było - naprawdę życzę powodzenia w odzyskiwaniu klientów.
A ile twoim zdaniem powinien kosztować bilet na pierwszą klasę w takim pociągu?
IMHO 100 za 2 kl. i 130-150 za 1 kl. to rozsądne ceny. Plus te promocje na 2kl., że trochę miejsc za 69, jeszcze mniej za 49, a zupełnie niewiele za 29.

: 14 gru 2012, 0:45
autor: R-9 Chełmska
Żadnej specjalnej taryfy, tylko kilometrowa, jak obecnie funkcjonuje, czyli z racji odległości trochę drożej, niż obecnie do Krakowa/Katowic/Poznania, czyli ze 120 złotych za EIC i 60 za TLK, z promocją "EIC w cenie TLK" przez pierwszy rok, czy coś takiego. Ale tego PKP nie zrobi. A PB jadąc za 30-40 złotych swoich pasażerów i tak będzie mieć. Spory procent ich pasażerów jest na tyle zadowolona z ich usług, że kolej musiałaby stanąć na głowie, by do niej wrócili.

: 14 gru 2012, 1:10
autor: Adam G.
BJ pisze:
Adam G. pisze:Pociągi do Trójmiasta wożą obecnie powietrze
To akurat nie do końca prawda. Ok, tłoku nie ma, ale nie przesadzaj.
"Kaszub" w niedzielę z Trójmiasta do Bydgoszczy przyjechał z zapełnieniem oscylującym w granicach 10. Osób, nie procent. W piątek po południu jechałem nim do Bydgoszczy. Zapełnienie 110% - pięknie. Tyle tylko że z tych osób, ponad 3/4 wysiadło właśnie w Bydgoszczy, do której szybciej nie dojedzie się chyba nawet autem łamiąc przepisy. Po Bydgoszczy w każdym przedziale siedziało od 1 do 3 osób. To katastrofalny wynik, jak na piątkowe popołudnie i flagowy pociąg na tej trasie...
BJ pisze:A ile twoim zdaniem powinien kosztować bilet na pierwszą klasę w takim pociągu?
IMHO 100 za 2 kl. i 130-150 za 1 kl. to rozsądne ceny. Plus te promocje na 2kl., że trochę miejsc za 69, jeszcze mniej za 49, a zupełnie niewiele za 29.
IMHO ceny które napisałeś są zupełnie w porządku, ale w drugim roku funkcjonowania tego połączenia (ba, wtedy mogłoby nawet być minimalnie drożej - jak zaproponował kolega powyżej). W pierwszym to cena zaporowa, która nie spowoduje powrotu pasażerów. 60zł to max, ile może moim zdaniem kosztować bilet na 2kl w pierwszym roku funkcjonowania.

: 14 gru 2012, 1:16
autor: MeWa
IMO i tak największym wabikiem będzie czas podróży, który będzie zauważalnie krótszy od PB.

: 14 gru 2012, 1:27
autor: Adam G.
MeWa pisze:IMO i tak największym wabikiem będzie czas podróży, który będzie zauważalnie krótszy od PB.
No pewnie, ale pasażerowie nie wrócą ot tak do PKP jak usłyszą "skróciliśmy czas podróży, zapraszamy". Mam wrażenie, że sporo osób ma o kolei naprawdę tragiczne zdanie i trzeba wiele, by przekonać pasażerów do powrotu.

: 14 gru 2012, 1:30
autor: vernalisadonis
Dużo będzie też takich osób, co na szybkim czasie do celu nie będzie zbytnio zależało.